Aer conditionat - ce sa alegem, cum sa instalam, Atentie la cum il instaleaza maimutele!
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat - ce sa alegem, cum sa instalam, Atentie la cum il instaleaza maimutele!
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|||
NoDacia |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 10 June 06 ![]() |
dar te-ai documentat .... parca esti un prieten al meu .. a stat 2 luni sa faca studiu ca sa-si ia aer conditionat ( si-a luat dual-split vreo 2000E ) nu stiu ce maca nemaiauzita - cre ca daikin era !
|
--------------------
BMW
320d
2001
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#3
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Pina la urma AC-ul imi merge, desi a trebuit sa corectez eu imbecilitatea montatorului.
Totusi anumite lucruri tot nu sint in regula, instalate ca in manual: de exemplu mi-au instalat unitatea exterioara la vreo 15 cm de zid, nu la 30 cm cum scrie in manual. Pe chestiile astea sint destul de ofticat, si daca eu n-am chef, energie si timp sa-i mai chem pe aia si sa-i presez cu ANPC-ul (mai ales pentru ca nu am chef sa-mi faca alta imbecilitate cum ar fi sa pierd freon din el, acum ca merge cit de cit ok), macar sa-i ajut ajut pe altii care-si cumpara AC, sa stie sa se fereasca de imbecilitatea montatorului. Nu vreau ca si altii sa stea sa citeasca nu stiu cite ore pe net, cum am facut eu, cind e vorba de cumparat un AC, asa ca am condensat toate informatiile pe care le-am citit intr-un singur post. Cind ma voi muta intr-un apartament meserias vreau sa-mi iau Daikin (cel mai bun si cel mai fin ![]() |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
gibonu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(Vlad Georgescu @ 26 Jun 2006, 18:27) La gaurirea in zid se face destul de multa mizerie. Ar fi bine sa aveti folii de plastic pe care sa le puneti pe jos. De asemenea, cind se gaureste e bine sa scoateti aparatul din cutia de carton de la unitatea interioara si sa tineti cutia sub gaura, ca sa cada molozul in ea. Eu nu am aer acasa dar am in birou la munca, iar aia care l-au montat pareau profesionisti. Ce mi-a placut la ei: veneau cu un aspirator mare (industrial) si cand dadeau cu bormasina gaurile alea mari, tineau tubul de la aspirator exact cub burghiu, pe acolo pe unde curge moloz. Mi s-a parut super desteapta faza, asa nu se face nici un pic de praf si am adoptat si eu ideea, cand mai am de dat vreo gaura prin casa |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
DragosP |
![]()
Post
#5
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(Vlad Georgescu @ 26 Jun 2006, 17:27) Nu m-am lamurit cu un lucru: unele aparate ar avea, se pare, inverter. Ce o fi ala, nimeni n-a fost in stare sa-mi explice, dar se pare ca e bine daca are inverter, astea meseriase cum ar fi Daikin au asa ceva. Se poate ca "inverter"-ul să fie pompa de căldură. Pe scurt, funcția A/C-ului se inversează și face căldură cu un consum mai mic de energie decât cele care fac cald cu rezistențe electrice. Mai pe larg despre principiu (sper să nu se considere reclamă, n-am nici o treabă cu indivizii) se poate citi aici. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#6
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Eu am un Simbio 12.000 btu si isi face la greu datoria , sub -10 nu incalzeste .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
BlaueCorsa |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu Prafuitor Group: Members Posts: 1.097 Joined: 6 October 03 From: Socola Tower, Iasi ![]() |
Si stati pe capul lor.
Parintii mei si-au pus AC dupa curatenia generala, agregatul la geamul de la bucatarie si conducta pana in sufragerie (sunt perete in perete). Prima problema: nenea a facut urme de degete pe tot peretele interior al bucatarieie (ulei? vaselina? whatever... ). A doua problema - de bine ce a masurat a dat doua gauri in perete. Si acum rad ai mei cand isi amintesc replica individului: "Doamnîîîîî... tre' sî mai dau o gaurîîîî!" ![]() PS: aparatul e un Sharp si merge foarte bine. De vreo 6 ani. This post has been edited by vyrus: 26 Jun 2006, 18:43 |
--------------------
Dacia / Renault
Duster / Captur
2018 Confort / 2015 Authentique Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro! |
|
DAVIDK |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Inverterul modifica turatia compresorului, astfel incat debitul de refrigerant variaza prin instalatie in functie de necesitati. Asta inseamna ca daca aparatul trebuie sa asigure o capacitate sub cea nominala (sa "mearga la jumate") in loc sa opreasca/porneasca compresorul, ii scade turatia astfel incat cantitatea de caldura absorbita din camera sa acopere exact pierderile. Astfel, nemai oprind/pornind compresorul, eficacitatea creste foarte mult, consumul scade. Reducand turatia se reduce puterea frigorifica si in consecinta aparatul poate scadea si turatia ventilatorului interior mult mai mult decat la aparatele fara invertor, unde ventilatorul interior trebuie sa asigure un debit de aer necesar extractiei de caldura la puterea nominala (adica acei 9000/12000 btu, de exemplu).
