Dispozitive, aparate sablare, Scule de sablat home-made sau din comert
![]() ![]() ![]() |
Dispozitive, aparate sablare, Scule de sablat home-made sau din comert
mario1980 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|||
Dsign |
![]()
Post
#2
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Se face mizerie multa in curte dupa aia? Dupa sablare ma refer.
Vezi ca sunt pistoale de-astea speciale pentru sablat, doar le cuplezi la compresor si gata Succes! PS: Ce ai facut mai exact la aripa? Descrie un pic, eventual cu pasi. As avea aceeasi problema. |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Iti dai seama ca se imprastie nisipul ala pe o raza de 1-2m Cit consumi, atita se imprastie in jur.
Cu aripa... mai pe scurt, este condamnata. Anul trecut am avut o interventie pe motiv ca mi se umfla vopseaua pe muchia respectiva. Am constatat cu stupoare ca se perforase tabla intr-un loc. Am considerat atunci (si am avut dreptate) ca se strapunsese dinspre interior, adica din spatele aripii. Dupa aceasta interventie, am pus vaselina pe interiorul acelei imbinari, prin portbagaj, la imbinarea aripii cu contraaripa. Anul asta, am observat iar ca se umfla vopseaua in alte 2 locuri. Am sablat cu aparatul in discutie si pentru ca aceasta curatire este intr-un fel mai neinvaziva, am putut sa disting cu adevarat ce se petrece: Vaselina care-am pus-o eu ar fi fost extraordinara, DACA cei de Dacia nu ar fi dat cu antifoniu pe-acolo. Fix intre tablele alea ambutisate (muchia aripii care prinde contraaripa), am vazut in timp ce sablam si se tot curata zona, bucatele de antifoniu. Deci degeaba am dat eu cu vaselina, caci din cauza antifoniului dat pe o tabla probabil netratata cum trebuie, a fost wax albina. Asa ca solutii nu prea sint multe. Ma astept sa se perforeze toata. Mai fain e ca nu se perforeaza chiar muchia in sine ci undeva paralel cu ea, cam la mai putin de 1 cm distanta. Voi incerca sa intervin din nou prin portbagaj, si poate sa ard acel antifoniu, sau sa-l tai cu un cutit ceva, incit sa patrunda unsoarea si sa nu mai rugineasca dinspre interior. Altfel, peste 2 ani voi avea o muchie din fibra pe care o sa pun un afis " Nu va sprijiniti, nu trageti de muchia aripii ! " Succes la reparat. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Am cumparat vineri din praktiker un pistol de sablat cu 65 de lei.Face o treaba super. Nu merita sa te chinui cu modificari.Picture_002.jpg ( Size: 794k )
Number of downloads: 15574
This post has been edited by cielo99: 22 Aug 2011, 12:04 |
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Mi-am cumparat si eu tot acelasi tip de pistol de sablare, si sint foarte multumit de el. Ce-i drept, n-am avut prea multe de facut cu el, dar la pretul asta, este SUPER.
Multumesc pentru pont. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nisipul e foarte scump sa-l cumperi. Eu am lucrat in fabrica de geamuri, pana au distrus-o - se stie cine - si aparatul de sablat geam nu era cine stie ce "OZN". Doua furtune dispuse la un anume unghi, unul de celalalt, pe unul aer, pe altul se absorbea nisipul, nisip spalat, din ce a fost cariera de la Valeni-de-Munte. Deci, si la acele pistoale, se poate pune nisip din garla, dar spalat si cernut. Nici nu va mai fi asa praf, iar daca sablarea se face pe un loc betonat sau suprafata plata, se poate recupera nisipul, clatit iar si uscat, cernut. E aberant sa dai 200lei (ce-o fi aia euro!), cand dintr-o roaba de nisip, faci doi saci moca , si nici nu fac ei PL-ul mare, pe seama prostilor, mai ales ca n-o fi nici Romani, ca asta e acum, la tine in curte, te stapaneste altul.
