Bobina inductie, probleme
![]() ![]() ![]() |
Bobina inductie, probleme
evolution07 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 31 October 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SuperNova
2001
|
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(evolution07 @ 16 Dec 2009, 00:18) Scanteia de care vorbesti indica faptul ca corpul bobinei este crapat si "da la masa" unde nu trebuie. In loc sa ai scanteie la electrodul bujiei, descarcarea are loc in capacul chiulasei. Ideal e sa ai montate toate suruburile de prindere ale bobinei. Bobina trebuie sa fie in contact cu capacul chiulasei pentru a se raci. Intamplarea a facut sa observi scanteia datorita distantei(f mici) intre corpul bobinei si capacul chiulasei. Rezolvarea cea mai de bun simt este inlocuirea bobinei de aprindere cu una noua. Spor la treaba! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
evolution07 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 31 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Azi am luat un multimetru si am masurat si rezistenta bobinei si am urmatoarele valori: intre pinu 1 si 4-> 7,41 Kohm iar intre 2 si 3 -> 7,14 Kohm. Am uitat sa precizez si faptu ca daca scot fisa 4 de la bujie si o ating pe lungimea conductorului face mici scantei cu mana .... cred k trebuie sa inlocuiesc si fisele
![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001
|
|
alinbum |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 9 February 08 ![]() |
masoara rezistenta intre pini 1-4, 2-3 fata de motor unde trebuie sa ai o rezistenta foarte mare, undeva la infinit. daca ai umezeala in bobina atunci o sa-ti arete cativa megaohmi si trebuie inlocuita
|
--------------------
dacia
solenza 1.4
2003
|
|
evolution07 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 31 October 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alinbum @ 16 Dec 2009, 12:52) masoara rezistenta intre pini 1-4, 2-3 fata de motor unde trebuie sa ai o rezistenta foarte mare, undeva la infinit. daca ai umezeala in bobina atunci o sa-ti arete cativa megaohmi si trebuie inlocuita Rezistenta trebuie masurata intre fiecare pin in parte si motor sau am inteles eu gresit ![]() PS: vesti noi: am inlocuit fisele si acum am scanteie calumea doar la 1 ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001
|
|
alinbum |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 9 February 08 ![]() |
QUOTE(evolution07 @ 16 Dec 2009, 22:37) Rezistenta trebuie masurata intre fiecare pin in parte si motor sau am inteles eu gresit ![]() PS: vesti noi: am inlocuit fisele si acum am scanteie calumea doar la 1 ![]() ![]() ![]() ai inteles bine. intre fiecare pin si motor |
--------------------
dacia
solenza 1.4
2003
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(evolution07 @ 16 Dec 2009, 01:18) As mai vrea sa stiu si daca este vreo problema daca imi lipseste surubul de prindere sau de masa din dreptul fisei 2. QUOTE(variable_dynamics @ 16 Dec 2009, 11:36) S-a observat inca de la Renault ca existenta celui de al patrulea surub de prindere al bobinei duce la craparea prematura a acesteia din cauza tensiunilor ce apar in urma incalzirii si racirii. De aceea din fabrica vin prinse doar in 3 suruburi. This post has been edited by cristio_79: 16 Dec 2009, 22:36 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(evolution07 @ 16 Dec 2009, 22:37) Rezistenta trebuie masurata intre fiecare pin in parte si motor sau am inteles eu gresit ![]() PS: vesti noi: am inlocuit fisele si acum am scanteie calumea doar la 1 ![]() ![]() ![]() Tu ai masurat secundarele bobinei dar primarele le-ai lasat in aer , cuplezi aparatul de masura pe ohmi si soti mufa care alimenteaza bobina de inductie si masari intre pinul 1 si 2 si 3 valoarea trebuie sa fie intre pinul 1 si 2 -0,5 ohmi si intre pinul 1 si 3 - 0,5 ohmi iar intre pinii 2-3 valoarea e de 1 ohm . Daca o bobina din primar e intrerupta atunci o poti arunca restu tin de fise . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
evolution07 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 31 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Vesti noi: azi am inlocuit azi bonina de inductie cu una noua de origine (180 lei ) acum da scantei egale la toate fisele dar de pornit porneste tot greu, se tureaza in 500 sare dupaia in 1000-1500 mai sta putin pe la 4-500 de ture si moare subit
![]() Acum mi-au mai ramas de inlocuit bujiile care au cam 10 -15000 km si daca nici astea nu sunt doar injectoarele ma gandesc ca ar face figura asta .... Va rog sa ma ajutati ca sunt disperat ![]() This post has been edited by evolution07: 18 Dec 2009, 00:16 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
in primul si in primul rand nu cred ca era bobina originala daca ai luat-o dintr-un magazin "no name" ptr ca la Reprezentanta Dacia e minim 350 lei , cu toate adaosurile lor marite parca tot e diferenta pana la 180 , in fine daca nu mai fura curent e in regula . Legat de variatiile de turatie si oprirea motorului problema e in corpul clapeta , ori te-a lasat motorasul de ralanti (cel pe care scrie VDO) ori conul acestuia nu mai etanseaza pe conul corpului din cauza uzurii , in cazul asta ar trebui corp clapeta intreg si nu doar motorasul . Ideal ar fii sa probezi cu unul de pe alta masina , chiar si de pe un logan ca e acelasi lucru.
