Ajutor etansare suruburi capac culbutori 1.6 16v
![]() ![]() ![]() |
Ajutor etansare suruburi capac culbutori 1.6 16v
Victorine |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
|
||
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|||
user123 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Eu nu sunt adeptul jumatatilor de masuri, daca vrei calitate Zici ca vrei sa scoti doar acele suruburi....iti dai seama ca acel capac are si el o ordine de strangere....tu mai respecti asta? In plus, probabil de la excesul de ulei a strapuns pe unde e mai usor- daca desfaci doar suruburile alea, aluminiu se destinde si poate sa inceapa sa dea si prin alte parti.....esti dispus sa risti? Iar cu siliconul....daca exista garnituri dedicate, de ce? Vrei sa il plimbi prin chiulasa si arbori ca sa infunde canale de ungere? Parerea mea este ca ori o faci cap-coada cum trebuie ( desfaci, cureti verifici planeitate etc cu motor rece, strangi in ordine si musai la cuplu) ori astepti pana o poti face asa.... Poti incerca si varianta usoara...poate merge,dar tot carpeala se numeste Inca ceva....despre ce fise de bujii e vorba la 1.6 16v? |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
YRX |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Capacul culbutori la 16V este etansat cu mastic pe toate suprafetele de imbinare cu chiulasa.
Daca supureaza ulei pe la margini sau suruburi trebuie dat jos si refacut masticul. Etansarea originala este destul de slaba, metoda propusa de Dacia in manual prevede aplicarea masticului cu un trafalet in pelicula foarte subtire. Am vazut multe 16V murdare de ulei pe la capac. Treaba nu este deloc simpla deoarece capacul tine si arborii de distributie deci ca sa-l dai jos trebuie data jos distributia. Capacul are ordine de strangere si cuplu intocmai ca si chiulasa, trebuie sa ai mare grija la strangere. Eu am facut operatiunea asta aici : https://www.daciaclub.ro/Schimbare-supape-1...ml#entry4352953 Si a mea supura de noua pa la epurator si pe la capac. Dupa ce i-am dat cu mastic nu a mai curs pe nicaieri. Verifica daca totusi nu curge pe la epuratorul de ulei (capacul mai mic de sub admisie). Ala poti sa-l dai jos si sa aplici mastic pe el. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Merci de feedback. Asa cum spuneam, nu as vrea deloc sa dau jos capacele si sa refac etansarea pentru ca solutia tehnica folosita la motoarele astea presupune calarea arborilor cu came, DSV-ul ala special, etc. Simt ca na depaseste si sunt prea multe locuri unde pot da chix. Am citit insa pe celalat forum in topicul dedicat plangerilor legate de pierderole de ulei ca unii au rezolvat problema pur si simplu strangand putin cu simt de raspundere suruburile cu buba, altii au pus si putin mastic de etansare sub gulerul surubului si n-au mai fost probleme.
Cred ca o buna parte din vina o are excesul de ulei de care se plangeau toti fara exceptie care aveau problema asta. Coroborat cu solutia delicata de etansare a capacului cu rasina. Ma gandeam sa incerc intai asta cu etansatul suruburilor vinovate, insa avand in vedere ca ele se strang in ordine spirala si la cuplu chiar diferit in functie de pozitia lor pe spirala, ma tem sa nu le dereglez si pe alea unde nu am pierderi... repet: unii au facut asa si nu au avut probleme, e drept ca nu e prea ortodoxa solutia. L.E. user123, am gresit cu fisele de bujii obisnuit cu vechiul meu logan de 1.6. Ma refeream la bobinele de inductie tip creion, in sine. Am editat. Inca o chestie, desfacand inelul de ridicare a motorului din dreapta, cel de care se prinde si teaca jojei, am constatat ca aceasta e destul de mobila jos in baie, astfel ca permitea o oscilatie a capatului liber de sus de vreo 2 cm. E in regula asa?... This post has been edited by Victorine: 27 Apr 2017, 08:12 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca faci nimic cu stransul sau etansarea suruburilor. Sincer nu cred ca pe acolo curge, mai degraba se prelinge de la epurator catre acele suruburi (alea sunt cel mai jos punct). Da epuratorul jos si pune-i un cordon de mastic rosu (pui masticul intr-o seringasi aplici un cordon subtire continuu ca la pompa de apa), curata bine si vezi daca mai curge.
