Alternator mai puternic
![]() ![]() ![]() |
Alternator mai puternic
dantmd |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 September 04 From: sibiu ![]() |
|
||
-------------------- I love my car !
|
|||
Electronistu' |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Modelul 1304 are alternaor de 34 se A ca mai toate daciile. De 80 de A gaseti doar pe diesel-urile de peste 2 litri. Daca vrei alt. mai puternic, ia-l de la un tractor. Are parca in jur de 70 A. numai ca trebuie facute ceva modificari la sist. de prindere al alt. Oricum si eu am asta in gand, am vorbit sa cumpar alternatorul de la un cunoscut, si am sa fac un tutorial. Releul nu se va praji nici e departe mai repede, el depinzand de voltaj nu de amperaj. Releul de incarcare il ai bine montat, stai linistit. |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
Dyda |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(Electronistu' @ 6 Oct 2005, 13:14) Modelul 1304 are alternaor de 34 se A ca mai toate daciile. De 80 de A gaseti doar pe diesel-urile de peste 2 litri. Daca vrei alt. mai puternic, ia-l de la un tractor. Are parca in jur de 70 A. numai ca trebuie facute ceva modificari la sist. de prindere al alt. Oricum si eu am asta in gand, am vorbit sa cumpar alternatorul de la un cunoscut, si am sa fac un tutorial. Releul nu se va praji nici e departe mai repede, el depinzand de voltaj nu de amperaj. Releul de incarcare il ai bine montat, stai linistit. Nu este nevoie sa iei tot alternatorul , numai statorul caci asta iti da amperii |
-------------------- Kox
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
driver |
![]()
Post
#5
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
am vazut azi pe o eticheta la alternator la solenza ca scria 75 A .
|
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
GARANTAT nu era din fabrica!
|
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
vladdygo |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 12 December 04 ![]() |
Salutare,
as vrea sa-mi pun pe cazan un nou alternator. M-am saturat sa schimb diode. Am vazut ca exista in targ alternatorul tip nou care se punea pe modelele mai noi sap pe nove. Are carcasa putin diferita insa baietii n-au stat prea mult pe ganduri si au conceput o flansa de prindere si pe cazanele mai vechi ca al meu. Alternatorul asta are releul pe el. Vreau sa stiu daca a facut cineva adaptarea asta si eventual cum se leaga firele. PS n-am chef sa apelez la nici un electrician; de fapt chiar exista asa ceva? sau n-am intalnit io decat betivi retarzi cu 2 clase care lucreaza dupa ureche? |
-------------------- |
|
Electronistu' |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Pai pana nu iti completezi profilul, nu o sa stim ce "cazan ai", si nu o sa te putem ajuta
![]() |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
driver |
![]()
Post
#9
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
|
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
dantmd |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 September 04 From: sibiu ![]() |
QUOTE(Electronistu' @ 6 Oct 2005, 15:14) Modelul 1304 are alternaor de 34 se A ca mai toate daciile. De 80 de A gaseti doar pe diesel-urile de peste 2 litri. Daca vrei alt. mai puternic, ia-l de la un tractor. Are parca in jur de 70 A. numai ca trebuie facute ceva modificari la sist. de prindere al alt. Oricum si eu am asta in gand, am vorbit sa cumpar alternatorul de la un cunoscut, si am sa fac un tutorial. Releul nu se va praji nici e departe mai repede, el depinzand de voltaj nu de amperaj. Releul de incarcare il ai bine montat, stai linistit. Multam fain! O sa m-apuc acum de cautat pe la parcurile de camioane tot traba sa gasasc unu pan la urma . Astept oricum cu nerabdare tutorialu tau ! |
-------------------- I love my car !
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Am auzit ceva de Valeo care merge pe dacie si e de 70 parca. Stiti ceva in sensul asta?
