Bateria auto, nedumerire, fierbe sau .......
![]() ![]() ![]() |
Bateria auto, nedumerire, fierbe sau .......
teodor |
![]()
Post
#1
|
||
. Group: Members Posts: 176 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI
SLZ 1,9 Diesel
2006
- BZ-xx-www M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
|
|||
os |
![]()
Post
#2
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Tensiuena de incarcare prea mare? Se masoara cu un voltmetru onorabil la bornele bateriei, cu motorul in mers la diferite regimuri (de turatie si consumatori). Tensiunea nu trebuie sa creasca peste 14,4 V.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
emilbasil |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 March 05 ![]() |
QUOTE(teodor @ 15 Apr 2005, 10:02) Oameni buni, bateria de pe SLZ mea diesel, are urme pe capac(pe sus) de acid. Ridicand capota fratele meu a sesizat asta si a sters capacul bateriei, surprize-surprize era clar acid pt. ca sa luat scrisul de pe capac. Ce puii mei are, cum de fierbe!! ![]() ![]() Nu am ublat la ea deloc, si pe partile laterale nu sunt urme de lichid.Nu sa aprins niciodata martorul de pe bord al bateriei. Mentionez ca la pornire se aprinde acel martor apoi se stinge. Nu e joaca ce se intampla, in sensul ca poti pierde bateria daca sunt urme de acid precum spui. In mod normal acidul sulfuric, continut in electrolit in proportie de 1,28 nu are cum sa fiarba, fierbe doar apa cu care se dilueaza acidul sulfuric. Spun nu e joaca intrucat acidul este extrem de coroziv si daca ai urme pe suprafetele laterale ale bateriei, cu siguranta vor ajunge si pe metal... Dar sa revin, ai de facut urmatoarele: 1. Verfica nivelul electrolitului ce trebuie sa epaseasca cu 10-15 mm nivelul placilor de plumb. Daca este sub nivel completezi doar cu apa distilata si/sau fuga la service. 2. Daca ai in dotare un aparat de masurare a tensiunii, cu motorul pornit trebuie sa ai intre 14-14,4 V pe polii acumulatorului Oricare din aceste cauze pot duce la distrugerea iremediabila a acumulatorului. in plus mai poate fi o dioda in scurt din puntea alternatorului, in acest caz tensiunea nu va mai ajunge la 14 V. Sfatul meu este sa nu lasi sa treaca multa vreme asa, poti ramane brusc cine stie pe unde fara sa mai poti porni, iar s-o impingi excluzi din start. Bafta! |
--------------------
Dacia Solenza
Clima
- BZ10CSC
|
|
StefanT |
![]()
Post
#4
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca era vorba de vreo dioda impuscata, strapunsa, etc, nu ii incarca deajuns, deci total inversul procesului care determina fierberea. Cel mai probabil s-a dus releul regulator. Fa repede rost de un multimetru digital si masoara tensiunea la borne cu motorul pornit, cum ti s-a mai spus de altfel. Nu trebuie sa ai peste 14,4 nici intr-un caz. Voltmetru digital urgent!
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
dantes |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
QUOTE Cel mai probabil s-a dus releul regulator. Nu cumva la sn/slz e inlcus in alternator? intreb si eu... Acuma, daca pierzi acid, verfica 2 lucruri: 1. Daca nu incarca prea tare (d-aia fierbe) 2. Daca sunt etanse capacelele sau sa nu ai ceva pe unde sa sara...de..gropi, alea alea...(eu am patit-o mai demult) |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
i96nds |
![]()
Post
#6
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine s-a dus scrisul acela. Probabil de la gropi sare lichidul acela in toate partile. Si de aceea vaporii respectivi patrund un pic prin capac.
