Alternator defect / sistem electric subdimensionat?, Trepidatii relanti
![]() ![]() ![]() |
Alternator defect / sistem electric subdimensionat?, Trepidatii relanti
christianstk |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 March 18 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Sandero
2015/Laureate
|
|||
alfabit |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 447 Joined: 26 September 09 ![]() |
Ar trebui să încerci cu o altă baterie, mai nouă, ar fi cel mai simplu.
5 ani pentru o baterie non/Varta e mult deja. Eu așa aș face prima investigare. După va urma și alternatorul dacă va mai fi cazul ceea ce nu prea cred. Baftă |
--------------------
Dacia
patru cilindri
201x
|
|
torquemada |
![]()
Post
#3
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Dacă mașina e euro6 ai încărcare variabilă între 13v și 15V funcție de consum, chiar dacă mașina nu are S&S - schimbă service-ul.
Bateria de 40Ah și 330A e de schimbat. Alternatorul (releul regulator) poate fi testat via diagnoză, cu mențiunea că dacă e posibil să livreze doar 20W dacă e dus |
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Încărcarea o poti verifica singur punînd orice aparat de măsura ieftin pe 20V intre 13,5 14,4 d,ar din ce povestesti eu zic ca totul e ok dacă becul nu se aprinde înseamnă că încarcă, din ce zici tu cînd bagi consumatori scade turatia e normal sa se întîmple cînd se cere mai mult curent alternatorul sa se infrineaze dar.... in mod normal calculatorul ar trebui să compenseze acea scădere
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
christianstk |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 March 18 ![]() |
Pai asta e...turatia nu scade. Sau nu indica turometrul Doar trepidatiile apar.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2015/Laureate
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
scoate excitatia de la alternator si vezi daca dispar trepidatiile
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
christianstk |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 March 18 ![]() |
Ce sa fac mann?? Hai ca rad singur ca tampitu prin birou...
|
--------------------
Dacia
Sandero
2015/Laureate
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#8
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Alternatorul are un fir subtire conectat de el printr-o mufa. Acel fir este excitatia alternatorului, daca esti strain de termen poti folosi google.
Cat despre problema ta, citeste postul cu numarul 3, o baterie cu 5 ani vechime nu mai face fata cerintelor electrice ale masinii. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
christianstk |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 March 18 ![]() |
Pai atunci asa voi face. Care este amperajul maxim pe care l.as putea alege? Exista un ``prea mult``? Din moment cei ei pun standard doar 40.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2015/Laureate
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#10
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Mergi pe aceeiasi valoare cu care a venit din fabrica, daca alegi valoare prea mare atunci "obosesti" alternatorul iar bateriei ii va fi greu sa ajunga la parametri normali.
Valoarea prea mica, bateria va tine undeva la 2 ani pe motiv de prea multe cicluri incarcare-descarcare. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
torquemada |
![]()
Post
#11
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
La astea noi(euro6) nu mai ai fir de exitație ci semnal de date(LIN)
La euro 5 aveai 2 fire LIN și martor baterie, ulterior informația de încărcare vine pe LIN This post has been edited by torquemada: 28 Mar 2020, 09:45 |
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
alfabit |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 447 Joined: 26 September 09 ![]() |
QUOTE(RazvanF @ 27 Mar 2020, 19:04) Mergi pe aceeiasi valoare cu care a venit din fabrica, daca alegi valoare prea mare atunci "obosesti" alternatorul iar bateriei ii va fi greu sa ajunga la parametri normali. Da, așa e, are dreptate Răzvan, capacitatea în Ah a bateriei se seteaza din BCM, alegi valorea corectă pentru o încarcare optimă. |
--------------------
Dacia
patru cilindri
201x
|
|
trabinatorccc |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 12 January 15 From: radauti ![]() |