Astept si eu sa vad rezultatul lui dantmd............ This post has been edited by ionutctn: 7 Oct 2005, 07:30 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Dyda |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
|
-------------------- Kox
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dyda @ 7 Oct 2005, 09:41) GARANTAT nu esti pe problema. Atit dsn cit si solenza au alternatoare de 75 si de 80 A, echiparea este in functie de accesoriile electrice Iar ptr dacaia clasica au existat si altenatoare de 50 A Pai da nu vreau sa dau atatia bani pe un alternator (alea de SN sau Somnolenta sunt mai scumpe). Vreau ceva care merge pe dacie baga curent klumea si e ceva mai scump decat ala de dacie dar nu exagerat. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Electronistu' |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
QUOTE(Dyda @ 7 Oct 2005, 09:41) mai exact 52 daca vrei sa stii. iar am sa ma uit la slz sa vad ce scrie pe el. Bineinteles, sper ca nu vorbesti de diesel. daca pe un motor de slz de 1.4 sau 1.6 mpi eu vad 75 am sa iti dau dreptate. This post has been edited by Electronistu': 7 Oct 2005, 12:37 |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
ionutctn |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Ma scuzati din nou dar chiar nu stie nimeni vreun alternator de productie straina care sa mearga la Dacie. Au facut marci de afara (gen Valeo sau altele) altrernatoare pentru Dacie sau ma rog sa se potriveasca fara mari modificari.
Ca si pe mine ma enerveaza cand stau la stop si am multi consumatori ca se slabesc farurile sau aeroterma etc etc ![]() ![]() ![]() This post has been edited by ionutctn: 7 Oct 2005, 12:51 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
dantmd |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 September 04 From: sibiu ![]() |
Io m-am gandit ca la modelele astea mai noi decat berlina mea din 89 au pus alternatoare mai tari din cauza consumatorilor suplimentari aparuti ( computer bosch, sistemul de aprindere mai pretentios) si carora nu le prea plac variatiile de tensiune ce pot aparea din cauza consumului excesiv de curent.
Am gasit la un second de dacii in Sibiu , alternator de 55 A ( asa scrie pe carcasa) la 700 mii lei . Apai nu stiu daca numa capacu ala-i de 55 A si ce-i inuntru nu... I drept ca fata de ala de 36 A difera , si carcasa si blocu de diode parca-i mai mare si puse toate pe un radiator metalic... Mai caut ... |
-------------------- I love my car !
|
|
lupusor83 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 September 05 ![]() |
De ce nu incerci un releu mecanic?Il poti regla sa bage mai mult curent in baterie dar sa ai grija sa nu-l rgleza in asa fel incat sa-ti incalzesti bateria.
E o simpla parere. ![]() |
--------------------
DACIA
CL
- GL-02-RUS
|
|
electric |
![]()
Post
#18
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
alternatoarele de dacie sunt de 36 A shi de 50 A,iar cele straine care se pot pune pe dacie au tot cam 50A . cel mai bine ca sa nu mai existe variatii asa mari la relantiu este sa puneti o fulie mai mica la alternator care ii va creste turatia in relantiu , fulia se potriveste de la alternatorul de oltcit.
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Dar va creste uzura. In loc de 10.000 RPM maxim va avea in jur de 14-15000. La viteze mari, asta. Deci dam in alta extrema.
"De ce nu incerci un releu mecanic?Il poti regla sa bage mai mult curent in baterie dar sa ai grija sa nu-l rgleza in asa fel incat sa-ti incalzesti bateria. E o simpla parere" Acolo e vorba de volti, nu de putere, adica amperi, ceea ce ne intereseaza pe noi. This post has been edited by Electronistu': 9 Oct 2005, 21:46 |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
electric |
![]()
Post
#20
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am facut modificarea la fulie acum 2 ani shi sunt foarte multumit de rezultat. nu am avut nici o problema nici eu shi nici cei carora le-am facut modificarea respectiva. in ce priveste varianta cu releu mecanic nu va da rezultate satisfacatoare riscind sa incarce mult la turatii ridicate. |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
cristidb |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
De ce nu incerci cu un alternator de nova. Din cate stiu eu are 70A, releul este pe alternator, si nu sunt probleme la prindere.