O alta chestie: In anumite conditii, la un aparat fara invertor, dupa mai multe cicluri de pornire/oprire a compresorului, deci racire/incalzire ciclica a radiatorului din unitatea interioara (alias vaporizatorul) din cauza umezelii incepe sa puta. Ce se poate face? trebuie scazuta temperatura setata in camera, astfel incat sa mearga mai mult timp compresorul si sa faca pauze mai mici si mai rare, sau schimbat aparatul cu unul mai mic. Iata de ce, aparatele cu invertor sunt "ultimul racnet". A, inca ceva: pompa de caldura este orice agregat frigorific ce are ca scop incalzirea unui ceva bazandu-se pe absorbtia de caldura din altceva. Adica orice aer conditionat care face cald intr-o camera este in regim de pompa de caldura. This post has been edited by DAVIDK: 26 Jun 2006, 18:57 |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
afh |
![]()
Post
#9
|
![]() !!!! Group: Members Posts: 142 Joined: 11 November 04 ![]() |
din păcate eu am luat mare țeapă la aerul condiționat.
am cumpărat un aparat Hudson din Carrefour acum o lună și nici acum nu merge...a mers doar la probă....după câteva zile, în care nu l-am folosit că nu era cazul, când l-am pornit n-a mai băgat răcoare. după nenumărate telefoane, a venit cineva care mi-a băgat freon. a mers câteva ore după care n-a mai băgat rece. se pare că scapă freon. zilele astea iar am să stau să dau telefoane. cei de la carrefour mi-au spus că n-au nicio treabă. eu oricum am făcut o plângere pe acolo, deși știu că n-am nicio șansă să se întâmple ceva... concluzia, în ceea ce mă privește, e că nu voi mai lua nimic în viața mea de la carrefour. culmea e că am mai zis treaba asta după ce am pățit țeapa cu prețurile afișate în raft la carrefour și cele de la casa de marcat... |
--------------------
toyota
corolla sedan
2010 nu face niciodată ceva pentru prima oară!
|
|
ICET |
![]()
Post
#10
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DAVIDK @ 26 Jun 2006, 19:54) ![]() ![]() Inverterul este o electrovalva care face inversarea intre condensator si vaporizator,adica daca se da pe rece,intalatia functioneza normal.Daca se da pe cald,splitul de interior devine condensator(elimina caldura) si unitatea de afara devine vaporizator(elimina frig).Functia asta este folosita numai iarna,ca sa dea caldura in casa. Vlad Georgescu sa inteleg ca pana la urma ai rezolvat problema cu racirea,nu? |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
bulan |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
QUOTE(afh @ 26 Jun 2006, 21:30) concluzia, în ceea ce mă privește, e că nu voi mai lua nimic în viața mea de la carrefour. culmea e că am mai zis treaba asta după ce am pățit țeapa cu prețurile afișate în raft la carrefour și cele de la casa de marcat... Asta se intampla pentru ca foarte putini oameni fac reclamatii!Si daca reclamatii nu sunt atunci ei de ce sa se straduie mai mult?Eu la serviciu imi fac treaba ireprosabil chiar daca salariul nu e pe masura(caci clientul nu are vreo vina ca eu nu pot sa-l conving pe seful sa-mi dea salariu dublu) dar pe unde merg daca nu sunt servit la fel apelez imediat responsabilii!!! |
--------------------
a
b
c
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#12
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ICET @ 26 Jun 2006, 22:24) Da! Am indreptat traseul cu mina in unele zone unde era orizontal (nu inclinat) sau un pic in sus. De indreptat l-am indreptat foarte greu, unele din tevi fiind de cupru sau ma rog de un metal roscat (stiu ca tu stii asta pentru ca esti in domeniu, dar altii poate nu stiu, de-aia scriu - poate unii isi imagineaza ca sint de plastic, si eu inainte sa-mi instaleze astia habar n-aveam ca sint metalice). Nu mi-e clar de ce asta are atita influenta, dar imediat ce am facut asta, temperatura