Ajutor! probleme frana de mana
![]() ![]() ![]() |
Ajutor! probleme frana de mana
salam_09 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|||
pirvumark |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
da jos tamburii si regleaza din dintisori, a.i. sa iti intre fix tamburul pe saboti.
fix inseamna sa se simta o usoara frecare, dar usoara, nu sa mearga infranat. |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
pai sa va spun cum am facut cu zimtii aceea i-am dat la 0 am pus tamburul si am crezut ca se regleaza automat cand apas frana de picior. Deci trebuie sa reglez din acei zimti
|
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
da, frana o reglezi de acolo. cel putin eu asa am facut si se pune in c.... cand calc frana. deci reglezi dintii prin incercari pana intra la fix, cat mai greu posibil dar fara sa frece.
de asta nu-ti tine deloc frana de mana incearca si ai sa vezi ce bine merge s-ar putea sa tina la primu dinte frana de mana eu dupa ce am facut acel reglaj, tine frana de mana la 4 dinti si fara efort. trag frana si poc abia dupa reglezi de la piulita de dedesubt. dar nu cred ca o sa mai fie nevoie vezi totusi This post has been edited by pirvumark: 3 Feb 2010, 13:45 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
CRISTI IF100CSY |
![]()
Post
#5
|
![]() /// CRISTI \\\ Group: Members Posts: 43 Joined: 31 January 10 From: ILFOV,CORBEANCA-TAMASI ![]() |
S-ar putea sa fie si de la cablu,eu am luat odata de la un magazin de piese auto,un cablu cica "contrafacut" asa a zis mecanicul,era mai lung umpik. am fost la alt magazin,am luat unul original si,asta a fost.
|
--------------------
DACIA
1310
1999 LI
- B 65 BCL
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
Va multumesc pentru sfaturi, maine am sa fac mai intai reglajul cu zimtii si daca vad ca merge o las asa, daca nu schimb si cablu de frana
|
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
CRISTI IF100CSY |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() /// CRISTI \\\ Group: Members Posts: 43 Joined: 31 January 10 From: ILFOV,CORBEANCA-TAMASI ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310
1999 LI
- B 65 BCL
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
Merci frate
![]() 3 Feb 2010, 16:49: Am reglat acei zimti la limita sa nu frece tamburul de saboti si nu tine frana absolut de loc, am desfacut iar si am observat ca sufa e tare dar nu actioneaza cand o trag. Intrebarea mea este cum se schimba cablul ce actioneaza acei saboti? This post has been edited by salam_09: 3 Feb 2010, 16:49 |
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
mircea63 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 14 January 10 From: oradea ![]() |
prima data verifica daca atunci cind tragi frana de mana cablul care vine de la maneta actioneaza asupra cablului in V. daca da, inseamna ca trebuie sa schimbi cablul in V .
pentru aceasta se ridica si se suspenda masina de spate, se dau rotile jos si tamburii. scoti capetele de la cablu din parghiile care actioneaza sabotii, si scoti cablul prin gaurile prin care este trecut. faci asta la ambele roti si apoi la urma de pe V de sub masina. cand montezi cablul nou faci exact invers, de la V spre roti. ai grija ca mantaua cablului este fixa si cablu culiseaza prin ea (sa fii atent cand demontezi cablul ca sa tii minte cum a fost montat ca sa-l pui la fel). inainta de al monta incearca sa mai pui ceva ulei intre manta si cablu, acest lucru previne blocarea sau inghetarea ulterioara cablului. (eu iarna cand e frig folosesc doar foarte rar frana de mana si atunci pentru scurt timp). dupa ce ai pus cablul sus si vezi ca lucreaza pui sus tamburii si reglezi sabotii pana cand acestia "acata" usor in tambur la ambele roti. urmatorul reglaj il faci sub masina acolo unde e piesa in V. este destul de simplu, dar daca nu ai scule e munca multa. ai grija cand suspenzi masina sa o pui pe ceva tare, adica sa nu te bazezi pe cricuri cand lucrezi la ea. pe un elevator aceasta operatie dureaza maxim o ora pentru un mecanic mediu. mai departe este decizia ta. succes ![]() |
