Alternatorul poate incarca 2 baterii?? (una pt muzica)
![]() ![]() ![]() |
Alternatorul poate incarca 2 baterii?? (una pt muzica)
Pitzy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
AC |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Pur si simplu legi cele 2 baterii in paralel. Nu stiu insa daca duce alternatorul.
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
El maxim scoate vreo 35 de Amperi.E posibil sa duca.
Pitzy, daca vrei sa pui in portbagaj va trebui sa ai fire foarte foarte groase ca altfel nu faci nimic. Vei avea pe fire o cadere foarte mare de tensiune daca nu le pui foarte groase si atunci nu rezolvi nimic. Pt alimentare consumatorilor nu ai nevoie de fire atat de groase,dar pt incarcarea bateriei e obligatoriu |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
lm |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 13 July 04 From: Tg-Mures ![]() |
Dupa ce am invatat eu la scoala daca curentul la consumatori e mai mare decat cel de la incarcare atunci acolo trebuie cablu mai gros.
Mai incarca si acasa de la priza in functie de cat mergi si cat consumi. |
--------------------
Ex.Dacia
1100,1310
1971/1991
|
|
Pitzy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Eu m`am gandit sa trag un cablu de la borna - de la bat de sub capota la borna - la cea din spate, si alt cablu de la borna + a alternatorului la borna + a bat din spate.
Dar totusi ce modificari ar trebui facute la alternator ca sa dea curent cu intensitate mai mare, adica mai multi amperi nu mai multi volti?? Oricum nu imi incarca mai bine nici asa cu o singura baterie... |
-------------------- |
|
northwood |
![]()
Post
#6
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Alternatorul este solicitat in functie de cat curent solicita consumatorii la un moment dat. Gandeste-te putin, a pune 2 acumulatori mai mici in paralel e echivalent cu a pune un singur acumulator mare (2*45 Ah = 1*90 Ah). Acum, daca cei 2 acumulatori sunt incarcati, ei nu vor solicita curent de la alternator, si totul este ok. Daca sunt descarcati, atunci problema se complica, pentru ca vor solicita alternatorului sa debiteze curentul de incarcare de care este nevoie. Nu a pomenit nimeni nimic despre releul regulator, care cred ca este cu atat mai solicitat cu cat curentul care il parcurge este mai important. Din ce am mai vazut si eu prin carti, pentru Dacie s-au produs 2 tipuri de alternatoare, unul ceva mai puternic decat celalalt. La limita, ai putea sa-ti montezi alternatorul mai puternic, dar ceva imi spune ca un alternator este destul de scump. Personal, ideea modificarii alternatorului ca sa fie capabil sa debiteze un curent mai mare nu este fezabila, el este dimensionat/proiectat pentru o anumita sarcina, in teorie trebuie rebobinat cu o sarma mai groasa, cred ca trebuie modificat si numarul de spire, ca sa nu mai vorbim ca trebuie inlocuita si puntea de diode. Cam mare efortul, mai bine cauti la dezmembrari un alternator mai puternic de la alta marca de masina. A, si sa nu uit. Daca spui ca ai probleme cu incarcarea, posibile cauze sunt in ordine: - fir de masa slabit - carbuni alternator uzati - diode strapunse - releu regulator cu probleme |
||
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009
|
|||
marius-gabriel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
Pitzy, practic ar insemna sa-l rebobinezi cu o sarma de diametru mai mare ceea ce nu cred ca iti va face nimeni sau o va face pe multi bani.
Incearca sa iei eventual un alternator de la o masina straina de prin dezmembrari si poate are un curenta mai mare. Practic ai avea nevoie decat de un + ca - e la masa. Dar cauta cablu gros. Oricum va trebui sa umblii si in releu,pt ca,caderea de tensiune pe bateria masinii va fi mai mica pt ca se va duce si pe fire si in bat din portbagaj. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Pitzy |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Releul este din acela turnat, deci nu cred ca am la ce sa umblu. Si din alea mecanice model vechi ce se pot regla si sunt ff bune nu se mai gasesc...