aerului de la iesire a scazut la vreo 7 grade, si asta pe caldura crunta. Acum cind il dau la maxim intr-o ora-doua se face frig in camera de ma *** pe mine. ![]() Am mai cautat pe Internet informatii despre inverter / invertor. Se pare ca este intr-adevar o tehnologie care permite varierea capacitatii. Deci aparatele cu invertor pot functiona "la jumatate de capacitate" (si se pare ca scade in felul asta si consumul de energie electrica) in timp ce cele fara invertor simuleaza aceasta functionare pornind si oprind din cind in cind compresorul exterior, sau ceva de genul asta. Din pagina http://www.daikineurope.com/faq/items/inve...-technology.jsp The inverter technology can be compared to the technology in a car: " The harder you push your accelerator, the faster you go." An inverter unit will gradually increase its capacity based on the capacity needed in the room to cool down or heat up the room. The non-inverter can be compared with switching on or off a lamp. Switching on this type of unit will start to run on full load. Din pagina http://www.energyrating.gov.au/acl.html A new innovation in air conditioner technology is the use of an inverter or variable speed drive in the motor system that drives the compressor. While these systems tend to look less efficient at full load (ie their star rating at rated capacity is not always as high as conventional air conditioners), they tend to be very efficient at part load operation, which is a more common mode in a typical household. So if you are likely to use an air conditioner for long periods because you live in a hot climate, it may be worth considering an inverter system. They are, however, more expensive to buy, as a rule. This post has been edited by Vlad Georgescu: 27 Jun 2006, 02:06 |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ICET @ 26 Jun 2006, 23:24) ![]() ![]() Inverterul este o electrovalva care face inversarea intre condensator si vaporizator,adica daca se da pe rece,intalatia functioneza normal.Daca se da pe cald,splitul de interior devine condensator(elimina caldura) si unitatea de afara devine vaporizator(elimina frig).Functia asta este folosita numai iarna,ca sa dea caldura in casa. Da-ti singur una dupa ceafa, poate ti se aseaza ideile mai bine. Aia care crezi tu ca e inverter e "four way valve". Ti-am scris in engleza ca poate dai un search pe google si afli. |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
Din capul locului afirm ca tutorialul din primul post poate fi de un real folos celor ce-si propun alegerea, achizitionarea, montarea si utilizarea unui AC.
Numai ca: QUOTE(Vlad Georgescu @ 26 Jun 2006, 17:27) Aparatele portabile nu merita - trebuie tinut un furtun scos pe fereastra pentru evacuarea aerului cald, si atunci trebuie tinuta si fereastra intredeschisa, si pe acea fereastra intra caldura. Au un recipient in ele in care acumuleaza condensul iar acel recipient trebuie golit periodic. Sint multe dezavantaje. Din ce punct de vedere nu merita si care sunt cateva din multiplele dezavantaje? doar pentru ca trebuie sa scoti tulumba afara? dar oare avantajul ca-l poti plimba fara probleme in aproape orice incapere nu suplineste acest dezavantaj? Pentru buna functionare a unui astfel de agregat chiar e nevoie de o fereastra intredeschisa: pe de o parte pentru eliminarea aerului cald si pe de alta parte pentru inlocuirea aerului evacuat (pentru a permite patrunderea in loc in camera de aer proaspat). Sincer, singurul dezavantaj pe care-l vad este nivelul ceva mai ridicat de zgomot care, pentru urechi mai sensibile, ar putea fi o problema; Cat priveste condensul, acesta de regula se autoelimina sub forma de vapori prin tulumba; vaporizandu-se, creste eficienta agregatului (absoarbe caldura de la condensator); numai in