Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bashtalu |
![]()
Post
#2281
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Audi
A4
2005
|
|||
razvan1985 |
![]()
Post
#2282
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
E posibil sa ai vreo dioda din puntea alternatorului busita.
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2283
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sebymesteru nu ai ce sa faci ca sa dea mai mult trebuie invirtit mai repede , cum am spus , eu am pus o fulie de alternator mai mica si imi incarca fara probleme 14
bashtalu , tu nu itelegi ca fara sa alimentezi releul el nu functioneaza si nu incarca? firul ala care este montat la alternator este firul de referinta , adica cel ce citeste tensiunea din baterie , si pe borna aia de nu ai fir si marcata de mine in poza trebuie alimentarea UN PLUS DUPA CONTACT (ca sa fie alimentat doar cind ai contactul pus ca daca este alimentat permanent bateria se descarca) ca vad ca esti din bucuresti o remediam repede , dar acum nu am timp mai am 2 zile si plec la mare This post has been edited by bygy007: 9 Aug 2016, 20:49 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#2284
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 9 Aug 2016, 21:41) sebymesteru nu ai ce sa faci ca sa dea mai mult trebuie invirtit mai repede , cum am spus , eu am pus o fulie de alternator mai mica si imi incarca fara probleme 14 Mersi bygy pentru promptitudine. Problema e ca eu pe aici n-am gasit fulie de nova sau otlcit. Si tot stau si ma gandesc de ce s-au montat fulii mari pe alternatoarele astea daca turatia era insuficienta ca sa faca fata in ralanti. Practic daca fac un mic calcul ceea ce s-a adaugat suplimentar peste ce avea masina cand iesea din fabrica sunt 20w in plus dati de becurile de far de 55/60w fata de 45/50w cat stiu ca aveau daciile montatate. Din aia scad vre-o 10 sa zicem pentru ca pe pozitii in fata si la numar am becuri cu led. Se mai adauga cele 3 bobine ale instalatiei GPL,sa zicem 15w. Practic ar fi undeva la 20-25w in plus. Cat scoate teoretic in ralanti alternatorul cu fulia mare? Daca puterea totala e de 700w la ralanti chiar nu poate sa scoata ~150w cat sa duca becurile si elv-ul? Faza cu faptul ca e proiectat de mult nu are relevanta,50A erau si atunci si acum la fel..... Si tot nu sunt lamurit daca releul limiteaza sau nu tensiunea de excitatie la 12v,mie asa mi se pare. This post has been edited by sebymesteru: 9 Aug 2016, 22:31 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2285
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#2286
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
am reusit sa o pornesc, problema era ca firele groase, de la + alternator, cafeau masa cu carcasa alternatorului si iesea fum
![]() mi a zis cineva ca surubul ala are o protectie, o saiba de plastic-ebonita care previne acest lucru, eu nu aveam si am improvizat cu ceva a mai ramas un fir rosu suspendat, cel care vine din firele alea groase, este subtire, probabil tot de + dar nu stiu unde se monteaza ![]() multumesc! |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#2287
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 9 Aug 2016, 23:50) Atunci daca releul nu baga pe excitatie mai multe de 12V ce sa inteleg? Ca-i releul naspa sau ca am cadere de tensiune intre releu si baterie? :blush LE:M-am dus jos,masurat baterie 12,84. ![]() ![]() ![]() This post has been edited by sebymesteru: 10 Aug 2016, 20:12 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#2288
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Revin cu noutati:
Am luat o fulie de Matiz/Tico/Cielo (s-a montat pe toate) si am schimbat-o pe cea originala. Fulia e plug&play oarecum,doar ca are nevoie de canal de pana,facut cu o pila mica.Am pus regleta pe firul albastru care duce la baterie in locul papucilor,la fel si pe firul de comanda al solenoidului de la demaror. Am papucit tot ce nu era papucit pana acum ca sa arate frumos si sa fie functional. Am 14,45-46 in ralanti,14,36-40 cu farurile+pozitii+instalatia gpl. Ralantiul l-am lasat la 950rpm dupa turometru,cand intra consumatori se simte bine pe motor infranarea,turatia coboara undeva pe la 900-910rpm. Caderea de tensiune de pe contact a ramas pe la 0,3-0,4V si inca nu-s sigur daca merita sa mai pun releu de comanda pe B+ avand in vedere ca daca sunt si farurile aprinse si pleaca elv-ul,incarcarea scade pe la 13,2 si urca pana pe la 13,6 apoi (socul de la pornirea elv e mare). Daca as sti ca acei 0,4V diferenta ar aparea direct proportional si pe iesirea alternatorului i-as pune si releu si ar fi un vis umed sa stea la 13,9-14V cu faruri+pozitii+instalatie gpl+elv/aeroterma. Amu' scuze de lungimea postului dar trebuia sa ating toate aspectele. |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2289
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Nu stiu ce fel de fulie ai luat dar la Cielo difera de Tico si Matiz...
