Bujii incandescente dci
![]() ![]() ![]() |
Bujii incandescente dci
Konstantin2010 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 1 February 11 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Logan
2007
|
|||
cosmintr |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 22 October 06 ![]() |
Puteti umbla ani de zile cu buji arse, daca motorul are compresie, si masina este tinuta in spatii acoperite iarna, nici nu va da-ti seama ca aveti buji arse.
Masina mea a pornit cu o singura bujie iarna trecuta la -22 de grade. E drept s-a opintit putin electromotorul. De obicei era in garaj, si nu mi-am dat seama, am mers la munte si cand am venit inapoi am masurat si 3 buji erau arse de tot. In general la prima pornire din zi sunt mai folosite bujiile incandescente, si daca e frig afara. Chestia cu motorul care merge mai zgomotos, nu are legatura cu bujiile. Puteti schimba numai cele arse, sunt ieftine, eu am pus bosch. |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 dci
2006 Laureate
|
|
DMP |
![]()
Post
#3
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Konstantin2010 @ 21 Feb 2013, 11:11) ... .Daca acum am doar 2,sa inteleg ca la pornire,doar in 2 cilindrii se face aprinderea,apoi odata pornit si in ceilalti cilindrii se face aprinderea. Zic gresit? ... Aprinderea se poate face si in fiecare dintre cilindrii cu bujiile arse insa va invarti mai mult pentru ca fiind bujiile arse nu are cine sa creasca temperatura in camera de ardere si deci amestecul va ajunge mai greu la autoaprindere. Motorul pleaca si cu 4 bujii arse daca bateria e in mintile ei si temperatura nu e mult sub zero. Eu am avut 3 bujii arse si mi-a plecat la prima cheie de fiecare data pana le-am inlocuit. Chiar si cand am prins -10 -15 a plecat dar se vedea ca se chinuie. Bujiile incandescente ajuta un pic (cateva zeci de secunde functie de temperatura exterioara) si imediat dupa pornire asa incat daca sunt arse arderea in cilindrii respectivi nu se face "ca la carte" imediat dupa pornirea motorului. This post has been edited by DMP: 21 Feb 2013, 12:10 |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
corbex |
![]()
Post
#4
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
La motoarele cu turbina compresia e mai mica decit la cele fara. Tractorul U650 n-a avut niciodata bujii incandescente, nici masinile de generatie veche. Dar aveau compresia undeva pe la 22. Astea noi o au pe la 18. Deci da!
This post has been edited by corbex: 21 Feb 2013, 16:56 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
QUOTE(corbex @ 21 Feb 2013, 16:56) La motoarele cu turbina compresia e mai mica decit la cele fara. Tractorul U650 n-a avut niciodata bujii incandescente, aveau compresia undeva pe la 22. cine e tractorist, stie ![]() Legat de bujii, se poate si fara ele. Dar e recomandabil sa fie schimbate si alea arse ptr a merge motorul in parametrii si ca sa nu se chinuie la pornire si dupa in prima perioada ... ![]() |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#6
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(Konstantin2010 @ 21 Feb 2013, 10:11) Din decembrie de la o verificare de rutina a masinii la o reprezentanta,am aflat si vazut cu ochii mei ca s-au testat cele 4 bujii ale masinii mele(Logan MCV 1.5dci). 2 erau ok,2 erau arse/intrerupte/impuscate/etc Mi s-a recomandat sa le schimb,nu e ultra urgent dar trebuie facuta operatiunea asta. concluzie: un idiot ala care a scos cuvintele acelea pe gura.... si asta fara sa ma mai uit la restul discutiei This post has been edited by P-A-C-O: 21 Feb 2013, 22:47 |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#7
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
ceva preturi pt bujiile astea stie careva? Cred ca s-au cam dus si ale mele la cum balbaie la pornirea la rece.
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
yo3fuu3 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 16 January 14 ![]() |
sal,am luat eu 4 bucati originale cu 105ron/bucata(aftermarket costa 29ron/bucata).Erau arse toate 4,erau fabricate in Irlanda-am 80.000km facuti multi in oras,si la rece pornea mai greu.Dupa schimbare porneste perfect.Cam la citi km se ard?Dar la taxi?Mai am un cunoscut cu 140.000km si nu a schimbat nicio bujie.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.5dci
2008
|
|
DMP |
![]()
Post
#9
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu le-am schimbat pe toate 4 cam pe la 68.000 km. 3 erau arse.
