DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bornele de baterie

gdm
post 2 Aug 2004, 15:20
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




Se intampla destul de des ca bornele de baterie sa se oxideze si atunci "moare" masina. Eu atunci la repezeala bat un cui intre borna si papuc si pe moment am rezolvat problema.

Intrebarea este ce solutie este pt a rezolva definitiv problema. Unii mi-au zis sa ung bornele cu vaselina, altii cu miere de albine etc.
Voi cum procedati?


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 2 Aug 2004, 15:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




eu le-am uns cu veselina anul trecut in decembrie, cand am schimbat si bateria, si de atunci nu am probleme. totul este in buna stare, nici macar nu a trebuit sa completez cu vaselina asa de bine ce a stat.


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 2 Aug 2004, 20:27
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote] Se intampla destul de des ca bornele de baterie sa se oxideze si atunci "moare" masina...ce solutie este pt. a rezolva definitiv problema? Unii mi-au zis sa ung bornele cu vaselina, altii cu miere de albine,etc.
Voi cum procedati?[/quote]
Intii trebuie sa cureti bine bornele si asta o faci prin scufundarea bornelor de la fire si o parte din conductori intr-un borcan cu apa. In scurt timp vei observa reactia dintre oxid si apa. Dupa ce ai facut acest lucru, ia cu joja ulei de motor si unge atit bornele bateriei, bornele firelor cit si capetele litate ale firelor. Garantat scapi de oxid. Daca totusi doresti sa dai ceva bani pe "alifii", iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SPAWN
post 2 Aug 2004, 20:40
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 26 May 04
From: BUCURESTI DR TABEREI




da si eu zic la fel treaba cu uleiul sau vaselina e cea mai buna si rapida solutie


--------------------
CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 2 Aug 2004, 20:46
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote]...e cea mai buna si rapida solutie[/quote]
Nu e cea mai rapida ci, cea mai durabila solutie.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SPAWN
post 2 Aug 2004, 21:47
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 26 May 04
From: BUCURESTI DR TABEREI




dar e si destul de rpida ca doar cat pote sa iti ia sa faci ,,manevra'' asta :mrgreen:


--------------------
CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 2 Aug 2004, 22:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote]...cat pote sa iti ia sa faci ,,manevra'' asta :mrgreen:[/quote]
Depinde ce cantitate de oxid ai PE si IN fire. Cu cit ai oxid mai mult cu atit trebuie sa tii firele/bornele in apa.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
inconturnabil
post 3 Aug 2004, 06:58
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 14 July 04




[quote]
iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie
[/quote]
[quote]
altii cu miere de albine
[/quote]
Ambele variante sunt eficiente, producatorul foloseste o vaselina neutra, dar si mierea este foarte eficienta.
Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. smile.gif


--------------------
ALFA ROMEO GIULIETTA 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Mihai
post 4 Aug 2004, 03:44
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 8 November 03
From: Constanta




Sau pentru a scapa pe veci de problema asta tai 2 patratele de pasla, le afunzi in ulei dupa care tai in centrul fiecarui patratel un mic cerculet de marimea bornelor; pui bucatelele de pasla pe bornele bateriei (deasupra lor fiind plusul si minusul ) si presto ai scapat de belea...solutie garantata nu am mai avut probleme de genul de circa un an :mrgreen:


--------------------
Dacia berlina
I can't sleep...im afraid of clowns
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gdm
post 4 Aug 2004, 08:06
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




[quote][quote]
iti recomand vaselina pura (neutra) de la farmacie
[/quote]
[quote]
altii cu miere de albine
[/quote]
Ambele variante sunt eficiente, producatorul foloseste o vaselina neutra, dar si mierea este foarte eficienta.
Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. smile.gif[/quote]

Treaba cu un consumator permanent nu merge. De ex eu am patit-o si cu o masina straina care avea ceas cu quartz la bord.


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gamezcdr
post 4 Aug 2004, 15:24
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 June 04




De cand am pus acumulator Rombat Calciu nu se mai oxideaza. Inainte orice faceam facea "floare".


--------------------
Reanault Kadjar 1.2 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 4 Aug 2004, 15:37
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote]Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop. [/quote]
Cosumatorul este pt a mentine mereu acumulatorul pe un consum minim de curent electric (curent de sarcina). Nu este pt anti-oxidare.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 5 Aug 2004, 00:04
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Astea capsulate nu prea mai fac floare. Eu am Caranda Calciu e capsulata dar de ceva vreme a inceput sa imi oxideze bornele.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eduardponovescu
post 5 Aug 2004, 07:04
Post #14


Membru incepator


Group: Validating
Posts: 33
Joined: 1 August 04
From: Bucharest




Bornele oxideaza deobicei cand contactul nu este perfect. Bornele de la baterie sunt conice, capetele alea cu surub de la fire sunt si ele tot conice. Nu totdeauna conurile alea se potrivesc si deaceea oxideaza, cred eu.


--------------------
Dacia break 1310 CL 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 5 Aug 2004, 07:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Eu aveam problema asta la berlina, mi se oxidau in draci. Cu vaselina s - a incetinit procesul, dar nu s - a eliminat complet. In schimb, cand am pus miere de albine s -a rezolvat complet.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Mihai
post 5 Aug 2004, 07:35
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 8 November 03
From: Constanta




Pasla e solutia, repet :wink:


--------------------
Dacia berlina
I can't sleep...im afraid of clowns
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
van den plas
post 16 Aug 2004, 15:16
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 22 January 04
From: Bucuresti




QUOTE

De cand am pus acumulator Rombat Calciu nu se mai oxideaza. Inainte orice faceam facea \"floare\".

Si eu am tot baterie Calciu - Calciu (Piese de origine Dacia - produsa de Fiamm - Italia) si dupa un an si trei luni de utilizare, inca nu s-au oxidat bornele, desi nu le-am uns cu nimic.


