Bornele de baterie
![]() ![]() ![]() |
Bornele de baterie
gdm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL
|
|||
fion98 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
eu le-am uns cu veselina anul trecut in decembrie, cand am schimbat si bateria, si de atunci nu am probleme. totul este in buna stare, nici macar nu a trebuit sa completez cu vaselina asa de bine ce a stat.
|
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote] Se intampla destul de des ca bornele de baterie sa se oxideze si atunci "moare" masina...ce solutie este pt. a rezolva definitiv problema? Unii mi-au zis sa ung bornele cu vaselina, altii cu miere de albine,etc.
Voi cum procedati?[/quote] Intii trebuie sa cureti bine bornele si asta o faci prin scufundarea bornelor de la fire si o parte din conductori intr-un borcan cu apa. In scurt timp vei observa reactia dintre oxid si apa. Dupa ce ai facut acest lucru, ia cu joja ulei de motor si unge atit bornele bateriei, bornele firelor cit si capetele litate ale firelor. Garantat scapi de oxid. Daca totusi doresti sa dai ceva bani pe "alifii", iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie. |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
SPAWN |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
da si eu zic la fel treaba cu uleiul sau vaselina e cea mai buna si rapida solutie
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote]...e cea mai buna si rapida solutie[/quote]
Nu e cea mai rapida ci, cea mai durabila solutie. |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
SPAWN |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
dar e si destul de rpida ca doar cat pote sa iti ia sa faci ,,manevra'' asta :mrgreen:
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote]...cat pote sa iti ia sa faci ,,manevra'' asta :mrgreen:[/quote]
Depinde ce cantitate de oxid ai PE si IN fire. Cu cit ai oxid mai mult cu atit trebuie sa tii firele/bornele in apa. |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
inconturnabil |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 14 July 04 ![]() |
[quote]
iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie [/quote] [quote] altii cu miere de albine [/quote] Ambele variante sunt eficiente, producatorul foloseste o vaselina neutra, dar si mierea este foarte eficienta. Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. smile.gif |
--------------------
ALFA ROMEO
GIULIETTA
2011
|
|
daciaclub-Mihai |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 8 November 03 From: Constanta ![]() |
Sau pentru a scapa pe veci de problema asta tai 2 patratele de pasla, le afunzi in ulei dupa care tai in centrul fiecarui patratel un mic cerculet de marimea bornelor; pui bucatelele de pasla pe bornele bateriei (deasupra lor fiind plusul si minusul ) si presto ai scapat de belea...solutie garantata nu am mai avut probleme de genul de circa un an :mrgreen:
|
--------------------
Dacia
berlina I can't sleep...im afraid of clowns
|
|
gdm |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
[quote][quote]
iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie [/quote] [quote] altii cu miere de albine [/quote] Ambele variante sunt eficiente, producatorul foloseste o vaselina neutra, dar si mierea este foarte eficienta. Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. smile.gif[/quote] Treaba cu un consumator permanent nu merge. De ex eu am patit-o si cu o masina straina care avea ceas cu quartz la bord. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL
|
|
gamezcdr |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 5 June 04 ![]() |
De cand am pus acumulator Rombat Calciu nu se mai oxideaza. Inainte orice faceam facea "floare".
|
--------------------
Reanault
Kadjar
1.2 TCE
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote]Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. [/quote]
Cosumatorul este pt a mentine mereu acumulatorul pe un consum minim de curent electric (curent de sarcina). Nu este pt anti-oxidare. |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Astea capsulate nu prea mai fac floare. Eu am Caranda Calciu e capsulata dar de ceva vreme a inceput sa imi oxideze bornele.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
eduardponovescu |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 33 Joined: 1 August 04 From: Bucharest ![]() |
Bornele oxideaza deobicei cand contactul nu este perfect. Bornele de la baterie sunt conice, capetele alea cu surub de la fire sunt si ele tot conice. Nu totdeauna conurile alea se potrivesc si deaceea oxideaza, cred eu.