caz de umiditate excesiva, cand condensul nu este vaporizat in ritmul in care se aduna, se impune golirea manuala; tinandu-se agregatul fara condens i se diminueaza eficienta (eu am acasa de vreo 5 ani un astfel de agregat si n-am fost nevoit niciodata sa elimin manual condensul). QUOTE(Vlad Georgescu @ 26 Jun 2006, 17:27) Trebuie luat neaparat un aparat cu agent frigorific ecologic. Cele cu agent frigorific neecologic (adica R22) sint putin mai ieftine, dar din 2007 comercializarea lor va fi interzisa, iar agentul frigorific neecologic (R22) deja nu prea se mai gaseste pe piata. Deci daca iei un aparat cu agent frigorific R22 si mai tirziu ai nevoie de completare cu freon, fie va trebui sa-l arunci, fie vei gasi foarte greu freon R22 pentru el. Intr-un aparat cu R22 nu se poate pune alt tip de freon. Aici m-ai pus pe ganduri ca eu am cu R22; ai cumva date certe (vreu link eventual) cu privire la incompatibilitatea agentilor frigorifici ecologici cu echipamentele ce au lucrat cu R22? QUOTE(Vlad Georgescu @ 26 Jun 2006, 17:27) Eu am White Westinghouse de 12000 BTU... si la iesire aerul are temperatura in jur de 7 grade. Asta spre deosebire de un aparat ACE chinezesc, cu traseu de 1 metru, corect instalat, care scoate la iesire 10 grade. Temperatura aerului care iesea din el varia intre 13 si 17 grade, probabil pentru ca acumula apa pe traseu, scotea 17 grade, dupa care se facea presiune si mai scuipa din apa, si facea 13 grade! Am indreptat cu mina, cu greu, traseul in asa fel incit pe toate segmentele sa fie in jos, iar temperatura s-a stabilizat la 7 grade (in conditiile in care am 4.30 m de traseu iar pe unitatea exterioara bate soarele ceea ce e nerecomandat). In mod normal un AC bine instalat, daca il setati pe ventilare HIGH si cu temperatura la minim, si inchideti toate geamurile, trebuie sa scoata 5-6 grade la iesire, asta dupa ce se stabilizeaza, adica dupa vreo 2 ore. Folosirea drept criteriu de performanta a temperaturii aerului la iesirea din unitatea interioara e o greseala; de fapt, la un aparat bun, diferenta de temperatura a aerului la intrare/iesirea din unitatea interioara nu trebuie sa depaseasca 15 grade (conform unor studii argumentate stiintific, la peste 12~15 grade diferenta apare senzatia de disconfort, aceasta fiind o cauza pentru care AC-ul este nesuportat de multi oameni) QUOTE(Vlad Georgescu @ 26 Jun 2006, 17:27) ?!? Cum sa nu poata mai mult de 10 grade? Ce te faci atunci cand afara sunt de ex. 40 grade? o sa ai in casa 30? Permite-mi ca aici (legat si de cele scrise de mine mai sus cu privire la studiile facute) sa am urmatoarea interpretare: de regula, nu este indicat a cobora temperatura in camera cu mai mult de 10 grade decat temperatura exterioara; prevaleaza insa asigurarea in camera a temperaturii necesare unui asa zis comfort termic; se considera ca organismul uman simte senzatia de confort termic atunci cand in incapere sunt 20~22 grade iarna sau 23~25 grade vara; Ei, acesti 23~25 de grade trebuie sa stie sa-i prepare o buna instalatie de climatizare indiferent de cat de cald e afara (celalalt aparat AC din casa tip split de 12000BTU "duce" pentru 40mp cam 15 grade sub temperatura exterioara). Sper sa nu fi nascut vreun flame (mai ales cu caldurile astea)! |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Chestia cu refrigerantii ecologici e cu dus si intors: ei nu sunt chiar foarte stabili in timp, iar unele tipuri impun reguli mai complicate la incarcarea lor in aparate si pot crea probleme in cazul in care in instalatie patrunde umiditate. Nu sunt de meserie, insa am auzit si eu oameni mai savanti vorbind despre faptul ca "freoanele" ecologice sunt mai putin perfecte decat R22 atat ca stabilitate, cat si ca performante. Eu as opta pentru R22 in continuare.
