Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
![]() ![]() ![]() |
Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
bygy007 |
![]()
Post
#631
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
vi_escu |
![]()
Post
#632
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Stresul maxim a bateriei este la pornire, pe urma nu prea mai conteaza.
Sa facem un calcul grosolan, presupunad un curent de pornire de 380A si actionand demarorul 1 secunda, duce la 380C luati din baterie. Atat trebuie sa puna la loc alternatorul. Asta inseamna 0,21% din capacitatea unei baterii de 50Ah sau 0,14% pentru o baterie de 72Ah. |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
ytsoc |
![]()
Post
#633
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 28 September 09 ![]() |
QUOTE(vi_escu @ 22 Dec 2012, 00:36) Stresul maxim a bateriei este la pornire, pe urma nu prea mai conteaza. Sa facem un calcul grosolan, presupunad un curent de pornire de 380A si actionand demarorul 1 secunda, duce la 380C luati din baterie. Atat trebuie sa puna la loc alternatorul. Asta inseamna 0,21% din capacitatea unei baterii de 50Ah sau 0,14% pentru o baterie de 72Ah. Sau mai pe romaneste : daca consumi 10 litri dint-run vas de 100 litri e acelasi lucru cu a consuma 10 litri dintr-un vas de 1000litri, tot 10 trebuie sa pui la loc in ambele situatii. QUOTE(vi_escu @ 21 Dec 2012, 19:56) Nu se duce nimeni, curentul de incarcare este conditionat de alternator si nu de baterie. Limita superioara a capacitatii bateriei este conditionata de spatiu si de banii din portofel. Curentul de incarcare depinde enorm de baterie, daca e complet descarcata o baterie de 150Ah va suge mult mai mult curent decat una de 50Ah in cazul in care curentul de incarcare nu este limitat ;e cam logic nu crezi? QUOTE(cris06 @ 21 Dec 2012, 22:09) Pt a incarca o baterie de capacitate "x" ii trebuie un curent "y" in "z" ore. Daca curentul maxim are o valoare "y' " rezulta ca pt o baterie de capacitate "x' " incarcarea se va efectua in "z' " ore. Cu cat creste capacitatea de descarcare a bateriei cu atat va creste valoarea curentului de incarcare (in speta la curent constant durata de incarcare va creste). Problema este in a asigura curentul de incarcare in timpul stabilit. In practica, bateria de capacitate mai mare fata de cea prescrisa de producator va avea o viata mai scurta in regim de mers preponderent urban. Alternatorul va furniza curentul maxim pe care il poate el debita. Nu se pune problema de ardere a alternatorului. capacitate de descarcare? De ce sa aiba durata de viata mai scurta? e destul de clar ca daca nu ai consumatori in plus atunci nu va exista nicio problema in incarcarea acumulatorului. De ce? banal, pentru ca vei consuma aceasi energie din baterie ,deci alternatorul va trebui sa puna la loc aceasi energie ; lucrurile se schimba DOAR daca ai consumatori in plus . This post has been edited by ytsoc: 24 Dec 2012, 01:42 |
--------------------
Renault
Laguna
2014 2.0DCi 4control
|
|
tita |
![]()
Post
#634
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 12 June 10 ![]() |
O BATERIE DE 44 A CARE ARE TENSIUNEA DE 10.2 CAM CAT TIMP AR TREBUI SA O TIN PE REDRESOR?
MENTIONEZ CA REDRESORUL E UN BOSCH 1206 E SI ARE CA DATE: CHARGING ARITHEMTI :4 A / EFFECTIVE 6 A. NU INTELEG CARE E CURENTUL DE INCARCARE 4 A SAU 6 A. MULTUMESC |
--------------------
dacia
1300
1989
|
|
BZN |
![]()
Post
#635
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
~9 ore.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#636
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
depinde acuma, urmareste ochiul magic si sa nu fiarba bateria cu bornele scoase
![]() daca e sulfatata si fierbe, e cam greu restaurarea ei, dar nu imposibila ! This post has been edited by total: 26 Feb 2013, 21:55 |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#637
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Ce fac eu cu garantia la ROmbatu luat nou 75AH ca nu-mi baga minim 14 V cat vor dementii?
Am 13,97V constant indiferent de consumatori... ![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#638
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Du-te si masoara incarcarea si cu alt aparat de masura pentru ca e posibil sa arate mai putin al lor. E suficient sa arate cu 0,3-0,5 mai putin.
