Buton Dezaburire, Circuit electric
![]() ![]() ![]() |
Buton Dezaburire, Circuit electric
Sudsemnatu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Huligan Group: Members Posts: 1.703 Joined: 28 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Skoda Fabia 2005
Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova
2000/2007/2002 Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does |
|||
B31AYZ |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Tacanitul e de la releu .Cauta-l si incearca sa-l schimbi . Poate se rezolva . Bafta |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Sudsemnatu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Huligan Group: Members Posts: 1.703 Joined: 28 November 06 From: Bucuresti ![]() |
da..dar tacanitul ala il facea si inainte.! adica de cand am inceput sa il folosesc.nu e ceva deranjant doar ca il face..
in fine..releul unde il gasesc daca el e vinovat? si care stiu eu care releu e pt butonul de dezaburire? Termina cu IRC! This post has been edited by diaconuliviu: 30 Nov 2006, 08:04 |
--------------------
Skoda Fabia 2005
Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova
2000/2007/2002 Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Ca sa gasesti releul , trebuie sa te iei dupa firele care vin la buton sau sa-l identifici vizual dupa zgomot . E imposibil sa nu-l gasesti .Releul are 2 circuite : 1 - pt alimentarea lunetei 2 - pt armarea releului De regula ,firele care vin la buton , sunt pt armarea releului . Schimba releul si verifica daca ai tensiune pe firul de + care ajunge la luneta dupa ce apesi butonul . Bafta! |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
GL-05-AUY |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 18 September 06 ![]() |
La mine merge butonul... se aprinde becul ... dar nu da nici un rezultat ... nu se dezabureste
|
--------------------
Dacia
1310
1980
|
|
ATM |
![]()
Post
#6
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate ca ai intreruperi pe traseul metalic de pe luneta. Teoretic chestia asta se rezolva cu o solutie speciala (asa numita "putza de sticla") dar economic vorbind, e mai rentabil sa iei luneta noua.
Sau poate ca pur si simplu un papuc dintre cei 2 care sunt lipiti de luneta atarna flururand in aer... Da un search dupa denumirea de mai sus si poate te lamuresti. |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Vios39 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
3 VOL BERLINA 4 USI
1992 TLX
- B-46-MCR
|
|
Sudsemnatu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Huligan Group: Members Posts: 1.703 Joined: 28 November 06 From: Bucuresti ![]() |
salut...
cateodata merge..cateodata nu merge..nici nu mai stiu ce sa inteleg! m-am uitat acolo jos pe casta de comandata..am gasit "siguranta" de la dezaburire..e galbena.. sa o schimb pe aia? dar unde gasesc asa ceva noua? |
--------------------
Skoda Fabia 2005
Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova
2000/2007/2002 Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does |
|
estendir |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 27 March 07 ![]() |
QUOTE(GL-05-AUY @ 1 Dec 2006, 11:54) Salut ! Si eu am exact aceeasi problema. Am masurat si tensiunea dintre bornele de la luneta si este cat trebuie (12 v) . Circuitul de pe geam nu este intrerupt deloc . Aveti vreo idee ? Merci ! |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1996
|
|
estendir |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 27 March 07 ![]() |
QUOTE(estendir @ 27 Mar 2007, 12:51) Salut ! Si eu am exact aceeasi problema. Am masurat si tensiunea dintre bornele de la luneta si este cat trebuie (12 v) . Circuitul de pe geam nu este intrerupt deloc . Aveti vreo idee ? Merci ! am gasit raspunsul tot in forum : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dezaburire&st=0 Mai pe scurt (acolo sunt multe reply-uri si explicatia e pe la mijloc): -se foloseste ohmetru - sa nu fie intrerupte liniile - tot ohmetrul sau ampermetrul pentru a vedea exact unde este intreruperea Numai bine ! |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1996
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se pune contactul si se porneste motorul se porneste dezaburirea apoi se masoara cu un voltmetru pe scala de 20V sau mai mare de 15V daca este tensiune si nu se dezabureste atuncieste intrerupta rezistenta de pe geam daca nu este tensiune se pune o tasta de masura la carcasa masinii (masa)si pe rind pe cele doua fire care se duc la geam daca exesta pe ambele capete atunci legatura la masa nu exista se reface legatura daca nu exisa atunci prolema este la releu buton sau siguranta
se depisteaza care este (actionind intrerupatoru se asculta care cupleaza) apoi se masoara daca exista tensiune pe doi din cei patru pini de obicei pe carcasa releului este o schema a pinilor daca exista pe amindoi atunci este releul defect daca este numai pe unul atinci se actioneaza butonul daca dispare tensiunea cind se decupleaza dezaburirea atunci este problema la sigurante alimentarea citcuitului principal daca eista permanent pe unul iar pe celalalt nu este indiferent de pozitia butonului atunci este butonul defect Attached thumbnail(s) schema.JPG ( Size: 27.68k ) Number of downloads: 212 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Bullix |
![]()
Post
#12
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu pot intelege logica acelui releu de dezaburire. Adica butonul imi armeaza o bobina care imi armeaza - de altfel - alt buton? ASTA IN CONDITIA IN CARE avem aceeasi tensiune de 12V si pe rezistenta lunetei... releu se foloseste, de exemplu, cand vreau sa actionez printr-o tensiune mica un circuit alimentat la tensiune mai mare. Sa zicem, 12V trec prin bobina si actionez un circuit de 220V etc. Ceea ce la masina nu e cazul. Deci?...