Am pus Beru aftermarket, cele de origine fiind tot de Beru produse. De unde le-ai cumparat la banii aia? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
La dci sunt destul de simplu de verificat, fiind accesibile. Se pot verifica cu un aparat de masura, valoarea trebuind sa fie sub 1 Ohm, se poate pune un fir de la plusul bateriei pe capul fiecarei bujii si se observa daca face scanteie sau se scot, se pune contactul si se observa daca varfurile ajung la incandescenta.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#11
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
testike |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Asa mi le-a verificat si mie mecanicu'..
|
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
DMP |
![]()
Post
#13
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu le-am masurat cu un multimetru.
Prima data cu ele pe masina, apoi dupa ce le-am scos. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#14
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Nu au cum sa faca scanteie :-) cu 100 bucata am gasit si eu la dacia. Cam multisor
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Ampt |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Material de citit, nici vorbă de vreo scânteie!
![]() http://e-automobile.ro/categorie-motor/19-...andescenta.html |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
yon |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
Pt verificare cel mai simplu de verificat este cu un fir de pe borna plus a bateriei, se vor scoate "fisele" de pe bujii si se va atinge cu firul pe fiecare in parte, daca la atingere se produce scanteie intre fir si bujie atunci bujia este buna, daca nu, se va inlocui bujia respectiva. Nu este vorba de scantiei gen bujia de la benzina ci de scanteie intre fir si borna bujiei ca sa zic asa. Este cea mai simpla metoda de a se verifica dar exista riscul ca o bujie sa fie in scurt si atunci scanteia se va produce dar bujia sa nu functioneze.
|
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Daca le verifici asa ristia ca la a doua verificare sa nu mai faca... sper ca intelegi ce vreau sa spun
![]() Metoda corecta pentru un service adevarat este cea cu verificarea rezistentei cu un aparat de masura. Indicat e totusi sa o si demontezi pentru a vedea daca are vreo deformare acul bujiei, in acest caz desi are rezistenta buna poate sa nu mai degaje corect caldura (impact doar pentru pornire si stabilitate motor dupa pornire timp de pana la 200 s, la temperaturi scazute). O seara placuta This post has been edited by cristic1982: 18 Jan 2014, 21:14 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
yon |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
Corect si perfect adevarat ce spui tu, ideea in sine este ca merge si cum sa spus mai sus dar cum am spus si mai sus ca nu este 100%, oricum mare atentie cine face asta cum lucreaza pt ca exista riscul sa faci un scurt de toata frumusetea. In alta ordine de idei cam cum am zis eu mai sus se verifica si prin service-uri, putini au testere de bujii, app de bujiile in scurt mare atentie ca au prostul obicei sa ia dupa ele si releul de incadescenta si cei mai multi mecanici schimba relele dar nu verifica daca si bujiile sunt ok. In mod normal se verifica cu o scula asemanatoare cu asta http://www.pieseauto.ro/tester-presiune-co...-161568193.html. Seara buna!
This post has been edited by yon: 18 Jan 2014, 22:00 |
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#19
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 18 Jan 2014, 22:13) Metoda corecta pentru un service adevarat este cea cu verificarea rezistentei cu un aparat de masura. Indicat e totusi sa o si demontezi pentru a vedea daca are vreo deformare acul bujiei ac, creion, tot un drac ![]() QUOTE(cristic1982 @ 18 Jan 2014, 22:13) deformare acul bujiei, in acest caz desi are rezistenta buna poate sa nu mai degaje corect caldura (impact doar pentru pornire si stabilitate motor dupa pornire timp de pana la 200 s, la temperaturi scazute). ![]() This post has been edited by P-A-C-O: 19 Jan 2014, 17:19 |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Nu stiu cum e la ,logan , dar la renault 19 diesel in functie de temperatura lichidului de racire al motorului , dupa pornire releul de bujii le "aprinde" si le stinge pana ajunge apa la 40 grade (nu sunt sigur cate exact dar parca 40 ) are o sonda speciala care transmite temperatura la releu
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Metoda cu firul intre borna + a acumulatorului si bujie este prezentata si pe site-uri straine la modalitati de verificare bujii incandescente. Chiar daca suna a metoda romaneasca, este folosita si de altii.
