Aburire/inghet ale geamurilor pe interior
![]() ![]() ![]() |
Aburire/inghet ale geamurilor pe interior
razvanaxi |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Mihutz_11 |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 26 January 04 From: romania ![]() |
si mie imi ingheatza geamurile dar doar le gasesc asa dimineatza. daca pornesc motorul si dau drumul la caldura spre aeratoare se dezgheatza. si daca dai cu spray de dezghetzare pe interior merge.. ala de dezburire are efecte mai mici. vezi sa dai cu putin spray si sa stergi cu o carpa curata ca altfel se face naspa
|
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#3
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
N-are nici o treaba etanseitatea masinii. N-o sa vezi nici o masina care sa fie capsulata ermetic. Normal ca daca in masina e cald, se face condens si nu s-a evaporat pana cand pleci din masina, ala ramane pe geamuri si noaptea ingheata.
Acum, poti da cu spray antiaburire dar e tare nasol pe parbriz mai ales daca mergi si noaptea. Daca freci prea tare cu carpa dupa ce dai se duce tot efectul, daca nu stergi bine atunci se depune ca un fel de strat de grasime care iti reflecta lumina farurilor in toate directiile posibile. Chestie din asta se da pe geamurile laterale si pe luneta pentru cei carora nu le merge dezaburirea. Cel mai indicat e sa dai cu spray de dezghetat dar partea nasoala e ca iti curge pe bord si miroase foarte urat. Plus ca am inteles ca si decoloreaza. Sfat: da pe o carpa si cu carpa uda da bine pe geam. Tot o sa miroasa dar macar nu mai curge. Alt sfat ar fi sa dai cu carpa macar pe parbriz inainte sa iesi din masina ca sa cureti toata umezeala. Asa n-o sa mai aiba ce sa inghete. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Solutia este sa folosesti fara mila instalatia de incalzire fara sa o uiti pe recirculare si e valabil de la Dacia la BMW. Eu nu am patit cioaca decit o singura data, cind am fost ultima oara la film la multiplex. Cind am iesit de la Lord of the rings, la 2 noaptea, era o abureala in masina de nu mi-am recunoscut-o. Cu greu, greu am reusit sa-mi fac parprizul aproape curat folosind ventilatorul la putere maxima.
A doua zi m-am lamurit care era problema: unul din geamurile din spate era deschis aproape de un deget (fusesem cu cineva pe bancheta din spatel). Deci atentie la geamuri, la mine am observat o tendinta a celor din spate de a se deschide singure in momentul in care sta cineva acolo (se agata cu genunchii de macarale). |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
La mine ingheata si pe spitele volanului ( am de-ala cu 3 spite metalice ), nu numai pe geam ! Si este condens din respiratie- suflu spre volan si ingheata pe spite instantaneu. Dupa ce merg 5 minute se incalzeste si dispare.
|
-------------------- |
|
ache2 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
pai daca dispare, nu stiu care-i deranjul !
si apoi, nu uita ca au fost minus douaj de grade ! crezi ca X5 a fost mai cald ? |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Marty |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Hm, ati observat ca daca porniti motorul, dati drumul la ventilatie si A/C, va dati jos din masina si curatati geamurile cu solutie de dezghetat parbrize, se aburesc geamurile instantaneu ? Poate sa explice cineva fenoamenul ?
P.S.: Daca dau gheata cu racaitoarea de parbriz, nu se aburesc! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
ache2 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
QUOTE ca X5 a fost mai cald ... in X5 a fost ... ? |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
ache2 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
raspunsul e relativ simplu ... solutia de curatat parbrize contine alcool (a nu se degusta
![]() |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
QUOTE pai daca dispare, nu stiu care-i deranjul ! Am zis eu ca ma deranjeaza ? Am spus doar ce se intimpla. Condensul este un fenomen fizic si asta ar mai trebui, sa mai incalc si legile fizicii ! |
-------------------- |
|
FLEX |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este ca pe undeva intra frigul in masina dupa ce ai plecat din ea (presupun ca ai mers cu incalzirea pe pozitia "dezaburire parbriz" sau "dezaburire/picioare" si cu ventilatie din exterior, nu recirculare); contactul brusc al aerului rece cu parbrizul cald produce condens/inghet. Verifica la parasirea masinii sa ai toate geamurile inchise perfect, eventual trece si incalzirea in pozitia "recirculare" pentru ca teoretic sa nu ai sursa de aer rece in masina (verifica si daca benzile de cauciuc care obtureaza grila de evacuare rapida aer din portbagaj functioneaza corespunzator, adica la inchiderea hayonului se deschid si apoi revin la pozitia initiala), poate n-ar fi rau sa inchizi complet si aeratoarele. Curata bine parbrizul pe interior, la spalatorie sau "manu propria" si urmareste rezultatele; in mod normal, n-ar trebui sa mai ai gheata pe interior, daca totusi apare inseamna ca ai o problema de etanseitate (daca mai au si altii la SLZ, s-ar putea sa fie gherla de proiectare, daca nu, probabil ti-au lasat o gaura pe undeva).