23 Oct 2011, 13:51: Referitor la repararea aripii: sablarea poate atinge si parti nedorite ale masinii, cu un disc cu smirghel lipit pe el, merge mai repede si sigur, vopsita numai partea afectata, la doua pistoale, sa se faca trecera, nu toata piesa cum se face la servis, si iata cum iese. 23 Oct 2011, 13:54: Din 100g de vopsea, am folosit 25g la toate patru aripile, si 50g de lac. This post has been edited by PH-06-BOA: 23 Oct 2011, 13:54 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 239.61k ) Number of downloads: 14622 2.jpg ( Size: 219.44k ) Number of downloads: 13126 3.jpg ( Size: 230.7k ) Number of downloads: 2688 4.jpg ( Size: 212.52k ) Number of downloads: 2731 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
payty |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
mi-am luat si eu dispozitiv din asta de sablat.
am un compresor de 10 bari /90 de litri. Ce am vazut e ca ar cam trebui o masca de protectie. Eu am sablat cu nisip de zidarie luat de la bricostore cu 9 lei sacul de 25 kg. Din cauza ca nu am avut niciun fel de masca, aveam nisip si in cap, si peste tot. Ajunsese chiar si in adidasi, nu stiu cum naiba. Ideea e ca acest tip de sablare are nevoie de un debit mare de aer si de presiune mare. Adica sub 8 bari nu prea e eficient. Altfel merge compresorul in prostie si se uzeaza repede. Mai eficient e cu recipient presurizat in care se baga nisipul . Se poate face foarte usor cu o butelie de aragaz, cateva suduri si ceva indemanare. Sau se gaseste cu vreo 8 milioane la magazin ![]() Eu vreau sa imi fac cat de curand. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#8
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Pt sablare casnica ai nevoie de un compresor cu 2 cilindri;cea mai buna varianta ar fi sa cautati un compresor facut la Timpuri Noi Bucuresti sa-l reconditionati si apoi la munca cu el.Compresoarele sub 1500lei sunt slabe ca debit de aer !Folositi:masca de praf/gaze,ochelari,manusi,protectie a corpului cand sablati!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cielo99 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
M-am descurcat cu masca de sudura la care am pus o sticla transparenta.
This post has been edited by cielo99: 24 Oct 2011, 09:28 |
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
connex |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 12 October 08 ![]() |
Salut,
As dori sa va intreb daca cu un compresor si pistol de sablat, luate dintr-un magazin gen practiker/bricostore, la pretul aproximativ de 500lei, am posibilitatea sa sablez cadrul unei biciclete.? Pot sa sablez un cardu de bicicleta cu un asemena compresor sau dau banii degeaba? A incercat cineva sa dea vopseaua jos de pe o bicicleta cu un asemenea dispozitiv de sablare? Pot sa folosesc acelasi compresor si pentru vopsire? (cu pistol de vopsit desigur) Multumesc, Lucian |
--------------------
vw
POLO
2008
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Merge.Cu un compresor de 320 de lei am sablat pragurile la masina.Sablezi un minut stai sa se adune presiune si tot asa.Cu rabdare merge.Mi-a luat in ritmul asta cam 3 ore la un prag, dar daca aveam un compresor calumea terminam in jumatate de ora.Si la vopsit fara probleme am vopsit pragurile la masina si usile la garaj.
This post has been edited by cielo99: 24 Oct 2011, 10:08 |
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
ghitza |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
QUOTE(connex @ 24 Oct 2011, 10:46) Salut, As dori sa va intreb daca cu un compresor si pistol de sablat, luate dintr-un magazin gen practiker/bricostore, la pretul aproximativ de 500lei, am posibilitatea sa sablez cadrul unei biciclete.? Pot sa sablez un cardu de bicicleta cu un asemena compresor sau dau banii degeaba? A incercat cineva sa dea vopseaua jos de pe o bicicleta cu un asemenea dispozitiv de sablare? Pot sa folosesc acelasi compresor si pentru vopsire? (cu pistol de vopsit desigur) Multumesc, Lucian Din praktiker am luat si eu un compresor cu kit complect la 550 roni si merge fara probleme la tot ce vrei tu,la sablat nu l-am pus inca pentru ca nu am pistol de sablat la el dar de vopsit am vopsit si lamasina si poarta si merge fara probleme |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
payty |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
cum ziceam, sistemul asta cu sifon nu e foarte eficient decat pentru compresoare cu volum mare al buteliei. La mine, cu 90 de litri/10 bari nu sableaza cum trebuie cand presiunea scade sub 8 bari.
