Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
![]() ![]() ![]() |
Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
BZN |
![]()
Post
#451
|
||
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|||
tribunul |
![]()
Post
#452
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Deci bateria pe logan e pusa in functie de consumatori, adica sa te poti juca cu toti consumatorii cu motorul oprit, cat mai mult timp.
Apropo, ce consumatori merg fara motorul pornit (contactul pus)? Si eu care ma gandeam ca e pur si simplu un rationament ECONOMIC, ca mai toate piesele de pe masina. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
YRX |
![]()
Post
#453
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa puteau sa-ti puna de 25 Ah, ca e mai ieftina si ajuta si la consum prin greutatea mai mica. Ideea nu este sa stai tu pe baterie cu toti consumatorii x ore, mai degraba daca stai cu muzica si cu pozitiile o jumatate de ora sa mai poti porni.
Daca Dacia Berlina avea baterie de 44 Ah, cam atat ar fi necesara si pe un ambiance stock, dotarile sunt pe acolo, nici lumina in torpedo nu are. La celelalte versiuni poti sa consumi bateria cu cass-ul, cu proiectoare lasate in functiune, cu inchiderea centralizata, cu geamurile electrice (merg si fara motor pornit, doar cu contact pus) etc. si astea merg fara motor. Pentru consumatorii care merg doar cu motorul pornit ai si alternatoarele mai mari, bilantul energetic poate fi mai mare la un moment dat, chiar si ambreiajul electromagnetic al AC-ului consuma ceva. La DCi s-a mers mai departe datorita bujiilor incandescente, pornirii mai grele a unui diesel etc. si au baterii de peste 70 de Ah. Oricand poti folosi o baterie mai mare decat standardul, mai ales daca masina a primit si niste imbunatatiri electrice - alarma, inchidere, cass puternic, luminite de tiuning, proiectoare si altele. Nu este o idee buna sa folosesti una mai mica. This post has been edited by YRX: 7 Feb 2011, 16:11 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
zanzie |
![]()
Post
#454
|
![]() Aspirant de Trabant Group: Members Posts: 1.241 Joined: 30 April 08 From: Pădure ![]() |
|
--------------------
gard viu din spini,
cu flori la poarta
si rinoceri in curte
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#455
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
cica bateriile cu care vin masinile din fabrica sunt editii speciale facute de rombat. acele modele nu se gasesc pe piata.
Am luat pt DCIul din dotare una bucata Rombat Tornada de 80Ah ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#456
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#457
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 7 Feb 2011, 19:11) cica bateriile cu care vin masinile din fabrica sunt editii speciale facute de rombat. acele modele nu se gasesc pe piata. Am luat pt DCIul din dotare una bucata Rombat Tornada de 80Ah ![]() In ce sens sunt editii speciale? Ca nu le-au mai pus manerul? Eu la 1.6 16v am baterie de 55 Ah, ceea ce mi se pare aiurea. Pentru cei cu motorizari diesel va recomand Varta de 72 sau 74 Ah. Nu stiu cat mai costa acum. Cand aveam eu Renault 5 diesel, mergeam cu Varta de 74 Ah si a tinut bateria aia foarte mult timp. Lasata in frig, etc. Conteaza mult si exploatarea bateriei. Daca mergeti minim circa 45 - 50 minute, are timp sa se incarce cat de cat. Daca doar mergeti 10 - 20 minute si cu porniri dese, nu are timp sa se incarce si cedeaza mai repede. Daca aveti si alarma - se duce mai repede. This post has been edited by Ion_R5: 7 Feb 2011, 19:59 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#458
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
la logan as pune una de 70Ah....de aia am avut pe clio si invartea bine si la -20C....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
tribunul |
![]()
Post
#459
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 7 Feb 2011, 19:26) In plus la ce-ai spus, ar mai fi un lucru de adaugat. Pe frig, caracteristicile bateriei se diminueaza. Si cu o baterie prea mica, dupa o noapte de ger, s-ar putea sa sufli in degete langa masina. De unde stii? Tocmai, ca pe frig o baterie se mentine mai bine dacat cand e foarte cald. Vad ca sunt numai specialisti care calculeaza ce tip de baterie se potriveste in functie de dotarile masinii, dar niciun specialist nu calculeaza cat consuma o pornire si in cat timp de functionare al motorului se incarca bateria. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#460
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Pai tocmai ca in functie de dotarile masinii bateria se va incarca mai repede sau nu . Da , o baterie sa pastreaza mai bine la rece , dar nu la ger iar la ger mai intervine un lucru , motorul se invarte mai greu , amestecul arde mai greu deci implicit o solicitare mai mare a bateriei .La pornire conteaza curentul de pornire , ca exemplu eu am avut pe un diesel de 2000 cc baterie de 65Ah dar cu un curent la pornire de 640A care a tinut 6 ani .
