Masurarea diodelor la alternator, (cu poze)
![]() ![]() ![]() |
Masurarea diodelor la alternator, (cu poze)
bmd |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 15 February 05 ![]() |
Attached thumbnail(s) Alternator01.JPG ( Size: 233.54k ) Number of downloads: 2438 Alternator02.JPG ( Size: 209.14k ) Number of downloads: 2736 Alternator03.JPG ( Size: 247.75k ) Number of downloads: 2884 Alternator04.JPG ( Size: 241.97k ) Number of downloads: 2751 Alternator05.JPG ( Size: 231.35k ) Number of downloads: 2613 Alternator06.JPG ( Size: 240.32k ) Number of downloads: 1544 Alternator07.JPG ( Size: 231.16k ) Number of downloads: 1483 Alternator08.JPG ( Size: 243.65k ) Number of downloads: 1511 |
||
--------------------
DACIA
NOVA T
- IS-78-BMD
|
|||
RIon |
![]()
Post
#2
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Buna idee.
Sfat - ca vad ca ai Nova ![]() Poti sa iti pui un capac de alternator de berlina (are diode mai mari, de 10) caci rezista mai bine, mult mai bine, si mai poti pune releu electronic (sau mecanic, dar nu-l recomand), chiar cu 2 fire, doar sa ii dai masa de la caroserie, ala original de Nova, care se pune pe alternator nu prea tine mult. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Slider |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Bravo BMD. Excelent materialul prezentat de tine! Bine ai venit pe forum!
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Mad MAX |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 5 January 04 From: Bucuresti ![]() |
cat costa un regulator de tensiune?
|
--------------------
Daewoo Cielo
ex NOVA GT
- . Totul pare mare atunci cand esti mic.
|
|
bmd |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 15 February 05 ![]() |
Eu am dat 210k pe el, e fabricat de IPEE.Chestia e ca la alt magazin am gasit exact acelasi regulator cu 440k(nu ma intreba de ce).Regulatorul merge foarte bine (nu stiu pentru cit timp, sper cit mai mult).Si cred ca ma duc sa-mi mai iau unul , ca nu stiu daca o sa mai am nevoie, la ce preturi am sa mai gasesc.
|
--------------------
DACIA
NOVA T
- IS-78-BMD
|
|
djmarck |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
felicitari si in sfarsit cineva care este pe aceesi unda cu mine si dupa cum se vede cam "tot prostu" intelege ce s-a explicat aici,nu desene si alte porcarii,pas cu pas...;ma bucur ca ce tot am incercat eu sa explic in topicul meu nu a fost doar o idee si ca mai sunt si oameni care pot face tutoriale cat se poate de explicative (chiar nu se poate mai mult de atat) (se da chiar "mura in gura") si tare m-as bucura ca mai toate tutorialele sa se transforme in tutoriale de acest gen..
Inca o data numai toata stima pt acest tutorial si pt celelalte de acest gen de pe acest forum si imi aduc aminte si tutorialul lui paul cand zic acest lucru,cel cu antifonarea. Chiar astazi mi-am rezolvat si eu problema cu alternatoru,asemanatoare cu cea de mai sus si chiar le-am "gadilit" mult timp mai toate piesele de pe acolo ca nu stiam "cu ce se mananca",l-am desfacut si eu la ghici,prima data cand desfac un alternator si cu bucurie va spun ca mi-am si rezolvat problema,aproape singur (multumesc lui paul,care mi-au spus cum ar arata niste diode si lu' nea sandu,electricianu'),poate daca vedeam clar in poze care sunt si cum arata se rezolva mult mai repede si numai sfarmam carbunii ![]() |
-------------------- |
|
C.C. |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
ma bag si eu in vorba. poate gresesc, dar tre sa spun asta, pt.ca asa stiam. la demonstratia de masurare de mai sus, nu era bine sa se inverseze si polaritatea de masurare? pt.ca o dioda "dusa" lasa curent in ambele sensuri, sau nu lasa deloc. am dreptate? adica, pui firele unde se arata mai sus iar apoi le inverseszi, in aceleasi locuri. daca in primul caz trece curentul, in al doilea n-ar mai trebui sa treaca. s-ar putea ca demonstratia de mai sus sa fie incompleta. poate gresesc, totusi. nu?
sal This post has been edited by C.C.: 12 Dec 2005, 23:16 |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
bertro |
![]()
Post
#8
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
felicitari pt tutorial. mi-ar fi fost util saptamanile trecute cand am avut si eu probleme cu alternatorul. asa a trebuit sa invat de unul singur prin trial&error.