|
--------------------
Dacia break
1310 CL
1999
|
|
clr |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu aveam problema asta la berlina, mi se oxidau in draci. Cu vaselina s - a incetinit procesul, dar nu s - a eliminat complet. In schimb, cand am pus miere de albine s -a rezolvat complet.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
daciaclub-Mihai |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 8 November 03 From: Constanta ![]() |
Pasla e solutia, repet :wink:
|
--------------------
Dacia
berlina I can't sleep...im afraid of clowns
|
|
van den plas |
![]()
Post
#17
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 22 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am tot baterie Calciu - Calciu (Piese de origine Dacia - produsa de Fiamm - Italia) si dupa un an si trei luni de utilizare, inca nu s-au oxidat bornele, desi nu le-am uns cu nimic. |
||
--------------------
Ford
Mondeo
TDCI
|
|||
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Mihai, are dreptate, asta e cea mai eficienta metoda. Eu am 2 rodele de plastic, exact pe forma bornelor, si bateria este rombat. De aproape un an de cand am pus-o, arata ca noua. Ideea cu oxidarea, nu apare datorita contactelor imperfecte, ci datorita faptului ca borna nu este lipita bine de carcasa bateriei si ies vapori de ceofipeacolo pe laga borna si aia fac mizeria aia. Parca am vazut si la benzinarii intr-o vreme cerculete d'alea de pus pe borne. Eu le-am gasit pe ale mele o baterie aruncata de cineva.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
StefanT |
![]()
Post
#19
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
de ce nu incercati voi sa cumparati borne de plumb, care se gasesc in magazinele de piese auto si costa cu tot cu cabluri 120 de mii? plumb pe plumb nu oxideaza
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#20
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(inconturnabil @ 3 Aug 2004, 06:58) Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. ![]() Deci de asta nu am eu pic de urma de oxidare la borne (dupa mai mult de un an) ? Am un licurici dinala cu 3 leduri. Uite ca pana la urma e bun de ceva. |
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
heaven |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 17 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am dat jos bateria care avea 2 "flori" albe de toata frumusetea si am spalat atat bornele cat si papucii aia cu apa CALDA (asa mi s-a spus ) dupa care am montat la loc bateria si am uns cu miere de albine.
Concluzia : Dupa approx. 2 ani de la operatiune bateria este curata si uscata fara urme de oxidare / deci recomand cu incredere mierea de albine ![]() |
--------------------
EX Dacia 1310 Li
Berlina
- masina furata "A fost o vreme cand automobilul era o raritate.Numai un mare barbat politic sau un latifundiar, adica numai un personagiu cu mare suprafata, recunoscut de toata lumea ca analfabet, avea dreptul sa aiba automobil."
(G. TOPIRCEANU - Balade vesele si triste - "Despre automobil") |
|
andreic200 |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 25 April 05 From: Bacau ![]() |
Vezi ca ai bateria cam dusa sau incarca cam mult , masoara tensiunea pe baterie, poti mult si bine sa dai cu vaselina.Asta e un semn ca bate sa te pregatesti de o baterie.
|
--------------------
Dacia
1310 tlx
- BC-71-BAL
|
|
driverx |
![]()
Post
#23
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Am Dacie batrana, are 27 de ani, bateria a tinut 6 ani pe ea, flori nu am avut sau alte chestii.. Cum dracu reusiti? Si mai grav...cum dracu puneti botul si imbratisati tot felul de tampenii ca si cu mierea.
Imediat o sa aud ca unii pun sarmale sa acopere gaurile din caroserie. Sau un cartof pai sa vada nivelul la ulei. Pe un alt thread se pomenea ca Dinescu ar fi zis ca romanu nu mai are simtul ridicolului...daca chiar asa a zis....MAAARE dreptate a avut. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
asarban |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Baaa copyrightul!
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
gattoman |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Sal.Am si eu o problema asemanatoare.Nu imi oxideaza bornele dar oxideaza pe la capacelele pe unde se toarna lichid in baterie.Nu prea inteleg de ce, caci sunt bine fixate.Stie cineva de ce?
![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#26
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu folosesc vaselina siliconica (se-aia de care se baga si sub collerele pc). gattoman, la intrebarea ta nu am nici un raspuns. Probabil ca ceva nu este etans sau e "prea plin".
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
gattoman |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Sal.Am verificat toate capacelele si sunt toate etanse, iar lichidul in baterie este la nivel.O alta chestie e ca se sulfateaza uniform in jurul capacelor, nu mai tare la unul si deloc la altul.Stie cineva prin Iasi vreun service unde se "regenereaza" baterii?
![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
RIon |
![]()
Post
#28
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
gattoman, dac o sa cauti bine, am postat un tutorial in sectiunea cu acelasi nume despre regenerarea bateriei...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
KoD |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 5 May 05 From: Barlad ![]() |
Eu le-am uns cu vaselina si nu am avut probleme niciodata(vreo 2 ani am si uitat de baterie, pana a trebuit sa o schimb
![]() |
--------------------
Dacia
1304 E
- vs01kod
|
|
CiprianPJM |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Avertizat Group: Members Posts: 197 Joined: 17 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Bateriile nu sunt etansate bine si ies vapori de H2SO4 (acid sulfuric). Bornele se curata cu apa cum ati spus si ca sa nu mai apara faceti doua rondele din pasla groasa pe care le imbibati bine in ulei. Pasla de la un halat mai vechi de molton, de la un pres, de la ceva. Iese "lucru de Evanghelie", cum ar zice un mecanic batran.
Rondelele ar trebui sa se potriveasca EXACT pe borne. Peste ele bagi contactele. |
--------------------
Opel
Omega 2.0i
1997
- B 33 EZW Zic si io, nu dau cu paru!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:19 |