Alternator, incarca putin
![]() ![]() ![]() |
Alternator, incarca putin
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
|
||
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|||
tester |
![]()
Post
#2
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
releu nu cred ca e de vina deoarece el deobicei face probleme pe cealalta parte... adica lasa sa treaca curent prea mare spre baterie, de peste 14.4... dar cu la tine e problema ca incarca prea putin... cred ca pot fi ori carbunii ori vreo dioda... mergi mai bine la un service daca nu te pricepi... nu e mare smecherie oricum...
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
nu, ca ma pricep sa le schimb, dar vroiam sa stiu ce sa cumpar
![]() ![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
gti98 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Draga colega,
Am remarcat ca esti un membru foarte activ al sectiunii "Nova". Sa-ti spun drept, ai ridicat una din problemele oarecum tipice la Nova (indraznesc sa spun asa pentru ca m-am lovit si eu de ea!) Spre deosebire de motoarele de 1,3 si 1,4, cel de 1,6 e mai "lent" (poate pentru ca are cursa postonului mai lunga?) Asta ne face sa rulam cu el la viteze joase (da cuplu suficient si sub 2000rpm). Motorul ramane economic, dar...turatia e prea joasa ca alternatorul sa poata "da" suficient curent spre consumatori. Vara e bine, ziua lunga, mai mult uscat; iarna insa, zi scurta=intuneric=faruri+rece=condens pe parbriz=necesar ventilatie+condens pe luneta=necesar dezaburire (asta s-a rupt si m-am invatat sa merg cu oglinzile exterioare!....) Cand ma opream la stop, stingeam farurile, iar ventilatia o alternam cu dezaburitorul lunetei si stateam cu un ochi pe voltmetru mai ceva ca pe butelie! Colac peste pupaza, furtunul prin care pleaca lichidul de racire (fierbinte) spre radiator, statea lipit de carcasa regulatorului, ceea ce pacalea compensarea termica sa dea tensiune "de vara", mai mica... Ca sa n-o mai lungesc: 1 Gaseste o solutie sa izolezi furtunul de carcasa regulatorului (intercalezi "ceva" termoizolant - eu am pus o fulie mai mare la pompa de apa ceea ce mi-a coborat pozitia alternatorului) 2 Va trebui sa gasesti un echilibru intre productia si consumul de energie electrica (mai ales in oras si in anotimpul rece!): fie "lucrezi" cu motorul mai turat, fie gasesti o cale de reducere a consumurilor - aici nu-mi vine nici o idee! Alternatoarele sunt relativ fiabile, si daca nu ai avut "initiative" sau "meseriasi" care sa "testeze" generatorul pe baza de scurtcircuite si/sau sa "incerce" conectarea bateriei cu polaritatea inversata ("reteta" cea mai "sigura" de prajit atat puntea redresoare a alternatorului cat si celelalte echipamente electronice eventual instalate pe vehicol), nu ar trebui sa ai ce umbla in el (o verificare nu are ca sa-i strice, dar mie nu mi s-a defectat nici o dioda si nici nu am schimbat periile in 150 k km, la berlina - si nici in cei 83k km la Nova) Bafta si fara pene! PS Recitind, ar mai fi posibilitatea de a schimba fulia alternatorului cu una mai mica, dar...Atentie la turatiile mari, sa nu ajungi prea sus cu alternatorul! This post has been edited by gti98: 14 Nov 2008, 17:38 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
G I M |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Salutare dragi colegi, si eu am aceeasi problema cu alternatorul...am schimbat carbunii,releul,puntea de diode si nimic...aceeasi poveste ; daca aprind farurile,mp3-playerul ,mai porneste si elv ,acul se duce spre rosu si turatia motorului scade simtitor cu 200-300 rpm...Sunt chiar interesat sa vad ce spun si alti posesori cum au rezolvat aceasta problema (stiu varianta cu schimbarea alternatorului cu altul de masian straina sau fulie mai mare) ,altceva?
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#6
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
multumesc.. am sa incerc sa izolez. sa vad daca se schimba ceva :-s mersi mult GTI
|
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
electric |
![]()
Post
#7
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
verificati sa nu existe contacte imperfecte . am intilnit sa existe diferente de aproape 1 v intre tensiunea masurata la bornele alternatorului si cea de la bornele bateriei. am rezolvat cu inlocuirea cablului de la alternator pina la baterie si curatarea tuturor legaturilor de minus .
