DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aerisire instalatie racire, intrebare

calin_ics
post 26 Jul 2011, 13:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 26 March 10
From: Bucuresti




Salut

Am o problema la instalatia de racire: mi s-a ras filetul la surubul de aerisire a instalatiei si imi rasufla pe acolo. Din cauza asta pierd presiune in instalatia de racire si (cred, confirmati-mi daca e asa sau nu) din cauza asta nu-mi mai porneste nici GMV cand se incalzeste apa. Am desfacut (dupa ce s-a racit motorul) surubul acela si am vz ca nu este ras filetul, deci presupun ca e ras filetul in conducta aceea de aerisire. Intrebarea este: trebuie schimbat tot furtunul acela sau se poate face ceva doar pentru a inlocui gura aceea de aerisire? Daca obturez (cu un surub normal de exemplu) acea aerisire instalatia isi face aerisirea singura in mers, asa cum am mai gasit unele opinii pe forum sau nu? Daca da, atunci de ce a mai fost prevazut sistemul de aerisire cu acel aerisitor?

Multumesc


--------------------
dsn europa 2003 - aa-11-ics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 26 Jul 2011, 14:28
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.863
Joined: 20 October 08
From: Buzau




Pti incerca sa obturezi cu un surub normal prevazut cu o garnitura orificiul respectiv,dar mai degraba incearca sa gasesti unul original la dezmembrari.
Aerisirea se face si singura,dar dupa un parcurs de 100-200km.


--------------------
Dacia SuperNova/ Opel Astra Sports Tourer/ Lada 1200 Combi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 26 Jul 2011, 18:58
Post #3


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Asa am avut eu probleme cu a mea si am bagat un surub de 8 mm cu pas normal, a tinut fara sa mai faca nici un fas. L-am desfacut si am facut si aerisire si l-am strans la loc, tot fara probleme de scurgeri de antigel. Daca as fi schimbat tot furtunul, as fi pierdut ceva antigel si parca nici chef nu aveam sa murdaresc pe acolo de antigel. La mine a mers poti incerca si tu inainte sa schimbi furtunul, care nu cred ca e tocmai ieftin.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin_ics
post 27 Jul 2011, 14:02
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 26 March 10
From: Bucuresti




Merci frumos, o sa incerc si varianta cu surubul... ramane insa intrebarea: cumva din cauza lipsei de presiune in instalatia de racire este posibil sa nu-mi plece GMV? inca nu am avut timp sa ma uit la masina si sa-i testez GMV cu motorul pornit si scoasa mufa de la senzorul de temperatura, dar m-ar interesa ca idee daca are vreo legatura presiunea apei cu pornirea GMV.

Multumesc


--------------------
dsn europa 2003 - aa-11-ics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vad_sunete
post 28 Jul 2011, 11:35
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 631
Joined: 20 November 07
From: bucuresti




din cate stiu este una din cauzele din care nu pleaca gmv. eu la vechea masina nu i-am gasit deloc cauza din care nu pleca gmv-ul si am pus un buton in masina de unde il porneam singur cand era nevoie


--------------------
dacia supernova 2001
dacia supernova 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin_ics
post 28 Jul 2011, 12:19
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 26 March 10
From: Bucuresti




da, as pune si eu, dar avand in vedere ca e model europa - nu are ceas pentru temperatura apei, nu prea am idee cand ar trebui pornit manual decat daca ajung sa mi se aprinda becul de avarie ceea ce este exclus, pentru ca atunci ar fi prea tarziu, sau, cel putin, foarte tarziu si as risca sa calez motorul sau sa plesnesc intalatia de racire.


