Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
ghitza |
![]()
Post
#1891
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
kitzsteinhorn91 |
![]()
Post
#1892
|
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
Ma poate ajuta si pe mine cineva ? Am montat pe masina releu de incarcare mecanic EP. Problema este ca am probat mai multe si la toate le-am reglat sa aiba 13.5V la ralanti fara consumatori. Ideea este ca atunci cand sunt consumatori, releul scoate 14.5-14.3, atat la ralanti cat si turata. Si acum vine problema: turata fara consumatori releul scoate 15.7-15.8 !
Ce e de facut ? |
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
Kanutza_77 |
![]()
Post
#1893
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 19 December 10 From: Bucuresti-Pitesti-Campulung ![]() |
Contacte imperfecte, cabluri slabite,caderi de tensiune, masa proasta de la alternator la caroserie...verifica intai astea!
|
--------------------
dacia
1310 Break
1993
- Ag 01 Jxg
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1894
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 18 Mar 2012, 14:20) Ma poate ajuta si pe mine cineva ? Am montat pe masina releu de incarcare mecanic EP. Problema este ca am probat mai multe si la toate le-am reglat sa aiba 13.5V la ralanti fara consumatori. Ideea este ca atunci cand sunt consumatori, releul scoate 14.5-14.3, atat la ralanti cat si turata. Si acum vine problema: turata fara consumatori releul scoate 15.7-15.8 ! Ce e de facut ? vezi pe aici in principiu problema principala este la alimentarea releului , diferenta de tensiune intre +baterie si + releu , parerea mea ia un releu electronic , dar nici acesta nu va merge bine daca instalatia electrica nu este in regula, curata , vezi si tresa aia de la masa |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kitzsteinhorn91 |
![]()
Post
#1895
|
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
Multumesc de ajutor. O sa verific cat de curand. Ideea e ca, cu releul electronic incarcarea sta intre 14.4-14.8, cam asa. Am incercat si releu electronic. Dar cum vreau sa o tin cat mai aproape de original am montat pe cel mecanic care am citit peste tot ca e mai bun ca cel electronic si are si reglaj. Deci sa inteleg ca problema e din masa ?
|
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1896
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
cel mecanic de electroprecizie sint reglate pe banc,deci nu e nevoie sa umbli in el,verifica contacti imperfectiborne oxidate etc
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
kitzsteinhorn91 |
![]()
Post
#1897
|
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
Este posibil sa fie de la borna - ? Nu se mai strange cum trebuie pe polul bateriei.
|
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1898
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
In prima faza, slabeste o juma' de tura din surubul de pe spatele bobinei releului. E un surub subtire, care deplaseaza tot ansamblul de contacte. Masoti ce s-a intamplat si, in functie de ce gasesti, mai ajustezi putin. E mare nesansa de a nu rezolva numai din el. Mai sunt alte doua reglaje. In principiu, ar putea dura si o ora sa-l reusesti, daca nu il faci cu o logica anume.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1899
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
deobicei ele sint reglate,dar sa zicem nesansa
This post has been edited by Magnum_Baracuda: 19 Mar 2012, 21:34 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1900
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Reglate? Eu am pus alta baterie de vre-o cateva zile, si a trebuit sa-l reglez altfel, fata de ce necesita cealata.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#1901
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 19 Mar 2012, 18:33) kitzsteinhorn91 - Din ce ai scris si mai sus (releu electronic 14.4 -14.8) si ca incarca peste 15 cand e turat cu releu electromecanic - inseamna ca tensiunea de + a releului (care vine de pe contactul cu cheie din instalatie - este sub 12 V - asta face releul sa alimenteze mai mult excitatia si implicit alternatorul sa dea tensiuni pe care le-ai descris mai sus. O rezolvare simpla - daca iti e greu sa identifici de ce e tensiunea mica la contactul cu cheie - ar fii sa mai adaugi un releu de 12V care sa fie comandat de contactul cu cheie - iar pe circuitul de alimentare al releului sa pui direct de la baterie -borna de 12V a releului de incarcare - eventual iti fac o schema daca e nevoie - maine. Si eu am aplicat solutia de mai sus - ca nu am reusit sa identific de unde am doar 10.8 V de la contactul cu cheie - punand acel releu de faruri - acum sunt sigur ca am 12V pe "+" la releul de incarcare. In cazul meu - Pana sa imi dau seama si sa aplic solutia de mai sus - s-a stricat si la mine o baterie (era veche - dar ar fi mai mers, s-a impuscat o celula de la supratensiune) si o aprindere electronica ... sa imi fie rusine - ca mai sunt si electronist ![]() In general si cele electromecanice sunt reglate cum ziceau si colegii de forum. This post has been edited by mstaniloiu: 26 Mar 2012, 00:44 |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1902
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(mstaniloiu @ 26 Mar 2012, 01:40) Si eu am aplicat solutia de mai sus - ca nu am reusit sa identific de unde am doar 10.8 V de la contactul cu cheie - punand acel releu de faruri - acum sunt sigur ca am 12V pe "+" la releul de incarcare. In cazul meu - Pana sa imi dau seama si sa aplic solutia de mai sus - s-a stricat si la mine o baterie (era veche - dar ar fi mai mers, s-a impuscat o celula de la supratensiune) si o aprindere electronica ... sa imi fie rusine - ca mai sunt si electronist ![]() In general si cele electromecanice sunt reglate cum ziceau si colegii de forum. uite mai jos QUOTE(bygy007 @ 20 May 2006, 00:10) Acel circuit este astfel :+ baterie-> +alternator->bloc lumini->cheie contact [contactul electric]->bloc sigurante[ nu trece prin nici o siguranta(direct)]->bobina inductie->releu de tensiune[incarcare] Mentionez ca am gasit probleme intre contact si releul de tensiune diferenta erea intre 2 si 2,5v;am schimbat contactul electric si firul intre panoul de sigurante si bobina de inductie respectiv releul de tensiune Fularea luminilor mai poate fi din releul de tensiune[cel mecanic] si anume distanta intre contactele lui sa fie prea mare This post has been edited by bygy007: 26 Mar 2012, 23:33 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
TXzamora88 |
![]()
Post
#1903
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 21 March 10 ![]() |
De curiozitate:pe dacia 1310 1988 am alternator tip 1114 parca asa vad ca scrie acolo in rest nu mai vad ce scrie ,si nu il mai dau jos ca sa ma uit.Asa, intrebarea mea este oare de cati A este?stie cnv??Este bun de ceva??
