Cheie dinamometrica, Reglare
![]() ![]() ![]() |
Cheie dinamometrica, Reglare
bygy007 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
alin_vma |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 28 April 07 From: Cugir-Alba ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 1 Jan 2009, 22:20) Fratilor va certati degeaba si aiurea A pus cineva mina pe o astfel de cheie si a strins cu ea ?? Acum ca idee sint chei dinamometrice cu plaja relativ mica 2-25Nm si palja relativ mare 150-750Nm Acum din experienta mea de folosire a diferitelor chei si forte de stringere parerea mea este daca cineva stringe numai chiulase un anumit timp este posibil sa isi formerze mina si sa stringa dar cu o toleranta de 2Nm la un cuplu de 65 , mi se pare absurd . Oricum nu este o forta asa mare la o cheie de 10-100 Nm daca ai fi citit tot topicul vedeai ca am pus niste poze cu on astfel de cheie si si cateva date despre ea si "...din experienta mea de folosire a diferitelor chei si forte de stringere..." ii scriai initiatorului topicului ce ii lipseste din cheie.Nu contest experientata. dar vorba ta haide-ti sa-l ajutam pe om. |
--------------------
dacia
1310 tx
1988/berlina
- AB-06-BGI
|
|
77sky |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru ocazional Group: Members Posts: 182 Joined: 22 March 08 ![]() |
QUOTE(argon @ 1 Jan 2009, 19:53) Apropos legat de crapatul blocului, crapa cand exista apa(lichide) in gaurile suruburilor, nu ca s-a strans aiurea neaparat. Multumesc pentru aceasta completare...Citisem randurile acestui topic zilele astea si am observat ca nimeni nu spunea nici un cuvintel despre acest lucru...(mizeria din gauri, precum si de mizeria surubului/prezonului); ceea ce inseamna ca nu prea au lucrat cu asa ceva ![]() Si mai e ceva...am mai observat cum strangeau unii prezoanele, cu prelungiri lungi si se mirau ca le plesneste... ![]() Iti trebuie intr-adevar multa experienta ca sa strangi o chiulasa doar cu mana si corect, dar se poate. Daca ati fi lucrat in service ati realiza ca sunt sute de suruburi care au cupluri de strangere specificate in carte; nu sta nici mama ciorilor cu cheia dinamometrica intr-o mana si cartea ce are cuplurile de strangere in cealalta... Insa topicul a pornit de la ceva si a ajuns altundeva... Ideea este ca o cheie dinamometrica normala are posibilitati de reglaj, pentru diverse cupluri. This post has been edited by 77sky: 2 Jan 2009, 01:36 |
--------------------
_
_
_______________ Logan Ambâț 1.5 DCi, 70HP (dopat la 95), JR5 AH, vara lu' 2007 nasterea & "Taz" 1.6 dCi 160 CP, Ints EDC, tot vara, dar lu' 2016
|
|
alina169 |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 12 June 07 ![]() |
QUOTE(77sky @ 2 Jan 2009, 02:14) Multumesc pentru aceasta completare...Citisem randurile acestui topic zilele astea si am observat ca nimeni nu spunea nici un cuvintel despre acest lucru...