Oricum, mare atentie cu suruburile alea, eu am rupt unul, sunt facute sa se rupa capul usor, probabil sa protejeze filetul de aluminiu. La 16V indicatia de pe joja, daca pui cantitatea de ulei din carte, va fi peste maxim. Joja intra in baie prin infigere, trebuie sa o bagi maxim in jos sa stea pe garnitura de etansare. This post has been edited by YRX: 27 Apr 2017, 11:47 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
user123 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Am impresia ca Ajusa face garnituri pt locurile unde inainte se dadea cu mastic.....cu mastic e posibil sa nu o nimeresti de fiecare data, in plus se etanseaza si prin strangere corecta ( in ordine) si prin planeitatea suprafetelor.......cam la fel ca la cutiile de viteza Cam multe probleme pt un 16v recent.....tigaia mea de 16v nu da inca semne de asa ceva si are 10 ani... P.S : @yrx : de ce mastic rosu si nu negru? ![]() Faci aluzie la ceva? :PPP |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
YRX |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Dacă ai valoare dai cu rosu...
![]() Din ala am avut, m-a ținut un tub de 2+2 de când m-am apucat de mecanica. Nu cred ca exista garnituri, dar dacă pui un cordon subțire și continuu îl reușești. Eu îl mai las și câteva minute sa facă pelicula |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Nu transpira pe la epurator ci pe la cateva suruburi. La unele mai putin, la altele mai mult. O sa pun poze mai incolo, vreau sa dau iarasi admisia jos si sa vad acum pe curat care dintre suruburi sunt umede. Cred ca fac totusi o incercare cu etansarea suruburilor, n-am nimic de pierdut daca nu tine...
YRX, atunci cum e ok cu uleiul? Sa fie sub maxim pe joja sau sa fie volumul mentionat de producator?... user123, pai nu are alte probleme afara de capacul umed, merge perfect. Cu joja rezolv eu. |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(YRX @ 27 Apr 2017, 15:05) Dacă ai valoare dai cu rosu... ![]() Din ala am avut, m-a ținut un tub de 2+2 de când m-am apucat de mecanica. Nu cred ca exista garnituri, dar dacă pui un cordon subțire și continuu îl reușești. Eu îl mai las și câteva minute sa facă pelicula 2+2 din ala care scrie ca e Made in USA dar costa 20 lei? ![]() In USA cat costa atunci ? ![]() Se pare ca e modern sa renunti la garnituri - uite ce foloseste Ajusa pt asa ceva, dedicat Uleiul indiferent de masina eu il pun dupa joja....sa fie la 2 mm sub maxim Attached thumbnail(s) ajusa.jpg ( Size: 250.23k ) Number of downloads: 464 ajusa_2.jpg ( Size: 239.95k ) Number of downloads: 432 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Gata, am facut-o. Au fost 3 suruburi umede pana la urma. Doua le-am putut extrage complet, degresat (si capacul sub ele), siliconat, montat la loc. Unul fiind in spatele bujiei 3 se afla sub decantorul de ulei, astfel ca am putut doar sa il desfiletez cam 8mm si am facut acelasi lucru. Motorul rece. Ramane asa pana maine. Va tin la curent cu rezultatul. In cel mai rau caz ajung tot la demontat capacul si refacuta etansarea. Cam asa arata:
This post has been edited by Victorine: 27 Apr 2017, 18:28 Attached thumbnail(s) 20170427_191613.jpg ( Size: 2.61mb ) Number of downloads: 452 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Sa fie intrun ceas bun si sa nu mai ai probleme ! Eu cred ca nu vei mai avea probleme, ma gandesc ca era de la nivelul crescut al uleiului Deci treaba asta facuta de tine, combinata cu nivelul uleiului rectificat cred ca o sa dea bine Sa revii cu impresii si sa te bucuri de masina ! |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Sa ai gura aurita! Dupa ce le-am desfacut, asa zic si eu, ca e de la prea mult ulei. Deci capacul nu transpira deloc perimetral. Pierderile sunt doar la suruburi a caror gaura de trecere e ceva mai larga si ele strang metal pe metal, nu prea au cum sa etanseze calumea. Fiind mult ulei pe-acolo iese. Problema in sine nu-i foarte grava, de-aia probabil in reprezentanta prefera sa o lase asa. Altfel e delicat, ca trebuie desfacut, curatat masticul vechi si de capac si de pe chiulasa, degresate suprafetele de contact, aplicat rasina aia speciala cu trafaletul, strans la cuplu, in ordine si toate astea cu distributia blocata, schimbata, etc. Multa lume zice ca le-a fost recomandat s-o lase asa. Dar mie imi sta pe creier daca sunt pierderi. Acum om vedea... unii zica ca au strans suruburile pur si simplu sau etansat + strans si dupa 10-20.000km inca nu transpira.
