Cat trebuie sa fie tensiunea la borne la baterie?
![]() ![]() ![]() |
Cat trebuie sa fie tensiunea la borne la baterie?
Alex Baccilu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 February 07 ![]() |
|
||
--------------------
Logan 1.6 16V
Prestige
2007
-
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
elementi intrerupti , baterie descarcata vezi consumul in repaos(Curentul maxim care trebuie sa fie absorbit din baterie cind masina este oprita si cu totul pe stand-bynu trebuie sa depaseasca 50mA
nu cred ca se intelege prea bine este luat de pe certificatul de garantie de la bateria Caranda in acelasi certificat scrie ca tensiunea trebuie sa fie intre 13,8-14,4V) dau acest fenomen pune-o pe redresor 12h si apoi vezi rezultatele eventual daca dupa ce ai incatcat-o si o lasi 3-4 zile nepornita si ai aceleasi probleme atunci bareria este nasoala This post has been edited by bygy007: 3 Dec 2007, 21:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Alex Baccilu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 February 07 ![]() |
Asadar 12 V in repaus cum am eu e nasol??
Am doar un led care sta aprins pe bord antisulfatare. |
--------------------
Logan 1.6 16V
Prestige
2007
-
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
in repaos 12,85 V si o densitate de 1,28 corespunde unei incarcari 100%. 12,5 V corespunde unei incarcari de 25%. Sub, bateria e oficial descarcata.
Incarcarea bateriei se impune cand tensiunea scade sub 12,6 V. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alex Baccilu |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 15 February 07 ![]() |
multumesc frumos, deci 12,25 V cat am eu in repaus inseamna baterie moarta.
|
--------------------
Logan 1.6 16V
Prestige
2007
-
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Am masurat intr-un depozit mai multe baterii noi cu un voltmetru digital, scump si destul de precis. Media masurata a fost de 12,7 V.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
13.8V - 14.4V trebuie sa fie cu motorul pornit.
Altfel, cum a zis argon. Cu mentiunea ca daca tii mult timp masina la ralanti si cu multi consumatori porniti ai sanse sa se descarce bateria pentru ca alternatorul la ralanti are un debit mic de curent si nu exista un sistem electronic care sa mareasca ralantiul pentru compensarea consumatorilor, asa cum e la masinile cu injectie, de exemplu. This post has been edited by nh1980ro: 4 Dec 2007, 21:11 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
annem |
![]()
Post
#8
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Iata o parere din America. La 12,65 V, o baterie se considera 100% incarcata. Printre multe altele, gasesti tabele care arata ce tensiuni trebuie sa aiba o baterie buna in exploatare in functie de temperatura, temperatura de inghet in functie de starea de incarcare, etc.
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Da, tensiunile date de argon ar trebui masurate la 25 de grade temperatura ambianta. Daca e mai rece tensiunile alea ar trebui sa mai scada putin.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
raduboy |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 22 July 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 4 Dec 2007, 21:08) Cu mentiunea ca daca tii mult timp masina la ralanti si cu multi consumatori porniti ai sanse sa se descarce bateria pentru ca alternatorul la ralanti are un debit mic de curent si nu exista un sistem electronic care sa mareasca ralantiul pentru compensarea consumatorilor, asa cum e la masinile cu injectie, de exemplu. Pe asta de unde ai scos-o?Adica,tu ,la masina ta pe injectie,daca aprinzi farurile, iti creste turatia la relanti? Releul de incarcare se ocupa de reglarea"debitului"pentru incarcarea bateriei.Si releu de incarcare are Dacia,13XX Oltcit si alte masini pe carburator. |
--------------------
Fiat Stilo
-
1.8 16V Dynamic
- CJ07APZ,