(mizeria din gauri, precum si de mizeria surubului/prezonului); ceea ce inseamna ca nu prea au lucrat cu asa ceva ![]() Si mai e ceva...am mai observat cum strangeau unii prezoanele, cu prelungiri lungi si se mirau ca le plesneste... ![]() Iti trebuie intr-adevar multa experienta ca sa strangi o chiulasa doar cu mana si corect, dar se poate. Daca ati fi lucrat in service ati realiza ca sunt sute de suruburi care au cupluri de strangere specificate in carte; nu sta nici mama ciorilor cu cheia dinamometrica intr-o mana si cartea ce are cuplurile de strangere in cealalta... Insa topicul a pornit de la ceva si a ajuns altundeva... Ideea este ca o cheie dinamometrica normala are posibilitati de reglaj, pentru diverse cupluri. Batranul caria i-am fost inas mi-a spus ca se foloseste cheia dinamometrica obligatoriu la chiulasa,paliere,manetoane si volanta la restul merge si la mana. cat despre mizerie si lichidele din gauri a scris cineva intr-un topic (ceva cu reparatia capitala a motorului).Dar sa nu deviem de la subiect ,cum spuneai,poate are cineva o cheie ca a lui Minel si pune poze cu ea sa stie omul ce-i lipseste. |
--------------------
renault
berlina
1989
- SB 04SGU
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Io am bagat tava de 1 metru la inelara de 17 cand am strans chiulasa si nu a crapat nimic. Dar am curatat frumos de tot paurile din blocul motor pentru ca am vazut ce se intampla daca ramane silicon in gaurile de prindere a pompei de apa. Nu am pus eu silicon, a pus un mester pe vremea cand nu era masina in posesia mea si evident ca s-au gatat filetii.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 31 Dec 2008, 17:38) unitatea de masura pt cuplu de forte e Nm(Newton*metru) de obicei erau gradate in daNm(cecaNewtonmetru) daca zici in Nm atunci ai de la 0,22daNm pana la 23daNm la amsina se folosesc 6,5-7daNm daca cheia e conform spuselor tale am vazut la Lukoil o cheie asemanatoare la 170 RON Am gasit si eu o cheie la super pretul de 1 mil, noua in magazin, numai ca nu stiu daca e buna ![]() Pe ea are marcat 1/2" si 28-210 Nm si dupa spusele lui cristi ar fi undeva 0,28 pana la 21 daNm ??? Sa nu o iau degeaba ![]() This post has been edited by Adrian_Boy: 14 Jan 2009, 16:13 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
emircea |
![]()
Post
#37
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(77sky @ 2 Jan 2009, 01:14) [...]nu sta nici mama ciorilor cu cheia dinamometrica intr-o mana si cartea ce are cuplurile de strangere in cealalta...[...] Eu chiar asa am stat, cu lista de cupluri sub nas si cu cheia dinamometrica reglabila in mana. Dar nu sunt mecanic de service, ci hobbist. Minel, daca n-ai un dispozitiv de calibrare s-o verifici, imprumuta una reglabila, in cateva zile - o saptamana iti faci cu ea treaba. Eu am imprumutat-o de la un coleg, care n-o folosea in mod curent, dar care a considerat ca daca umbla o data pe an cel putin la diverse motoare, la el merita investitia. Modelul e identic cu cel postat de Adrian_Boy. Suruburile cu cupluri de 6-10 Nm, le-am strans la simt. This post has been edited by emircea: 14 Jan 2009, 16:52 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
@mircea, sa inteleg ca este buna, merge bine la chiuloasa de la dacie ???
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
emircea |
![]()
Post
#39
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Da. Seamana foarte bine cu ce am folosit, desi colegul meu a aranjat sa-i fie adusa din Germania. Rotind de maner, stabilesti valoarea cuplului. Atentie cum blochezi manerul, sa nu schimbi cuplul la alta valoare cand strangi, rotind accidental manerul din pozitia stabilita initial. Instructiunile sunt intuitive, eu m-am descurcat destul de bine cu ele.