De aceasta problema eu m-am lovit doar la Dacia 1310, la Lada 1500 si Matiz nu, nici la Fiat nu am astfel de probleme, desi cam fluiera vintul prin el pe la geamuri si pedalier, dar face atit de repede cald (aer suflat prin tubulaturi direct prin radiator de elicea ventilatorului, nu are calorifer/aeroterma si nici termostat pe radiator) si mentine foarte bine incalzirea/ventilarea incit parbrizul e permanent uscat, iar incalzirea/racirea interiorului se face treptat. S-ar putea ca la tine sa fie problema de gaura neizolata/neacoperita (parca si Bobo baga mina din interior direct in compartimentul motor). |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Liviu |
![]()
Post
#12
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Problema este din alta parte (parerea mea).
E iarna .. asta inseamna ca pe jos e zapada. Zapada ajunge (in oarece cantitati) pe covorasele masinii unde se topeste si se face apa ... Cand iesi din masina (dupa o incalzire prealabila) parbrizul si geamurile in general sunt PRIMELE elemente care se racesc. Ghici unde se condenseaza aburii din masina (proveniti bineinteles de la apa) ? ![]() Eu unul cred ca asta se intampla. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
stasi |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 3 December 03 From: Iasi ![]() |
uite o poza pe care-am gasit-o pe alt forum... asta ca sa nu va mai plangeti de inghet...
![]() Attached thumbnail(s) frozenpipesinthegarage.jpg ( Size: 91.38k ) Number of downloads: 1651 |
--------------------
Dacia
Berlina 96
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai normal ca zapada de pe covorase este principala sursa de umiditate. Motiv pentru care daca se acumuleaza destul de multa e de bun simt sa scurgi presurile alea inainte de a parasi masina. In plus prin asta mai eviti si formarea baltilor inghetate in masina
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
FLEX |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Liviu, nu contest ce spui tu, dar atunci la Matiz de ce nu ingheata geamurile pe interior? si eu n-am mila, intru cu cizmoaiele pline de zapada in masina, zapada se topeste, balteste frumos pe covorase, dimineata gasesc patinoar in masina, si cu toate astea NU INGHEATA GEAMURILE PE INTERIOR. Eu cred totusi ca e ceva putred in Danemarca ...
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Marty |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Flex are dreptate, la mine nu se intimpla faza cu inghetul. Singurele momente cind se intimpla asa ceva erau legate de suitul in masina rece, pornit motorul si plecat instantaneu. Datorita aburilor respiratiei, ingheta parbrizul/oglinda retrovizoare/ceasurile.
P.S.: Asta se intimpla la alte masini care nu aveau in dotare A/C. La SLZ n-am probleme.... |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#17
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Era doar o teorie
![]() Se mai intampla cateodata sa se mai depuna gheata pe interios de la condens cand merg la drumintins pe ger si cu viteze de cca 90-100 Km/h .... atunci se prinde cate ceva de geamurile laterale spate .... dar nimic semnificativ. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
asarban |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Eu zic ca e de la recirculare aer! Adica va uita Dumneyeu cu butonul apasat!
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu folosesc niciodata AC ca sa scap de abureala care se formeaza pe parbriz cind intri in masina si pornesti imediat la drum. Ventilatorul la pozitia 2 este suficient... deja cind am iesit de pe stradute pe 1 Mai e curat parprizul ca lacrima.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Northman |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 25 January 04 ![]() |
Eu nu am (inca) Dacie, am un ford escort din 89' , fara A/C si nu am avut pana acum probleme cu geamurile. Este suficient sa dau pe dezaburire/dezghet si in max 2 minute treaba e uscata si curata. Deci sa inteleg ca Solenza(my next car) n performeaza la fel?
|
-------------------- |
|
asarban |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Nu cumva ai la Escord dezaburire electrica si pentru parbriz?