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
Al3XxX |
![]()
Post
#8
|
![]() Incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 26 October 08 ![]() |
Pot spune ca aceasi problema o am si eu. Cu masina pornita, fara niciun consumator, acul sta pe rosu, nu urca mai sus...
Daca nu am pornit masina 1 zi, ii dau la cheie si se intampla sa imi moara, a 2a oara nu mai merge sa dau la cheie, nu mai are putere bateria.M-am gandit ca ar fi de la carbuni, dar nu stiu ce sa zic. |
--------------------
Dacia
Nova GT
98 / 1,6
- DJ 07 TEL
|
|
octynico |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 30 August 08 ![]() |
Nu ca ma pricep in mod special la NOVA ( sint un simplu electrician auto de meserie pe care din motive medicale , a trebuit sa o schimb dupa 20 ani in care m-am " frecat " cu mai toate tipurile de masini pina anul trecut ) , asa ca nu vreau sa contrazic ( sa ma ciondanesc cu cineva ) pe nimeni de pe aici ,
dar haideti sa o luam " babeste " : *1. Prima cauza care trebuie verificata in cazuri de astea , este sa vedem UNDE nu incarca : la aparatul de la bord , la alternator , la baterie , etc . tinind cont ca bateria este buna ( minim 12.2 V pe element sau 14,4 V total si densitatea electrolitului ). Iar chestia cu furtunul cu apa care sta lipit de regulatorul de tensiune , scuze pentru corectie , dar regulatoarele alea sint proiectate sa functioneze pina la o temperatura de 85 grade , temparatura la care cred ca orice furtun de cauciuc ar cam incepe sa se topeasca . *2. Verificati consumatorii sa nu fie altii decit cei prescrisi de fabricant , ca suma aia de ingineri care au proiectat masina , sint ei tpti mai destepti si cu mai multa experienta decit unul singur ca noi , care " mesterim " masina noastra care pe unde poate : unul in garajuk particular , altul in parcarea din fata blocului . *3. Verificati tensiunea curelei ventilatorului ( FOARTE IMPORTANT , multe din cauzele incarcarii slabe le-am gasit din cauza ca " la rece " cureaua era tensionata , dar " la cald " , adica cu motorul cald , se cam lungea cu ceva si se detensiona cu urmarea previzibila : nu mai incarca). Daca toate astea sint in buna stare , lasati celelalte presupuneri , remediati-va ce ati gasit in neregula , si daca nici acum nu merge , oricit o costa , mergeti cu ea la un atelier specializat , dar nu specializat dupa denumire , ca sint multe de asa fel , dar in realitate nu se prea lucreaza decit dupa " ureche " . Si daca bateria nu este in regula ( in general un element strapuns sau scurtcircuitat , singura solutie sa " reveniti " la incarcare in regim normal , este sa schimbati bateria ) . Bafta mai departe , Octav This post has been edited by octynico: 15 Nov 2008, 16:34 |
--------------------
Dacia
Nova
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci cu alte cuvinte porniti motorul si dupa 4-5 minute puneti PE BATERIE un aparat de masura si masurati tensiunea valori fara consumatori 13,7-14,4V daca nu este intre aceste valori defecte posibile de la legaturi slabe in zona alternatorului (tresa de masa sau cablurile care se duc la baterie) sau chiar releul de incarcare sau punte diode , eventual perii
porniti consumatorii pe rind in timp ce masurati tensiunea pe baterie la relnti dupa ce se depaseste o anumita putere incepe sa scada dar se poate comprnsa cu o marire a turatiei motorului pina in 1500-2000 rpm(ar trebui sa compenseze si tensiunea sa ajunga la normal) , daca nu se cauta defectul si un sfat prietenesc NU VA LUATI DUPA INDICATORUL DIN BORD pot apare erori sau sint decalibrate CEA MAI BUNA MATODA APARATUL DE MASURA la problema cu fulia mica este foarte buna , eu am pe masina asa ceva chiar daca nu am nova si am obtinut o imbunatatire foarte mare imi incarca 14,2 un releu electronic home made reglabil si foarte stabil |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
