Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
![]() ![]() ![]() |
Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
misu78 |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 19 May 08 From: voluntari ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus
2015
- IF-44-VOI Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal! |
|||
annem |
![]()
Post
#152
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristianrobert @ 6 Nov 2009, 14:52) salut! am si eu o intrebare :daca am doua baterii bune incarcate pe redresor si le tin in casa nefolosite cat timp le pot tine pana cand nu mai sunt bune ? Eu zic ca bateriile vor fi bune si dupa 10 ani. Cred ca daca faci lunar o aducere la capacitate (incarcare de 24-48 ore pe redresor) le poti lasa mostenire. Bateriile vor fi intodeauna incarcate. Mai mult chiar, incarcate pe redresor. Dupa cum se stie, bateria auto se incarca pe redresor, nu pe alternator. Imagineaza-ti: - bateria sta in permanenta incarcata, la o temperatura, relativ, constanta; - bateria nu sufera niciodata de caldura, de frig, de supraincarcare, de subincarcare, de faruri sau consumatori uitati, de porniri, de mers in oras, de lipsa de electrolit, de etc, si, nu in ultimul rind, de totala ignoranta si nepasare a proprietarului; - bateria nu sufera nici cel mai mic soc; - etc Ca o mentiune, Varta, Exide sau Deplhi au produse garantate 5 ani, pe alte meleaguri, cam pentru orice prost. Ai luat bateria, s-au facut masuratorile initiale la instalatia electrica, ai garantie 5 ani. Daca vii cu bateria descarcata si instalatia electrica buna, se rezolva pe garantie. Cit despre intretinerea bateriei si pornirea cu cabluri, cred ca este necesara, cel putin, citirea instructiunilor de utilizare ale Loganului, sectiunea privitoare la baterie. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
crick |
![]()
Post
#153
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
In caz de nevoie ,se pot folosi si cabluri mai subtiri,dar nu va asteptati la o pornire "instant".Daca bateria descarcata mai are curent in ea dar nu reuseste sa invarta demarorul,se conecteaza la o baterie "donatoare" de curent si se tine motorul acesteia pornit cca 15 min pentru o "usoara" incarcare,astfel ca atunci cand se "da"la cheie ,curentul care trece prin cabluri va fi mai mic si deci caderea de tensiune mai mica.Am pornit in felul acesta in 2 cazuri.Mentionez ca la cheia data imediat dupa conectarea cablurilor demarorul nu a vrut sa invarta.Si inca o chestie pe care multi o trec cu vederea,este bine ca masina donatoare de curent sa aiba motorul oprit cand se da la cheie pentru ca altfel diodele din alternator pot fi solicitate peste limita la socul de curent absorbit de demaror(mai ales cand sunt cablurile groase iar caderea de tensiune pe ele este 0).
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
annem |
![]()
Post
#155
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Incarca bateria gratis (oferind alta baterie pe durata incarcarii), sau schimba bateria.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
cristianrobert |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.146 Joined: 12 February 09 From: bucuresti-berceni ![]() |
pai am bateriile de 2 ani si nu stiu si nu stiu cat le-a tinut cine mi le-a dat le-am incarcat pe redresor si am pus una pe masina de 2 saptamani si porneste foarte bine motorul si nu este tocmai cald afara .
This post has been edited by cristianrobert: 8 Nov 2009, 14:00 |
--------------------
dacia
solenza scala
2004
- b
|
|
annem |
![]()
Post
#157
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Dar nici frig nu e. Curentul de pornire la rece inscris pe baterie se da la temperatura de -18 grade.