|
--------------------
-
-
-
|
|
crs_tzep |
![]()
Post
#461
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 3 November 10 ![]() |
O sa iau una de 50 Ah .... asa cu nu va mai certati cand am sa o achizitionez (sapt asta) o sa postez opiniile mele ..banuiesc ca o sa fie bine
|
--------------------
DACIA
Sandero
SL Prestige Plus 0.9 TCe 2018 Reparatii masina:
Schimbat caseta directie la 9000km - pe garantie Schimbat compresor AC la 73000Km - 3000 RON (2022) |
|
YRX |
![]()
Post
#462
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 7 Feb 2011, 20:11) cica bateriile cu care vin masinile din fabrica sunt editii speciale facute de rombat. acele modele nu se gasesc pe piata. Sunt speciale prin faptul ca sunt facute fara maner, fara etichete frontale si cu emblema Dacia pe ele, in interior sunt similare cu Calciu si Full Option. Tribunule, cand e frig afara incarcarea bateriei se diminueaza, daca masori tensiunea nominala sau densitatea la o baterie la 20gr Celsius si la -10gr Celsius vei vedea acest lucru. De altfel parametrii de masurare sunt dati la 20 de grade. Ce stii tu cu caldura e alta treaba, caldura accelereaza uzura bateriei prin sulfatare. Si vad ca tot esti nedumerit cu dimensionarea bateriei functie de dotarile electrice, explica mai pe larg ce te face sa crezi contrariul. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
tribunul |
![]()
Post
#463
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(YRX @ 8 Feb 2011, 08:46) Si vad ca tot esti nedumerit cu dimensionarea bateriei functie de dotarile electrice, explica mai pe larg ce te face sa crezi contrariul. Eu cred ca dimensionarea bateriei se face DOAR in functie de tipul motorului (punct). TOTI consumatorii de pe masina, sunt ganditi sa NU FUNCTIONEZE doar pe baterie, exceptie fac luminile si avaria. Bateria este folosita strict pt. pornitul motorului (exceptie avaria). Durata de viata a bateriei, considerand ca masina functioneaza corect, este data de nr. de porniri si respectiv de timpul de incarcare (de functionare a motorului) intre porniri. Ref. frig contra cald. Daca lasi o baterie pe masina 2 luni friguroase (decembrie + ianuarie) si 2 luni calduroase (iulie + august), nepornind motorul in aceste luni, CRED ca in februarie masina porneste dar in septembrie baterie o gasesti descarcata. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#464
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(tribunul @ 8 Feb 2011, 08:52) Gresit! Ia baga matale bateria de pe masina peste noapte la -70 grade, sa te vad a doua zi. Performantele bateriei scad odata cu scaderea temperaturii. Vorbim de exploatare nu de stocare. Pe vremuri tineam bateria de 1300 in beci cand stiam ca nu ma plimb cateva zile. Restul vecinilor erau mai lenozauri. Efect: eu porneam oricand la sfert, ei mai apelau si la impins :-) dar probabil din considerente de fitness ![]() 8 Feb 2011, 19:34: QUOTE(tribunul @ 8 Feb 2011, 16:14) Nu am nimic cu matale, dar iarasi Gresit! bateria are rolul unei piscine. Toti consumatorii sunt alimentati din ea. sistemul electric nu este gandit sa mearga direct din alternator, pentru simplul fapt ca acesta nu poate furniza tensiune constanta. Ca merge si fara baterie, sunt de acord, dar nu stiu cat de bine si cu ce riscuri. 8 Feb 2011, 19:36: PS: sa vad de unde iei matale power cand consumul depaseste "oferta" instantanee a alternatorului? (pe pariu ca te gandesti la baterie acum?) This post has been edited by Lord Hades: 8 Feb 2011, 18:36 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#465