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#13
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
poate ca dezaburirea consuma un curent prea mare care nu il poate sustine butonul si rigleta de sub bord
ia ca exemplu electromotorul, nu este actionat direct de contacte..ci printr-un releu.... tot un exemplu bun este si faza lunga |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Bullix @ 27 Oct 2007, 14:17) Nu pot intelege logica acelui releu de dezaburire. Adica butonul imi armeaza o bobina care imi armeaza - de altfel - alt buton? ASTA IN CONDITIA IN CARE avem aceeasi tensiune de 12V si pe rezistenta lunetei... releu se foloseste, de exemplu, cand vreau sa actionez printr-o tensiune mica un circuit alimentat la tensiune mai mare. Sa zicem, 12V trec prin bobina si actionez un circuit de 220V etc. Ceea ce la masina nu e cazul. Deci?... cu ajutorul unor curenti de intensitate mica se comanda curenti de intensitate mare chiar daca tensiunea este aceeasi curentul absorbit de rezistenta cate este de ordinul citorva amperi este preluat de releu iar prin buton nu mai trece un curent mare ci unul de maxim 0,1A plus ca cuplarea si decuplarea se face mult mai rapid decit butonul (nu mai face arc electric la inchidere si deschiderea circuitului si in plus arcul electric la cc se stinge mai greu decit cel de ca) adica acea scinteie care se face la conectarea sau deconectarea circuitului |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Bullix |
![]()
Post
#15
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles. Dar butoanele in general suporta curenti/tensiuni cu mult peste 16-25A/220-380V, la dimensiuni nu neaparat imense. Intrerupatorul de la veioza mea de birou (cu bec de 60, ce-i drept
![]() Cat despre scanteie, aici te aprob. Exemplu: scanteia pantografului de pe locomotivele electrice la cuplare/decuplare. Sunt "doar" 25kV CC, da' zici ca tuna si fulgera... |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
"Sunt "doar" 25kV CC, da' zici ca tuna si fulgera" tensiunea este de 25-27 KV curent alternativ ceea ce auzi este incarcarea electrostatoca bufnitura aia este de la itreuptorul cu aer comprimat pentru a stinge arcul creat la deschiderea circuitului secventa de coborire este astfel :decupleaza alimentarea cu ajutirul intreruptorului , se deschide un separator , coboara pantograful , dupa care intreruptorul se inchide , la ridicare secventa fiind inversa This post has been edited by bygy007: 28 Oct 2007, 20:59 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#17
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
in legatura cu dezaburirea stie cineva de ce nu se mai aprinde martorul in bord ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
butonul l-ai verificat??
This post has been edited by bygy007: 28 Oct 2007, 21:03 Attached thumbnail(s) buton_cu_bec.JPG ( Size: 30.15k ) Number of downloads: 180 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#19
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
este nou
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
verifica becul poate este nasol ai o schema a butonului masa becului se ia din instalatie sau de la carcasa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#21
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
ok o sa verific daca tot vorbeam de martori bord
becul de la martor soc nu se aprinde mereu... schimb cablul ? |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
becul de la soc functioneaza asa : el are + tot timpul cit ai contactul pus (daca acel fir il pui la masa becul trebuie sa se aprinda) minusul il ia prin cablul de soc de la carburator esre posibil sa nu se faca contact intre partea unde intra papucul (nu stiu cum este acolo) si cablul de soc
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 08:13 |