Eu am dat 27 de milioane pe compresor si e cel mai puternic compresor cu motor monofazic pe care l-am gasit. De sablat se poate probabil si cu unul slab, dar faceti praf compresorul pentru ca va fi foarte solicitat din cauza ca fa functiona in continuu. E nevoie de volum mare de aer si in mod sigur unul de 50 de litri nu face fata. Pentru vopsit probabil merg si cele de bricostore. Ca idee, vroiam de curand sa imi iau unul Mecafer din bricostore. Pe langa ca am vazut doua absolut identice, doar ca pe unul scria made in Italy si pe celalalt made in PRC, am mai vazut unul si in stare de functionare undeva. De fapt nu mai functiona, ca tocmai se stricase ![]() In plus, daca luati un compresor va sfatuiesc sa va luati unul cu curea, pentru ca are o racire mai buna a cilindrilor, deoarece fulia are si aripioare care sufla aer pe compresor. Cele care sunt cuplate direct la motor, mi se pare ca nu au sistem de racire fortata. Ai atentie la cele fara ulei. E posibil sa stea destul de rau la capitolul fiabilitate, asa ca n-as recomanda pt sablat. This post has been edited by payty: 24 Oct 2011, 13:21 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
connex |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 12 October 08 ![]() |
Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri.
Intre timp am incercat sa vad ce gasesc pe net si tind sa cred ca sunt un pic mai bune decat cele din magazinele DIY, gen practiker/bricostore. Am gasit unul de 50L aici , care pare sa fie ok, insa eu nu prea cunosc acest brand Einhell. Stie cineva ceva despre acest compresor, sau macar despre calitatea produselor Einhell? Multumesc, Lucian |
--------------------
vw
POLO
2008
|
|
payty |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am o freza tip dremel marca einhell. vad ca inca merge bine.
de compresor nu stiu ce sa zic. vezi si tu sa nu fie facut in china (ignora numele cu rezonanta germana, ca nu conteaza neaparat) ![]() ar fi bine sa gasesti unul cu doi cilindri si cu turatie mai redusa a motorului. This post has been edited by payty: 25 Oct 2011, 11:16 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
CONNEX:exact asa este al meu ca si cel din linku pus de tine doar ca e marca NUAHT(asa ceva) made in P.R.C si nu am nici o problema cu el il am de 2 ani aproape.einhell am masina de gaurit si nu am probleme cu ea
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Eu am compresor Einhell, de 206l/min si butelie de 25l. Il am de 1,5 ani, pare destul de bun si merge bine, dar nu a fost foarte intens folosit. Insa mai am si o butelie de aer de la o remorca. In opinia mea nu se merita sa cumperi un compresor mare, pentru acasa.
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
payty |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
astazi am terminat de facut cabina de sablare, ca sa nu mai fac mizerie in atelier.
e mult mai comod, dar mai am cate ceva de imbunatatit la ea. concluzia e ca pentru a curata vopsea, merge cu 4-5 bari presiune, dar pentru rugina nu am reusit o curatare corespunzatoare decat cu 8 bari. s-ar putea sa fie de vina si abrazivul, care nu e special, ci e un simplu nisip de zidarie luat de la bricostore sau faptul ca nu am instalatie de sablare cu recipient sub presiune. Am sablat o janta de dacie cam 80% in vreo 7-8 minute. Compresorul a mers destul de mult pt ca la 8 bari scade presiunea repede. Compresorul e cel mentionat mai sus. O sa pun si o poza cu rezultatul cat de curand. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
casspy |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 23 October 11 ![]() |
Foarte bine lucrat domnule Ph-boa
|
--------------------
Dacia
NOVA GTI
2004 /2000
- PH-64-GGG
|
|
daredan |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Eu am un sistem de sablat compus din cabina de sablare (homemade), compresorul de 90l (homemade) dar cu compresor ECR350 doi cilindri fabricat la Timpuri Noi actionat de un motor trifazic de 3,5-4KW (nu-i cunosc exact caracterisitcile dar este foarte mare) si sistem de sablare sub presiune de 60l (facut tot de mine) la care folosesc duze de sablat de 2,5mm. "Nisipul" este corind si avand cabina l-am folosit pana acum aproape 50 de ore. Presiunea maxima de lucru la care lucrez este 6,5bari insa lucrez cu 3,5-5bari cate 5 ore pe zi. In astea cinci ore schimb doua duze datorita corindului care este foarte abraziv. Rugina nu are nici o sansa, vopsea normala la fel, cea coapta in cuptor este putin mai dura dar se sableaza la 6bari. La inceput foloseam nisip de constructii (silicos) insa m-am lasat repede de el pentru ca este foarte periculos pentru sanatate. Corindul este foarte scump 25kg/60euro dar nu prezinta pericol pentru sanatate si este foarte dur putand fi folosit mult si bine (producatorul garanteaza 90 de cicluri de refolosire). Eu, dupa 50 de ore mai am vreo 3kg din 25kg, parte fiind transformat in praf, parte fiind aspirat in sistemul de ventilare a cabinei.