--------------------
dacia papuc
skoda octavia
1999
|
|
ghitza |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
am si eu probleme cu frana de mana.am schimbat cablul dar nu am mia stat la reglat ca era frig.am citit aici si ma duc sa vad ce iasa cu reglajele ce am citit aici si va spun.ceva poze nu aveti cu reglaje sau ceva asemanator
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
Multumesc frumos Mircea63 am sa ma duc astazi sa aplic sfaturile tale si revin cu detalii
![]() |
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
Revin cu reparatiile facute, am cumparat sufa in v si cea de la maneta de frana, le-am schibat (cei drept cam greu) si merge perfect imi sta frana la primii 2 dinti , multumesc tuturor inca odata pentru sfaturi
|
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
ghitza |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai zi cum ai reglat acolo sa fie la numai 2 dinti?asa pe babeste
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
La reglajul de la saboti am dat 2 dinti dupa care am pus tamburii, sub masina am strans piulita cat sa stea cat de cat sufa intinsa dupa care am facut proba si am oservat ca tine la doar doi dinti cand trag de maneta, poate ca am reglat-
![]() |
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
george 07 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
@Salam_09 sfatul meu este sa mai slabesti frina de mina cel putin la 7 'dinti" la 2 'dinti" nu mai functioneaza sistemul autoreglabil si in timp nu mai tine frina de serviciu din cauza uzarii sabotiilor
9 Mar 2010, 20:37: urmareste cum lucreaza sistemul autoreglabil si ai sa vezi ca an momentul cind cablul de la frina de mina i-l tine incordat , sistemul nu se mai armeaza This post has been edited by george 07: 9 Mar 2010, 20:37 |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Salutare! Am si eu probleme cu frana de mana. Se blocheaza acum in mijlocul verii! Toata iarna am tras frana de mana, bine, nu o lasam peste noapte. Dar cand a fost nevoie nu am ezitat, si nu am avut probleme. Acum de la ce o fi? Si asa de cateva zile...smuncesc de ea pana isi da drumu...
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
brumi |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 1 July 10 From: Ce conteaza :D ![]() |
QUOTE(salam_09 @ 3 Feb 2010, 14:04) Merci frate ![]() <span class='edit'>3 Feb 2010, 16:49:</span> Am reglat acei zimti la limita sa nu frece tamburul de saboti si nu tine frana absolut de loc, am desfacut iar si am observat ca sufa e tare dar nu actioneaza cand o trag. Intrebarea mea este cum se schimba cablul ce actioneaza acei saboti? vezi ca cred ca ai acelasi problema ca si eu uitate la tambur din interior unde intra cablul acolo e o garnitura ceva de genu si dupa aia intra la sistemul de franare la mine pe o parte acolo era rupd s nu tinea doar pe o parte vezi poate ai si tu ceva acolo sau ai cablul din guma ..... ceva contrafacut si trebuie schimbat apropo altceva se poate face sa imi tina pe ambele parti ? abia acum am schimbat feradouri pe ambele parti si doar pe o parte tine 1310 break 11 Jul 2010, 23:28: QUOTE(Bogdan90 @ 11 Jul 2010, 15:31) Salutare! Am si eu probleme cu frana de mana. Se blocheaza acum in mijlocul verii! Toata iarna am tras frana de mana, bine, nu o lasam peste noapte. Dar cand a fost nevoie nu am ezitat, si nu am avut probleme. Acum de la ce o fi? Si asa de cateva zile...smuncesc de ea pana isi da drumu... baga ceva vaselina pe cablul ala si cu ceva spray de vaselina sau ceva cu grasime peste tot numai sa nu murdaresti tamburul si ferradoul si atunci nu mai ramane blocat .... This post has been edited by brumi: 11 Jul 2010, 23:28 |
--------------------
Dacia 1310
1310
1994 Break
- BV 55 MAX
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Multumesc! am sa incerc.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
elvis&ionut |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 27 August 10 ![]() |
Salut am si eu problema.