This post has been edited by emircea: 14 Jan 2009, 22:48 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 15 Jan 2009, 00:20) E buna cheia , dar daca iti schimbi masina (cu una straina )nu o poti folosi la filtrul de ulei si motorina ca alea se string cu 25/nM . Inainte la Dacii se foloseau chei dinamometrice in KG/forta . |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se pot converti valorile
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
QUOTE(Minel @ 19 Dec 2008, 21:58) Zilele astea am primit o cheie dinamometrica(reglabila de la 5 la 20 daNm ) de la unchiul meu , (cea din poze ) si as dori sa stiu daca ar cineva idee de cum se regleaza (chiar daca pe ea scrie ca ii reglata la 6.5 ) , ?? ![]() Are un surub de tensionare sau detensionare in capatul cheii dar de reglajul propriu-zis nu am nici o idee , ![]() Daca a mai lucrat careva cu asa ceva sau are vreo idee cum se regleaza ,v-as multumi enorm !! ![]() Multumesc !! Cheia e completa, a fost fabricata de IUS pe vremuri ca SDV - pt activitati de productie. E o cheie dinamometrica semireglabila, pt uz intens. Se regleaza din acel surub cu dinamomentru de banc (inainte de utilizare), apoi se monteaza manerul (dintr-un plastic infect, rosu-murdar) cu ciocanul - si, daca avem chef, scriem la cat e reglata. Se pot strange apoi multe suruburi la acelasi cuplu. Nu e buna pt amatori - evident, trebuie o alta scula pt a o regla. Orice "reglaj" ulterior la surub strica treaba. QUOTE(Adrian_Boy @ 14 Jan 2009, 18:13) Am gasit si eu o cheie la super pretul de 1 mil, noua in magazin, numai ca nu stiu daca e buna ![]() Pe ea are marcat 1/2" si 28-210 Nm si dupa spusele lui cristi ar fi undeva 0,28 pana la 21 daNm ??? Sa nu o iau degeaba ![]() Pai stii cum e - cat dai, atata face. E un intrument de masura ce contine un surub si un arc, plus o articulatie ce face click. Eu unul nu as paria o chiulasa (sau altceva sensibil la cuplu de strangere) ca o "rabla" va masura corect. Parerea mea e ca decat un no-name de 100Ron, mai bine un IUS de 15 ani, in stare buna. Da, am facut si noi scule OK (atat timp cat erau simple). Daca ai acces la un stand de etalonare, atunci merita luata si troaca aia la 100Ron; o verifici, ii faci fisa si o folosesti o luna. Dupa aia o verifici din nou. Daca a luat-o razna, o arunci (daca arcul e prost, se decalibreaza singura). In final, inca ceva - orice scula OK vine cu o fisa individuala metrologica. Acea fisa e scrisa individual (de mana sau de calculator) si reprezinta masuratorile facute la iesirea din fabrica. Cele ce nu au fisa au toleranta de +/- 15-20%, chiar si mai mult (daca sunt proaste). O scula buna are 3-4% This post has been edited by Stefan_B: 18 Jan 2009, 19:41 |
-------------------- |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
am si eu o intrebare unde gasesc sa converttesc din (daN.m in Nm) sau 1daN.m=? Nm. multumesc
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#44
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Hint: 1daN= 10N
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok mersi
<span class='edit'>27 Feb 2009, 00:54:</span> CHEIE DINAMOMETRICA HAZET [6121-1 CT +] cheia este noua am folosita o singura data la o chiuloasa de dacie este in cutia de plastic de origine tel 0723652247 momenntan cu ea lucrez( este ca noua oricum) are plaje nica dar precisa 20-120Nm pentru poza http://www.daciaclub.ro/-VAND-CHEIE-DINAMO...0-p1756972.html This post has been edited by kindeeru56: 27 Feb 2009, 00:58 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#46
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Mi-am luat si eu o cheie dinamometrica, de la firma asta . O fi buna sau nu, imi place ca are coada lunga si pot strange/desface mai usor. Nu prea o folosesc, dar au fost momente cand am avut nevoie de o cheie zdravana, asta are si clichet si pot sa o pot sa o pun si langa scaun, sa o am mereu la-ndemana.
|
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in mod normal cu cheia dinamometrica doar se string , verifica suruburi , de desfacut se desfac cu o cheie normala , ca se strica
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
QUOTE(logan1.5dci @ 26 May 2009, 14:42) Mi-am luat si eu o cheie dinamometrica, de la firma asta . O fi buna sau nu, imi place ca are coada lunga si pot strange/desface mai usor. Nu prea o folosesc, dar au fost momente cand am avut nevoie de o cheie zdravana, asta are si clichet si pot sa o pot sa o pun si langa scaun, sa o am mereu la-ndemana. La ce bani te-a dus toata afacerea, ai o poza sa vedem si noi mai exact produsul ? ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
ab05mlw |
![]()
Post
#49
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
salutare la toata lumea.
vreau sa imi strang chiulasa si nu stiu care e cuplul la care se strange. pe cheie are 2 tipui de forte kg/m si Nm. care este valoarea pentru chiuloasa? in Nm ? |
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#50
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
O strangi intre 5,5 si 6,5 daNm.Adica 55 N sau 65 N.Eu am preferat 6,5.Dupa 500 de km faci restrangerea chiulasei si reglezi din nou culbutorii.Restrangerea o faci la 50 de minute dupa oprirea motorului(asa scrie Biblia) la una din cele doua valori (sau intre ele).Cel mai bine anunta cand a venit vremea restrangerii si revenim cu sfaturile.
