Borna plus alternator
![]() ![]() ![]() |
Borna plus alternator
nekro19 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 13 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410
2002 CLi
|
|||
mirceas |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
da, e borna care aduna mai multe fire, are surubul mai gros, piulita de 10. acolo se leaga firul de referinta a regulatorului de tensiune...
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
nekro19 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 13 August 07 ![]() |
Gata am rezolvat-o. Merci. La regulatorul de tensiune vechi nu era nici un cablu legat la B+. De aceea cred ca m-a lasat bateria veche.
Oricum e foarte bine dezvoltata comunitatea daciaclub.ro cu multa lume bine priceputa. Un foarte bun mediu de informare. E pus site-ul la favorite. Bafta!!! |
--------------------
Dacia
1410
2002 CLi
|
|
mirceas |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
sunt si regulatoare electronice care nu au fir de referinta. poate ca ai avut din ala... oricum e mai bun cel cu fir.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Ov |
![]()
Post
#5
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pt ca nu am masina la indemana si instalatia electrica n-o stiu pe de rost intreb si eu: borna plus (cea mai groasa) de pe alternator e legata cumva direct la plus-ul de pe baterie? Intreb pt ca la aro am bateria sub scaun (si mecanismul de rabatare nu mai exista) si e greu sa ajung la baterie sa-i dau curent. Cum ajung la el abia sapt viitoare si mai mult ca sigur bateria va fi moarta i-as da curent de la alta baterie legand-o pe borna + a alternatorului (care e oarecum mai la indemana
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
La dacie borna + de la baterie este legata la borna + de la alternator printr-ul cablu albastru gros. De acolo pleaca un fir rosu tot gros spre blocul de lumini. La ARO nu stiu sa iti spun dar in principiu ar trebuii sa fie la fel; tot dupa dacie e facut
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
GIC |
![]()
Post
#7
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Daca ai 12V pe borna (+) a alternatorului (poti verifica cu un bec), cu motorul oprit, atunci ai legatura directa cu bateria. Ce e important in acest caz - sectiunea firelor. S-ar putea ca firele sa fie prea subtiri pentru pornire cu alta baterie cuplata la borna alternatorului. Poti in schimb incarca bateria prin borna cu pricina.
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Da, daca nu ai heblu separator, borna + a bateriei se leaga direct la electromotor si ramificata la alternator. Spun "ramificata" fiindca sectiunea firului (+) al alternatorului este mult mai mica (6 mmp). Deci nu recomand utilizarea acestei ramuri la pornire ci numai pt. incarcare dat fiind curentul mare absorbit de demaror (280 -350 A). Mai bine ii dai curent la borna demarorului (este mai greu, ce-i drept !).
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu zic ca daca vrei sa il pornesti nu te sfatuiesc sa il legi la alternator , cel mai bine legi cablul direct pe starter , ca ala subtire se va incalzi pentru ca electromotorul va lua un curent mult mai mare decit poate supota cablul de la alternator si de va incalzi / topi izolatia
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Ov |
![]()
Post
#10
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles cum sta treaba. O sa ma orientez (daca e fezabil) catre electromotor pt pornire si daca nu reusesc atunci o sa pun pun redresorul pe cablul de + a alternatorului. Oricum, fara baterie ar trebui s-o ia si la coarba
![]() Alternatorul e "de dacie" de 36A, motorul fiind 2500 benzina. La ce raport de compresie are cred ca la mana se invarte mai usor ca ala de dacie. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Aaa, are L25; merge la manivela !
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
Ov |
![]()
Post
#12
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
M207-le (ala de pe IMS) l-am pornit fff usor la manivela, sigur porneste la fel si L25-ul. Saptamana viitoare va zic
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:36 |