A...este vorba pentru alternator ? This post has been edited by BLUE R 19: 20 Aug 2016, 23:25 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#2290
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Nu,pentru pompa de ulei....
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
payty |
![]()
Post
#2291
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema cu alternatorul/releul.
Releul este electronic cu fir de referinta, alternator de 50A. Toate contactele sunt curate, fara oxidari, etc. Alternatorul a fost refacut de curand pt ca era uzat -> rectificat colectorii de la rotor, schimbat rulmenti, schimbat carbuni. Problema e ca atunci cand pornesc masina ceasul din bord sta putin peste jumatate, in dreapta, dar pe masura ce merg cu masina (cam dupa 40 de min), incepe sa arate putin stanga fata de pozitia centrala. E posibil sa fi prin releu ceva rezistente care sa isi modifice valorile atunci cand se face cald in compartimentul motor? Sau trebuie sa caut in alta parte problema? Problema se manifesta si inainte de reparatie dar mult mai rau. Adica la pornirea masinii era ok, dar dupa vreo 10 minute daca eram cu farurile aprinse nu mai incarca deloc, acul se ducea spre stanga de tot. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#2292
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Payty,acel "voltmetru" din bord indică destul de sumar încărcarea.El de cele mai multe ori nu e fiabil,nu te lua după indicația lui niciodată!Cel mai precis mod de a verifica dacă ai încărcarea în parametri este să folosești un multimetru măsurând la bornele bateriei!De ce nu indică corect?Păi fiindcă se decalibrează destul de ușor,el lucrând prin acțiunea unui bimetal acționat de o înfășurare de nichelină... dacă mai ai și cădere de tensiune pe cablaj,ăla e!
![]() Nu uita să faci ce ți-am spus mai sus! ![]() This post has been edited by Adrian Frigo: 25 Nov 2016, 18:19 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
sobolan |
![]()
Post
#2293
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
ala e voltmetru din cate stiu eu si tot din cate stiu eu e un rahat care se strica cand vrea el si indica cum vrea el,la mine arata la sfert mereu
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#2294
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
Am o problema, alternatorul a inceput sa incarce numai cand vrea el, nu prea stiu ce sa masor.
am masurat urmatoarele: -baterie 12,6 v -releu b+ 11,4 v -releu df 0,1 v astea cu motorul oprit. La pornirea motorului urmatoarele valori: -baterie 12,2 v - releu b+ 11,8 v -releu df 0,3 v care e problema si ce sa mai masor? |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#2295
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Daca pe DF nu apare nimic inseamna ca e releul tau si-a luat adio. Vezi ca ai si cadere de tensiune intre baterie si alimentarea releului 12.2-11.8=0.4V iar bateria la 12,2V e foarte descarcata. Shimba urgent releul si daca nu faci curand un drum mai lung cu ea,pune bateria pe redresor!