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#11
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai da cine e nebun sa dee atatia bani pe un corp clapeta , asta nu e o solutie sa o dai pe forum.
evolution07 desfa corpul clapeta dai jos motorasul pas cu pas il degresezi cu spray degresant reti cat de cat e desfacut axul central la motorasul pas cu pas ( cuiul) desfaci complet cuiul dai iar cu spray pe filetul motorasul pas cu pas ( cuiul central - axul central ). Dupa aceea montezi cuiul in motorasul pas cu pas si il rotesti tot pana unde era initial .. Montezi granitura de cauciuc pe motoras si il montezi cu totul in corpul clapeta. Mai e ceva curata si senzorul de turatie . Daca ar fi sa fie de la injectoare , pompa de benzina nu avea motorul putere tremura functionind in 2-3 injectoare , depistarea ar fi fost sa masori presiunea in rampa de injectie ca sa nu dai vina pe pompa de injectie si ca sa iei in considerare injectoarele . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
evolution07 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 31 October 09 From: Bucuresti ![]() |
@ djasu82
Motorasul pas cu pas este nou si este curat luna. Bobina de inductie este originala atata timp cat pe ea este stantat Renault si Sagem si are si serie pe lateral.... cel putin asa cred eu Am fost azi la service dacia sa o puna pe calculator dar cand a venit electricianul ma intrebat ce are... iam zis ce are si s-a urcat in masina si a accelerat-o calumea de cateva ori si mi-a zis ca dupa 5000 de ture nu avre voie sa aiba pierderi de putere (masina zvacnea dupa 4500-5000 turatii) si mi-a recomandat sa inlocuiesc pompa de benzina si filtru aferent. Acum eu am facut rost de o pompa de benzina bosch de la un tovaras dar nenorocirea este montarea ei. Intrebarea mea este daca se poate face inlocuirea acasa sau trebuie neaparat sa ma duc la service? M-ar ajuta foarte mult o poza, un tutorial cateva sfaturi... ![]() This post has been edited by evolution07: 18 Dec 2009, 22:55 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001
|
|
sonnic53 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 18 May 09 From: Vrancea ![]() |
o poti pune u foarte simplu ... daca tio da cu tot cu instalatia dupa ia , fire tot e super... daca nu siti da doar pompa .. o scoti din rezervor pe a ta ... si te uiti bine cum e prinsa pompa . in alea 4 surubele ... cum vin acolo . mufa scoasa si bagata la loc . nu e complicat... acolo la portbagaj banuesc ca sti sa desfaci aia si sa dai colierele jos . pompa intra pe un fel de sanie acolo .. sa stea fixa . daca este bagata corect.. sa sti sa o bagi la fel . se vede la ochi acoloo de unde o scoti .. nu e chiar complicat..trebue sa ti minte de unde ai dat si ce ai dat jos . sa le pui la fel la loc . succes
|
--------------------
Vw Golf 3
Logan 1.4
2007
|
|
brave 27 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 25 April 09 ![]() |
off topic -un corp clapet nou la un magazin de pe b-dul gloriei era 600 ron akm 3 sapt cand am fost pe acolo
|
--------------------
dacia
supernova
2003 clima
- B 89 JTE
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#15
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
vezi aici evolution07 desfasurarea in mare a pompei ..