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
ICET |
![]()
Post
#16
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DAVIDK @ 27 Jun 2006, 21:03) Daca nu esti de meserie,atunci da-ti tu una dupa ceafa!Nu ne tragem de sireturi amandoi ca sa i-ti poti permite sa vorbesti urat. Din cauza oboselii si a caldurii am facut confuzie intre invertor(cum ii zicem noi si e ce am descris eu) si tehnologia inverter(la ce te-ai referit tu). Cele care au tehnologia asta sunt mai scumpe(cel putin 1000 ron) decat cele conventionale si nu stiu cat de repede se amortizeaza diferenta. Printre altele fac service si la cele portabile DeLonghi.Sunt silentioase,au avantajul ca se pot muta cu usurinta in locul unde vrei,dar dezavantajul ca trebuie gasita o mica iesire pentru evacuarea aerului cald de la condensator,iar daca dozatorul de apa s-a umplut,au un senzor de protectie care opreste compresorul si esti avertizat de un led care palpaie.Marea lor problema este ca nu prea fac fata la calduri peste 37*C.In concluzie eu nu recomand asa ceva. OCEBE se poate folosi R 12 in loc de R 22 fara probleme,la fel cum si R134a se poate folosi in loc de R 600(astia 2 din urma fiind ecologici).Inca se mai gaseste R 22,dar nu se stie pentru cat timp. This post has been edited by ICET: 27 Jun 2006, 22:30 |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
DAVIDK |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
ICET, daca tot tu faci confuzii si dupa aia tot tu te basici, unde am gresit eu?
Tu poti sa ii zici la valva cu 4 cai si robinet cu elice daca vrei, atata vreme cat in literatura de specialitate nu se numeste asa, mi-e egal cu zero. A face service si a cunoaste teoria sunt 2 lucruri diferite, atata vreme cat in service, in orice domeniu, de multe ori se aplica principiul "merge si asa", si unde nu oricine care "lucreaza in domeniu" chiar stie ce face el acolo. Daca citeai tot topicul, vedeai ca lumea cam stie ceva, cam ce e cu invertorul. Ia uite aicea: QUOTE(Vlad Georgescu @ 27 Jun 2006, 04:01) Am mai cautat pe Internet informatii despre inverter / invertor. Se pare ca este intr-adevar o tehnologie care permite varierea capacitatii. Deci aparatele cu invertor pot functiona "la jumatate de capacitate" (si se pare ca scade in felul asta si consumul de energie electrica) in timp ce cele fara invertor simuleaza aceasta functionare pornind si oprind din cind in cind compresorul exterior, sau ceva de genul asta. Imi sustin punctul de vedere legat de agentii ecologici si exista pe internet mai multe studii legate de comparatii ale performantelor intre diversi agenti frigorifici. Eu ziceam ca, dintre toti refrigerantii folositi in AC, de departe cel ce ridica cele mai putine probleme este R22. Cel putin inca 5 ani se va gasi R22 din belsug, iar un AC nou nu cred sa aiba o speranta de viata mult mai mare. Si daca se strica dupa 3 ani de utilizare, oricum va fi mai ieftin sa iei altul nou decat sa il repari. Pur si simplu, o reparatie in afara garantiei costa mult prea mult. Asa ca, daca lucrezi in domeniu si vrei sa te respect, vino si tu cu niste link-uri sau informatii corecte macar, nu rade de altii pe sub masa, si dupa aia sa argumentezi ca esti obosit! This post has been edited by DAVIDK: 28 Jun 2006, 19:27 |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
ICET |
![]()
Post
#18
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Doar un singur lucru i-ti spun:"teoria ca teoria,dar practica ne omoara".
Asa ca poti sa citesti tu pana i-ti cad ochii,ca daca nu aplici in practica sa vezi ce si cum,tot degeaba. UE a cam inceput de prin '94-'96 sa interzica fabricarea oricariu tip de instalatie de frig,cu utilizarea agentilor frigorifici clasici.Totul a inceput treptat,in timp,pana s-a ajuns la inlocuirea fiecarui agent frigorific clasic cu unul similar ecologic.Ce se mai fabrica acum cu acesti freoni se fabrica prin alte tari(in asia cel mai mult). R 22 se mai gaseste ca si alti agenti frigorifici pentru simplu fapt ca orice producator este obligat sa asigure timp de 8 ani piese si accesorii pentru orice produs finit vandut.Asa ca nu asta e problema,ci costul reparatiilor,care in functie de complexitate se va apropia de pretul unui produs nou. ps..nu am nevoie de respectul tau...cei 14 ani de vechime in domeniu fac de 1000 de ori cat poti tu citi. pps...sa revenim on topic. This post has been edited by ICET: 28 Jun 2006, 22:26 |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
klaus |
![]()
Post
#19
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Auziti, dar la AC-urile astea fixe, nu se poate pune un compresor cu cilindree variabila, cum e pe masini?
Nu ar avea astfel o eficienta mai mare, in functie de necesitati? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
kostake |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
Am si eu o intrebare.