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in mod normal bateria este doar pentru pornire, in mod normal constructorul trebuie sa dimensioneze puterea alternatorului in functie de consumatorii masinii (din ce stiu eu un logan faca AC are alternatorul de 70A iar unul ci AC de 100)
deci dupa ce motorul a pornit si becurile s-au stins (inclusiv cel cu bateria pe el) toti consumatorii se alimenteaza din alternator tensiunea depasind 12V bateria se incarca dupa o pornire motorul trebuie sa mearga 30-40 de min sau 30-40km pentru a pune la loc in baterie ce s-a consumat cu pornirea |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tribunul |
![]()
Post
#466
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Primul raspuns la obiect.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#467
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
In mod normal da ,dar in realitate treaba sta altfel . Un alternator trebuie sa "duca" toti consumatorii de pe masina . Daca masina are mai multi consumatori atunci implicit si alternatorul va fi mai "potent" si in acest caz si bateria va fi una de amperaj mai mare deoarece o baterie de amperaj mai mic va fi supraincarcata de alternatorul mai "potent" ceia ce duce la o durata mai mica de viata a bateriei . La alegerea unei baterii se tine cont de motor cat si de consumatorii de pe masina de aceia e bine sa se respecte datele date de producatorul masinii . Sper ca m-am esprimat destul de clar caci eu ma opresc aici .
|
--------------------
-
-
-
|
|
tribunul |
![]()
Post
#468
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Un mic detaliu.
Daca intri pe pagina producatorului de baterii Rombat, si vrei sa-ti alegi bateria, oare ce caracteristici referitoare la masina credeti ca te intreaba pe site. - daca ai geamuri electrice - daca ai proiectoare - daca ai mp3 - daca ai ac - daca ai servo... |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#469
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Eu nu cumpar bateria in functie de ce spune vanzatorul (sau producatorul bateriei) ci in functie de ce spune producatorul masinii .
|
--------------------
-
-
-
|
|
adiya |
![]()
Post
#470
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tribunul @ 8 Feb 2011, 07:52) Se MENTINE mai bine dar mai e la fel de EFICIENTA? FAQ Rombat: "Ce efect are temperatura scãzutã asupra bateriei? Temperatura scãzutã reduce substantial puterea bateriei. La -18°C, bateria functioneazã numai 40% din puterea pe care o poate da la 20°C." |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
testike |
![]()
Post
#471
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 8 Feb 2011, 23:17) dupa o pornire motorul trebuie sa mearga 30-40 de min sau 30-40km pentru a pune la loc in baterie ce s-a consumat cu pornirea Eu cu bateria asta de 6 ani si 3 luni am si cate 2 luni/1000 km cand nu ies din oras, si majoritatea drumurilor le fac cu o pornire la 2 km, cate 7-8 minute de mers. Folosesc si multi consumatori: faruri, dezaburire, ventilator, radio. Nu am avut probleme nici iarna, inca nu am iesit din oras din decembrie. Poate a mai stat masina cateodata cu motorul pornit 2-3 minute cat am curatat zapada, si 2-3 drumuri mai lungi un pic, dar nu cred ca e adevarata treaba cu 30-40 minute si 30-40 km. This post has been edited by testike: 9 Feb 2011, 15:59 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#472
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#473
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut un Mercedes clasa S care avea capota ridicata, inauntru un motor V6 si o baterie de maxim 62 Ah, daca nu cumva era si mai mica de 52 Ah.