L.E. Mai voiam sa adaug ceva. Garniturile de la colectorul de admisie erau toate tasate rau si pareau afectate de ulei. Apropos de efectele acestor pierderi. Practic musteau de ulei. Le-am schimbat dupa ce am curatat totul cu 4 Ajusa + 1 OEM la decantor. Iar cele 4 de pe galeria de admisie cred ca erau afectat de la interior spre exterior. Tot un efect al excesului de ulei, ca am gasit urme si in galeria de admisie. Asa ca atentie mare la nivel. Cred ca cumpar doar 4L ![]() This post has been edited by Victorine: 27 Apr 2017, 21:23 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca uleiul in exces ar musti pe la simeringuri intai, nu pe la capacul de chiulasa.
Garniturile alea ovale sunt o problema pentru 16V, se duc foarte repede si iti dau probleme. Si eu le-am schimbat, puteam sa accelerez motorul daca apasam mai tare pe galeria de plastic ![]() Trebuie sa le mai schimb si pe alea de la corpul clapeta, la un moment dat nu pornea la prima cheie dimineata. Pornea intotdeauna la a doua. Dupa ce m-am sucit si rasucit curatand senzori etc. am gasit pe net pe cineva care descria aceeasi problema cu rezolvarea la garniturile corpului clapeta. Initial n-am crezut, dar am zis sa incerc si am dat cu banda de teflon sub garnituri. De atunci a mers impecabil. La un schimb normal, lasat motorul cam jumatate de ora sa se scurga uleiul, bag cam 4,15 - 4,2 litri de ulei pana la semnul de max. De aia nu ma duc niciodata sa schimb uleiul la service, aia in 5 min au terminat. Usere, silicon mai bun ca 2+2 ala rosu Made in USA eu n-am mai intalnit. Dupa ani este ca nou, am dat pompa de apa jos dupa 7 ani si era inca elastic. Am mai luat si Nigrin, Sinto, Victor Reinz, toate au ajuns la etansat WC-uri la tara ... ![]() America e totusi America ... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
user123 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Eu demult am teflon-garnituri facute artizanal- am inceput la 8v la corp clapeta si apoi am adaptat la 16v......puteai sa faci o intrebare ![]() Referitor la America.....cand ti-am zis eu la "uleiuri" ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
sobolan |
![]()
Post
#15
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(YRX @ 28 Apr 2017, 06:33) Eu zic ca uleiul in exces ar musti pe la simeringuri intai, nu prea,asta e o prostie sustinuta de multi "mecanici" ....in motor nu exista o oarecare presiune,motorul nu e un obiect inchis etans,din contra pot exista si depresiuni uneori si in anumite regimuri....motorul respira pe la capacul culbutoarelor pe la furtunul de recirculare a gazerlor reziduale....si daca ar scapa compresia in baie pe la segmenti tot nu ar avea cum sa forteze semeringurile....e IMPOSIBIL .....un nivel mai mare de ulei in motor atrage si consum de ulei in functie de uzura segmentilor,ancraseaza segmentii si ulterior si bujiille .... Siliconul 2+2 e de kkt,inainte era mai ok.....recomand Victor Reinz...... This post has been edited by sobolan: 30 Apr 2017, 19:43 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Victorine |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Eu respect toate opiniile crlor care ati avut bunavointa sa raspundeti rugamintii mele cu un sfat. De la nivelul cunostintelor mele are sens ce spune fiecare. M-as bucura sa nu se transforme intr-o polemica inutila ci sa ramanem constructivi. Se vede ca fiecare are o experienta cu motoarele in general si ma bucur ca ati intervenit.
