DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator Dacia 1310 Break '95, Este de 36 A sau de 50 A ?

Phantomas
post 30 Jan 2009, 16:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 21 January 06




- Am o dacie break din '95 si am niste probleme cu alternatorul, nu imi face fata sa imi incarece bateria de 65 A, ideea e ca am si sitem audio(HU 50Wx4, + statie 1x200W si subwoofer).
- Daca folosesc sistemul, farurile si aeroterma imi palpaie luminile pe bord si nu pot da sitemul la maxim pt ca se opreste Cd Playerul.
- Stiu ca problema s-a mai discutat, am cautat si citit toate topicurile referitoare la aceasta problema.

- Vreau sa stiu daca dacia mea din '95 are alternator de 36 A sau de 50 A.
- Daca are de 36 ii voi pune de 50 si sper ca voi rezolva problema, daca are de 50 va trebui sa caut unul de supernova. Apropos stie cineva cat costa unul Sh(nou am vazut ca este 6 mil).

Multumesc, Toate bune !

This post has been edited by Phantomas: 30 Jan 2009, 16:39


--------------------
Dacia 1310 Break - B00ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 30 Jan 2009, 16:42
Post #2


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




cel mai probabil de 36 A,...curatal putin in spate..unde are bornele..cu o carpa, si vezi ca trebuie sa scrie,....

nici cel de 50 A nu e stralucit, mie cu motoru pornit la relantiu , cu un CD player sony 4x45 ,..60% vol tot imi palpaie martori din bord,..asta cred..ca e din cauza, ne pozitionari corecte a firului de alimentare, tebuia luat + direct din panou principal de sigurante,..sau direct de pe alternator.


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dancuciureanu
post 30 Jan 2009, 19:18
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 19 June 06
From: IASI




Verifica alternatorul sa nu aiba probleme, dupa asta mergi la releu (regulator) incarcare si nu uita contacte, unul cu probleme si nu se baga in seama e cel de pe motor. Nu uita fise, masori peste tot. Abia dupa ce rezolvi asta se pune un condensator dar cit mai aproape de amplificator.
In mod normal unul de 36A ar fi suficient, 36Ax14V=504W. Hai sa fim seriosi ca mai mult de 300W nu poate consuma masina sub orice forma. Eu cred ca ai alta problema.


--------------------
opel daewoo renault captur si altele 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Jan 2009, 19:54
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




daca nu la schimbat nimeni intre timp e de 50.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Phantomas
post 30 Jan 2009, 21:35
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 21 January 06




- Nu l-a schimbat nimeni, ideea e ca releul e nou, fisele le-am schimbat acum un an, si am fost la electrician sa-mi masoare, mi-a masurat acolo la baterie cat incarca cu si fara consumatori si mi-a zis ca era bine(stiu ca am vazut ceva parca 13,8 si 14,3).
- Intr-adevar sistemul audio nu este unul foarte puternic insa cred ca tot consuma 20 A avand in vedere ca pe Cd player scrie 10A si statia are 200W RMS.
- Daca incep sa cresc volumul sistemului audio, cand trec de 50%, pe bord indicatorul de la baterie mi se duce la minim, luminile pe bord incep sa palpaie pe bass si cand ajung la 80% din volum mi se opreste Cd playeru.
- Nu stiu daca este ceva in neregula cu alternatorul avand in vedere ca mi l-a masurat electricianul.
- Credeti ca un condensator mi-ar rezolva problema, sau trebuie neaparat un alternator mai mare. Stiu ca ideal ar fi sa le iau pe amandoua dar nu imi permit sa cumpar decat una.


--------------------
Dacia 1310 Break - B00ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 31 Jan 2009, 00:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




pai la 200w rms inseamna un consum de vreo 400w.

Alternatorul da 600w la 10000 de ture, adica la vreo 5000 de ture ale motorului. tu te duci pe la 2000 - 2500 de ture cu ea nu ?

Pai si alternatorul ala crezi ca iti livreaza mai mult de 30A la turatia asta?


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Phantomas
post 31 Jan 2009, 11:25
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 21 January 06




- Pai nu prea cred ca poate sa faca fata, din cauza asta si intreb, ideea e ca daca este cel de 50 de A ar trebui sa fie ok.
- Am vorbit aseara cu un prieten, el are Accent si are aceeasi statie pe care o am si eu la subwoofer, mi-a zis ca la fel ii facea si lui dar dupa ce si-a pus condensator nu a mai avut probleme, insa am impresia ca alternatorul de Accent e de 80 de A.
- Nu stiu ce sa zic, oare mi-ar rezolva problema condensatorul ?


--------------------
Dacia 1310 Break - B00ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan solenza
post 31 Jan 2009, 19:23
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 6 April 08




eu am pus un alternator de valeo de 75 amperi de renault 21 si am asa
doua electroventilatoare de 100W fiecare 4 proiectoare de 55W faza scurta 60W faza lunga farurile la fel 2 aeroterme cd player 4x20w mai am si alti consumatori si scoate cam 1050 vati si i-am facut o fulie si mai mica decat cea originala (nu este montat pe dacie ci pe un aro 10 cu motor dacia 1400


--------------------
ARO dacia 10,4 solenza 1,4 mpi scala 2004 - bh o4 frb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 1 Feb 2009, 12:40
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




QUOTE(Phantomas @ 31 Jan 2009, 11:25)
- Pai nu prea cred ca poate sa faca fata, din cauza asta si intreb, ideea e ca daca este cel de 50 de A ar trebui sa fie ok.
- Am vorbit aseara cu un prieten, el are Accent si are aceeasi statie pe care o am si eu la subwoofer, mi-a zis ca la fel ii facea si lui dar dupa ce si-a pus condensator nu a mai avut probleme, insa am impresia ca alternatorul de Accent e de 80 de A.
- Nu stiu ce sa zic, oare mi-ar rezolva problema condensatorul ?
*



Condensatorul ala o sa te ajute sa nu-ti mai palpaie becurile mai mult. Sfatul meu ar fi sa pui o baterie mai potenta pe masina si un alternator mai mare, vezi ca pe multe wv-uri gasesti alternatoare bosch de 100A. Si evident sa dai relanti-ul mi mare.