b77csd |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 November 03 ![]() |
QUOTE(gti98 @ 14 Nov 2008, 19:35) Colac peste pupaza, furtunul prin care pleaca lichidul de racire (fierbinte) spre radiator, statea lipit de carcasa regulatorului, ceea ce pacalea compensarea termica sa dea tensiune "de vara", mai mica... Da! Asta este! Mersi mult. Nici mie nu imi incarca si si eu opresc farurile la stop (de ventilator nu ma ating), dar imi incarca bine la rece!! Credeam ca e socul automat care mareste turatia sau pur si simplu detecteaza ambianta din compartimentul motorului, nu am facut legatura cu furtunul :) Abia astept dimineata sa ii infig un polistiren acolo. Mersi gti98! |
--------------------
Dacia
Nova GTi/Logan Laureat dci
1999/2006
- B77CSD cheers,
serban |
|
gti98 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Draga Octav, precizarea pe care doream sa o fac e data de b77csd (referitor la CORECTIA CU TEMPERATURA realizata de regulatorul de tensiune, nicidecum la o nefunctionare a aceluia)
Problema rezistentelor de contact, ridicata de "electric" e relativ frecventa; totusi, ridicand turatia se observa imediat ridicarea tensiunii. Regulatorul incorporat nu prea cred ca permite cresterea (anormala) cu 2-3 volti a tensiunii alternatorului pentru a compensa eventuale pierderi de tensiune pe contacte. Chiar daca e cam rece, m-ai facut curios sa ii masor tensiunea intre plus alternator si plus baterie, respectiv minusuri (dar abia diseara, ca nu am aparat pana atunci) Hai Dacia!! PS Si referitor la furtune, nici eu vreau sa ma contrazic, dar cred ca, totusi, furtunele suporta minim 120 grade celsius (la un sistem presurizat, temperatura apei poate trece de 100 de grade) T.C.B. (toate cele bune) This post has been edited by gti98: 18 Nov 2008, 11:36 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Janel |
![]()
Post
#13
|
![]() ;)) Group: Members Posts: 130 Joined: 15 May 08 ![]() |
Atentie si la releul de tensiune,doua baterii am descarcat cu el;a fost ultima piesa la care m-am gandit ca ar avea ceva!
![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT GPL
'98
- AG 04 KJL Merge cu gaz, deci e aragaz!
|
|
b77csd |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 November 03 ![]() |
QUOTE(gti98 @ 18 Nov 2008, 13:33) Chiar daca e cam rece, m-ai facut curios sa ii masor tensiunea intre plus alternator si plus baterie, respectiv minusuri (dar abia diseara, ca nu am aparat pana atunci) Chiar sunt curios. Sa ne zici ce obtii. Eu am avut o cadere de tesiune care mi s-a parut foarte mare. Din pacate nu o mai tin minte. Dupa ce am mai tras 2 fire in paralel (care unesc +alternator cu +baterie) am reusit sa am cam 0.65V. Dupa ce am curatat bine piesa aceea de plumb care prinde borna bateriei am reusit un ~0.35V care nu a durat insa decat cateva saptamani, revenind in jur de 0.6V.Inca mi se par caderi foarte mari. QUOTE(gti98 @ 18 Nov 2008, 13:33) PS Si referitor la furtune, nici eu vreau sa ma contrazic, dar cred ca, totusi, furtunele suporta minim 120 grade celsius (la un sistem presurizat, temperatura apei poate trece de 100 de grade) N-am mai comentat, dar intradevar motorul de Dacia functioneaza pe la 100grade C. Alte motoare merg insa la pe la 120 de grade. Revenind la izolarea furtunului (plural furtunuri) spre alternator: am efectuat operatia si a mers foarte bine, acul sta pe centru si cu motorul incins. Motorul merge clar mai bine si nu mai tuseste la ralanti. Mai trebuie testat pentru ca am mers pe lumina, deci fara faruri, insa sunt foarte optimist. |
--------------------
Dacia
Nova GTi/Logan Laureat dci
1999/2006
- B77CSD cheers,
serban |
|
paulica |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
La acest capitol ma bag si eu in seama. Nici n-ar trebui sa mai masoare Bygy cablurile. Poate pe minus ca m-a facut si pe mine curios.