Cel mai important este cs dupa un scurt test, la cald, nu mai transpira deloc suruburile etansate. Si nici altele noi. In conditiile in care dupa curatare a aparut ulei imediat, inainte sa ajunga la temperatura de lucru... Si apropos, am etansat cu ce aveam la indemana... This post has been edited by Victorine: 30 Apr 2017, 19:58 Attached thumbnail(s) 20170430_205633.jpg ( Size: 2.51mb ) Number of downloads: 382 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Bucura-te de ea ca nu mai da ulei ! Nu conteaza cum ai reusit ![]() Bucura-te de ea si daca iti da ulei....e doar fier, se rezolva! Cred ca a fost de la nivelul crescut de ulei..... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
YRX |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Victorine, suruburile capacului sunt negre? Toate suruburile capacului sau numai cateva?
Nenea sobolan aspiratia gazelor din carter se face prin admisie. In orice regim de mers al motorului admisia trage, mai tare sau mai incet functie de turatie. Asta inseamna ca toti constructorii au ajuns la concluzia ca in carter se creaza presiune pozitiva (>0). Presiunea se creeaza in partea de jos a motorului de scaparile din cilindrii dar si de miscarea propriu zisa a pistoanelor, arborelui cotit si barbotarea uleiului in baie. De altfel si alte organe mecanice (de ex cutia de viteze) creaza presiune pozitiva doar din miscarea arborilor si necesita ventilatie. Cresterea valorii acestei presiuni determina automat cautarea unor noi "supape" de evacuare cat mai aproape de carter si alea sunt simeringurile. Gandeste-te, de exemplu, ce se intampla cand ai 4000 de ture si iei piciorul din acceleratie si faci frana de motor. Presiunea din baie e mare si admisia este la nivelul de relanti. De ce la 9 din 10 scurgeri de ulei pe partea distributiei primul simering care cedeaza este cel de jos si nu cel de la arborele cu came? Asta fuse teoria ... ![]() ![]() This post has been edited by YRX: 1 May 2017, 07:13 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Am verificat acum, nu mai eram sigur pentru ca cele la care nu existau scurgeri sunt prafuite, dar toate suruburile capacului sunt negre. De ce?