Tine cont si de ordinea de strangere a prezoanelor. 7 5 2 4 10 9 3 1 6 8 Spor la treaba. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
ab05mlw |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
mersi. daca le-am strans mai putin acum ca stiu valoarea exacta pot sa le restrang? la valoare de 65Nm ?
|
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
pcostica |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
inainte de strangere este bine sa slabesti surubul un sfert de tura si dupa aceea sa-l strangi la cuplu.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#53
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Pai cam cu cat le-ai strans mai putin?Eu zic sa faci cei 500 de km si restrangi dupa.Intre timp urmareste semnele unei garnituri de chiulasa care nu etanseaza bine,sa nu cumva sa ai surprize.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Azi am fost sa cumpar o cheie dinamometrica, tipul avea 3 chei, nu am putut sa o fac sa clikcaie
![]() Are o piedica ceva, pentru ca strange la infinit ?!!! - am gasit doar 3 reglaje la ea: a) surubul din coada (negru) pentru a bloca reglajul B ) manerul striat pentru a regla cuplul c) si sensul ca la orice cheie cu cliket aflat sus in capatul opus manerului cheia esta LUX (lux-tools) nemteasca. HELP ! This post has been edited by Adrian_Boy: 13 Dec 2009, 14:56 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
ab05mlw |
![]()
Post
#55
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
poate era reglata la un cuplu prea mare. din maneru ala stirat reglezi cuplul si din surubelu ala din cap blochezi sa nu se deregleze.
This post has been edited by ab05mlw: 13 Dec 2009, 14:57 |
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am incercat cu toate cuplurile posibile, am introdus pana si acel capat al cheii (in care se introduc acele tubulare de diferite marimi) intr-o menghina, am strans cat se poate, ca pe urma smulgeam mengina.
Una era sigilata, nu pot sa cred ca erau defecte din fabrica ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#57
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca nu sare dupa ce ai strans la cuplu sar putea sa fie defecta .. vezi si tu cum functioneaza mai precis .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
argon |
![]()
Post
#58
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
lasa menghina, incearca la o piulita la o roata, o desfaci si pui cheia pe ea la 90-100 Nm si da-i si strange. Cum te astepti sa clicaie? fii atent la ea ca scoate un click discret, nu scapa cand atinge cuplul setat, deci poti strange la infinit daca nu ai prins semnalul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Eu stiu ca se opresc din strans aceste chei, adica in incercarea de al strange la un cuplu de 4,2 si am rupt un surub de M8 (cu piulita pe el), altfel nu-i vad utilitatea
![]() Argon, stiu ca se aude click, scria si in manualul cartii tehnice, avea si pentru limba romana, adica cu cat cuplul e mai mare cu atat click-ul se aude mai puternic ! Uite si pozele de la cheie, exact acestea sunt. Ce ma mai mira ca una era sigilata, am incercat-o si pe aceea, am strans cu o cheie franceza la cel mai mic cuplu, tot nu sarea, nu scotea nici un zgomot ... nimica ! ![]() Un filmulet cu doua modele, cel de-al doi-lea ce cel pare am dorit sa-l achizitionez, deci galagie care o face cand ajunge la cuplu, o aude orice surd ![]() Imi cer scuze pentru insistenta. This post has been edited by Adrian_Boy: 13 Dec 2009, 17:57 Attached thumbnail(s) unu.JPG ( Size: 1.46mb ) Number of downloads: 6536 doua.jpg ( Size: 483.6k ) Number of downloads: 6500 trei.JPG ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 6428 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ca unul care folosesc uzual chei dinamometrice , ideea este ca ea finctioneaza doar pe strins , trebuie sa faca acel clik , pe undeva trebuie sa aibe o sageata pentru a indica sensul , la cum este reglata (ce in poza in care o tii cheia in mina) eu zic ca e la cuplu mare , dar nu trebuia sa se desfaca asa mult , trebuie sa mearga doar pina la gradatii (capetele lor) incearca in zona gradatiilor , daca nu clicaie atunci este defecta (parerea mea)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 03:52 |