Bujii pentru gpl
![]() ![]() ![]() |
Bujii pentru gpl
AdyTirla |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 12 February 08 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Nova 1,6(1998)/
Solenza 1,4MPI(2004)
Scala
- AG-XX-XXX
|
|||
StefanT |
![]()
Post
#2
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu de vreo 30.000 incoace am mers pe Sinterom si pot spune cu mana pe inima ca nu am avut probleme deloc.
Recomand. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
PaulT |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Merge perfect cu bujii normale.Nici eu nu am avut probleme cu Sinterom.Acum am Eyquem,si merge tot bine.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#4
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Aceleasi Brisk-uri de 11.000km. Le-am mai dat jos sa vad cum se prezinta, erau ok. Pana nu dau semne de oboseala nu vad motiv sa le schimb. Recomand! Bujiile speciale pentru GPL sunt inca o forma de marketing. Parerea mea...
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#5
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
pe gpl am avut Eyquem care au mers excelent vre-o 16000 km , le-am schimbat eu asa de forma nu ca faceau vre-o figura, acum am pus sinterom si pe gpl si benzina mers alternat , se comporta bine au ~6000 km si inca mai duc ,
o parere personala , sinteromul se vad ca sunt facute in romania sunt lucrate prost , parca ne finisate pe langa Eyquem, la sinterom vezi si locul unde au fost lipite si imbinate, urmatorul set va fi Eyquem pe care deja l-am achizitionat preventiv |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ilikecheese |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru... ș-atât Group: Members Posts: 197 Joined: 17 February 06 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
Eu am bujii NGK si merg foparte bine pe GPL.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- BZ-02-PYS Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
|
|
C.C. |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
parerea mea e ca nu exista bujii tip pt.gpl. ba mai mult, ca a sti ce bujii sa pui, trebuie sa sti in ce stare e motorul tau. asta pt.ca bujiile, ca sa dea o scanteie buna, trebuie sa fie curate, iar curatarea lor se face prin faptul ca se incalzesc la o anumita temperatura, asa-numita de lucru a bujiei.
deci, daca motorul tau papa ulei, foloseste cu incredere bujii incadrate in gama de temperatura recomandata de producator, ba chiar spre limita "calda", pt.ca bujiile sa se autocurete eficient si sa piarda zgura depusa prin arderea uleiului respectiv. de ex., daca sinteromul recomanda pt.motorul tau bujii 14np18 si 14np18b, le pui pe cele mai calde, respectiv 14np18. asta ca exemplu. daca nu papa ulei, poti sa pui limita maxima, "rece", ba chiar mai sus pe gpl, pt.ca gazul nu "uda" bujiile (asa cum face benzina) si arde cu temperaturi mai mari, solicitand un pic mai mult bujiile. deci, in concluzie, pui bujii in functie de motorul tau si starea lui, de combustibilul folosit, de temperatura pe care o genereaza motorul (unele se incalzesc mai tare, altele mai putin), etc. astfel ca, nu exista (decat in conditii generale) bujii valabile pt.masini, nici chiar cele din aceeasi "specie" ![]() ca sa nu mai vorbim de faptul ca unii umbla cu motorul rece, fara termostat, etc. si se mai plang ca li se ancraseaza bujiile, ca merg in 3 pistoane, da habar n-au cat ulei consuma sau ce bujii au in motor. asa ca, uitati-va la bujii cum arata cand le scoateti din motor, pt.ca bujiile va spun ce probleme aveti sau daca e cazul sa puneti unele mai calde sau mai reci, distanta la ploturi, etc. sunt destule poze pe-aici care va explica ce inseamna culoarea lor. concluzie: fiecare motor cu bujiile lui. parerea mea. |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#8
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sckhreech |
![]()
Post
#9
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
sinteroamele merg de n-au aer
![]() |
--------------------
Twingo
C064
1995
- DE BUCURESTI Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
C.C. |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
daca respecti intervalele de temperatura, eventual faci observatii proprii, poti sa pui de care vrei. eu, de ex., le pun cele mai ieftine. acuma am bujii enker, 15lei/set, cele mai ieftine. merg de rup. sinteroamele-s vreo 25.
acuma, nu din zgarcenie, dar eu, personal, chiar nu consider ca beneficiile unor bujii scumpe, de nu stiu cate zeci de lei, merita banii. cel putin nu la dacie. diferenta intre producatorii de bujii e de finete. adica efectele unor bujii scumpe, de marca, or sa fie eventual (dar nu obligatoriu) un relanti mai stabil, o usoara accelerare mai buna, eventual o schimbare mai rara a lor si.. cam atat. sau, daca motorul are alte probleme sau nu poate mai mult, nici o diferenta. dar, poate ca pt.unii aceste eventuale beneficii merita banii. asa ca, fiecare pune ce marca vrea, insa ideea de baza e sa mearga masina cat mai bine, sa consume cat mai putin, etc. secretul sta totusi in ce am spus mai sus. si inca o chestie. nu sunt adeptul schimbarii extrem de rare a bujiilor, pt.ca, asa cum spunea cineva, pe un alt topic, ajung sa se "sudeze" in unele cazuri de motor. si-atunci sa vezi distractie. n-am patit-o, insa ultimele bujii pe care le-am inlocuit s-au desfacut mult prea greu. oare pt.ca am facut cam multi km cu ele? nu stiu. totusi, desi masina nu papa ulei vizibil si mergea ok, probabil ca zgura se depune totusi in foarte multi km. sal This post has been edited by C.C.: 5 Mar 2008, 00:17 |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#11
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
sinterom isi face treaba ok....