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
sobolan |
![]()
Post
#20
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(YRX @ 1 May 2017, 08:03) Gandeste-te, de exemplu, ce se intampla cand ai 4000 de ture si iei piciorul din acceleratie si faci frana de motor. Presiunea din baie e mare si admisia este la nivelul de relanti. In frana de motor se creeaza depresiune mai degraba ![]() ![]() Nici un producator de autoturisme nu recomanda uleiul peste maxim ,din contra mai putin e mai ok decat mai mult dar nu din cauza ca ar sparge simeringuri ci din cauza ca ,in mers, uleiul ala ajunge si in capul pistonului posibil si prin admisie... In timp ce arborele face o rotatie,axa face 1/2 sau mai putin.....de aia uzura maxima e jos,la simeringul de pe arbore .....si mai e ceva,de la uzuri sau mers cu piciorul pe ambreiaj, arborele poate capata joc axial din cauza uzurii aparute la semi-inelele axiale...niciunui simering nu-i plac jocurile axiale.... 2+2 exista de prin anii 2001 sau mai devreme,eu de atunci il stiu,rosu,era ok.....negru a aparut ulterior dar "reteta" e de kko.....indiferent de una sau alta iti faci treaba bine cu el chiar si acum daca stii sa il aplici corect.....se pune o pelicula,se lasa un minut sa prinda "coaja" si apoi se strang piesele definitiv..... Discutia cu 2+2 si VR e puerila,e ca si cum ai spune ca superman il bate pe batman.... This post has been edited by sobolan: 1 May 2017, 08:17 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
YRX |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Victorine @ 1 May 2017, 08:22) Am verificat acum, nu mai eram sigur pentru ca cele la care nu existau scurgeri sunt prafuite, dar toate suruburile capacului sunt negre. De ce? La a mea suruburile sunt argintii - zincate. Cand am rupt unul am dat comanda la Dacoserv si a venit negru cu capul mai mare. Am avut o intreaga discutie atunci, ei se jurau ca e original eu nu si nu ... ![]() Deci pana la urma exista si 16V-uri cu suruburile alea negre. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
sobolan |
![]()
Post
#22
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
@YRX : inca ceva ,ceea ce am scris mai sus se bazeaza pe o oarecare logica,pe o experienta de service mai umila dar castigata in timp si NU este o pura contrazicere precum ca eu sobolan am ceva de contrat si vreau s-o fac cu tine.....e un forum public,discutam,ne contrazicem,ne pupam etc......
Din urma postarilor dumneata trag concluzia ca stii ceea ce scrii destul de bine,ai idee buna, dar daca nu ma combati cu argumente tehnice pentru mine e degeaba.... ON : azi am citit intr-o carte de opel vectra precum ca uleiul din motor peste limita maxima dauneaza grav catalizatorului.....concluziile le tragi singurel si din ceea ce am scris eu si din ceea ce au scris altii..... ![]() This post has been edited by sobolan: 2 May 2017, 21:17 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Victorine |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Logic, concluzia e ca adevarul e la mijloc, ca de obicei
![]() Dar nu va irositi gloantele, am inca niste intrebari, poate e cazul sa fac jurnal?... Maine schimb distributia, pompa si kitul de accesorii. Am facut o combinatie ciudățică: distributia Gates, pompa Hepu, accesoriile SKF. Deh, banii... dar si mai ciudata e componența kiturilor: rola China si intinzator NSK la Gates - pe cutia kitului scrie ca e facut in EU. Kitul SKF scrie pe cutie ca e facut in Cehia dar cureaua e in Ro, iar rola infasuratoare este SKF France. Intinzatorul nu stiu. Pompa stim ca e German technology, cine stie unde o fi aplicata... Una peste alta, singurul lucru care nu-mi place este rola aia chioara cu nervuri China din kitul Gates, care nu e suficient de fina pe suprafata de frictiune, mai are niste mici bavuri de la turnare. Mici si putine dar se simt la atingere si sper sa dispara dupa cateva rotiri fara sa lase cureaua cu sechele... Maine vad ce fel de pinion avem, cu sau fara pana si cum se prezinta lucrurile pe-acolo. Chiar ma gandesc serios sa transform topicul intr-un jurnal, ca sa tin mai usor evidenta la masina asta. Va multumesc pentru implicare! Va rog, nu duceti lucrurile spre versus-uri inutile ca nu e constructiv si va irositi energia. Va tin la curent. Presupunand ca va intereseaza pe careva... This post has been edited by Victorine: 2 May 2017, 21:37 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
sobolan |
![]()
Post
#24
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Vezi ca eu am aruncat vreo doua curele gates "originale" de noi,le puneam,dadeam cheie inainte de a pune scut-urile distributiei si "bateau" aiurea pe fuliile dintate,uneori aveai impresia ca dau sa sara de-acolo.....am patit treaba asta cu doua masini diferite....ai grija cu ele,pentru linistea mea personala as evita firma asta si nu pentru ca nu e o firma buna ci pentru ca e o firma des piratata in Romania,evita si curelele "originale" Renault luate de la baietii din fabrica,nu e nici un secret,nu-s din fabrica,is luate din Vitan,rola aia dubioasa cu resturi de plastic din turnare poti sa o arunci.....Recomand cu caldura curelele de distributie Bosch,Dayco si pe accesorii poti sa mergi linistit pe Hutchinson......la role mergi pe Koyo/SKF/Ina .......