Da sa nu te aud apoi ca iti consuma mai multa benzina masina.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Phantomas
post 3 Feb 2009, 13:25
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 21 January 06




- Mi-am montat astazi un condensator Pyramid 1.6 Farazi, si in cazul meu a ajutat.
- Inainte acul indicator de la baterie mi se ducea la minim pe bas, acum abia intra putin pe rosu, imi palpaie foarte putin acum cand dau la maxim.
- Sunt super multumit inainte daca dadeam la maxim mi se oprea casetofonul.
- Am dat drumu la faruri, aeroterma si muzica la maxim si intr-adevar indicatoorul de la baterie mai scadea un pic insa tot nu se ducea la minim.
- Condensatorul are si voltmetru digital cu afisaj, imi arata cu morotul oprit 13.2 si cu motorul pornit si muzica la maxim 14.8 iar cand este un bas puternic scade instantaneu la 12.8 si isi revine imediat.
- Concluzia la care am ajuns si dupa ce am mai vorbit cu baietii care mi l-au montat este ca daca ai sistem audio pe masina un condensator este neaparat necesar pentru a-ti proteja instalatia electrica, bateria si pentru a elimina din fluctuatii, insa nu te ajuta foarte mult daca amplificatorul audio scoate mai mult de 300 W RMS, in cazul asta iti trebuie neaparat si un alternator mai puternic pe langa condensator.

Multumesc pentru sfaturi !
Toate cele bune !


--------------------
Dacia 1310 Break - B00ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dancuciureanu
post 3 Feb 2009, 18:09
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 19 June 06
From: IASI




Ma bucur ca solutia data de mine cu condensatorul a mers DAR nu uita de fire si contacte ferme. Tu statia o alimentezi DIRECT si cu fire groase ca altfel se topesc si iei foc !

Acum de distractie ceva scris de mine http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=48...amvai&start=160 in 2006 dar isprava leui era de prin 2001-2002:

QUOTE
De mult nu am mai ris asa. Poate ca am imbatrinit... Sa nu credeti ca rid de voi, dar mi-am adus aminte ce a facut altul.
Acum am sa va povestesc ce a patit un amic zurliu.
Pe vremea cind a inceput el povestea fara de sfirsit nu erau atitea pe piata.
Prima istorie a fost cu o dacie break in care a pus 2 BOXE MELOMAN ! A topit firele dar nu s-a linistit, a pus altele si acum avea sectiune nu gluma.
Timp de o luna in afara de faptul ca toata ziua era pe capul meu sa-i mai fac rost de condensatori cit mai mari, finali si altele nu s-a intimplat nimic. Doar faptul ca bateria lui de condensatori crestea si crestea...pina a ajuns o ladita de pvc plina de c-uri si fire. Acum avea bas si nu-i mai tremura motorul la ralanti cind se apuca ala sa-si faca numarul la tobe.
Faza 2 : A luat FOC motorul. Mi se pare normal de la atita consum plus o baterie care abia a incaput. Norocul lui ca era in apropiere in tramvai si alea aveau extinctor in dotare. Asa ca a inceput modificarile si pe acolo, alternator, punte, regulator, fire....ce mai tot tacimul ca ajunsese saracul motor generator nu alta.
Faza 3: Normal ca nu mai avea roata de rezerva unde dracu sa mai incapa si aia si in fond la ce e buna ea in masina. A stat in cimp, noaptea 6 ore pe ploaie pina s-a indurat unul sa opreasca si sa-l ajute cu o rezerva.
Am mai auzit pe urma ca a schimbat masina si a emigrat in Canada. cred ca ii omoara pe aia acum daca nu a luat intre timp ceva amenzi. Oricum la noi era client fidel pina au obosit aia de cit au scris. Vecinii nu aveau ce sa-i faca ca au terminat bolovanii din jurul blocului. Trei parbrize a schimbat numai din ce stiu eu. Si cum mai avea urme si pe tabla o vopsea des. Adica si de trei ori pe an. Dar nu aceeasi culoare ca se plictisea omul. Daca nu avea bani sau se grabea facea cite o dunga de alta culoare asa de model, Picaso era mic copil pe linga el.
Hai ca mai am si treaba...


Am uitat de statie radmasa.gif , era talentat omul dar nebun extrem, avea atunci una modificata de pe la Akay sau Pioneer, una stationara dar din aia 12V el a facut surse in comutatie sa sa ajunga la +/-58V cu cit se alimenta aia, sa vezi acolo inginerie... Sincer si fara abureala dar ala avea un 100W stereo si sinus ca era nebun la astea. Ce e acum pe piata e cam pacaleala la putere. Daca mai gasesc intimplari care le-am scris despre el si masina de facut sunet le mai scriu.


--------------------
opel daewoo renault captur si altele 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Phantomas
post 3 Feb 2009, 19:16
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 21 January 06




biggrin.gif Cred ca era extrem de pasionat daca a indurat atatea si tot nu ii trecuse.
- Am cumparat un kit pentru amplificator cand am montat sistemul, am ramas uimit atunci ce cabluri groase are si cat costa aceste cabluri ohmy.gif, si nu le-am montat eu, am fost in service cu ele ca altfel pierzi garantia.


--------------------
Dacia 1310 Break - B00ooo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 08:23
Forum Renault