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1904
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sigur ii de 36A
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
libarca |
![]()
Post
#1905
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
Sunt putin pe langa cu intrebarea,dar vreau sa-mi formez o parere cu ajutorul vostru.Azi noapte m-au pradat profesionistii,si mi s-a furat acumulatorul meu perfect Varta Silver 63Ah,iar acum trebuie sa fac rost de un altul si am gasit un Varta Black de 45Ah la un pret bun pentru unu' care n-avea in plan cumpararea unui acumulator!Deci,face fata cu bine la 1310?O Varta Black 45Ah fara intretinere si VARTA,sau una romaneasca pe la 60 Ah?La incarcare munceste un alternator Valeo de 75A!
This post has been edited by libarca: 30 Mar 2012, 14:43 |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#1906
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
am auzit ca sunt pe piata baterii Varta contrafacute.chiar si la magazine de piese auto..de 4 ani am rombat de 66Ah si inca merge perfect chiar si la iarna asta grea o facea fata
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
libarca |
![]()
Post
#1907
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
Hai ca-i reusit sa ma sperii!Pai si nu se stie,ca si la bujii,la ce sa ne uitam sa ne dam seama?O prima varianta ar fi dimensiunile din cate am citit pe net!Altceva nu am gasit...
|
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#1908
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
chiar am mai multa incredere in Rombat pentru ca am vazut Varta si la preturi destul de mici...la tractorul de John Deere la ferma unde lucreaza tatal meu dupa cateva zile nu se invartea electromotorul, in schimb cu cele Rombat merge perfect, incarcarea verificata de mine in ambele cazuri... ia Rombat cu incredere fa garantia si vei fi multumit
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1909
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dupa mine 45Ah pentru dacie e cam mic mai ales iarna , recomandarea mea intre 55 si 70Ah
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
libarca |
![]()
Post
#1910
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
Am facut rost de un acumulator de Fiat,cu care vin ele echipate din fabrica,50Ah,250A si dupa mine,cel putin la cald,si luat dupa redresor + 5 km pe masina,a facut fata cu brio la cheile date,un picut cam lungi si multe,fara semne de oboseala,dupa ce mi-a inghetat vaporizatorul pentru ca nu-i venea apa destula.Cel putin acum este indeajuns,dar pe masura ce se raceste afara,daca nu dau jos romanescu' 20w40 din baie...stiu de la cealalta cum se lupta cu marmelada din motor,chiar si luata de pe redresor,cu 610A !
|
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#1911
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
Aveti cumva idei de ce ma curenteaza pe mine cand cobor din masina si tin usa cu mainile? Noaptea se vede si scanteia ce da si e destul de puternic. E problema electrica?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
libarca |
![]()
Post
#1912
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
Sigur nu e energie statica?Cel mai probabil ai huse din polyester,si se electrizeaza cu hainele!Treaba se poate recrea in mai multe feluri,in link sunt unele dintre ele.
http://casa.acasa.ro/amenajarea-casei-44/d...-ta-150579.html This post has been edited by libarca: 31 Mar 2012, 23:06 |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#1913
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Pune mana pe tabla inainte sa pui piciorul jos, si descarcarea n-o sa te mai "curenteze".
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#1914
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
salut
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#1915
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,
atasez niste poze cu un alternator bosch si va rog sa-mi spuneti cum se leaga firele la el, se potriveste pe dacie clasica sau daca stiti un electrician bun care sa ma ajute sa-l montez multumesc, Attached thumbnail(s) IMG_0335.JPG ( Size: 2.07mb ) Number of downloads: 850 IMG_0337.JPG ( Size: 2.61mb ) Number of downloads: 912 IMG_0338.JPG ( Size: 1.82mb ) Number of downloads: 890 |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1916
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
carcasa la tresa , masa
firul galben verde printr-un bec de bord 2W si o dioda 1N4007 la + contact (releul vechi se scoate si se izoleaza firele) daca ai avut cu releu incorporat merge fara nici o modificare si la surubul mai gros de linga se leaga firele mai groase si tot ce a fost legat acolo Attached thumbnail(s) schema_alternator_asI.JPG ( Size: 47.48k ) Number of downloads: 822 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
alinworm |
![]()
Post
#1917
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
azi as vrea sa imi montez alternatorul! Deci pana la urma las firul de la R in aer? Iar cel de la L (pin 1 pe schema matiz) il leg la un bec de 2 W? Si B+ binenteles la baterie!
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627788270 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1918
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Exact
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
alinworm |
![]()
Post
#1919
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
acu, alternatorul cum isi ia masa , prin carcasa?? leg tresa aia la carcasa?
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1920
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Din link-ul tau nu se vede sa aiba borna de minus la el ,cred ca prin carcasa dar nu sunt sigur,montezi si vezi pe urma daca trebuie legi si tresa de minus
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:43 |