Nu te juca cu distributia,ala e motor cu interferenta,supapele se pot intalni cu pistoanele si numai lucru bun nu iese din asta.....Multi nu inteleg dar de la o curea de distributie poti arunca o chiuloasa sau un motor,depinde de daune.....aici nu faci economii si stii ca 4 ani sau 60oookm tragi de motor fara griji ! This post has been edited by sobolan: 2 May 2017, 23:31 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Victorine |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Ok. Am trecut pe INA. Cureaua e UK, rola Franta si intinzatorul Canada. Diferenta fata de Gates 200 lei... merci ca mi-ai bagat soparla!...
![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
SKF oricand...si la 8v si la 16v Folosit inclusiv la masinile de cupa(dacia), raliu, coasta...si daca nici aia nu trag de masini atunci.... In plus, "baietii" nu prea stiu de skf si nu se arunca la falsificat... Deja e offtopic....voi fi curand la al 4-lea kit skf |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Te referi la distributie, banuiesc.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Victorine, sa nu uiti sa schimbi surubul de la pinionul de jos, daca nu-l ai in kit cumpara-l separat, in ala sta tot motorul 16V . .
![]() @Sobolan - Tot ce ai scris nu e nici la tine demonstratie stiintifica, e tot parere personala bazata probabil pe propria-ti experienta. Nici D-zeul mecanicilor nu va putea prezice cu exactitate pe unde iese uleiul prima data dintr-un motor daca pui 300 de ml de ulei in plus. Eu l-am vazut pe la simeringuri, tu pe la capacul chiulasei, ar mai putea sa curga si pe la etansarea baii, pe la buson, pe la teaca jojei etc.... ![]() In cazul de fata, la 16V, scurgerile pe la capac vin de la solutia proasta adoptata de Renault, planurile de asamblare sint destul de grosier finisate si pelicula de etansant data cu trafaletul nu poate astupa rugozitatile, indiferent de nivelul uleiului. Daca tot am discutat de efectele supra-umplerii cu ulei ale unui motor ar trebui sa sistematizam un pic, avem mai multe situatii. - Daca pui putin ulei in plus (americanii discuta de pana la 1 qt in plus) probabil nu se va intampla nimic, nici nu va curge, nici nu va arde. De altfel la reviziile din perioada de garantie MCV-ul primea 3-4 mm pe joja de ulei in plus si tot atat era si la sfarsitul perioadei, deci nu-l consuma si nici nu-l arunca afara. Ca idee, diferenta dintre max si min pe joja este cam de 1 litru, deci motoarele sunt destul de tolerante la nivelul uleiului. - Daca il umpli zdravan principala problema este arborele care va "bate" uleiul din baie si il va transforma in spuma. Atunci ungerea se va inrautati si vei putea sa distrugi un motor. Ce inseamna "zdravan" difera de la motor la motor, unele au baia mai lunga, altele nu. Mai este si fortarea uleiului in cilindrii si arderea lui si presiunea suplimentara ce duce la scurgeri. - Pentru catalizatoare arderea uleiului este problematica pentru ca le umple de cenusa si evident le scoate din uz, dar ca sa bagi ulei in cilindri trebuie sa ajungi la extreme daca un motor nu este uzat, adica nu mananca ulei si fara sa aiba in exces. Asa ca, tragand o concluzie, pentru cantitati mici in plus