In concluzie cum sa fac sa mai pun o baterie pt statii pentru ca vreau neaparat sa imi cumpar o baterie noua pt motor ca vine iarna si pe cea veke sa o "sacrific". Si totusi nu o pot lasa neincarcata asa in portbagaj, pt ca mai mult de o zi nu o sa fie folosibila... |
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
calinp |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
bateriile de acumulatori nu se conecteaza in paralel !!!
deci nu poti sa o incarci pe a doua de la acelasi alternator. iti trebuie un circuit electronic care sa iti incarce a doua baterie din prima, doar daca motorul este pornit. |
-------------------- |
|
Pitzy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
De ce nu se poate pune a doua baterie in paralel? Explica sa inteleg daca vrei pe yahoo ca e mai simplu, id meu pitzy00.
|
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
BasIc |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
-in primul rand zic eu ca trebuie sa faci ca instlalatia originala sa mearga....
-dak vrei sa duca mai mult sfatul meu este sa iti schimbi alternatorul cu unul de la o masina straina:sugestie un prieten si-a pus pe nova de vectra care este de 80 de A...bineinteles ca va "suge" si mai mult din puterea motorului prin rezistenta care o va opune la incarcare -ca si baterie prin marirea amperajului de incarcare poti lua o baterie mai mare...practic incape si una de 120Ah....bateria o poti pune si acum ca nu e bai...problema este ca in mers dak ai consumatori multi statii puternice audio stergatoare motor ventilator incalzire dezaburire faruri etc. se va duce puntea de diode din alternator..plus ca cd va sari la pornire..plus calittate sunet -dak toate astea ti se par costositoare incearca sa faci sistemu original perfect+cabluri groase pt audio+regulator tensiune mecanic se gaseste....e mai scump...cine are stie de ce..... :wink: |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
StefanT |
![]()
Post
#12
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
mai fratilor, si eu ma gandisem la o questie de asta cu 2 baterii, una pt cd-player.....dar ma gandisem in acelasi timp la o solutie ma simpla.....nu le legi pe amandoua, ci aia din portbagaj pur si simplu la consumator (cd- player in cazul nostru). Si la o vreme de x zile, poate o luna, la un drum mai lung de vreo 2 ore mergi la drum cu aia din portbagaj, sa ti-o incarce pe aia....ca dupa ce ai facut un drum de 2 ore, dus-intors fac 4 ore...si 4 ore de incarcare baterie la maxim eu zic ca sunt suficiente.
Eu mi-am spus parerea, nu stiu, e buna, nu e buna...adik mie mi-ar conveni si asa o sa fac....stiu ca sunt si mici dezavantaje, DAR..... |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
morghen |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 25 October 04 ![]() |
nu itzi duce alternatorul doua baterii...deabea duce una
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- AR-66-SIX
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu ca as fi eu vre-un cunoscator dar daca se pune un alternator 75, deci dublu fata de cel normal, va mai trage motorul? Adik va creste consumul si va scadea puterea.
Cred ca cea mai buna si ieftina varianta este repararea sistemului electric dupa care schimbarea bateriei cu una de capacitate mai mare. |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
morghen |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 25 October 04 ![]() |
"Nu ca as fi eu vre-un cunoscator" asha e
![]() alternatorul este invartit prin cureaua aia din fatza...de pe fulia paletei ce raceshte radiatorul...alternatorul de 75 merge la fel de ushor ca shi cel de 25...doar ca scoate 75 ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- AR-66-SIX
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Alternatorul se inviste cu atit mai greu cu cit se introduc mai multi consumatori in circuit. Asta face releul regulatorul cu firul ala magic.
A 2 baterie se conecteaza in paralel cu bateria actuala. Parerea mea e ca vei supravietuii cu 2 baterii si alternatorul actual. Daca nu, cauta un alternator de masina Diesel, care se va invirti la fel de usor ca unu normal, pina pui consumatorii toti pe el. Oricum nu vei simti niciodata asa cum se simte o instalatie de AC de exemplu. Si totusi, ce puteri au statiile alea de vrei sa pui 2 baterii. S-ar putea sa nu fie nevoie. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
iXigen |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 10 December 04 ![]() |
mai bine pui un condensator de 1F(vezi pe 4tuning) si eventual o baterie mai buna.... ce statii ai?