QUOTE(alfabit @ 26 Mar 2020, 17:30) Ar trebui să încerci cu o altă baterie, mai nouă, ar fi cel mai simplu. 5 ani pentru o baterie non/Varta e mult deja. Eu așa aș face prima investigare. După va urma și alternatorul dacă va mai fi cazul ceea ce nu prea cred. Baftă QUOTE(RazvanF @ 27 Mar 2020, 16:35) Alternatorul are un fir subtire conectat de el printr-o mufa. Acel fir este excitatia alternatorului, daca esti strain de termen poti folosi google. Cat despre problema ta, citeste postul cu numarul 3, o baterie cu 5 ani vechime nu mai face fata cerintelor electrice ale masinii. Nu zau! Ce ziceti de un Rombat de 60Ah care la aproape 9ani face fata cu brio la diesel. Sau de celalalt Rombat al meu de 50Ah care are 14ani si merge si asta fara probleme chiar si pe diesel.Asta intr-adevar, de cind am luat Loganul a cam stat degeaba. Il mai puneam vara cite o saptamana pe masina ca sa vad cum merge. Dar de 1an l-am pus pe o Fabia de 1,4 ca i-a murit bateria si merge perfect.Pe probate, le imprumut oricui o saptamana. Nu stiu daca problema e alternatorul sau releul de tensiune, dar sigur bateria aia de 40Ah e prea mica. |
--------------------
dacia
logan
2011 1,5dci laureate
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
varta nu fac vreun rolls royce al bateriilor, nici pe departe.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#15
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
trabinatorccc |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 12 January 15 From: radauti ![]() |
Pai nu zice cit de scurte sunt drumurile pe care le face, ci doar ca o foloseste putin si pe drumuri expres.Poate Asa si eu nu folosesc masina cite 1,5-2luni, dar apoi fac cite 2000km in 2zile. Tot putin(rar) o folosesc. Daca totusi fac drumuri scurte de 2-5km prin oras si nu ies afara deloc, la 2saptamani o pun 1-2h pe redresor. La fel cu bateria de 50Ah, cind statea nefolosita, o data pe luna o puneam la incarcat pentru intretinere.O data pe an, cind nu am ce face ii fac o descarcare lenta cu un bec de 21w sau las radioul pornit toata ziua pina ajunge la 11,2-11,5V si apoi incarcare lenta de 7-10h.Redresorul baga max.3,8A, dar scade curentul pe masura ce bateria se incarca. La final baga 1,8-2A.
Pentru initiator, nu mai circula cu farurile aprinse daca nu e nevoie, mai ales ca in Germania nu e obligatoriu. Dupa ce ca ai bateria mica, o mai si obosesti inutil. Daca faci drumuri scurte, mai pune-o pe redresor.Pe masina, bateria se incarca in citeva ore, nu 10-20min.Daca bateria e descarcata si tu mai aprinzi si farurile, normal ca fortezi alternatorul si face urat. Astia pun baterii mici de zgarcenie, pentru a scadea costurile. La diesel au pus de 60Ah dar recomanda si 70Ah. La fel si cablurile electrice. Ce fire avea Dacia 1300 la instalatia electrica si ce fire subtiri sunt acum la Logan! Cind am pus priza pentru remorca mi-a fost frica sa ma leg la lampile de spate, mai ales firul comun de masa. |
--------------------
dacia
logan
2011 1,5dci laureate
|
|
valioglu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Nu mai descarca bateria. Acumulatorii auto se sulfateaza la descarcare si se deterioreaza. Ca sa tina cat mai mult trebuie sa fie cat mai incarcati, ideal sa fie cat mai aproape de 100%. Citeste documentatie de la orice producator, fiecare aplicatie are nevoie de anumite particularitati ale acumulatorilor. Cei auto trebuie sa furnizeze curent cu intensitate ridicata la pornire fara a fi afectati foarte mult de temperaturi. In schimb trebuie sa fie tot timpul cat mai incarcati. Drumurile scurte, mai ales iarna nu permit bateriei sa se reincarce eficient. De aceea este bine sa fie puse pe redresor uneori. Bateriile EFB si AGM sunt mai putin afectate de descarcare, dar tot nu este bine sa le descarci complet si sa le lasi descarcate.
Nu sunt necesare baterii de capacitate mai mare decat cei montati de producator. Motoarele actuale sunt de obicei de cilindree mica si compresie redusa, inclusiv diesel. O baterie mai mare nu va rezista in timp mai mult decat una de aceeasi calitate dar de capacitatea montata de producatorul masinii. This post has been edited by valioglu: 5 Apr 2020, 13:41 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 09:06 |