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
evolution07 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 31 October 09 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2001
|
|
harry |
![]()
Post
#17
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 17 Dec 2009, 17:08) Tu ai masurat secundarele bobinei dar primarele le-ai lasat in aer , cuplezi aparatul de masura pe ohmi si soti mufa care alimenteaza bobina de inductie si masari intre pinul 1 si 2 si 3 valoarea trebuie sa fie intre pinul 1 si 2 -0,5 ohmi si intre pinul 1 si 3 - 0,5 ohmi iar intre pinii 2-3 valoarea e de 1 ohm . Daca o bobina din primar e intrerupta atunci o poti arunca restu tin de fise . Azi am patit-o si eu.... De dimineata masina mergea impecabil. Acum seara, am pornit-o, am dat zapada la o parte de pe ea, in tot timpul acesta motorul mergea bine, am plecat de pe loc si dupa vreo 500 m dupa ce-i dadeam a doua (~1200 rpm/treapta2) cand acceleram simteam cum "sacadeaza" putin. Pana sa ajung acasa (~10km) se simtea tot mai tare si a inceput sa se simta si la relanti un tremurat. Bun.... ridic capota si dupa o mica inspectie vizuala, am scos bujiile, care arata ok.... sa nu o mai lalai, nu am scanteie pe bujia 1 (din spre curea). Am schimbat fisa, la fel, am schimbat bujia la fel. mai ramane bobina de inductie... DAR din ce am citit pe forum, am inteles ca daca nu am scanteie pe o bujie, ar trebuie sa mai fie una care nu are... doar ca la mine celelalte trei merg bine... o fi bobina ? exista posibilitatea ca din uce injectie sa nu vina comanda pentru scanteie ? (nu cred, dar na, intreb si eu) maine merg sa o masor. Are cineva vreo schita electrica a bobinei ? cu respect, Harry 5 Mar 2010, 21:08: am gasit urmatoarele: Pin A = Comanda aprinderea la cilindrii 1 si 4 Pin B = Comanda aprinderea la cilindrii 2 si 3 Pin C = Alimentare (+DC) rezistente: A-B = 1 Ohm A-C = 0,5 Ohm B-C = 0,5 Ohm so... ce parere aveti, cum se poate sa am scanteie pe 4 dar pe 1 nu ? ori ce sfat e bun venit ![]() This post has been edited by harry: 5 Mar 2010, 21:08 |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
djasu82 |
![]()
Post
#18
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
poate vrei sa spui fisa 4 dinspre curea fiindca e numerotat cu 1 de la volanta spre curea care se termina cu 4
![]() Cum am spus si ma repet iti da prin simpatie si te pacaleste , cu siguranta ti s-a dus bobina secundara de inalta intre bornele 1 si 4 de pe bobina de inductie cum e notat . Daca setezi ohmetrul pe 20 k si bagi bananele pe bornele 1 si 4 si nu-ti indica 7k cu siguranta borna 1 sau borna 4 s-a interupt sau chiar bobina . Daca zici ca pe borna 1 dinspre volanta ai scanteie si borna 4 dinspre curea nu ai scanteie atunci bonra 4 s-a interupt de bobina secundara , la relanti poate arunca dar cand se tureaza nu mai arunca nici o scanteie. Deci schimbi bobina sau o dai unuia pentru 1300 ![]() Bobina de inductie de la super nova e un bloc in care se gasesc practic doua transformatoare , cand pe borna A se da un impuls pozitiv scanteia inalta 35kv e pe fisa 1 iar cea joasa e pe fisa 4 cam 300V iar cand se da impuls negativ pe borna A inalta apare pe fisa 4 si joasa pe fisa 1. Asa lucreaza si cu borna B pentru fisele 2 si 3 . Asta ca o mica descriere fizica . This post has been edited by djasu82: 5 Mar 2010, 21:56 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
harry |
![]()
Post
#19
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
Merci djasu82,
pana acum nu am avut de a face cu bobina si de aceea nu stiam. Da, asa o fi, 4 nu 1 dar de aceea am si specificat, unu de la curea ![]() in mare parte am inteles cum e cu bobina asta... tot nu sunt lamurit pana nu vad o schema electrica ![]() apropo, ca tot le ai cu electronica.... cu pic-uri te-ai ocupat ? hai ca pun un topic in cafenea daca nu este pe tema asta ![]() apropo, asule, daca e asa, atunci pana la urma, exista scanteie pe doua bujii in acelasi timp? eu asa intelesesem pana acum dar din ce ai scris tu inteleg ca nu e asa... This post has been edited by harry: 5 Mar 2010, 22:19 |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
serviccom |
![]()
Post
#20
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Da, scanteia sa da pe ambi cilindri in acelasi timp, cand cil 1 e in compresie si bujia da scanteie, bujia cilindrului 4 da si ea scanteie indiferent de timpul in care se afla. Postez schema la bobina poate te ajuta sa intelegi mai bine.