Acum cateva sapt mi-a scapat apa in pompa de frana cam 0,250l. Cum rezolv aceasta problema? Mentionez ca circul cu masina,si nu am probleme cu franele. As vrea sa stiu ce simtome are? ![]() This post has been edited by elvis&ionut: 14 Nov 2010, 23:56 |
--------------------
dacia
dacia 1310L
1999
- MH 85 FIN
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Daca nu incingi franele,tin.Dar apa scade periculos temperatura de fierbere a lichidului de frana si produce ruginiri.De aceea trebuie sa schimbi de urgenta tot lichidul din instalatie.Apa poate fi folsita chiar 100% ca lichid de frana in situatii de urgenta,dar tot de urgenta trebuie inlocuita cu lichid de frana corespunzator.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
elvis&ionut |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 27 August 10 ![]() |
mersi mult tudor badescu
|
--------------------
dacia
dacia 1310L
1999
- MH 85 FIN
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#22
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
buna seara,
azi mi-am schimbat si eu ferodourile pe spate, sunt din acelea mari, de 228mm cu autoreglare. m-au chinuit un pic ferodourile, sunt de Asam (sau asa ceva) gaurile pentru parghia aceea mica cu arc, dintata la capat, sunt facute aiurea, nu potrivea cu piesa, a trebuit sa polizez din ea. dar nu prea m-am prins cum e cu autoreglarea. cred ca am pus-o si eu la nimereala, nu stiu ce sa reglez la tijele acelea dintate. aveti mila si luminati-ma. frana de mana am dar cam moale, prinde chiar sus, probabil voi intinde cablu de sub masina, frane sunt rezonabile, mai trebuie aerisite, m-a apucat noaptea si le-am lasat asa. oare e destul daca le aerisesc, sau mai trebiue sa reglez si din alta parte? |
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
ghitza |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai daca dai pedale ar trebui sa se regleze singura (autoreglaj)asta daca ai montat cum trebuie,aeriseste si vezi dupa
15 Nov 2010, 20:16: eventual pne o poza asa cum e montata acuma si iti spunem daca e bine sau nu This post has been edited by ghitza: 15 Nov 2010, 19:16 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
vasi8 |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 26 May 14 ![]() |
salut,am o dacie din 89 si are punte cu tamburi mici pe excentrice.Cum se regleaza frana de mana ca ține foarte puțin?am ințeles ca se pun niste șaibe la pârghie.orice as face nu ține ,am schimbat cablu,saboțisi degeaba,help
|
--------------------
dacia
1310
1988 berlina
|
|
owy_2010 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.205 Joined: 13 March 10 ![]() |
QUOTE(vasi8 @ 22 Jan 2015, 15:37) salut,am o dacie din 89 si are punte cu tamburi mici pe excentrice.Cum se regleaza frana de mana ca ține foarte puțin?am ințeles ca se pun niste șaibe la pârghie.orice as face nu ține ,am schimbat cablu,saboțisi degeaba,help sal hai ca sa te ajut ca frana de mana sa tina bn, tre sa ai ferodourile pe saboti cewa groase, una la mana, daca ferodouri nu prea ai frana de mana nu prea o sa ai, iar 2, daca cablul de la frana de mana lucreaza nu blocheaza, pistonasele la randu-i isi fac treaba si excentricile sunt reglate in asa fel incat sabotii sa fie mai apropiati de oala, atunci intradevar frana va fi ok daca ai nelamuriri , scrie-mi pm |
--------------------
dacia
1310
1987
- vs-02-owy
|
|
vasi8 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 26 May 14 ![]() |
nu pot să scriu PM nu știu de ce.Am pus ferodouri noi nituite,cablu nou și tot nu ține să blocheze roțile,frâna de picior ține bine,am reglat(cu greu) si excentricele.nu stiu ce sa-i mai fac
|
--------------------
dacia
1310
1988 berlina
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Ai intins destul cablul de la frana de mana? Eu am avut un distantier de 2cm ca sa prinda frana de mana...
This post has been edited by BN64FLO: 22 Jan 2015, 17:46 |
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
vasi8 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 26 May 14 ![]() |
ce fel de distanțier?te rog dezvoltă.
|
--------------------
dacia
1310
1988 berlina
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Unde prinzi cablul dintre cei doi tamburi de cel de la maneta, dupa acea "potcoava" pui un distantier pentru ca atunci cand strangi acea piulita de 13 sa intinda cablul in asa fel incat la cea mai mica actionare a manetei, el sa actioneze si in tambur, sa nu fie slab cu alte cuvinte...ca distantier poti folosi chiar si o piulita mai mare...
P.S. Ca sa fiu mai explicit, iti dau un exemplu: am avut punte cu tamburi mici si am avut dupa potcoava un distantier pentru a prinde frana de mana, am schimbat-o cu una cu tamburi mari iar apoi, chiar si cu cablu nou nu l-am putut intinde in asa fel incat sa-mi ajunga sa-l pot prinde de maneta asa ca am sudat un surub in prelungirea cablului manetei ca sa constat dupa ce am plimbat putin masina ca "s-au lasat" putin toate piesele si e prea lung surubul si am nevoie din nou de distantier ![]() ![]() This post has been edited by BN64FLO: 22 Jan 2015, 18:56 |
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Toate bune, dar mecanismul de autoreglre functioneaza? Ca in 89 era prezent atat pe tamburii mici cat si pe cei mari. Daca e modelul vechi fara autoreglare probabil s-a uzat sau deformat distantierul dintre saboti caz in care oricat ai intinde cablul frana tot nu o sa tina. Se remediaza fie prin schimbarea distantierelor fie prin incarcarea cu sudura si polizarea lor.
|
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 10:43 |