confirm cele spuse de C.C.: ideal este sa masori si in sens invers pentru a te asigura ca nu trece nimic. deasemenea e bine sa se verifice si "semipuntea", pentru ca si aia e generatoare de probleme. daca tot se da jos alternatorul, recomand si verificarea/masurarea infasurarilor de pe stator si rotor, atat pentru a nu avea intreruperi (putin probabil), cat si pentru a ne asigura ca nu "dau la masa" pe undeva. in cazul meu problema a fost clara de la o simpla privire: diodele erau praf. costuri (iasi): bloc diode - 35lei semipunte - 5lei releu electronic (cumparat "just in case") - 10 lei carbuni - 5 lei (de 1300 ca de nova nu se gasesc. din astia doar unul s-a potrivit, la celalat trebuie sa gasesc o solutie sa-l adaptez cumva) LE: cred ca la vara o sa adopt solutia lui Rion, ca am mai auzit si de la altii ca merita investitia. This post has been edited by bertro: 13 Dec 2005, 13:12 |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
C.C. |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
n-ar fi rau ca acest tutorial sa fie completat cu toate operatiunile necesare unui alternator, inclusiv cele completate mai sus. as face-o eu, dar stiu doar din auzite. nu de alta, dar daca se-apuca cineva sa desfaca alternatorul, sa stie tot despre subiect. sincer sa fiu, ma intereseaza si pe mine, pt.ca suspectez o dioda "dusa" (cel putin). tot asa, ceva probleme cu incarcarea. dar habar n-am, de ex., care-i semipuntea si nici macar cum se scoate puntea aia afara. apoi, am vazut ca a mea are un imbus pe-acolo, la care pres. ca trebuie cheia respectiva. apoi, nici nu stiu daca firele acelea (de la punte)trebuiesc dezlipite ca sa inlocuiesti diodele, sau se poate lucra fara sa le dezlipesti. vedeti? sunt intrebari care, pt.cineva care se pricepe, par aiurea, dar pt. incepatori (a se citi habarnisti), chiar conteaza. ideea cu pozele mi se pare excelenta. chiar avem nevoie de mura in gura.(probabil si de un electrician?
![]() |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
bertro |
![]()
Post
#10
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
din cate stiu eu, semipuntea este prezenta doar la alternatoarele de Nova. este ca o mica "bagheta" dreptunghiulara fixata in partea superioara a blocului de diode. din ea pornesc 3 pini care se leaga la pinii diodelor si inca 2 lamele care nu am idee la ce folosesc. eu le-am lasat "in aer" ca asa erau si la vechiul bloc de diode.
image62zj.th.jpg de multe ori incarcarea defectuoasa este din cauza minunii astea si nu a diodelor "principale". eu am schimbat-o si pe asta cand am cumparat noul bloc de diode, doar ca sa fiu sigur ca am eliminat orice posibila cauza de nefunctionare a alternatorului. da, pentru a avea acees la diode (repet: la Nova cel putin), trebuie dezlipite cele 3 fire care vin de la stator si apoi scos blocul cu totul. operatiunea nu e complicata deloc, dureaza cateva secunde. firele au bunul obicei ca raman in pozitia in care erau si deci e usor sa le nimeresti la loc ![]() This post has been edited by bertro: 14 Dec 2005, 11:10 |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
C.C. |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
multumesc bertro!
|
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
gti98 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Iaca iar ma bag in seama! Am desfacut alternatoare de tip "clasic" (e bine sa se demonteze portperiile inaintea capacelor. La modelele vechi, firele care veneau la puntea de diode - presate cate 3 in fiecare din cele 2 radiatoare - erau fixate cu piulite de 3; la modelul ulterior, firele erau lipite cu cositor. Se demonteaza puntea pentru masurare, si pentru a putea scoate capacul posterior,daca e necesar de umblat la rulment ( din zel, pentru ungere, ca se paradeste ff rar) Diodele se masoara mai usor individual, motiv pentru care se vor desprinde firele de pe suruburi,sau se poate desface surubul acela cu imbus de 5, care tine la un loc ansamblul radiatoare, ghidaj plus diode.Atentie,la acest model de punte diodele,codificate RAG 220 (parca, spre deosebire de cele presate, codificate RA 220 - probabil de la Redresoare Auto, varianta ulterioara avand adaugat acel obscur "G" care nu stiu de la ce vine-) Deci, diodele se prezinta ca niste pastile din plastic negru cu doua discuri metalice de contact. SENSUL de montare e important!! trebuie montate corect,altfel exista riscul de defectare la prima conectare a bateriei! Si chiar daca repet lucruri arhicunoscute (oare?) nu incercati conectarea inversa a bornelor bateriei. Puntea redresoare se "arde" instantaneu!
Am pomenit aici de demontarea blocului de diode deoarece o dioda cumparata separat e mult mai ieftina decat o punte completa (chiar 6 diode sunt la sfert fata de puntea completa, iar radiatoarele si piesa de plastic nu se defecteaza!) Am inceput post-ul astfel deoarece nu am avut (oare, inca?) probleme cu alternatorul de pe Nova, cu releu incorporat. Releul asta functioneaza foarte bine, mentine o tensiune foarte constanta, nu am nevoie sa pun apa distilata in baterie decat de 1-2 ori pe an! ( Verific cel putin odata pe luna nivelul, si nu a scazut ) Cu releele separate, intai cu electromecanic, apoi chiar cu electronic, fie nu incarcau suficient, fie "evaporau" electrolitul -corect disociau apa -; unii sustineau ca masa ar fi facut probleme... PS Stiu, din alte documentatii ca unele relee electronice nu folosesc, pentru excitatie, curent din instalatie,implicit din baterie, ci il "produc" prin redresarea cu "semipuntea" proprie. ( puntea trifazata utilizata pe alternatoare are 2X6 diode; in afara celor 6 diode "principale", semipuntea contine 3 diode de curent mai mic, care formeaza punte cu cele 3 diode principale din ramura spre masa,si din care se alimenteaza circuitul de excitatie) Ma rog, poate ca e cam incalcit,doritorii de amanunte pot reveni cu mesaj personal. This post has been edited by gti98: 16 Dec 2005, 11:33 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:34 |