Ca idee de eficienta in sablare, un cadru de motocicleta (Yamaha) a durat 5 ore. L-as fi facut si mai repede daca reuseam sa tin presiunea la 6 bari continuu si daca aveam suficient nisip ca sa nu trebuiasca sa reumplu butelia la fiecare 15 minute. Cu pistolul tip Practiker nu o sa faceti treaba decat daca aveti un super compresor sau daca nu aveti pretenti mari (adica aveti timp berechet la dispozitie). In rest, succes si aveti grija de sanatate voastra. This post has been edited by daredan: 12 Dec 2011, 00:55 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Pune si o poza sau un principiu de functionare a acestei instalatii.
|
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
daredan |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Uite dupa ce m-am inspirat eu
|
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
payty |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
butelia in care pui abrazivul o umpli de tot, sau doar partial?
ziceai mai sus de 15 minute de sablat. cat nisip pui pentru ca sa ajunga 15 minute? intreb pt ca mi-am facut si eu un dispozitiv din asta dar nu am apucat inca sa il testez. Butelia e ceva mai mica, si vreau sa stiu la ce sa ma astept. Mai am niste intrebari despre cabina de sablat: ce dimensiune are si ce sistem folosesti pentru aspirarea prafului? merci. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
daredan |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Am bagat in butelie si 2 saci de 25kg de nisip si a mers fara probleme. Acum am 25-28kg de electrocorindon in butelie si sablez si doua ore daca reglez nisipul la minim. Daca stratul de vopsea este mai gros atunci dau mai mult nisip si dupa 30-40 de minute trebuie sa reumplu butelia. In cabina am folosit pana acum un aspirator cu filtrare prin apa dar din pacate este foarte zgomotos, s-au cam dus rulmentii si consuma peste 1000w/ora. O sa trebuiasca sa-i fac un alt sistem dar as prefera sa raman tot la filtrarea prin apa fiind cea mai eficienta.
Cabina de sablat este facuta tot de mine si i-am dat urmatoarele dimensiuni: 100cm latime, 80cm inaltime si 60cm adancime. This post has been edited by daredan: 22 Dec 2011, 20:24 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Ne apucam de confectionat.Am un extinctor de 5 l.Sper s-mi ajunga butelia.Daca merge incerc sa fac rost de o butelie de compresor de 200l si sa o modific pe aia.
|
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Am si eu o completare la cele spuse pe-aici: este recomandat ca furtunul de la butelie pina la pistol, sa fie cel putin de 8 mm la interior, intrucit debitul necesar este mare. Si de asemenea, cuplele rapide (cele cu bila) frineaza foarte mult curgerea aerului, mai bine incercati cuple din alea cu garnitura de cauciuc si infiletare, sau chiar direct furtunul cu colier.
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
payty |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
de unde pot achizitiona un pistol de sablat pentru tipul asta de recipient sub presiune? Evident, ma intereseaza sa pot cumpara si diuze cand se uzeaza, nu sa iau pistolul si dupa ce se strica diuzele sa il arunc
![]() am tot cautat pe la magazine de bricolaj si nu sunt decat sistemul acela cu sifon. sau se poate confectiona de catre mine? aveti vreo ideee? si ar mai fi o intrebare: cati mm are orificiul diuzei? This post has been edited by payty: 10 Jan 2012, 09:43 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Vezi postu 4
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
payty |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
da, stiu modelul ala. nu merge pentru instalatia de sablat sub presiune.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
daredan |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Folosesti asa: racord de 1/2 cu filet exterior pentru furtun de 1/2 + robinet bila (cu fluture preferabil) interior-interior + reductie alama 1/2 cu 1/4 (facut filet pe 14) + una bujie la care ai gaurit electrodul din interior cu burghiu de 2,5mm. Si asa faci un pistol care o sa te tina ceva timp in functie de materialul pe care-l folosesti la sablat. Sau cauti pe minex.ro si dai cateva zeci/sute de euro pentru un pistol cu duza de carbura
![]() |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:54 |