|
--------------------
Dacia
1300
- XX-XX-XXX
|
|
milu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 April 04 From: Timisoara ![]() |
Ma bag si eu in seama pe aici:
Deci..... La tractor bateria este de 120Ah si alternatorul este de 45A la tensiunea de 12V. Eu mai demult am avut pe Dacia lu' tata alternator de tractor ca ala de Dacia s-a dus, si nu aveam de gand sa investesc intr-unul nou mai ales ca aveam unul de rezerva la tractor si asa am pus unul de tractor. Singura chestie modificata era fulia, care la alternatorul de tractor e mai mare, si axul pe care vine montata fulia este deasemenea mai gros, un strungar iti poate face fulia imediat. Asa ca doua baterii de 55Ah se pot incarca cu un alternator de tractor fara nici o problema. Bateriile nu se leaga in paralel deoarece deoarece bateria mai uzata se va descarca mai rapid iar cea noua o va incarca pe cea veche si de aici probleme.... Singura solutie viabila este sa lasi bateria principala cu circuitul original, iar cea de-a doua sa o legi cu minusul direct la caroserie, iar plusul printr-o dioda de la circuitul principal. Astfel tensiunea de incarcarea pentru cea de-a doua baterie va fi un pic mai mica (teoretic cu 0,6 - 0,7V) iar dupa ce s-a luat contactul, un releu sa intrerupa legatura dintre plusul instalatiei electrice si dioda, iar amplifurile si CD-playerul sa fie legate exclusiv la a doua baterie. Astfel in momentul in care se pune contactul releul pune bateria in legatura cu instalatia electrica prin dioda si se va incarca. Dioda de amperaj mare se gaseste pe la cei ce lucreaza la CFR, si neaparat sa fie pusa pe radiator! Si o completare, firul de la alternator nu este asa gros are sectiunea de 6 mm^2, e aprox asa de groasa ca un creion de lemn(din ala care se ascute). |
--------------------
Duster 1.5 dCi
&
Logan 0.9 TCe
|
|
dizzy |
![]()
Post
#19
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.062 Joined: 11 February 04 ![]() |
Eu as vedea problema rezolvata astfel:
- Verifici tensiunea pe care ti-o da alternatorul. Daca e in jur de 13,8 - 14,5V, cu toti consumatorii porniti in relenti iti cumperi o baterie noua, de firma serioasa (Varta, Bosch, etc.). Si teoretic s-a rezolvat. - Daca tensiunea in relanti e mai mica de 13,5 V te duci si-ti schimbi releul regulator cu unul nou cu 4 fire (parca). Se face la Slatina sau Sacele. - Daca ai scule puternice de muzica prin tutu iti pui un condensator mare, din ala de 1Farad, impreuna cu un alternator mai puternic impreuna cu carul de diode si releu regulator. Dar costa de rupe. - Faza cu 2 baterii in paralel e cam complicata. Trebuie sa faci un circuit care sa protejezebateriile sa nu circule curentul intre ele. Ma mai gandesc cum s-ar putea face asta si iti dau de veste |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Ov |
![]()
Post
#20
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
parca unitatea de masura pt iesirea alternatorului (sau a redresorului) este Ah (adica AMPERI ORA), adica, cati amperi poate sa incarce intr-o ora de functionare.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
os |
![]()
Post
#21
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@Ov:
Negativ. Ah este unitate (tolerata) de masura pentru cantitatea de electricitate (1 Ah= 1Ax1h=1Ax3600s = 3600 C). Pentru alternator: exista un set de marimi care defnesc alternatorul; acestea sunt in general interdependente. In definirea practica a alternatorului intervine si faptul ca acesta nu lucreaza singur ci in corelatie cu stabilizatorul de tensiune. Cele importante in contextul automobilului: Electrice: -tensiunea nominala (V) -curentul maxim (A) -Puterea (corect: volt-amper, VA) Mecanice: -turatia (incepind de) la care se obtine puterea maxima -turatia incepind de la care se poate obtine tensiunea nominala (la consum nul) -turatia maxima (dincolo de care apare riscul distrugerii prin centrifugare) os This post has been edited by os: 21 Dec 2004, 20:16 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Ov |
![]()
Post
#22
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mkey, daca zici, nu pot decat sa te cred pe cuvant
![]() eu doar stiam ca redresorul meu incarca 2 amperi ora si am facut analogia cu alternatorul (ca asta face si el saracu'). |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
os |
![]()
Post
#23
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@Ov: probabil redresorul tau incarca 2 Ah pe ora - adica 2 Ah/1h=2A
![]() [Revenind la intrebarea initiala: raspunsul direct este "probabil ca poate incarca", dar raspunsul adevarat este mai complex. Nu inteleg prea bine necesitatea unei baterii suplimentare (sau mai mari) - care e puterea absorbita de instalatia audio? Tot la intrebarea initiala: mai este de actualitate?] os This post has been edited by os: 21 Dec 2004, 14:26 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