avantajul unei bujii alese corect e enorm de mare....multiplu chiar ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
aalinte |
![]()
Post
#12
|
![]() membru pasionat de daciute vechi Group: Members Posts: 102 Joined: 2 January 07 ![]() |
Sinterom sunt excelente. Am gasit cu 18 lei. Le folosesc cam 15000 de km si in intervalul asta le desfac o singura data pentru a corecta distanta.Pornire la prima cheie direct pe GPL in conditii de temperatura peste 0 grade.
|
--------------------
dacia,opel
1304,astra G
1998 izoterma,2004 1,7CDTI
- il-03-tzt; il-03-mhr papucar
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#13
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am gasit eyquem la 15 lei;) sinteroamele sunt 17;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#14
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eyquem sucks
![]() ![]() This post has been edited by sobolan: 5 Mar 2008, 11:13 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
C.C. |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
oare nu cumva era alta problema? adica alea pe care le-ai aruncat erau mai reci decat alea care merg. pun pariu a da.
am pus pe masina unui prieten sinteroame 14np21 (erau recomandate pt.motorul lui) si cand le-am scos dupa o vreme erau afumate. cu 14np18 nu s-a intamplat acest lucru. dupa o vreme a aflat si el, mergand la o verificare, ca avea nivelul in carburator mai mare decat trebuia. conluzia ramane valabila: nu producatorul conteaza in primul rand, ci gama de temperatura a bujiilor, care, iata, depinde de motor, sau de reglajele acestuia. |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
lasa gama temperaturilor, aceasta nu prea exista decat la Sinterom, in rest, orice bujii de marca ai lua, Bosch, Denso, NGK, Champion, etc, bujiile de 1300 si 1400, chiar si 1600 sunt in aceasi oala, adica sunt aceleasi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#17
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#18
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am avut :brisk,sinterom,eyquem,bosch si denso.cea mai buna bujie e aia care trebuie
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tibip |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
sinterom 14NP18. Nu ai treaba cu ele nici in frig, nici in caldura. Tin cam 15000 km, dupa care incepe sa creasca consumul un pic.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#20
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
dar de brisk silver ce parere aveti?
au electrodul central mai subtire si cica contine argint, sau e din argint... cica-s pt GPL. dar eu le vreau pt carburatie clasica in locul a Sinterom 14n18 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
C.C. |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 5 Mar 2008, 11:30) lasa gama temperaturilor, aceasta nu prea exista decat la Sinterom, in rest, orice bujii de marca ai lua, Bosch, Denso, NGK, Champion, etc, bujiile de 1300 si 1400, chiar si 1600 sunt in aceasi oala, adica sunt aceleasi. fiecare cu parerea lui. poti considera ca exista bujii care merg la toate aceste motoare, insa, ce te faci daca nu merg? si ma refer si la faptul ca fiecare ar trebui sa gaseasca bujia care scoate maximul din motorul sau, in ceea ce priveste rapotul pret/performanta. sau, ma rog, fiecare face cum vrea, poate sa puna o bujie care merge si gata. e si asta un punct de vedere. insa nu si al meu ![]() eu raman la parerea ca, desi producatorii dau anumite echivalente cu celelalte bujii, ei nu dau temperaturile de lucru ale bujiilor. si, bineinteles, aceste echivalente nu sunt, nici pe departe, perfecte. astfel ca poti avea surpriza ca, de la firma la firma, unele sa mearga, altele nu (in sensul ca se afuma, etc.). si uite asa ajung unii sa creada ca firma x face bujii proaste, doar pt.ca nu-i merg pe masina lui. explicatia e ca aceste echivalente sunt aproximative, iar stabilirea tipului de bujie pt.fiecare firma o poti face doar pe baza observatiilor personale. acuma, nu contest ca or fi si bujii cu gama foarte mare de temperatura, care acopera mai multe tipuri de alte bujii, insa, de obicei, apar surprize. |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#22
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
corect C.C.
dar brisk Silver cum merg pe benzina? au electrodul central mai subtirel si ascutit si cica-i de argint sau aliaj |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ingRotaru |
![]()
Post
#23
|
![]() Inspector ITP 0765.979.952 Group: Members Posts: 33 Joined: 12 August 09 From: Bucuresti ![]() |
salut.
consumul masinii, relantiul, repriza se bazeaza foarte mult pe bujiile folosite. pt gpl exista niste bujii cu distanta intre electrozi de 0,7mm. daca bujia are alta distanta atunci ea trebuie reglata. bafta. |
--------------------
CHEVROLET
AVEO
2007
- TR 11 RTR ===>>> STATIE I.T.P. sector 2 - Bucuresti <<<===
---------------------0 7 6 5 9 7 9 9 5 2------------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 06:28 |