Aer conditionat, Se poate pune?
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat, Se poate pune?
bilstan |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 10 July 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
clio
1.4 16v-oct 2008
- b-93-KMJ
|
|||
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
100% se poate..... .Bani sa ai!
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Fara numar...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
eurro |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 November 06 From: Bucuresti ![]() |
stie cineva un pret? vrea un vecin sa isi puna pe solenza si daca am bani mi-as pune si eu pe supernova mea, varianta de a o vinde si lua alta cu ac este exclusa, asa si la el.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
Confort
|
|
DragosP |
![]()
Post
#5
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Mulți, mult prea mulți. Undeva în jur de 1000 de epuroi. Doar dacă găsești ceva pe la desmembrări, da' e greu și așa.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
eurro |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 8 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles, multumesc de informatie Dragos, m-a desumflat pretul, dar nu se merita hotarat sa fac miscarea asta, o sa il desumflu si pe vecin mai tarziu. mai ales ca el isi putea lua cu aer, dar nu l-a considerat necesar atunci, cel putin eu am luat-o ca atat m-am intins.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
Confort
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
romanu tot roman .. tot capra vecinului e mai importanta
![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.340 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei, stiu si un service unde se poate face modificarea. Sa nu zica lumea ca e reclama, da un PM si ti-l spun.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
t_florinadrian@yahoo.com |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 27 March 07 ![]() |
Mă gândeam și eu la o variantă ieftină, adică să cumpar o ladă frigorifică de la metro (lazi de voiaj 12v) să dau capacul cu agregatul de răcire și montat în zona cu aerotermă cred că va ieși ceva
![]() de pierdut nu am ce pierde, oricum și lada(100ron la metro) e bună la ceva. Dacă reușesc o să dau lămuriri |
--------------------
dacia
super nova
2002
- ab-05-xxd
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.340 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar nu te-ai gandit ca daca lada aia face frig inauntru, undeva trebuie sa se duca caldura aia? Si cum lada e in masina, doar o sa plimbi caldura prin masina (si asta foarte incet), in loc sa o scoti din habitaclu (si cuvantul caldura e folosit in sensul de marime fizica).
Mama ei de fizica de clasa a 10-a! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dariusz |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 13 February 07 From: baia-mare ![]() |
cred ca vrea sa monteze agregatul sub capota , acolo pe unde intra aerul in habitaclu.cred doar.ideea e ca oriunde l-ar pune il pune degeaba.
|
--------------------
dacia
supernova
2002 europa
- mm 13 ral membru cooperant
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.340 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai e si normal, ca daca trage curent de la bricheta, puterea e cam infima pentru necesitatile de racire ale unui habitaclu auto.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
t_florinadrian@yahoo.com |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 27 March 07 ![]() |
Credeți ce vreți eu am să încerc, agregatul se pune sub capotă, și nu cred că nu va merge, e suficient să răcească aerul pe care aeroterma(mașini) îl bagă în mașină, decât aerul de afară
![]() ![]() |
--------------------
dacia
super nova
2002
- ab-05-xxd
|
|
florin_is |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 14 June 06 ![]() |
Salutari tuturor!