Mie mi-au masurat consumatorii dupa montaj si mi-au spus ca am consum mare. M-am dus la electricianul la care merg de ani de zile si mi-a aratat ca nu este asa. Trebuia asteptat vreo 20 de secunde pana cand BSI-ul imi decupla toti consumatorii de pe masina. M-am intors si l-am pus sa-mi masoare iar consumul. Dupa aceea a fost nevoit sa-mi semneze certificatul de garantie. This post has been edited by cristio_79: 23 Apr 2013, 08:47 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
YRX |
![]()
Post
#639
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
M-a lasat bateria originala la MCV. M-am uitat si eu ca tot fanul Rombat pe site si am vazut 2 noi avioane - EFB si AGM. Ce stiti despre 'transele?
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
user123 |
![]()
Post
#640
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(YRX @ 12 Jul 2013, 16:36) M-a lasat bateria originala la MCV. M-am uitat si eu ca tot fanul Rombat pe site si am vazut 2 noi avioane - EFB si AGM. Ce stiti despre 'transele? Uita de Rombat.......am Bosch Silver ( tot esti fan Bosch, de la bujii) din 2001; adica din 2001 este bateria, a fost pana in 2004 pe alta masina (carburatie) iar din 2004 este pe Logan.....inca merge, deja si-a deposit "datoria" acum e pe bonus...O las sa vad cand pica, "ochiul" este verde inca; adevarat este de "capacitate" putin mai mare decat cea originala insa asta e un lucru bun |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
andreig1982 |
![]()
Post
#641
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
si diferenta de pret cam care e?
![]() rombat EFB si AGM din ce scrie la ei pe site sunt pentru sisteme start&stop eu am premier de 75 Ah si duce 4 scaune incalzite, amplificator si subwoofer bine mersi de vreo 3 ani |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
YRX |
![]()
Post
#642
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(user123 @ 13 Jul 2013, 08:48) Adicatelea o ai de 12 ani? ... ![]() EFB de 6xAh e vreo 400 si ceva de lei, din ce am vazut pe diverse site-uri, AGM am vazut ca sunt de la 70 AH in sus si banuiesc ca costa mai mult decat EFB. Comparativ cu FullOption si Premier sunt cam duble la pret. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
user123 |
![]()
Post
#643
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#644
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#645
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Tot pe rombat as merge.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
radiantm |
![]()
Post
#646
|
Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 8 December 10 ![]() |
Eu am luat pt Loganul meu din 2005(1.4MPI Laureat cu clima si priectoare ceata)
un ROMBAT PREMIER de 65Ah . Are curentul de pornire de 640 A ! NU E PREA MULT 640A ? Parca cele ”normale” aveau pe la 480-520 A . Nu ”prajesc” nimic pe la partea electrica (sigurante , etc.)?? E o alegere buna ? Ce reprezinta (in rezumat) curentul de pornire ? Cu multumiri Adi |
--------------------
DACIA LOGAN
LOGAN 1.4MPI LAUREATE+1.0 SCE BLACK&WHITE
1.4(2005) /1.0(2018)
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#647
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
![]() pai cu cit e mai mare e mai bine , nu faci diferenta intre curent si tensiune si care este rolul lor (a marimilor fizice) pe scurt , cu cit e mai mare curentul debitat , in anumite situatii , de exemplu iarna pe frig , cind o baterie de masina nu este la intreaga ei capacitate si la pornire unde este luat cel mai mult din baterie , de demaror , si restul instalatiei , iar la disel este si mai rau , ca trebuie sa incalzesti si bujiile daca tensiunea este 12V poti pune si baterii , de submarin , da ma tem ca nu au loc This post has been edited by bygy007: 15 Jul 2013, 19:38 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#648
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Pai o sa prajeasca alternatorul ....
![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#649
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu se incarca .... ca nu am alternator de...
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
YRX |
![]()
Post
#650
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am fost la cei cu baterii Rombat de la Lacul Morii unde am gasit asa:
AGM 70 Ah - ~650 lei EFB 60 Ah - ~ 450 lei Premier 60- ~ 280 lei Calciu 62 - ~ 200 lei Mi-am luat Premier, diferentele de bani sunt maricele, nu stiu daca merita EFB/AGM, ma indoiesc ca tin totusi dublu fata de calciu/premier |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
andreig1982 |
![]()
Post
#651
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
alea sunt bune pentru masini cu start/stop
iar agm mi se pare ca se foloseste la masini care au incalzire stationara nu cred ca au mai crescut preturile fata de acum 3 ani cand am luat eu premierul de 75 cu 322 de lei ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
mk2 |
![]()
Post
#652
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Totusi, un pic cam scumpe.