nu va mai alarmati, nu are importanta si parametrii motorului nu se modifica semnificativ. Daca curge, mananca ulei trebuie reparat motorul, nu dam vina aiurea pe ulei. Daca in schimb ati pus 1 litru in plus ar fi bine sa nu mergeti cu masina si sa-l goliti, lucruri rele se pot intampla pentru buzunarul vostru. Cat despre formulele chimice ale masticurilor eu nu am acces la ele si nici nu ma pricep in schimb am o afinitate pentru americani la produsele lor chimice, daca au trimis un om pe luna trebuie sa fi avut un mastic bun la vehiculele spatiale si sigur n-a fost Reinz .... ![]() This post has been edited by YRX: 4 May 2017, 07:10 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Fara gluma, cred ca nivelul prea mare de ulei mi-a patruns in creer, daca am visat azi-noapte ca masina scotea fum...
![]() Acum serios, dupa ce am scos ulei incat sa ramana un X curat pe joja si am etansat/ strans suruburile umede, capacul e uscat. Iee!!! Deocamdata. Sa vedem la 5000 rpm. Ce am mai observat este zona putin imbaxita din jurul jojei la intrarea in baie, care poate are legatura cu faptul ca atunci cand am desfacut surubul de la brida superioara de prindere a acesteia, joja se misca destul de relaxat jos in baie. O sa curat zona si studiez lucrurile acolo cand fac schimbul saptamana viitoare, in timp ce se scurge uleiul vechi CALUMEA. De asemenea, baia e putin murdara de ulei cu praf (deci nu umed-lucios) in partea stanga, o sa vad tot atunci daca e de la uleiul scurs la schimburile filtrului sau de la garnitura baii. Surubul cu saiba aia imensa solida a venit in kit impreuna cu capacele axelor cu came si inca unul metalic care inca nu mi-e clar unde vine, poate ma lamuriti voi. Pinionul sper ca e cu pana. In caz contrar se pune pana sau se schimba pinionul? Inteleg ca loc ar fi pentru pana aia pe arbore. Ati observat vreo regula referitoare la anul de fabricatie - cu sau fara pinion cu pana? Am inteles eu corect ca e o solutie cam nasoala, parca am citit ceva de alunecare/ forfecare?... lamuriri, va rog. L.E. ce demersuri tre sa fac ca sa transform topicul in jurnal? As pastra in denumire problema initiala, poate discutiile sunt de ajutor si altcuiva. 4 May 2017, 10:09: Gata, am vazut pe topicul lui YRX cu schimbarea supapelor cum sta treaba. Intrebarea este daca stie cineva de cand au inceput sa monteze pinion cu pana . Masina mea este din 02.2008. Ca sa stiu sa-l cumpar inainte sa ma jecmaneasca mecanicul la fata locului ![]() This post has been edited by Victorine: 4 May 2017, 09:09 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
La joja ai o garnitura oring. Din pacate nu cred ca se gaseste separat, eu am luat din Vitan joja cu teaca cu tot pentru aia.
Cand scoti filtrul e imposibil sa nu dai cu ulei pe jos, e inghesuit rau, probabil pe baie de acolo e. O sa vezi ca trebuie sa dai si scutul jos pentru ca fereastra pentru buson nu corespunde cu busonul, scutul este de la MPI-uri ... ![]() Nimeni nu cred ca stie de cand e pinionul cu pana, cred ca 2008 dupa ce s-au terminat cele fara pana ... ![]() Ca idee seria mea de motor din 2007 e cu U inaite - fabricatie Spania. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 07:08 |