Deci: 1) Verificati tensionarea curelei LA CALD. 2) Am montat si eu când avem GTi un fir de la + alt. la + baterie, paralel cu cel existent. Atentie ca daca puneti sectiune prea mare salta pe la 14,8 V. Eu nu mai stiu cât am pus ori 2,5 ori 4 mmp. Luati-o pe incercate. 3) Faceti legatura masa alt->masa sasiu. Cu un fir gros (6mmp) papucit ca lumea. 4) Nu neglijati faza cu furtunul fierbinte lânga releul regulator de tensiune. 5) Curatati bine tot ce inseamna mufe, papuci, etc. Eu o nimerisem ca lumea, incarca la relanti, imediat dupa pornire, fara consumatori, intre 14,35V (vara) si 14,48V (iarna), masurat la baterie nu pe alternator. In afara de asta mai este si dupa baterie. Cu bateria mea, (Monbat 55 Ah) avem niste valori cu bateria lui varu-miu (Rombat 66 Ah) avem alte valori. Si mai este un aspect, datorita cuprului care nu este extraordinar, acesta mai oxideaza, mai cocleste, mai "imbatrâneste" (vorbim de cablu pe toata lungimea lui) si asta implica scaderea sectiunii efective. Si cum R=ro*l/S rezulta cresterea rezistentei si de aici toate caderile de tensine "parazite" pe lungimea cablurilor. T.C.B. ![]() This post has been edited by paulica: 19 Nov 2008, 15:15 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
G I M |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
"Dezgrop" putin topicul acesta pentru a nu mai deschide altul pentru o simpla intrebare...rotorul de la un alternator de dacia 1310 se potriveste la alternatorul de nova?La rotorul pe care il am pe masina s-au tocit inelele colectoare si pot face rost de un rotor aproape nou de dacia 1310. Multumesc
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Janel |
![]()
Post
#17
|
![]() ;)) Group: Members Posts: 130 Joined: 15 May 08 ![]() |
Este acelasi alternator.Parerea mea!
|
--------------------
Dacia
Nova GT GPL
'98
- AG 04 KJL Merge cu gaz, deci e aragaz!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pune-l linistit dar inainte masoara rezistenta cu in aparat de masura si vezi rezistentele
This post has been edited by bygy007: 17 Dec 2008, 00:18 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
G I M |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Nu conteaza daca alternatorul pe care a fost pus a fost de 36 de ah si al meu de nova de 50 de ah?
![]() This post has been edited by Neagu Ionut: 17 Dec 2008, 12:07 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
gti98 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Scuze pentru absenta!
1 Cadere de tensiune: pe cablul gros intre minus baterie si prinderea demarorului: 0,25 pana la 0,65 volti, respectiv fara si cu faruri+ventilatie, localizati la prinderea papucului de surub de cablu (explicatie pentru lipsa de "voiciune" a demarorului; voi incerca sa-l inlocuiesc si sa-l lipesc cu cositor) pe traseul intre plus alternator si borna plus a bateriei, o cadere cam cu 50% mai mare, dar nelocalizata (prin acest cablu trece doar curentul de incarcare, nu si cel de pornire) Voi incerca instalarea unui fir "direct", cum recomanda un coleg 2 Cum alternatorul meu s-a suparat si a inceput sa huruie, l-am demontat sa-i schimb rulmentul defect. Nu stiu ce pana a avut creierul meu ca i-am luat doar rulmentul mare, de la fulie, dar cel defect era celalalt! Cum eram la serviciu, aveam o problema! Am ochit un alternator de berlina, inlocuit din acelasi motiv de huruit, dar intreg, in intentia de a-l instala provizoriu, sa pot rula pana la magazin sa cumpar rulment. Ghinion, prinderea nu se potriveste, asa ca am dezasamblat si alternatorul acela: sansa: rulmentul defect e cel mare, asa ca am incercat sa montez - provizoriu - rotorul de berlina pe alternatorul meu. De atunci functioneaza asa - si incarca! - desi a trebuit sa-i iau si portperiile, ca difera nitel diametrul colectorului. Am acum ambii rulmenti si un set de perii noi, dar nu am avut inca timp sa refac ambele alternatoare; daca nu reusesc pana la sfarsitul anului, sigur rezolv in primele zile din anul urmator Deci raspunsul este: Da, merge rotor de berlina (de alternator de 36 de amperi) Nu sunt chiar identice, parca rezistenta celui de berlina e mai mare cu vreo 10-15%, probabil ca pe banc vei obtine doar 47 in loc de 50 de amperi (sau poate ca tensiunea la 50 de amperi va fi de 12,7 in loc de 13 volti) dar altfel, functioneaza. Faza nasoala e ca temperaturile astea fac neplacuta orice operatie de surubareala la masina (doar daca aveti ceva garaj, eventual si cu canal...) Sarbatori fericite si nu faceti exces (ca o cunostinta de-a mea care daca nu face indigestie, nu "s-a saturat ca lumea" da Craciun...) TCB! This post has been edited by gti98: 18 Dec 2008, 21:32 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
G I M |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Deci zici ca se potriveste doar ca s-ar putea sa nu mai debiteze 50 de Ah ci mai putin...pana la urma cred ca o sa-mi iau un rotor nou ca nu-mi plac carpelile si dupa ce ca alternatorul asta de nova e asa cum e ...