Bineinteles, metodele cele mai corecte de verificare sunt cele cu ohmetrul sau/si demontarea si punerea contactului pentru a vedea daca varful bujiei ajunge la incandescenta. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#22
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(cristio_79 @ 22 Jan 2014, 09:29) Metoda cu firul intre borna + a acumulatorului si bujie este prezentata si pe site-uri straine la modalitati de verificare bujii incandescente. Chiar daca suna a metoda romaneasca, este folosita si de altii. pai si e corect ? |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
fnp |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
verifciare: cu un aparat de masura (multimetru) se da pe curent continuu, plaja de 20v, se scoate fisa din capatul bujiei apoi se masora cu o sonda pe + baterie si una pe bujie - unde vine fisa.
trebuie sa arate 12v(buna) sau 0(arsa). Pret bujie noua: intre 10 ron si 50 ron |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
valioglu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Merge cu firul la plus. Stiu teoriile alea ca poate sa faca scanteie dar sa nu se incalzeasca decat partial sau alte vrajeli. Am schimbat toate bujiile la doua motoare o data si alea care nu au facut scanteie nu mai mergeau deloc. Alea care faceau scanteie (cate una din 4 la fiecare motor) mergeau brici. Ideea e ca in general ele se cam schimba toate o data, mai ales daca se ard mai multe. Adica daca ai trei arse din patru, e clar ca le schimbi pe toate, aia buna oricum nu mai tine mult. Acum, daca dupa o perioada scurta se arde una dintre cele schimbate recent mai merge sa o schimbi dupa...
Atentie mare la schimbat sa nu le rupeti. E mai bine sa fie motorul fierbinte, si sa le dai cu niste degripant inainte cu ceva vreme. De asemenea, sa nu le strangeti prea tare. Puneti un pic de motorina cu o seringa ceva sa vedeti daca etanseaza bine. O sa faca bule daca nu e bine stransa. Oricum, atentie mare. Beru din cate stiu sunt cele mai bune. This post has been edited by valioglu: 30 Jan 2014, 21:38 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
cris06 |
![]()
Post
#25
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(fnp @ 24 Jan 2014, 16:37) verifciare: cu un aparat de masura (multimetru) se da pe curent continuu, plaja de 20v, se scoate fisa din capatul bujiei apoi se masora cu o sonda pe + baterie si una pe bujie - unde vine fisa. trebuie sa arate 12v(buna) sau 0(arsa). Pret bujie noua: intre 10 ron si 50 ron Curentul nu se masoara in V (volti). Multimetrul se comuta pe plaja de 20 V cc. Continuitatea rezistentei unei bujii incandescente se masoara cu ohmetrul. |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
La mine e cam greu sa le schimb cu motorul fierbinte, poate doar vara. Asta din cauza ca sunt cam greu accesibile si trebuie sa demontez o gramada de chestii ca sa ajung la ele. Iar ca sa pun degripant cu ceva timp inainte este imposibil. Nu m-am bagat pe dedesupt sa vad daca am putin loc sa fac acest lucru, dar cam greu de crezut.
Ale mele vin din fabrica cu NGK. Am auzit si eu de Beru ca ar fi bune, le lauda lumea, dar daca ar fi sa le schimb, as folosi tot ce am acum pe masina. This post has been edited by cristio_79: 30 Jan 2014, 22:25 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
voicamic |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Alaltaieri dimineata a fost a 2-a oara in iarna asta cand am dat la cheie pana m-am plictisit si a murit bateria, fara sa porneasca motorul. Banuiam de prima data ca s-au ars ceva bujii incandescente si de data asta m-am pus cu controlul pe ele. La masurarea cu ohmetrul, toate cele 4 bujii au rezultat moarte.
Pana la noi ordine, am tras o tura prin cartier si am cumparat un set de 4 bujii Falke cu 42,50 lei. Le-am verificat si la rece cu ohmetrul (toate au dat 1,1 ohm pe aparat), si la cald cu firul pe baterie. Totul OK. Ieri dupa amiaza le-am montat, azi dimineata am probat pornirea la rece. A pornit la sfert. Sa vedem cat tin. Singura problema? Profilul buzei bornei de plus la Falke e un pic mai mic in diametru decat la cele originale de pe masina (Beru) si fisele nu mai clipseaza asa ferm pe capul bujiilor. |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
Ampt |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Este prima oară când le schimbi?
|
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
voicamic |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Cel putin de cand o am eu, da e prima data. Masina e iesita din fabrica in sept. 2007, eu am cumparat-o in oct. 2010. Nu cred ca primul proprietar a schimbat bujiile in primii 3 ani si nici nu am cum sa aflu, e recuperata din leasing.
|
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
Mihai188 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 13 May 19 ![]() |
Eu am o bujie incandescenta care nu vrea sa iasa. Se invarte, se desface aproape tot filetul dar nu iasa nici cum. Din ce am citit, ar fi depuneri de calamina. Care e solutia ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambiance 1.4mpi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:01 |