Attached thumbnail(s) Schema_Bobina_De_Inductie.jpg ( Size: 27.55k ) Number of downloads: 3756 |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
harry |
![]()
Post
#21
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
merci,
ok, acum m-ai lamurit putin... si totusi, cum se face ca am scanteie perfecta pe 4 si pe 1 deloc find pe aceasi bobina?! ma repet, am schimbat bujia si fisa, fara vreun rezultat.... imi e teama ca o sa cumpar bobina si sa nu fie altceva.... This post has been edited by harry: 5 Mar 2010, 23:22 |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
djasu82 |
![]()
Post
#22
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
turezi motorul si scoti fisa 1 si vezi daca ai scanteie ti turat si scoti si fisa 4 ... De obicei vezi cel mai bine cu aparatul de masura , masori rezistenta secundarelor intre borna 1 si 4 care trebuie sa ai 7 khilohmi si intre 2 si 3 la fel 7k .
Nu exista scanteie in acelasi timp pe bujii , pe bujia nr 1 o sa ai scanteie cand e la compresie maxima in schimb pe bujia 4 cand gazele sunt evacuate scanteia e 0 dar tensiune se gaseste cam pe la 300V. Asa lucreaza bobina jumostatica. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
marcykone |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 29 December 08 From: Giurgiu ![]() |
Deci...cu toate aceste intrebari si raspunsuri nu rezolvi problema!Buba e de la bobina si trebuie sa o schimbi!Atat!Eu sunt deja la a doua bobina in 3 ani...prima a fost sagem,originala,a tinut 2 ani..acum sunt pe asam k am garantie 2 ani,daca se strik i-o duc lu ala inapoi si imi da alta...vz si tu ce-i faci si ne mai tii la curent..
|
--------------------
Audi/Vw
A4/Scirocco
2014/2010
- GR-83-YSA
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
pai cauta si tu un vecin cu o solenza sau logan si roaga-l sa te lase 5 minute de proba sa-i ieie bobina , cu un torx de 30 o rezolvi rapid , dai o cheie si te convingi daca e de acolo , e 350 lei una noua originala , in felul asta scutesti niste bani.
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#25
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
ca sa nu aiba dubi poate scoate si fisele de la injectoare pe rand in timp ce motorul functioneaza ... daca nu reactioneaza motorul intr-un fel doua necunoscute pot fi scanteie sau injectie ai scanteie si cand turezi si injectie nu la relantii atunci injector infundat iar motorul trepideaza . Nu ai scanteie si injectia functioneaza ai miros de benzen in evacuare.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
harry |
![]()
Post
#26
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
da, am miros de benzina la evacuare.