Am si eu ocazia ca, dupa ce am beneficiat de o gramada de informatii utile de pe acest site, sa ajut intucatva, chiar daca e o problema perifierica. Problema lazii frigorifice utilizata ca racitor de aer nu e una gresita ca principiu, ci gresit dimensionata. Respectivele lazi frigorifice alimentate la bricheta, zise si active, folosesc ca element de racire un dispozitiv cu semiconductori, numit element Peltier. In fapt sunt cam 30-40 de mici elemente inseriate formand o baterie de elemente Peltier, de dimensiunea a 2 carti de vizita si grosimea de 4 mm. Elementul Peltier este o jonctiune (o dioda cu semiconductori, asa cum am invatat toti la liceu) care, la trecerea curentului in sens convenabil, are proprietatea ca absoarbe caldura de la un capat si o duce la celalalt. Este in fapt o pompa de caldura, la fel cum este si frigiderul sau aerul conditionat "clasic", de unde si denumirea de frigider cu semiconductori sau frigider full ecologic (in ideea ca nu are freon, si ca la aruncare materialele din care e facuta nu impurifica mediul, ceea ce ma indoiesc, dat fiind ca se utilizeaza cadmiu si arsenic). Odata cu transportul caldurii extrase de la obiectul ce vrem sa-l racim, Peltier-ul degaja si caldura proprie, in principal ca orice conductor prin care trece un curent (efect Joule). Bilantul energetic al bateriei arata cam asa: 60% caldura "pompata", 30% caldura proprie, 10% alte efecte, insemnand tot caldura degajata. Caldura pompata reprezinta randamentul frigorific, sau cel util pentru racire. Caracteristicile acestor baterii Peltier sunt puterea electrica consumata, Pe, si diferenta de temperatura dT, ce o pot crea intre fata calda si cea rece. Pentru o lada ca cea de magazin, Pe este cam de 30-80 W, functie de model. Cu dT este mai sensibila problema: teoretic ele pot realiza o diferenta de 60 grade Celsius, adica daca fata calda are 25-30 grade, cea rece va ajunge la -30 grade C (am in fata una, fara radiatorul de pe partea calda, daca o alimentez si pun o picatura de apa pe ea, ingheata o vreme, pana se propaga caldura de pe fata calda inapoi, prin conductie, si nu mai are eficienta de pompare). Asta numai in conditii ideale, adica sa mentii fata calda la 25-30 grade iar fata rece sa aiba o incarcatura de 0 grame (adica sa raceasca un corp fff mic). Pe masura ce doua conditii se apropie de realitate, adica trebuie sa racesti ceva cu masa mare (de ex. un sistem de lamele prin care circula aerul) si sa elimini in conditii reale caldura dusa pe fata calda, asa cum se face la procesorul calculatorului, adica departe de ideal, dT se reduce dramatic spre 20 si apoi 0 grade! Am "frecat" aceasta problema cu ceva ani in urma, cand aveam berlina, insa, ocupat cu alte chestii am abandonat o vreme experimentele. Inca mai am prototipurile sub masa si s-ar putea sa reiau. Citeva concluzii pot sa va comunic: -se poate realiza un conditionator de aer si nu un aer conditionat propriuzis; -partea rece este necesar a fi montata in masina, iar partea calda inafara (in spatiul din comp. motor), deci montarea la gura de admisie a aerului (varianta simplisima) se exclude; -fetele reci ale bateriilor trebuie sa fie in contact cu radiatoare dense, din cupru sau aluminiu, prin care aerul din habitaclu sa fie recirculat continuu. Sistemul de admisie a aerului trebuie sa stea pe recirculare, pentru eficienta sistemului (la fel ca in cazul incaperilor cu aer conditionat); -au aparut de ceva vreme sisteme de racire-radiatoare utilizate la microprocesoare, foarte eficiente, posibil sa se imbunatateasca extragerea caldurii de pe fata calda; -procurarea bateriilor de Peltier se face dificil, la comanda. Nici un shop de electronice nu aduce asa ceva in mod curent. In Iasi le procuram de la un amic, el le aducea din spatiul sovietic, de la un institut de cercetari. Pretul era cam de 10 euro bucata; -puterea de racire a unei baterii Peltier este insuficienta, montarea a minim 4 ar fi OK. In aceste conditii, avand in vedere ca o baterie P. consuma cam 48 W (12 V, 4A cele folosite de mine), socotiti cu cat se incarca circuitul masinii, ca trebuie un circuit de alimentare special, plus ca de ceva vreme trebuie mers inafara si cu luminile de intalnire aprinse; -in specificatiile tehnice e scris ca aerul conditionat de fabrica ia cam 10% din puterea motorului (?). Va puteti uita in certificatul de inmatriculare, unde e puterea in kW a motorului, sa vedeti cat ar trebui consumat pentru a obtine efecte similare de racire cu cele ale instalatiilor de fabrica; -au aparut ca elemente de racire ale procesoarelor niste minicompresoare cu freon (pentan, ce-o fi el). Trebuie studiat daca nu pot fi adaptate pe auto. Din start stiu insa ca se alimenteaza la 220 V, insa daca nu au putere prea mare, se poate rezolva cu un invertor de 12/220 V (care nici nu-i scump, cam 50 RON pt 60 W in supermarket). Va voi tine la curent cu ce rezultate s-ar putea obtine si daca va fi ceva viabil, membrii de pe forum vor fi primii beneficiari ai planurilor si sfaturilor. Cele bune la toata lumea! Rog moderatorii, daca nu exista un topic pe tema aerului conditionat "home made" poate deschidem unul. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Confort
|
|
lights |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru sofisticat Group: Members Posts: 379 Joined: 10 May 05 ![]() |
Da ar fi ff interesant un asemenea topic ! Si pe mine ma bate gandul sa adaptez o dracie de lada frigorifica pe post de ''aer conditionat''
De,cand mi-am luat masina in iarna nu m-am gandit ca vara o sa stau cu limba scoasa mai rau dacat catelul meu!!! (mi-am luat confort cu toate ca aveam bani si de clima!) Mare gresala... |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2002
- Bucuresti Lipsa de idei.