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
om_bland |
![]()
Post
#2296
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 25 Nov 2016, 22:15) ala e voltmetru din cate stiu eu si tot din cate stiu eu e un rahat care se strica cand vrea el si indica cum vrea el,la mine arata la sfert mereu ![]() La dacia 1300 indicatorul de curent este mult mai bun ![]() |
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#2297
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(sebymesteru @ 11 Dec 2016, 00:52) Daca pe DF nu apare nimic inseamna ca e releul tau si-a luat adio. Vezi ca ai si cadere de tensiune intre baterie si alimentarea releului 12.2-11.8=0.4V iar bateria la 12,2V e foarte descarcata. Shimba urgent releul si daca nu faci curand un drum mai lung cu ea,pune bateria pe redresor! Ce valoare trebuie sa aibe tensiunea la borna df? |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2298
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cam asa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#2299
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
aseara am incarcat bateria rombat de 5 ani, era aproape goala, nu stiu cum a mers msina asa fara incarcare si cu faza scurta pornita
![]() ![]() Bun azi am cumparat un releu nou scrie pe el IPEE dar pare cam prost lucrat fata de ce am eu pe masina, in plus mai are un fir rosu (ce o fi asta?) si vanzatorul ma avertizat sa pun firul rosu la plusul de pe alternator ca altfel ard releul ![]() pe df nu am mai masurat pentru ca am vazut in prospect strict interzis sa punem df la minus, e vreo problema daca pun multimetru intre df si masa masinii sa masor voltajul? (tensiunea) :blin Ramane sa vad de maine in colo cum se va comporta noul releu. noul releu a costat 25 de lei. This post has been edited by pais_valenciano: 12 Dec 2016, 19:21 |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2300
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ideea este sa nu pui firul la masa scurtcicuitind releul , mai mergi un timp si vezi daca se pastreaza valorile ,sint ok , nu mai umbla la nimic deocamdata
vrei releu bun si ai cunostiinte de electronica poti realiza asta , este reglabil , schema cablajului o gasesti citeva pagini mai inainte This post has been edited by bygy007: 12 Dec 2016, 21:06 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#2301
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
update cu noul releu dupa o saptamana si ceva
![]() ![]() ![]() ![]() volmetrul din bord sta acum pe zona hasurata acolo unde statea si cand era noua masina 19 Dec 2016, 15:13: QUOTE(bygy007 @ 12 Dec 2016, 22:05) ideea este sa nu pui firul la masa scurtcicuitind releul , mai mergi un timp si vezi daca se pastreaza valorile ,sint ok , nu mai umbla la nimic deocamdata vrei releu bun si ai cunostiinte de electronica poti realiza asta , este reglabil , schema cablajului o gasesti citeva pagini mai inainte are cam multe integrate dar as putea sa-l fac , dar sunt foarte multumit de noul releu, din momement ce mentine 14.2 v in orice situatie cred ca este ideal. This post has been edited by pais_valenciano: 19 Dec 2016, 14:13 |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#2302
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(pais_valenciano @ 19 Dec 2016, 15:04) ... ce face firul ala rosu care merge la plusul de pe alternator? vechiul releu nu avea asa ceva ![]() Este fir de referință.Practic releul "vede"tensiunea debitată de alternator și o ajustează,dacă e cazul, la valoarea corectă! ![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
BN64FLO |
![]()
Post
#2303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Deci imi vine sa-mi bag piciorutele in ele alternatoare si relee de dacie si sa-l schimb dar nu am altul bun si imi revin
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2304
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2305
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Salut ! Pe vremea cînd reparam io alternatoare , mi se ardeau multimetrele digitale într-o veselie , asa cā probam excitatia alternatorului cu un bec de 5 W de la + contact ( 15 daca nu mā înșel ) - daca nu luminează becul sau întrerupe sînt cărbunii sau colectorul rotorului .
