Aerisire instalatie racire, intrebare
![]() ![]() ![]() |
Aerisire instalatie racire, intrebare
calin_ics |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 26 March 10 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dsn
europa
2003
- aa-11-ics
|
|||
BoR |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Pti incerca sa obturezi cu un surub normal prevazut cu o garnitura orificiul respectiv,dar mai degraba incearca sa gasesti unul original la dezmembrari.
Aerisirea se face si singura,dar dupa un parcurs de 100-200km. |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
serviccom |
![]()
Post
#3
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Asa am avut eu probleme cu a mea si am bagat un surub de 8 mm cu pas normal, a tinut fara sa mai faca nici un fas. L-am desfacut si am facut si aerisire si l-am strans la loc, tot fara probleme de scurgeri de antigel. Daca as fi schimbat tot furtunul, as fi pierdut ceva antigel si parca nici chef nu aveam sa murdaresc pe acolo de antigel. La mine a mers poti incerca si tu inainte sa schimbi furtunul, care nu cred ca e tocmai ieftin.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
calin_ics |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 26 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Merci frumos, o sa incerc si varianta cu surubul... ramane insa intrebarea: cumva din cauza lipsei de presiune in instalatia de racire este posibil sa nu-mi plece GMV? inca nu am avut timp sa ma uit la masina si sa-i testez GMV cu motorul pornit si scoasa mufa de la senzorul de temperatura, dar m-ar interesa ca idee daca are vreo legatura presiunea apei cu pornirea GMV.
Multumesc |
--------------------
dsn
europa
2003
- aa-11-ics
|
|
vad_sunete |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 631 Joined: 20 November 07 From: bucuresti ![]() |
din cate stiu este una din cauzele din care nu pleaca gmv. eu la vechea masina nu i-am gasit deloc cauza din care nu pleca gmv-ul si am pus un buton in masina de unde il porneam singur cand era nevoie
|
--------------------
dacia
supernova
2001 dacia supernova 2002
|
|
calin_ics |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 26 March 10 From: Bucuresti ![]() |
da, as pune si eu, dar avand in vedere ca e model europa - nu are ceas pentru temperatura apei, nu prea am idee cand ar trebui pornit manual decat daca ajung sa mi se aprinda becul de avarie ceea ce este exclus, pentru ca atunci ar fi prea tarziu, sau, cel putin, foarte tarziu si as risca sa calez motorul sau sa plesnesc intalatia de racire.
|
--------------------
dsn
europa
2003
- aa-11-ics
|
|
vad_sunete |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 631 Joined: 20 November 07 From: bucuresti ![]() |
cand stii ca stai in trafic la semafoare mai dai si tu drumu din cand in cand
![]() |
--------------------
dacia
supernova
2001 dacia supernova 2002
|
|
cristi87 |
![]()
Post
#8
|
![]() fa-te viteaz knd esti singur in masina...nu chinui si p altii Group: Members Posts: 507 Joined: 2 May 08 ![]() |
o solutie ar fi sa tai furtunul acolo si sa elimini stutul pt aeristi.poti pune apoi un aerisitor de 1310 de fier kre e 5 lei si nu mai ai treaba niciodata.daca pastrezi ideea cu inlocuitul surubului,o sa vezi k dak umbli de 2-3 ori la ea se strica deja filetul si la o turatie mai mare arunca antigel p acolo.
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.2 1.6 16v 82Kw
2007
- Unknown..yet [COLOR=blue][SIZE=7]omul este dator sa sculte, nu sa si creada....
|
|
boditza |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 8 September 09 ![]() |
QUOTE(BoR @ 26 Jul 2011, 14:28) Aerisirea nu se face singura!!! trebuie facuta exact cum scrie in manual altfer nu se va aerisi cum trebuie si se va auzi clipocitul prin bord. eu am ars garnitura de chiulasa in speranta ca se aeriseste singura. |
--------------------
Renault
Megane
Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
|
|
CrysMM |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 11 March 09 From: Braila - Ulmu ![]() |
"Clipocitul" in bord se aude de regula cand ai probleme cu caloriferul. Eu am schimbat de 3 ori lichidul de racire si de fiecare data am completat pana a ajuns la maxim, am pornit motorul, l-am lasat cateva minute la ralanti, am completata daca a fost cazul, am circulat cativa km si am mai verificat nivelul, plus verificare periodica cateva zile. Nu am auzit un astfel de clipocit. Nu mi-a "fiert" niciodata.
Parerea mea este: daca nu se aeriseste asa, poate exista o alta problema, poate supapa de la capacul borcanului nu functioneaza si nu scoate aerul afara. |
--------------------
Dacia
1310 + SuperNova + Ford Focus combi 1,6b
1999 / 2001 / 2010
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#11
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Esti sigur? Clipocitul apei se poate auzi chiar si dupa o aerisire ca la carte. Umplerea circuitului si aerisirea se fac in felul urmator: (extras din manual)
Umplerea circuitului de racire: -se verifica strangerea busonului de golire; -se desface surubul de purjare amplasat pe conducta de apa dintre motor si radiator climatizare; -se umple circuitul prin orificiul vasului de degazare (expansiune); -se inchide surubul de purjare atunci cand lichidul curge in jet continuu; -se pune in functiune motorul (2500 rot/min); -se ajusteaza nivelul timp de aproximativ 4 minute; -se inchide busonului vasului de degazare (expansiune). Purjare: -se lasa motorul sa functioneze 10 minute la 2500 rot/min pana la pornirea motoventilatorului (timp necesar de degazare automata); -verificati daca nivelul de lichid este aproape de "maxim"; -nu deschideti surubul de purjare cand motorul este in functiune; -restrangeti busonul vasului de degazare (expansiune) cu motorul cald. Este normal ca dupa un anumit nr de km, cand apa ajunge la o temperatura ridicata, nivelul sa creasca in vasul de expansiune. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu unu am pus peste nivel in vasul de degazare cam cu 2 degete si dupa 1000 de km s-a stabilizat la nivelul de maxim . Niciodata nu veti rezolva din prima - degazarea se face in timp asta am observat.
Clocotitul apei se aude si la mine in primele minute de functionare , iar dupa ce a atins temperatura optima dispare efectul sau cand motorul e cald sau cald afara nu se aude. Nivelul la apa chiar si dupa ce motorul s-a incalzit si ai parcurs multi km trebuie sa se mentina contant cu termostatul deschis. Variatia e mica dupa ce s-a degazat . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:29 |