Eu zic ca nu e chiar asa de grav. Daca tensiunea e OK atunci nu trebuie sa te sperii. Eu inclin totusi sa zic ca nu ai nici o problema, de fapt.......... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#7
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Si eu la fel cred ca nu sunt probleme. Cite baterii romanesti ati vazut voi sa nu transpire?
|
--------------------
x
x
- x
|
|
StefanT |
![]()
Post
#8
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#9
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Daaa? Si atunci de ce le dati cu vaselina, la borne? Aud? Tot acid e si ala pe unde iese? si de ce?
|
--------------------
x
x
- x
|
|
StefanT |
![]()
Post
#10
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 15 Apr 2005, 16:09) Daca vrei sa stii eu nu prea le dau cu vaselina. Ia baga mataluta niste borne de plumb si sa imi spui abia apoi daca mai oxideaza, sau fac ceva spume. This post has been edited by Steffyx: 15 Apr 2005, 14:15 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
RIon |
![]()
Post
#11
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Maxim 14.7 V.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
StefanT |
![]()
Post
#12
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#13
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
scuze
This post has been edited by Steffyx: 15 Apr 2005, 14:23 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#14
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
face netu figuri....scuze....
![]() This post has been edited by Steffyx: 15 Apr 2005, 14:24 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
rombatu care-l avea masina cind am cumparat-o curgea intr-o veselie. trebuia sa completez periodic (cind imi aduceam aminte
![]() inevitabilul s-a produs dupa 2,5 ani, cind eram evident in concediu, in frumosul oras Radauti, cind dupa ce-am lasat max 15 min. farurile aprinse, nici macar ceasu nu mai mergea. dupa ce-am cautat fro 2 ore (mergind pe jos) un magazin de piese auto ca sa cumpar o pereche de cabluri, pentru ca binevoitori am gasit destui, a trebuit sa ma resemnez si sa cumpar o alta baterie, tot Rombat da de data asta una d-aia cu ochi magic (nu mai stiu cum ii zice) care de asemenea curge da mult mai putin. singura problema pe care o am datorita acestui lucru este ca au cam ruginit tablele alea din zona, in rest nimic. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
darius |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
nu esti singurul cu problema asta la mine e la fel interesant ca am tot slz diesel.poate bateriile astea PILOT sunt de cenzurat am auzit ca ar fi nasoale rau.la mine se aude si un zgomot la alternator( cred )un fel de huruit de la rulmenti probabil.oricum merg sapt viitoare la revizie si te tin la curent cu ce au de zis "MESERIASI"
|
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
teodor |
![]()
Post
#18
|
. Group: Members Posts: 176 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Am observat ca sunt aburi de acid, dupa cum am citit pe forum mai sus, se evapora aburi de acid(scuze de exprimare) si de aici capacul un pic umed.
Dar daca ridic capacele alea si rup folia de pe capacul bateriei pierd garantia la acumulator??Sau sa ma duc intr-un service DACIA si ii bun pe aia.As mai dorii sa mai pun apa in baterie, mi sa parut ca nu prea ar avea. |
--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI
SLZ 1,9 Diesel
2006
- BZ-xx-www M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
![]() ![]() Pe de alta parte si a mea a inceput sa produca ,, branza " pe la contacte . Astept sa moara si voi lua ceva mai meserias . |
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
i96nds |
![]()
Post
#20
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(teodor @ 18 Apr 2005, 09:20) Am observat ca sunt aburi de acid, dupa cum am citit pe forum mai sus, se evapora aburi de acid(scuze de exprimare) si de aici capacul un pic umed. Dar daca ridic capacele alea si rup folia de pe capacul bateriei pierd garantia la acumulator?? Ai dreptate cu umezeala aia. Ar fi culmea sa pierzi garantia ca te-ai uitat daca e OK.... Oricum parca garantia e doar 6 luni la acumulator.... Eu zic sa scoti capacul ala si sa ai grija la capacelele alea mici sa nu iti cada. Daca s-au miscat, sa le pui atent la loc. Cel mai bine e sa nu pui mana direct pe capacele ca sa nu te arda acidul. Eventual iei o carpa. Oricum, nu te arde tare.... Ideea e sa verifici daca lichidul este peste elementii acumulatorului. Cel mai usor vezi asta daca e lumina buna si te iei dupa reflectia luminii. Oricum, eu dupa aproape 2 ani nu am avut absolut nici o problema cu bateria, nu am completat niciodata nici macar o picatura de apa. Asta pentru ca nu era necesar. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
StefanT |
![]()
Post
#21
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(i96nds @ 20 Apr 2005, 15:59) Cel mai bine e sa nu pui mana direct pe capacele ca sa nu te arda acidul. Eventual iei o carpa. Oricum, nu te arde tare.... Nici pe departe nu arde. Doar hainele. Dar pe piele nu se simte absolut nimic. Eu cand mi-am scos tot acidul din baterie si apoi am bagat altul crezi ca nu m-am atins? Eram plin de acid pe maini. S-a exfoliat putin pielea la suprafata, dar atat. Asta pt ca am umblat mult, vreo ora. Partea proasta ca mi-am gaurit blugii. Acum ma gandesc sa ii fac integral asa, lansez o noua moda ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
johnsws |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
daca ai de gand sa o exploatezi normal completeaza cu lichid atat cat trebuie si verifica neaparat tensiunea la bornele bateriei. si mare grija ca daca incepe sa curga acid din ea iti nenoroceste suportul bateriei si o sa-ti rugineasca tabla pe acolo. ar fi pacat sa nu schimbi bateria daca cumva incepe sa curga sau sa-ti oxideze bornele, si am inteles ca la astea romanesti ieftine cam asta e regula, exceptia e cand nu curge...