Pe de alta parte, sint baterii care au curentul de pornire la rece de vreo doua ori mai mare decit bateria initiala de la Dacia 1310Li. De exemplu, Rombat sau Caranda de 60-65Ah. Daca se foloseste si un ulei sub 10W, se poate porni la -20 de grade cu o asemenea baterie incarcata in jur de 70%-75%. Ar fi interesant sa spui ce baterii sint si cind au fost produse. In alta ordine de idei: Darden ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#158
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BZN @ 5 Nov 2009, 15:26) Cine a zis de schimbatul unei baterii? Imediat dupa pornire, in timp ce cablurile raman legate, se conecteaza la loc borna minus la baterie , astfel inlaturandu-se posibilitatea de a deteriora ceva. @ GBC, daca bateria nu reuseste sa asigure curentul necesar pornirii ea mai mult strica decat ajuta( mai ales daca e sulfatata, "in scurt"..), asta era ideea. Ma rog, fiecare crede si face cum doreste. Daca e sulfatata, are rezistenta interna mare si nu strica cu nimic. Daca e in scurt, e in scurt o celula, nu toata bateria. Si daca faci tu asta, ai sanse sa prajesti cateva calculatoare din masina (pentru ca bateria masinii care da curent nu filtreaza prea mult din varfurile de tensiune de pe masina ta). Niciodata nu trebuie sa se invarta motorul cu bateria decuplata, e trecut si manualul de utilizare. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
Am si eu o intrebare legata de bateria de la masina mea. Dimineata tensiunea in gol e de 12.2 V. Circul cu masina zilnic. In sarcina tensiunea este de 14.2-14.4 V. Masina porneste fara probleme, chiar daca e mai rece afara e totul ok. Din ce am citit pe forumuri, nu ar fi in regula. Mecanicul meu imi zice sa o las in pace. Bateria are 2 ani ca si masina de altfel. Daca nu aveam aparat de masurat stateam linistit. Ce sfaturi imi dati?
|
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Masoara-i densitatea la un service de acumulatori.
Daca este la limita, pune-o la incarcat. O sa-ti recomande cel de acolo ce sa faci. Producatorii recomanda o tensiune minima de 12,4V cu motorul oprit si o densitate de minim 1,24 g/cm3. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
QUOTE(cristio_79 @ 23 Nov 2009, 22:21) Masoara-i densitatea la un service de acumulatori. E capsulata. Daca pornesc motorul, nu scade sub 12V, nu-mi explic fenomenul, chiar atat de putina energie sa consume electromotorul? Bateria este Fiamm de 50 Ah. Becul este verde tot timpul. Dupa un drum de 300 km dimineata arata acelasi voltaj. Ma gandesc ca in 300 km se incarca bateria complet. |
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
Unitec |
![]()
Post
#162
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 July 09 From: Suceava ![]() |
Nu prea inteleg care este nedumerirea ta... Poti fi mai explicit?
|
--------------------
Logan
Laureate
2009
- xx xx xxx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ai face 300Km pe zi timp de 3 zile poate , cum zicea un coleg masoara-i densitatea asa vezi in mod sigur cum este bateria, bateria este OK la 1,24-1,26 g/cm cub, adica este incarcata
This post has been edited by bygy007: 23 Nov 2009, 23:05 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Unitec |
![]()
Post
#165
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 July 09 From: Suceava ![]() |
|
--------------------
Logan
Laureate
2009
- xx xx xxx
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Am scris mai sus. Minim 12,4V. Sau intre 12,4 si 12,6, masurata cu motorul oprit dupa cateva ore de stationare. Preferabil dimineata inainte de prima cheie.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
Exista cumva posibilitatea sa fie pe duca? O sa incerc sa o desigilez dar am impresia ca e capsulata de-a binelea. Daca as pune-o pe redresor ar exista posibilitatea sa-si revina? Nu m-a afectat pana acum absolut deloc voltajul scazut. Ce ar trebui sa fac sa vad daca mai e buna de ceva?
|
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Daca ar fi pe duca, ai sesiza acest lucru. Pune-o pe redresor 12 - 16 ore sau chiar 24 si o sa-si revina.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Unitec |
![]()
Post
#169
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 July 09 From: Suceava ![]() |
Voltmetrul cu care ai masurat sigur nu are eroare de masurare? Daca porneste la "sfert" cred ca iti faci probleme degeaba. Mai bine nu aveai aparat de masura.