Le multumesc foarte mult celor care au postat in special lui gti98 . Sarbatori fericite tuturor ! ![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
D@nutz |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 3 January 09 ![]() |
E adevarat ca bornele de la baterie se pot curata varsand apa minerala?
Asa mi-a spus un mecanic de cartier dar nu am indraznit sa incerc. Voi stiti ceva? |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
1999 1.6 INJECTIE MONOPUNCT
- GL 31 MDC
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
apa de la chiuveta
![]() This post has been edited by bygy007: 4 Jan 2009, 16:07 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
D@nutz |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 3 January 09 ![]() |
si mie de exemplu.....am in bord o baterie care se aprinde pentru avertizare in caz de ceva nasol (dupa cum scrie cartea). cand pornesc la relanti este putin luminata, cand merg si ii cresc turatia dispare.asa e de cand am schimbat carbunii la alternator si am cam mers pe baterie(inainte de asta aparea puternic luminata bateria in bord). am incarcat bateria si unu mi-a zis ca asa mai fac masinile astea si daca nu-mi apare nimic cand merg inseamna ca nu are nimic. din pacate nu ma prea pricep sa ma apuc sa fac masuratori sau ceva de genu pentru a depista probema. dar merg asa de vreo 2 luni si n-am nici o problema
|
--------------------
DACIA
NOVA GTI
1999 1.6 INJECTIE MONOPUNCT
- GL 31 MDC
|
|
cris06 |
![]()
Post
#25
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Montati-va si voi un voltmetru digital (exemplu: www.adelaida.ro - a nu se considera reclama) si monitorizati in permanenta tensiunea de incarcare a acumulatorului. Simplu, ieftin si eficient! Sa nu aveti prea mare incredere in indicatorul de bord si sa asteptati sa se aprinda cand nu mai incarca sau incarca prea tare. Spor la mesterit!
![]() |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#26
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
rezolvarea problemelor.. puneti si voi ca mine releu electronic de ala de dacie 1300, cu farurile pornite si ventilatorul la treapta a doua (atat imi merge) indica la jumatate acolo in bord.. incarca foarte bine
![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
florin_PFG |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 17 January 09 ![]() |
O problema asemanatoare am si eu mie imi incarca 13,8 fara consumatori . si 13,3 cu faza scurta cred ca este de la alternator de la diode, am scimbat releul si nimic. Ajutatima
|
--------------------
Dacia
Nova
1999
- B 10 PFG
|
|
b77csd |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 November 03 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Nova GTi/Logan Laureat dci
1999/2006
- B77CSD cheers,
serban |
|
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#29
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
ai pus releu de berlina?..
18 Jan 2009, 23:24: O schema ![]() This post has been edited by burtik4u: 18 Jan 2009, 22:24 Attached thumbnail(s) mas.jpg ( Size: 49.74k ) Number of downloads: 1160 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
florin_PFG |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 17 January 09 ![]() |
da am releu de berlina maine ma duk la mecanic. pe alternator kam 14,1 asa cred ca era
|
--------------------
Dacia
Nova
1999
- B 10 PFG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:05 |