Desigur ca becul în această configuratie înlocuieste releul de încărcare - care se desconecteaza de tot , nu se pun în paralel ! În situatii de urgența se poate circula cu becul dar numai cu turație mică a motorului - riști să fierbi bateria sau chiar sã arzi alternatorul . Chiar dacă în aparență alternatorul e bun , în momentul cînd tensezi cureaua , orice uzură a rulmenților sau descentrare a statorului în carcasă poate provoca încălzirea si lipsă de încărcare sau chiar avarierea mai importantã a acestuia . Dacă încarcă cu becul și cu releul nu , poți da vina pe releu ( probabilitatea ca acesta sâ nu primeascâ tensiune de la cheie este foarte scâzutã - acelaș fir alimenteazã si bobina de inductie , deși m-am întîlnit si cu situații unde exact această porțiune de fir între bobină si releu era întreruptă . Functionarea alternatorului se poate verifica pe banc ( nu doar scurturi sau diode întrerupte ) dar verificarea pe mașină e mai sigurã , aici fiind în situație reală de lucru . Desigur ![]() ![]() This post has been edited by mecanick_maverick: 14 Jul 2017, 22:49 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
BN64FLO |
![]()
Post
#2306
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Nu stiam de faza cu becul, mersi! Am dat cateva impulsuri direct cu 12V si se simtea cum scade turatia, de aia am si zis ca ar fi ok alternataurul...am luat releu nou si tot nu scoate nimic pe DF...in caz ca nu face masa bine, nu functioneaza releul? Asta ar fi ultima varianta...
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2307
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai e normal sa fie legat si la minus , daia nu functioneaza bine sau deloc trebuie sa fie ferm
veificarea releului se face simplu , dar iti trebuie o sursa reglabila pina la 16-17V This post has been edited by bygy007: 15 Jul 2017, 10:18 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
johnybic |
![]()
Post
#2308
|
![]() dacia si atat Group: Members Posts: 617 Joined: 6 December 13 From: Buzau ![]() |
salut reinviem topicul putin? deci problema este cam asa: dacia 1310 din 1985,releul mecanic al masinii incarcare fara consumatori 15,6-15,7 din ce am inteles fierbe bateria dar nu am facut decat drumuri scurte,prin oras,acum am montat un releu electronic fara fir de referinta iar incarcarea fara consumatori este de 14,4 la relanti si 14,6 in turatie ,daca dau drumul la lumini scade pe la 13,9-14,oo daca porneste si electroventilatorul deja scade pe la 12,8 -13,00,daca dau drumu si la aeroterma cred ca se duce pe la 12.6 am vazut tot felul de discutii cum ca este bine sa bage 14,2 in turatii pai asa baga si la mine cu faza scurta dar daca porneste si electroventilatorul incepe sa scada, am verificat cablurile de masa le-am curatat frumos cablu de la alternator cel de masa l-am schimbat cu unul mai gros,am masurat la relanti fara consumatori 14,4 cu faza scurta 14,2 14,1 pe acolo am masurat intre borna de plus cea cu papuc de la releu si plus la baterie imi da un 0.5 cum este o incarcare normala sa zicem fara consumatori intre cat si cat este ok si cu consumatori intre cat si cat sa fie ca sa fie si bateria protejata
|
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2309
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca e la relanti e ok sa scada asa mult , pina pe la 12,4-12,6 dar trebuie sa creasca cind accelerezi , eu schimbasem fulia cu una de diametru mic vezi si tu postul de ma sus 2304 este totul explicat
This post has been edited by bygy007: 15 May 2018, 23:21 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Alentin |
![]()
Post
#2310
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 30 March 19 ![]() |
Salut ....intampin si eu o mica problema sper...dupa ce am ramas fara curent in baterie ,am luat la verificat alternatorul si cu multimetrul pus pe bornele bateriei dupa cinci minute de functioanare am 14,2 si imediat tensiunea scade progresiv timp de un minut pana la valoarea de 13,2 unde se stabilizeaza si ramane nemiscata indiferent de turatie ......ce credeti ca ar fi dupa simptomele descrise, alternatorul este bosch de 98 de amperi, am desfacut releul cu el montat pe masina ai am curatat cu alcool tehnic periile colectoare dar defectul se manifesta....cum as putea sa verific puntea de diode fara a da alternatrul jos sau releul de incarcare ,martorul baterie nu este aprins cu toate ca el functioneaza
This post has been edited by Alentin: 7 May 2019, 12:36 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 09:57 |