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Terminati cu ideile astea crete, incercati, n'aveti de cat, dar pot sa va spun ca lada frigorifica are efect doar daca ti-o pui pe cap
Cu peltier e o idee dar fara perspectiva zic eu, mai studiati aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&hl=conditionat |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
florin_is |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 14 June 06 ![]() |
Argon, multumim frumos pt. link, iti trebuie o viata (de SN) sa citesti tot ce are interesant topicul. In concluzie:
- lazile frigorifice sunt tot cu elemente Peltier, dar nu merita stricata lada pentru atat; - se pot gasi astfel de device-uri si in Romania; - puterea consumata e enorma, de aceea se prefera consumarea ei din partea mecanica la sistemul clasic; - poate studiem varianta racitoarelor cu compresor dar actionat din partea electrica, pentru procesoarele de calculator, costa cam 200 RON unul, am sa vad ce parametrii are. Cele bune, o bere rece si o vara racoroasa la toata lumea fara AC! |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Confort
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am o lada frigorifica, cu 60 W putere=204.85 BTU/h, care raceste 25 litri. Mentine 15 grade C diferenta fata de mediul ambiant, dupa cum spune fabricantul. Pentru a instala pe DSN, ar trebui analizate conditii initiale: lada este o incinta de 25 l, etansa, izolata termic, opaca. Habitaclul masinii are, cred, cam 800-1000 litri, si este o incinta aproape etansa (e DSN), NE-izolata termic, cu geamuri transparente de jur-imprejur, expusa soarelui, PLUS 1-5 persoane care produc caldura in interior (37 grade C). Chiar daca nu tinem cont de conditiile initiale cu totul diferite ale problemei, trebuie multiplicat numarul de elemente Peltier, sa zicem cu 800/25=32, si vom avea 60W*32=1920W=6555,14 BTU/h. Curent absorbit 1920/12=160 A, deci bare de Cu pt. conexiuni. Vor trebui radiatoare si ventilatoare pt. ambele fete ale elementelor. Daca tinem cont si de conditiile initiale, atunci trebuie mai mult.
Daca o luam de la instalatia de AC a masinii, presupunand ca trage maxim 10% din 55 kW= puterea masinii, asta inseamna 5,5 kW= 18 780 BTU/h. Pentru conversii, www.conversii-metrice.ro . Am uitat concluzia: lazile sunt departe de racirea masinii. Nici chiar pentru berea din lada, daca nu o pui cat mai rece din frigider, o bei asa si asa. This post has been edited by costin_bad: 13 Jun 2007, 11:12 |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Fratii mei albi
![]() Pentru a raci ca lumea o SRN/SLZ/LGN va trebuie cel putin 9600BTU/h, ceea ce inseamna aproape 1.5 CP consumati. Ca sa faceti voi actionare electrica la puterea asta, schimbati alternatorul, cureaua accesorii si multe altele. Credeti ca degeaba cureaua compresorului de AC e de 3 ori mai lata decat cea de alternator??? Sistemul de racire de pe SRN e subdimensionat, are pierderi mari si toata masina absoarbe caldura peste tot. Ar trebui izolare termica buna, geamuri atermice si multe altele ca sa mearga. Singura solutie buna de instalat AC pe o SN - ca sa meaga bine - e sa inlocuiti masina cu una cu AC - de preferat nu o SRN Clima. SRN Clima e slaba la capitolul AC - sigur, e mai bine decat fara, dar nu e ceea ce lumea asteapta de la un AC. Loganul e prima Dacie la care AC chiar se simte... bine, unii zic SLZ, poate sunt subiectiv. |
-------------------- |
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Domnilor, 1,5 cai e putere de electromotor, ganditi-va ce putere absoarbe unul, si apoi va veti da seama singuri ca nu puteti face actionare electrica.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
DragosP |
![]()
Post
#21
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
@Argoane: poți să faci un desen cu ce ai vrut să spui? Sigur ai dreptate, da' eu nu înțeleg nimic din postul tău!