Asa ca treaba cu consumatorii nu are legatura cu capacitatea bateriei. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#474
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#475
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 9 Feb 2011, 10:05) In mod normal da ,dar in realitate treaba sta altfel . Un alternator trebuie sa "duca" toti consumatorii de pe masina . Daca masina are mai multi consumatori atunci implicit si alternatorul va fi mai "potent" si in acest caz si bateria va fi una de amperaj mai mare pina aici cit se poate de corect QUOTE(CGDBZ @ 9 Feb 2011, 10:05) deoarece o baterie de amperaj mai mic va fi supraincarcata de alternatorul mai "potent" ceia ce duce la o durata mai mica de viata a bateriei . aici este total gresit daca pui o baterie de capacitate mai mica se incarca mai repede si atit , in schimb surprize mari la pornire cind se cere curent mare orice baterie se strica daca SE DEPASESTE TENSIUNEA DE 14,4 poate ca alternatorul sa poata debita si 1000A , bateria sa fie de 30Ah dar tensiunea sa nu depaseasca14,4 QUOTE(CGDBZ @ 9 Feb 2011, 10:05) La alegerea unei baterii se tine cont de motor cat si de consumatorii de pe masina de aceia e bine sa se respecte datele date de producatorul masinii . Sper ca m-am esprimat destul de clar caci eu ma opresc aici . aici este din nou corect 9 Feb 2011, 23:40: QUOTE(Lord Hades @ 9 Feb 2011, 19:13) deci daca alternatorul nu debiteaza suficienta electricitate, de unde alimentezi matale consumatorii aia? la masinile mai noi nu prea se intimpla asta , la daciile pe carburatie se poate intimpla la turatii mici din caua aia la unele dacii vechi scade acul in stationare cind sint consumatori mari pentru asta se fac unele modificari cu fulia sau turatia vezi This post has been edited by bygy007: 9 Feb 2011, 23:40 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
evil_2009 |
![]()
Post
#476
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 June 09 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 2 Jan 2007, 18:50) iti e lene sa pui mana pe o cheie de 10 si un criket cu prelungitor si cap de 13? daca da da banii la service autorizat ![]() |
--------------------
dacia
solenza 1.9 d + logan 1.5 dci
europa / laureat
|
|
klaus |
![]()
Post
#477
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Io cred ca de 4 ani i-a trecut lenea. Ba am un sentiment ca i-a trecut si loganul...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#478
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Uneori bateria nu are o problema in sine, chiar daca nu mai are performantele initiale.
Pot exista si cauze suplimentare: - contacte electrice imperfecte (oxidate, slabite) - descarcarea accidentala a bateriei din cauza utilizatorului (uitarea unui consumator conectat) - defectarea unui consumator electric sau intrerupator care implica un consum suplimentar (contacte imperfecte/caderi de tensiune, scurtcircuit, defecte de izolatie/punere la masa) care pot sa conduca la descarcarea bateriei sau impiedica incarcarea corecta a bateriei - ce pot avea ca efect defectarea bateriei, sau inlocuirea acesteia - desi bateria in sine poate fie buna |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#479
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
QUOTE dupa o pornire motorul trebuie sa mearga 30-40 de min sau 30-40km pentru a pune la loc in baterie ce s-a consumat cu pornirea Hmmm, depinde de mai multi factori. Cat de "lunga" a fost cheia, vorbim despre o baterie sub capacitatea necesara, etc. Multi vor intelege ca dupa 5 porniri la intervale scurte, ar trebui sa faca 200km dupa ca sa o incarce la loc. Imbogatim benzinariile ! |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
b-50-gas |
![]()
Post
#480
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 15 February 11 ![]() |
salut am si eu o problema am un logan 1.4 din 2005 si kum imi pot da seama daka am problema ku alternatorul sau ku bateria???
|
--------------------
dacia
logan
2005
- b-50-gas
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:48 |