Mi-am luat si eu astazi un AUX din brico.La montajul gratuit programarile sunt dupa 15 iulie.Ma gandeam ca daca as plati montajul(la aceleasi firme pt a nu pierde garantia) poate reusesc sa il pun mai repede. INTREBARE:cam cat ar costa montajul? |
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 29 Jun 2006, 01:13) Auziti, dar la AC-urile astea fixe, nu se poate pune un compresor cu cilindree variabila, cum e pe masini? Tuning la AC? La instalatiile fixe se folosesc alte artificii fata de cele auto. De pilda, inverterul care modifica turatia motorului, si astfel modifica si capacitatea frigorifica. Daikin isi numeste tehnologiile cu inverter "VRV", adica "variable refrigerant volume", si pentru ca a inregistrat marca VRV, ceilalti ii zic "variable refrigerant flow". Dar compresorul are cilindree fixa. Exista niste compresoare Matsushita cu 2 cilindri care in functie de sensul de rotatie, functioneaza cu un singur cilindru sau cu amandoi - deci un fel de cilindree variabila. Nu poti schimba doar compresorul cu unul de alt tip fara sa zapacesti placa electronica; aceasta ar trebui schimbata sau resoftata pentru a lucra cu noul compresor, intre noile limite de temperaturi/presiuni. Pe masini, compresorul este invartit la o turatie variabila, impusa de trafic, si totusi el trebuie sa asigure un debit relativ constant (intre anumite limite) de agent. La cat creste consumul, nu mi se pare ca ACurile auto ar fi chiar eficiente. |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
ndorin |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 23 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Vlad Georgescu @ 26 Jun 2006, 17:27) Pentru 2 camere, in locul unui aparat double-split cei care se pricep recomanda de obicei 2 aparate single-split - este mai avantajos din mai multe puncte de vedere. poti da niste detalii ? eu am 2 camere si ma intereseaza ... |
--------------------
Dacia
Supernova Clima
- CJ 71 xxx Supernova Clima 2001
|
|
ICET |
![]()
Post
#23
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 29 Jun 2006, 00:13) Auziti, dar la AC-urile astea fixe, nu se poate pune un compresor cu cilindree variabila, cum e pe masini? Sunt anumite tipuri de compesoare pe unele instalatii mai mari(hai sa le zicem industriale cu toate ca e exagerata exprimarea)care sunt cu cilindree variabila. Sunt si eu curios la un compresor clasic,cam ce soft ar trebui sau de ce sa schimb placa electronica(din splitul interior)daca pun un compresor cu 500W mai mare? |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
DAVIDK |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ICET @ 30 Jun 2006, 00:06) Sunt si eu curios la un compresor clasic,cam ce soft ar trebui sau de ce sa schimb placa electronica(din splitul interior)daca pun un compresor cu 500W mai mare? Pai nu am zis ca schimbi softul daca schimbi compresorul cu unul mai mare. Am zis ca nu poti pune alt tip de compresor (cu inverter, de exemplu) |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
ICET |
![]()
Post
#25
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
sorin1983 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
in concluzie (ca vine caldura si trebuie sa reanimam topicurile) se mai gasesc aparate cu R 22?
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
i96nds |
![]()
Post
#27
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Si inca o intrebare: AUX-urile vin cu R22 sau cu altceva ecologic?
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
Eu am Hyundai de vreo 2 ani si vad ca merg perfect,si instalarea se face de firma care importa aparatele sau cea care le asigura service-ul.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
driver |
![]()
Post
#29
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
Am notat odata datele acestea: BTU = 3412 KW de frig, iar pentru 1 mp ai nevoie de 150 W.
Formula nu este complecata sau am notat ceva gresit... Chestia cu mp e relativa pentru ca o incapere poate avea orice inaltime, era mult mai bine daca aveam pe mc de aer. Astept profesionistii sa ne spuna mai exact cum iti calculezi puterea necesara aparatului. O explicatie complecta!... (cu transformari si tot tacamul) This post has been edited by driver: 30 Apr 2007, 15:59 |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
mariusdanielchelariu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru cu idei... Group: Members Posts: 259 Joined: 1 February 07 From: Iasi ![]() |
Felicitari pentru subiect,o sa il urmaresc in continuare cu interes,deoarece am si eu in plan asa ceva.Documentarea o consider extrem de bine facuta si mai ales,extrem de utila.
Astept cu interes in continuare alte informatii, Cu stima, D. |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima , ex Papuc
1995-CL, 2002-Clima, Full :D
- IS98ACB Eram fericit,si voi erati,si dupa asta ne-am luat Dacii.....si n-am mai fost.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 07:06 |