am masurat bobina si este ok.... 7,65K, 7,65K, 0,5 Ohm, 0,5 Ohm, 1 Ohm.... din pacate nu am de unde sa imprumut bobina. pornesc acum pana in targ, poate mi-o "imprumuta" careva pe acolo.... adica, o platesc si daca nu e asta buba sa o duc inapoi... om vedea.... eu ma gandeam sa nu fie alta problema... 1: senzor de turatie... sa nu sesizeze "cilindrul 4" sau ceva de genul... el ce citeste de pe volanta ? magneti? sau sunt niste proeminente pe volanta ? 2: uce bulit... sa nu dea comanda pentru scanteie pe bujia 4.... va tin la curent.. |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(serviccom @ 5 Mar 2010, 22:53) Da, scanteia sa da pe ambi cilindri in acelasi timp, cand cil 1 e in compresie si bujia da scanteie, bujia cilindrului 4 da si ea scanteie indiferent de timpul in care se afla. Indiferent de timpul la care se afla cilindrul 4? Cilindrul 4 se afla la sfarsitul exploziei/destinderii si la inceputul evacuarii, evident. Iar scanteia furnizata cilindrului 4 atunci cand cilindrul 1 este la sfarsitul compresiei se numeste SCANTEIE AUXILIARA(de tensiune mai mica si polaritate inversa) QUOTE(serviccom @ 5 Mar 2010, 22:53) Postez schema la bobina poate te ajuta sa intelegi mai bine. De bun simt ar fi sa mentionezi ca nu e facuta de tine si de unde ai luat-o, eventual. ![]() QUOTE(harry @ 5 Mar 2010, 23:21) @harry:Scanteia(arcul electric) ARE LOC insa se descarca undeva la masa, ALTUNDEVA decat in cilindru(bujie). Adica exista o strapungere a izolatiei si scanteia principala se descarca aiurea(probabil in capacul chiulasei). Asta e explicatia pentru care ai scanteie auxiliara(si primara) pe cilindrul 4 dar nu si pe cilindrul 1. Traseul electric de IT din interiorul bobinei corespunzator bornei pentru cilindrul 1 are izolatia deteriorata(impuscata). In caz de lipsa a comenzii de scanteie pentru 1 si 4 de la UCE, motorul ar merge in 2 cilindri, si te asigur ca ti-ai da seama de asta. QUOTE(harry @ 6 Mar 2010, 14:02) eu ma gandeam sa nu fie alta problema... 1: senzor de turatie... sa nu sesizeze "cilindrul 4" sau ceva de genul... el ce citeste de pe volanta ? magneti? sau sunt niste proeminente pe volanta ? 2: uce bulit... sa nu dea comanda pentru scanteie pe bujia 4.... va tin la curent.. 1. Traductorul de turatie mai indeplineste si rol de "senzor de pistonul 1 la PMI", si atat. In concluzie, nu se pune problema de "nesesizare cilindrul 4"; 2. Nu e cazul. Ti-am scris mai sus ce s-ar intampla daca UCE n-ar da comanda de scanteie. Daca doresti mai multe informatii despre comanda/functionarea bobinei, citeste AICI, postul #13. Spor la reparatii! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
harry |
![]()
Post
#28
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
Rezolvat!
Am cumparat un torx T30 (8 ron), si am dat jos bobina... in partea de jos se vede o crapatura chiar pe langa surub/fisa pt cilindrul 4. Am "imprumutat" o bobina din targ, si a pornit frumos, merge perfect acum. Aveam de ales intre 180 RON "de Pitesti" sau 110 RON de Asam.... din considerente financiare si ne find un element de "siguranta auto" m-am riscat si am luat de Asam. Garantie 24 Luni. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si mai ales pt promptitudine! respecte, 6 Mar 2010, 16:26: @variable_dynamics Merci pentru trimiterea catre celalalt topic. M-am lamurit acum legat de principiul de functionare. merci! This post has been edited by harry: 6 Mar 2010, 16:26 |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
serviccom |
![]()
Post
#29
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Colegule variable_dynamics de bun simt ar fi sa te mai uiti si tu prin manual si ai sa intelegi de unde am luat-o, trebuia sa specific de unde e? Sau daca e facuta de mine sau nu?
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Ai tupeu, nu gluma, "colegule" serviccom.
Schema aia postata de tine este desenata de mine. Ca sa nu mai existe neclaritati. Nu scanata, nu fotografiata. DESENATA. Obisnuiesti des sa iti insusesti scheme desenate de altii? Dubios?...Pff..No comment. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:59 |