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 4 Dec 2007, 22:08) 13.8V - 14.4V trebuie sa fie cu motorul pornit. Altfel, cum a zis argon. Cu mentiunea ca daca tii mult timp masina la ralanti si cu multi consumatori porniti ai sanse sa se descarce bateria pentru ca alternatorul la ralanti are un debit mic de curent si nu exista un sistem electronic care sa mareasca ralantiul pentru compensarea consumatorilor, asa cum e la masinile cu injectie, de exemplu. Te contrazic puțin la mașinile cu injecție. Pe Logan treaba stă în felul următor: într-o zi ploioasă am aprins faruri+proiectoare, dezaburire lunetă și oglinzi, A/C pentru dezaburire, motor cald, turație de relanti aprox. 750 rpm (nu era mărită datorită consumatorilor, vara într-adevăr când e pornit A/C crește turația de relanti, când e rece afară nu crește) și am observat că fluctua turația ventilatorului de bord (care era pe treapta a 4-a) foarte mult. Cum o călcam peste 1.000 rpm băga puternic, cum scădea la relanti cum scădea și turația ventilatorului (echivalent treptei a 3-a). Trageți voi concluziile. Menționez că bateria e schimbată, are vreo 3 luni, iar la verificarea de garanție avea 13,9 V cu motor cald la relanti cu faruri+proiectoare aprinse. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(raduboy @ 5 Dec 2007, 22:57) Pe asta de unde ai scos-o?Adica,tu ,la masina ta pe injectie,daca aprinzi farurile, iti creste turatia la relanti? Releul de incarcare se ocupa de reglarea"debitului"pentru incarcarea bateriei.Si releu de incarcare are Dacia,13XX Oltcit si alte masini pe carburator. Daca nu vine suficient curent de la alternator nu are ce regla releul. Releul se ocupa de "reglarea debitului" in tot circuitul. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Era un tabel cu curentul pe care il baga alternatorul de Dacia 13xx la 800rpm si acel curent era minim, avand in vedere ca alternatorul de Dacia 13xx nu e unul de capacitate mare.
Daca aprinzi farurile pe faza scurta e ok, dar daca pui dezaburirea, faza lunga, si o statie audio ceva mai puternica ai sanse sa se descarce. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Releul regulator de tensiune, asa cum este denumirea sa completa, se ocupa cu reglarea nivelului de tensiune in sistem, nu cu incarcarea bateriei. Bateria isi ia singura curentul necesar, infunctie de tensiunea alternatorului si de consumatorii porniti.
Acest releu nu permite cresterea tensiunii peste 14,4 V. Tensiunea generata de alternator este functie de turatia rotorului alternatorului -deci a motorului- si de sarcina, adica de curentul solicitat la borne. Cresterea turatiei motorului creste tensiunea debitata, care trebuie limitata, pentru a nu distruge celelalte elemente: bateria, becuri, etc. Aici intra in functie releul, care permite sau nu alimentarea infasurarii de excitatie a alternatorului, generandu-se sau nu tensiune. La o turatie constanta -relanti - tensiunea la borne va scadea odata cu conectarea mai multor consumatori, de curenti posibil mari, si este posibil ca tensiunea debitata de alternator sa scada spre 13 - 12 V apoi, fapt care duce la neincarcarea bateriei. nh1980ro are dreptate. Curentul de incarcare apare intotdeauna ca urmare a diferentei de tensiune intre alternator si cea a bateriei. Curentul electric apare doar in urma unei diferente de potential intre 2 puncte. Cand diferenta tinde catre 0, curentul tinde catre 0. This post has been edited by costin_bad: 6 Dec 2007, 16:20 |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cam asa se rezolva problema cu puterea alternatorului http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496528 acum depinde de posibilitati
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
SYL |
![]()
Post
#16
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 6 Dec 2007, 11:21) Daca aprinzi farurile pe faza scurta e ok, dar daca pui dezaburirea, faza lunga, si o statie audio ceva mai puternica ai sanse sa se descarce. O mica precizare, difernta de consum al curentului intre faza scurta si faza lunga e nesemnificativa, mai exact 10w (ma refer in cazul becurilor standard de 55/60 sau 40/45w)... |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
10W la 12V inseamna 830mA, deci e ceva. sau 415mA daca e diferenta de 5W.
Deci e ceva. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:57 |