![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Asadar, intr-un manual de Dacie, erau datele de la electromotorul clasic de Dacie, si printre alte "amanunte" de electricieni , gen A, W, V etc
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#23
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ba, nu va suparati, dar sunteti mai rau ca indienii. Doar acolo mai vad asemenea idei pe rablele lor. Dar uneori ii depasiti.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Orice ai zice, CLT-isti sunt campionii ideilor de genul asta.
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#25
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ba, ce sa zic. Cred ca ai dreptate. Si eu am avut/am berlina dar cred la un moment dat tine de anumite standarde personale, nivel de bun gust si demnitate. Sincer, prefer sa mor de cald in berlina mea decat sa imi coscovesc bordul prinzand in holzsuruburi vreo 2 ventilatoare de sursa PC. (am vazut asa ceva, deci nu inventez....). Binenteles ca si restul masinii era la acelasi nivel....
![]() 13 Jun 2007, 14:18: Lumea gandeste foarte prost, foarte deformat. Daca la berline nu prea exista solutie ready-made (decat acele serii limitate papuc 1.6 benzina) si sa zicem ca in lipsa de altceva, deraiaza si merg sa isi cumpere 936214732463242 lazi frigorifice, la SN chiar nu ii pot intelege. Vor AC, dar nu vor sa scoata un ban. SN are din fabrica asa ceva. Daca masina nu a avut initial instalata o instalatie de AC, se rezolva usor din dezmembrari. Sunt sigur ca mai apar SN-uri pe care au picat stalpi, balcoane sau acoperisuri. Probabil tevile sunt comprise in caz de accident dar compresorul si restul reperelor importante pot scapa. Si un sfat general pentru toti viitori SN-isti, Loganisti, Mercedeisti. Daca achizitionati o masina noua/second sa nu va puna dracu sa mai luati masina fara AC. N-are rost sa va pacaliti cu tot felul de idei (acum n-am bani, io rezist si fara, etc, etc) ca (,) clima in Romania s-a schimbat SI se mai schimba (in rau). Am ceva background in meteorologie si va spun ca nu e de bine. Primavara si toamna dispar tot mai mult (oricum deja nu prea mai exista) si ne alegem cu o clima tot mai calda..... This post has been edited by driverx: 13 Jun 2007, 13:18 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
lights |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru sofisticat Group: Members Posts: 379 Joined: 10 May 05 ![]() |
Din pacate are mare dreptate driverx!!! Pe mine ma descurajat!Mai bine o vand,mai pun 300 euroi si iau clima!
|
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2002
- Bucuresti Lipsa de idei.
|
|
nicu022003 |
![]()
Post
#27
|
![]() membru Group: Members Posts: 537 Joined: 27 February 07 ![]() |
Cred ca acest topic nu este bine postat la sectiunea Probleme tehnice ci mai bine la imbunatatiri.
|
--------------------
Volkswagen
Golf
2010
- B184PAN
|
|
argon |
![]()
Post
#28
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In multe tari, de exemplu Israel, NU este voie comercializarea masinilor noi daca nu au A/C....o idee buna
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#29
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Argon, întradevăr electromotorul are cam 1,5 CP, și absoarbe mult curent când funcționează...
Dar, un aparat de aer condiționat "pentru acasă" ce putere are? Nu cumva în jur de 1-2 KW maxim? ![]() Dacă e așa, atunci legătura sugerată de tine nu e bună, părerea mea... ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
dupa cunostintele mele de balta in ale fizicii, 1,5 cai putere=1kw , 1kw=1000 W, si un alternator de SN are 980 W max, si asta la turatii mari ale motorului, deci trebuie sa nu o lasi sub 4-5000 rpm ca sa ai puterea maxima.
Actionarea electrica a compresorului iese din discutie, asta e clar. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 06:44 |