--------------------
Ford Mondeo TDCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 16 Aug 2004, 15:30
Post #18


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.508
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Mihai, are dreptate, asta e cea mai eficienta metoda. Eu am 2 rodele de plastic, exact pe forma bornelor, si bateria este rombat. De aproape un an de cand am pus-o, arata ca noua. Ideea cu oxidarea, nu apare datorita contactelor imperfecte, ci datorita faptului ca borna nu este lipita bine de carcasa bateriei si ies vapori de ceofipeacolo pe laga borna si aia fac mizeria aia. Parca am vazut si la benzinarii intr-o vreme cerculete d'alea de pus pe borne. Eu le-am gasit pe ale mele o baterie aruncata de cineva.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 18 Mar 2005, 19:04
Post #19


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




de ce nu incercati voi sa cumparati borne de plumb, care se gasesc in magazinele de piese auto si costa cu tot cu cabluri 120 de mii? plumb pe plumb nu oxideaza ph34r.gif ..garantat...cele de cupru oxideaza cel mai tare..cupru e f bun conducator de curent electric, dar oxideaza cu draci


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 18 Mar 2005, 21:18
Post #20


Lex talionis


Group: Members
Posts: 407
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(inconturnabil @ 3 Aug 2004, 06:58)
Pentru a evita oxidarea bornelor, trebuie sa ai tot timpul un consumator, de ex. un led la bord care sa functioneze non-stop.  smile.gif
*



Deci de asta nu am eu pic de urma de oxidare la borne (dupa mai mult de un an) ? Am un licurici dinala cu 3 leduri. Uite ca pana la urma e bun de ceva.


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
heaven
post 19 Mar 2005, 10:04
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 17 August 04
From: Bucuresti




Eu am dat jos bateria care avea 2 "flori" albe de toata frumusetea si am spalat atat bornele cat si papucii aia cu apa CALDA (asa mi s-a spus ) dupa care am montat la loc bateria si am uns cu miere de albine.
Concluzia : Dupa approx. 2 ani de la operatiune bateria este curata si uscata fara urme de oxidare / deci recomand cu incredere mierea de albine 04.gif


--------------------
EX Dacia 1310 Li Berlina - masina furata
"A fost o vreme cand automobilul era o raritate.Numai un mare barbat politic sau un latifundiar, adica numai un personagiu cu mare suprafata, recunoscut de toata lumea ca analfabet, avea dreptul sa aiba automobil."
(G. TOPIRCEANU - Balade vesele si triste - "Despre automobil")
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreic200
post 25 Apr 2005, 13:13
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 25 April 05
From: Bacau




Vezi ca ai bateria cam dusa sau incarca cam mult , masoara tensiunea pe baterie, poti mult si bine sa dai cu vaselina.Asta e un semn ca bate sa te pregatesti de o baterie.


--------------------
Dacia 1310 tlx - BC-71-BAL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 25 Apr 2005, 13:16
Post #23


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Am Dacie batrana, are 27 de ani, bateria a tinut 6 ani pe ea, flori nu am avut sau alte chestii.. Cum dracu reusiti? Si mai grav...cum dracu puneti botul si imbratisati tot felul de tampenii ca si cu mierea.

Imediat o sa aud ca unii pun sarmale sa acopere gaurile din caroserie. Sau un cartof pai sa vada nivelul la ulei.

Pe un alt thread se pomenea ca Dinescu ar fi zis ca romanu nu mai are simtul ridicolului...daca chiar asa a zis....MAAARE dreptate a avut.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 25 Apr 2005, 13:19
Post #24


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Baaa copyrightul!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 25 Apr 2005, 18:58
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Sal.Am si eu o problema asemanatoare.Nu imi oxideaza bornele dar oxideaza pe la capacelele pe unde se toarna lichid in baterie.Nu prea inteleg de ce, caci sunt bine fixate.Stie cineva de ce? biggrin.gif


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 26 Apr 2005, 07:05
Post #26


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




Eu folosesc vaselina siliconica (se-aia de care se baga si sub collerele pc). gattoman, la intrebarea ta nu am nici un raspuns. Probabil ca ceva nu este etans sau e "prea plin".


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 26 Apr 2005, 07:43
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Sal.Am verificat toate capacelele si sunt toate etanse, iar lichidul in baterie este la nivel.O alta chestie e ca se sulfateaza uniform in jurul capacelor, nu mai tare la unul si deloc la altul.Stie cineva prin Iasi vreun service unde se "regenereaza" baterii? biggrin.gif


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 26 Apr 2005, 07:56
Post #28


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




gattoman, dac o sa cauti bine, am postat un tutorial in sectiunea cu acelasi nume despre regenerarea bateriei...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KoD
post 8 May 2005, 10:21
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 5 May 05
From: Barlad




Eu le-am uns cu vaselina si nu am avut probleme niciodata(vreo 2 ani am si uitat de baterie, pana a trebuit sa o schimb smile.gif ). Iti recomand cu caldura aceasta metoda(dar nu te zgarci la veselina ca nu e scumpa).


--------------------
Dacia 1304 E - vs01kod
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 8 May 2005, 19:43
Post #30


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Bateriile nu sunt etansate bine si ies vapori de H2SO4 (acid sulfuric). Bornele se curata cu apa cum ati spus si ca sa nu mai apara faceti doua rondele din pasla groasa pe care le imbibati bine in ulei. Pasla de la un halat mai vechi de molton, de la un pres, de la ceva. Iese "lucru de Evanghelie", cum ar zice un mecanic batran.
Rondelele ar trebui sa se potriveasca EXACT pe borne. Peste ele bagi contactele.


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 07:19
Forum Renault