--------------------
dsn europa 2003 - aa-11-ics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vad_sunete
post 28 Jul 2011, 16:36
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 631
Joined: 20 November 07
From: bucuresti




cand stii ca stai in trafic la semafoare mai dai si tu drumu din cand in cand biggrin.gif


--------------------
dacia supernova 2001
dacia supernova 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi87
post 7 Aug 2011, 11:06
Post #8


fa-te viteaz knd esti singur in masina...nu chinui si p altii


Group: Members
Posts: 507
Joined: 2 May 08




o solutie ar fi sa tai furtunul acolo si sa elimini stutul pt aeristi.poti pune apoi un aerisitor de 1310 de fier kre e 5 lei si nu mai ai treaba niciodata.daca pastrezi ideea cu inlocuitul surubului,o sa vezi k dak umbli de 2-3 ori la ea se strica deja filetul si la o turatie mai mare arunca antigel p acolo.


--------------------
RENAULT Megane 2.2 1.6 16v 82Kw 2007 - Unknown..yet
[COLOR=blue][SIZE=7]omul este dator sa sculte, nu sa si creada....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boditza
post 8 Aug 2011, 10:03
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 8 September 09




QUOTE(BoR @ 26 Jul 2011, 14:28)

Aerisirea se face si singura,dar dupa un parcurs de 100-200km.
*



Aerisirea nu se face singura!!! trebuie facuta exact cum scrie in manual altfer nu se va aerisi cum trebuie si se va auzi clipocitul prin bord. eu am ars garnitura de chiulasa in speranta ca se aeriseste singura.


--------------------
Renault Megane Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CrysMM
post 16 Aug 2011, 22:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 11 March 09
From: Braila - Ulmu




"Clipocitul" in bord se aude de regula cand ai probleme cu caloriferul. Eu am schimbat de 3 ori lichidul de racire si de fiecare data am completat pana a ajuns la maxim, am pornit motorul, l-am lasat cateva minute la ralanti, am completata daca a fost cazul, am circulat cativa km si am mai verificat nivelul, plus verificare periodica cateva zile. Nu am auzit un astfel de clipocit. Nu mi-a "fiert" niciodata.

Parerea mea este: daca nu se aeriseste asa, poate exista o alta problema, poate supapa de la capacul borcanului nu functioneaza si nu scoate aerul afara.


--------------------
Dacia 1310 + SuperNova + Ford Focus combi 1,6b 1999 / 2001 / 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 16 Aug 2011, 22:26
Post #11


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Esti sigur? Clipocitul apei se poate auzi chiar si dupa o aerisire ca la carte. Umplerea circuitului si aerisirea se fac in felul urmator: (extras din manual)

Umplerea circuitului de racire:
-se verifica strangerea busonului de golire;
-se desface surubul de purjare amplasat pe conducta de apa dintre motor si radiator climatizare;
-se umple circuitul prin orificiul vasului de degazare (expansiune);
-se inchide surubul de purjare atunci cand lichidul curge in jet continuu;
-se pune in functiune motorul (2500 rot/min);
-se ajusteaza nivelul timp de aproximativ 4 minute;
-se inchide busonului vasului de degazare (expansiune).

Purjare:

-se lasa motorul sa functioneze 10 minute la 2500 rot/min pana la pornirea motoventilatorului (timp necesar de degazare automata);
-verificati daca nivelul de lichid este aproape de "maxim";
-nu deschideti surubul de purjare cand motorul este in functiune;
-restrangeti busonul vasului de degazare (expansiune) cu motorul cald.

Este normal ca dupa un anumit nr de km, cand apa ajunge la o temperatura ridicata, nivelul sa creasca in vasul de expansiune.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Aug 2011, 18:24
Post #12


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu unu am pus peste nivel in vasul de degazare cam cu 2 degete si dupa 1000 de km s-a stabilizat la nivelul de maxim . Niciodata nu veti rezolva din prima - degazarea se face in timp asta am observat.
Clocotitul apei se aude si la mine in primele minute de functionare , iar dupa ce a atins temperatura optima dispare efectul sau cand motorul e cald sau cald afara nu se aude.
Nivelul la apa chiar si dupa ce motorul s-a incalzit si ai parcurs multi km trebuie sa se mentina contant cu termostatul deschis.
Variatia e mica dupa ce s-a degazat .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 07:29
Forum Renault