Cit timp tensiunea in timpul incarcarii este de aprox. 14,2V si dupa un drum de min. 300 km sigur s-a incarcat suficient. This post has been edited by Unitec: 24 Nov 2009, 00:10 |
--------------------
Logan
Laureate
2009
- xx xx xxx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
baga o poza cu bateria
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
YRX |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca imi vine si mie randul la schimbarea bateriei. O am pe cea originala a masinii fabricatie 11/2004. Ieri mi-a dat electrolitul pe afara dupa ceva trafic, am masurat-o si are 12,2-3 V in gol. A curs elementul de langa borna minus.
Deocamdata motorul porneste, merge, dar nu cred ca o mai duce mult. Am pus ochii pe un Rombat Premier de 65Ah, daca are cineva pe masina, sau are mai multe detalii as avea si eu cateva intrebari: - Am citit pe site ca este complet etansa. Asta inseamna ca nu se poate pune apa in ea? Sau are niste dopuri mai "etanse"? - Incape in locul bateriei la Logan? - Unde scrie data fabricatiei pe ea? - Cat vechime sa aiba maxim? Inainte de utilizare o pun un pic pe redresor? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#172
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Maxim 6 luni. Daca ai scula, masoara tensiunea si pune pe redresor.
Are la Cora pantelimon, poti sa o admiri in liniste. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#173
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ia Bosch sau Varta mai bine, decat Rombat, ca nu te va mai tine nici pe jumatate cat aia initiala.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
YRX |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ai dracu', la Cora Lujerului n-au decat full option.
O pun degeaba pe redresor, primul element are 0,8V,nu se mai incarca, are scurt intern. Argon: dupa parerea mea Rombat chiar face baterii bune, poate mai bune decat Bosch sau Varta, care nu prea le mai fac ei personal. Este unul dintre produsele romanesti care merita. Rombat va fi sigur, dar nu stiu de care, Premier pare un produs superior, curent mare de pornire etc. Ar mai fi alternativa Full Option (Calciu) la care poti tu sa umbli sa pui apa, ma enerveaza produsele la care nu ai nici un control. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#175
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Din intelepciunea strabunilor:
QUOTE(argon @ 14 May 2010, 09:19) argoane, iar spamuiesti forumul aiurea ca sa faci posturi? De unde stii cat tine? Aia originala tot Rombat e, chiar o gama mai ieftina. Bine ca nu-i zici sa-si ia passat TDI, ca alea sunt masini adevarate care tin o gramada. YRX, vezi si la norauto, au gama lor proprie de baterii, facute de Varta, 3 ani garantie. Preturi nu stiu, insa cred ca merita, la francezi sunt f apreciate. This post has been edited by einstein1984: 14 May 2010, 08:41 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#176
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
copile, pentru ultima oara, nu te mai baga in seama airea cu mine.
Daca iei straine, fii foarte atent la data, se poate sa fie pe stoc de ceva vreme. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tribunul |
![]()
Post
#177
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Stie cineva cum poti sa masori "viata" unei baterii auto?
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#178
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu tester Midtronics. Sau ma rog, ala masora starea, nu cat a trait bateria pana atunci.
This post has been edited by einstein1984: 14 May 2010, 08:39 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Merci de pareri.
Ma duc sa vad ce si cum pe la magazine. Inca o chestie, am citit un material postat de cineva pe aici care spunea ca, pentru o baterie auto, caldura excesiva este mai ucigatoare decat frigul. Mi-am adus aminte ca la o Fabia am vazut un fel de husa de pasla (sau ceva de genul textil) in care era pusa bateria. Ce ziceti, are vreun efect o asemenea imbracaminte? Ca o fur de pe Fabia..... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
tribunul |
![]()
Post
#180
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Nu cat a trait, ci daca mai poate sa dea un anumit curent intr-un anumit timp, ceva de genul. Acum bag din burta.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:54 |