eu mi-am propus sa nici nu ridic capacul de la baterie pana nu crapa. am avut experiente urate cu bateriile romanesti si nu le suport. dar parca vrea sa-mi faca in ciuda si nu crapa. e drept ca n-am decat un an cu ea dar pana acum nu mi-a oxidat nici bornele. ![]() |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#23
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Puneti fratilos borne de plumb, ca nu-s o avere (120 de mii, eu le-am luat cu 100) si nu mai aveti treaba cu oxidarea.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
johnsws |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
steffyx, bornele de plumb nu reprezinta o solutie, ca daca curge cumva acid pe suportul bateriei si se duce vopseaua ai pus-o.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#25
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
nu mai oxideaza
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
darius |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
tin sa va anunt ca am fost la revizie,mi-au verificat-o baieti si incarcarea e ok,zicea meseriasu' ca bateriile astea pilot transpira cam toate dar nu are nimic,din moment ce incarcarea e ok nu vad care ar fi problema doar ca lucru romanesc e tot lucru romanesc si uite cum te face sa mai ridici capota from time to time
![]() |
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
crintea1949 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 24 April 05 ![]() |
Bateriile cu acid, intră în fierbere când curentul/tensiunea, debitat de alternator este are valori mai mari decât cele prescrise . Se poate verifica cu un voltmetru de tensiune continuuă la funcționarea motorului accelerat, tensiunea livrată la bornele bateriei să fie cuprinsă între 13,8 - 14,4 volți.
![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
- B33HRZ
|
|
crintea1949 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 24 April 05 ![]() |
M-am grăbit cu răspunsul, este necesară verificarea modului de funcționare al regulatorului de tensiune, l aservice, sau un electrician auto poate să-l reglemeze
Cu salutari ![]() |
--------------------
dacia
solenza
- B33HRZ
|
|
mihaic |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 10 March 05 From: Tulcea ![]() |
M-am uitat si eu de curiozitate la baterie si am vazut pe capac niste fulgi ca de zapada, cind am dat cu degetul sa vad consistenta lor s-a luat scrisul de tot, pina la plasticul alb al capacului. Lichid are indeajuns, am clatinat masina pina am vazut urma lichidului, si in rest nu am nici o problema cu ea. Chiar daca am uitat plafoniera aprinsa intr-o noapte foarte geroasa( masina are un an si jumatate). Cind deschid masina din alarma, primul bip este normal, iar al doi-lea este de parca in momentul ala moare bateria.
Care ar fi o baterie buna, la ora asta pe piata?, Se poate pune o baterie cu amperaj mai mare? Sau se gasesc baterii cu amperaj mai mare la aceleasi dimensiuni? |
--------------------
Fluence
Pro
2013/Pro/1.6 16valve
- TL-03-*** Fluence 1.6 16V Pro
Ex Megane 2.2 1.4 16V, Solenza 1.4 |
|
costi |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu dar personal am luat una de 55 (parca) putin mai mare; se scoate "opritorul" ala dinspre inainte si se inlocuieste cu unul mai mare, adaptat noii baterii (o platbanda solida indoita la 90 grd, data o gaura si prinsa in surubul care tinea "opritorul") ; latimea ramine constanta.
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:10 |