S-ar putea sa ai nevoie totusi de alta curea si de sistemul de prindere. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
electric |
![]()
Post
#22
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
alternatorul de nova are 50 A shi trebuie inlocuit sistemul de prinderept al putea pune pe berlina
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
cristidb |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pe chiulasa se prinde la fel, trebuie doar tabla aia curbata pe care se regleaza (care nu poate fi scumpa).
Nu stiu sigur daca e de 50 sau 70. Oricum e cea mai simpla adaptare. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
andutzu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
NU, ca e mai MARE!
|
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
os |
![]()
Post
#26
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@andutu:
Ca sa stii ce vrei de fapt sa faci, mai intii calculeaza ce putere ai nevoie. Ia in calcul si consumatorii pe care mai planuiesti sa-i instalezi. Pentru usurarea calculului poti sa pornesti de la premiza ca masina, asa sum a fost ea livrata de uzina, are instalatia electrica echilibrata (cu ceva exces de putere). Insumeaza puterile consumatorilor suplimentari (atentie, nu intensitatea curentului ci puterea in W), luind in calcul si simultaneitatea folosirii lor. Pentru clarificare iti dau un exemplu exagerat: daca montezi un televizor in portbagaj este foarte improbabil ca-l vei folosi in acelasi timp cu aeroterma. Dupa ce gasesti suma puterilor suplimentare, aduna cifra la puterea alternatorului original (din cite citesc eu, 500VA). Rezultatul iti indica puterea modelului pe care il cauti. Nu uita ca cifrele indicate pentru alternatoare sunt puteri maxime, care nu pot fi dezvoltate decit incepind de la o anumita turatie - in nici un caz cu motorul la mers incet in gol (relanti). Daca sunt suficienti 750VA, iti recomand un alternator de berlina - de 750VA (s-au montat astfel de alternatoare). Folosind un asemenea alternator, nu mai trebuie sa modifici nimic. Nota: Fiindca alternatorul este o masina de curent alternativ, puterea este data in VA (Volt-Amper) si nu in W (Watt). Pentru curiosi, recomand un manual de electricitate, capitolele despre curentul alternativ, subiectul putere activa/putere reactiva. This post has been edited by os: 12 Oct 2005, 09:25 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
dantmd |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 September 04 From: sibiu ![]() |
Tra sa ma duc iara la second hand si sa ma uit pe carcasa la ala de 50 A daca scrie si puterea in volti amperi .
|
-------------------- I love my car !
|
|
os |
![]()
Post
#28
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Mai intii imi cer scuze, am gresit "andrisantul" raspunsului.
Alternatorul "de 50A" este foarte probabil de 750VA (50*14,4=720, probabil alternatorul este "de 52A"). Ramine insa intrebarea daca aceasta putere este suficienta. De asemenea, trebuie sa fii constient ca alternatorul absoarbe putere de la motor. Un alternator de 750VA in sarcina maxima absoarbe pe undeva pe la 2 CP. Informare: pe unele masini se monteaza alternatoare mult mai puternice (in special pe diesele moderne). De exemplu BMW 320d are alternator de 1650VA. Aceste alternatoare nu se pot insa monta fara modificari constructive substantiale. This post has been edited by os: 12 Oct 2005, 12:46 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Olenick |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 19 September 05 ![]() |
Tot respectul! am si eu o problema. am o dacie din 96' care a apartinut bunicului meu.problema mea este urmatoarea: daca scot o borna de la baterie in timp ce motorul este pornit,acesta se opreste,iar dupa mai multe porniri bateria nu mai are curent. care ar fi problema? multumesc anticipat!
|
--------------------
Dacia
1310
- sv-02-rst
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Am vazut la cineva montat un alternator de golf II cu tot cu releu de incarcare pe el.Modificarile au fost minime.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:20 |