BasIc |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(Ov @ 21 Dec 2004, 11:47) parca unitatea de masura pt iesirea alternatorului (sau a redresorului) este Ah (adica AMPERI ORA), adica, cati amperi poate sa incarce intr-o ora de functionare. parca unitatea de masura pt iesirea alternatorului este WATT:)(adica volt amper-VA),adica,imparti Watt la volt si da AMPER..deci un alternator de 50 de amperi este cotat la 600de W.... no offence dar.....sti vorba aia cu filozoful? ![]() .later edit.Nu ma pricep prea bine dar alternatorul si redresorul nu se baga in aceiasi oala,curent alternativ AC/DC:))....curent continuu...etc. This post has been edited by BasIc: 22 Dec 2004, 04:56 |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
os |
![]()
Post
#25
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
QUOTE(BasIc @ 22 Dec 2004, 05:47) parca unitatea de masura pt iesirea alternatorului este WATT:)(adica volt amper-VA),adica,imparti Watt la volt si da AMPER..deci un alternator de 50 de amperi este cotat la 600de W.... no offence dar.....sti vorba aia cu filozoful? ![]() .later edit.Nu ma pricep prea bine dar alternatorul si redresorul nu se baga in aceiasi oala,curent alternativ AC/DC:))....curent continuu...etc. @BasIc: ca sa spunem lucrurilor riguros pe nume, puterea alternatorului se masoara inainte de puntea de diode in VA, nu W. Explicatie: fiind masina de curent alternativ, puterea totala (masurata in VA) se reflecta in: putere activa (W) si putere reactiva (volt-amperi reactivi, VAR). La automobile cea interesanta este puterea activa, masurata - cum bine spui - in W. Observatie generala: deoarece instalatia electrica a automobilelor contine in elementele ei principale neliniaritati (acumulator, stabilizator) socoteala se complica. os This post has been edited by os: 22 Dec 2004, 11:03 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
BasIc |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(os @ 22 Dec 2004, 13:02) @BasIc: ca sa spunem lucrurilor riguros pe nume, puterea alternatorului se masoara inainte de puntea de diode in VA, nu W. Explicatie: fiind masina de curent alternativ, puterea totala (masurata in VA) se reflecta in: putere activa (W) si putere reactiva (volt-amperi reactivi, VAR). La automobile cea interesanta este puterea activa, masurata - cum bine spui - in W. Observatie generala: deoarece instalatia electrica a automobilelor contine in elementele ei principale neliniaritati (acumulator, stabilizator) socoteala se complica. os Se pare ca afirmatia mea cu nu ma pricep prea bine se adevereste,aici se vede ca te pricepi tu,de acord cu explicatiile tale dar termenul AMPER ORA are legatura doar cu bateria.(ca de la asta pornise) ![]() |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
os |
![]()
Post
#27
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
draku |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
o idee (dar nu bag mana in foc pentru ea):
in general, camioanele mari au pornirea pe 24V, dar restul instalatiei este pe 12V alternatorul de camion este pe 24V sau 12V? pt ca daca este pe 12V, inseamna ca pe undeva in circuit este un dispozitiv care cupleaza pe rand cele 2 baterii pt incarcare asta ar fi o rezolvare pt problema celor 2 baterii, din care una in portbagaj daca nu-i asa.... ![]() |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
milu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 April 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(draku @ 22 Dec 2004, 16:44) o idee (dar nu bag mana in foc pentru ea): in general, camioanele mari au pornirea pe 24V, dar restul instalatiei este pe 12V alternatorul de camion este pe 24V sau 12V? La camioane toata instalatia electrica e la 24V si are 2 baterii de 12V legate in serie, ceea ce e cu totul altceva fata de 2 baterii in paralel. Si alternatorul debiteaza 24V. |
--------------------
Duster 1.5 dCi
&
Logan 0.9 TCe
|
|
donraulo |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 24 November 04 From: B ![]() |
o alta parere....
cu alterantorul original (cel de dacie)..... nu o sa poti incarca 2 baterii.... statiile avand un consum mare.... tu vrei sa montezi inca o baterie tocmai pt faptul ca nu face fata sa o incarce (pe baterie).... si atunci cum crezi ca va reusi sa incarce 2? concluzie.... cu alternatorul pe care il ai... sigur nu vei putea sa incarci cele 2 baterii... cea mai simpla solutie este sa pui un alt alternator... astfel scapi de bateria din portbagaj, o folosesti numai pe cea de la motor,,,, insa vei asculta muziica numai cu motorul pornit.... |
--------------------
Sandero
1.6 MPI
2009 / Laureate
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:23 |