Anul trecut am luat Premier de 75Ah cu 270 RON din Vitan. Asta in timp ce la distribuitorul oficial din Bucuresti era 320. Bineinteles cu factura, garantie si bateria avea 4 saptamani cand am luat-o. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
valiaviator |
![]()
Post
#653
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 710 Joined: 9 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Dupa 7 ani si jumatate, bateria originala si-a dat obstescul sfarsit astazi, cand tocmai ma pregateam sa plec la serviciu. Am inlocuit-o cu Varta Blue Dynamic 60 Ah/540 A, cumparata cu 320 lei (in acest pret a intrat livrarea acasa, montarea si verificarea pe masina). Sper sa o folosesc la fel de mult...
|
--------------------
dacia
logan/laureate
2006
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#654
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Speri mata, da speri dejaba!
![]() ![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
testike |
![]()
Post
#655
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
De ce nu ti-ai luat tot Rombat?
LE: A mea din 2004 inca merge bine, deja o tin din curiozitate, vreau sa vad cat mai merge. ![]() This post has been edited by testike: 4 Sep 2013, 09:32 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
DMP |
![]()
Post
#656
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu eram fan Rombat si am si scris pe aici ca am fost foarte multumit de bateria cu care a venit masina.
Cand m-a lasat respectiva, am luat, normal, tot Rombat. Insa m-am dezumflat un pic cand am vazut ca cea noua pierde gaze pe langa ochiul magic. ![]() Dupa un drum Buc - Neptun si retur peste 1 saptamana am vazut ca era putin umed si cu praf langa ochiul magic. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#657
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Acumulatorii au 2 ani garantie, se pot schimba in caz de neconformitati.
Eu am luat anul trecut 2 acumulatori Rombat Premier pentru ambele masini si sunt multumit de ei. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
pyngi |
![]()
Post
#658
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 4 November 07 From: Tg-Mures ![]() |
Premierul de 75 ah luat in august 2012 a cam murit. Nu stiu daca a fost el asa slab sau l-a afectat cumva accidentul suferit asta vara (a crapat putin carcasa bateriei... nu curgea, dar... ). Am luat Rombat Tornada de 80 ah. Daca nici asta nu va tine nu mai iau Rombat.
|
--------------------
Dacia
Logan Kiss FM dCI 85 CP
2008 236.000 km Fara interventii la motor, cutie,ambreiaj. Da vorba unuia: "cu banii astia iti puteai lua si o Masina." (TDI bre)
|
|
voicamic |
![]()
Post
#659
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Sambata dupa-amiaza mi-a murit bateria in parcarea unui supermarket, un Rombat Calciu de 70 Ah cumparat din Metro, dupa (numai) 3 ani de utilizare. Mi-am trimis familia pe jos acasa cu sacosele (noroc ca eram relativ aproape de casa), am sunat un prieten care a venit cu o baterie de imprumut, am dus masina acasa si am luat bateria la cercetat. Era din cele "fara intretinere", cu ochi magic. Culmea, ochiul lu peste era inca verde! Avea nivelul acidului scazut in primul element de langa borna (-), cam 1mm sub marginea placilor. Am completat cu apa distilata si, ce sa vezi, ochiu verde se innegri! Am pus-o la incarcat pana a 2-a zi la pranz. Nimic, moarta in continuare. Am pornit masina cu cealalta baterie, am schimbat-o cu cea veche cu motorul in mers si am invartit-o prin cartier aproape 1 ora. Tot nimic, cand am oprit motorul si am pus contactul din nou, n-avea forta nici cat sa tina martorii aprinsi continuu in bord.
I-am declarat oficial decesul ieri dupa-masa pe la ora 5, dupa care m-am dus si mi-am cumparat o baterie noua, marca Norauto de 60 Ah. Am verificat data fabricatiei, e facuta in noiembrie 2013, deci e aproape proaspata. La testare, cu toate luminile aprinse si motorul la ralenti tensiunea de incarcare la borne a iesit 14,11V, vanzatorul multumit, dat garantie 3 ani. Acu, sa vedem cat tine! |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#660
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
3 ani pentru rombat e satisfacator. 4-5 ani tine o baterie serioasa, dar nu prea merita diferenta
![]() This post has been edited by luck33ro: 24 Mar 2014, 11:52 |
--------------------
***
**
***
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 09:14 |