Ca daca da...vei avea o surpriza neplacuta cu SLZ... |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Marty |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
NU se abureste nimic, stai linistit!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
gogo |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 2 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE La mine ingheata si pe spitele volanului ( am de-ala cu 3 spite metalice ), nu numai pe geam ! Si este condens din respiratie- suflu spre volan si ingheata pe spite instantaneu. Dupa ce merg 5 minute se incalzeste si dispare. Ma, ce tare sufli tu pe volan. Nu cumva faci altceva pe volan???? ![]() Ontopic: Se intampla din multe motive: deseori cand ai drumuri scurte de facut (max 20 min). Masina nu apuca sa usuce condesul de pe parbriz. Aerul cald se condenseaza in contact cu geamurile reci. Ai uitat de butonul de reciclare QUOTE Eu nu am (inca) Dacie, am un ford escort din 89' , fara A/C si nu am avut pana acum probleme cu geamurile. Este suficient sa dau pe dezaburire/dezghet si in max 2 minute treaba e uscata si curata. Deci sa inteleg ca Solenza(my next car) n performeaza la fel? Nu n-ai probleme decat de genul celor descrise mai sus |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
- B-32-JCJ "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
:idea: Intotdeauna se formeaza condens daca mergi mult timp, chiar si vara cu recircularea aerului pornita, daca aerul din interior nu se improspateaza, vaporii din respiratie se aduna inauntru si produc condens , repet, chiar si vara cu aerul conditionat pornit. Dupa ce inchid butonul de recirculare si in masina intra aer proaspat de afara se dezabureste . Iarna se recomanda ca inainte de inchiderea masinii pentru noapte sa aerisesti putin masina pentru eliminarea umezelii din interior. Preferabil si sa scuturi covorasele.. :shock:
|
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
MojoJojo |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 24 November 03 From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti ![]() |
Am si io o intrebare, dar va rog sa nu dati!!!!
La DSN Confort care este butonul de reciclare a aerului? (sau e "maneta" aia cu 3 pozitii - si daca asta e, ce inseamna cele 3 pozitii, de la stanga la dreapta) |
-------------------- Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#26
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
S-ar putea sa fie ca la SLZ Europa,Confort&Rapsodie. Nu exista recirculare a aerului. Singurul avantaj e ca poti opri intrarea aerului in habitaclu, dar atunci nici nu iti mai merge ventilatorul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
GoGu |
![]()
Post
#27
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
La dsn recircularea e parghia aia ce se misca stanga-dreapta (e un simbol cu o masinuta cu o sageata ce se-nvarte in interiorul ei - aia inseamna recirculare- si alt simbol cu o masinuta cu o sageata ce vine de afara - aia e admisie aer din exterior). Sper ca v-a placut descrierea
![]() Butonul ala cu trei pozitii e directionarea aerului in habitaclu - stanga - da numai pe sus, la parbriz si aeratoare; mijloc - parbriz, aeratoare, picioare; dreapta - da numai la picioare. Oricum...are o eficienta foarte redusa butonul asta..oricum l-ai da tot iese caldura prin toate orificurile ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
SYL |
![]()
Post
#28
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
La DSN pt a comuta intre aer de afara/recirculare e o "pargie" aflata deasupra celor 3 comuattoare rotative ala climatizarii. Vezi ca este indicat in cele 2 patratele verzi de la extremitatile acelei parghii care e pozitia de "recirculare" si care e pozitia de "fresh".
"Maneta" aceea cu 3 pozitii (banuiesc ca te referi la comutatorul din mijloc) e pt a dirija aerul dat de climatizare; astfel pozitia din stanga (ora 9) inseamna ca aerul se indreapta in sus (parbriz si cele 4 areatoare), pozitia de mijloc (ora12) inseamna ca aerul se indreapata in sus si in jos (la picioare), iar pozitia din dreapta (ora 3) inseama ca aerul se indreapata spre piciaore si cele 2 areatoare latarale din bord. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
MojoJojo |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 24 November 03 From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti ![]() |
QUOTE La dsn recircularea e parghia aia ce se misca stanga-dreapta (e un simbol cu o masinuta cu o sageata ce se-nvarte in interiorul ei - aia inseamna recirculare- si alt simbol cu o masinuta cu o sageata ce vine de afara - aia e admisie aer din exterior). Sper ca v-a placut descrierea Mersi pentru raspuns...la pargia asta ma refeream si eu dar m-am exprimat gresit cand am postat! Stiu ce face butonul acela de redirectionare a aerului...nu prea inteleg, in schimb, care-i actiunea parghiei (ce se intampla cand este recirculat aerul, si pe cea de a doua pozitie a parghiei?). |
-------------------- Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
|
|
SYL |
![]()
Post
#30
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Deschide capota motorului, si ai sa gasesti in partea dr, sub parbriz, locul pe unde patrunde aerul in climatizare (e o deschizatura dreptunghiulara de aprox 10x12 cm,la nivelul carcasei de plastic negru). Patghia aceea actioneaza o "usita" care cand e pe recirculare acopera acea deschizatura, ventilatorul luindu-si aerul printr-o alta deschizatura de acelasi dimensiuni aflate spre habitclu, aprox in spatele torpedoului, iar cand e pe fresh se acopera deschizatura dinspre habitaclu, ramanind libera deschizatura de la exterior..
Apropo de faptul ca mai demult stiu ca se plangeau unii ca le intra in habitaclu prin climatizare frunze, fulgi de la plopi, etc, eu am acoperit deschizatura dinspre exterior cu o plasa de tantari de sarma. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th April 2025 - 05:40 |