Cum sa iti construiesti un garaj..., ...folosindu-ti mainile...
![]() ![]() ![]() |
Cum sa iti construiesti un garaj..., ...folosindu-ti mainile...
SiloS |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.284 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
|
||
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|||
RZV |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 812 Joined: 24 August 05 From: Online ![]() |
Io as vedea si cat costa panouri tip sandwitch pe stuctura metalica. Au si partea de izolatie fonica si termica inclusa, acoperis, etc.
Desi, daca e sa faci in curte, arata cam prea industrial. |
--------------------
Scott
Mountain Bike
1990
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
sa te intreb de autorizatie, proiect etc?
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Lasa-ma sa ghicesc. Ai vrea sa incapa 4 masini inauntru, si nu te-ar deranja existenta unui elevator.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
neumann |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
pai daca avea proiect, probabil nu mai punea intrebarile alea referitoare la calculul structurii, alea alea
|
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
SiloS |
![]()
Post
#6
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.284 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE sa te intreb de autorizatie, proiect etc? Proiectul acum il facem... Daca ma incadrez in bani, il si autorizez spre a se concretiza intr-un garaj! Nu vreau sa incapa 4 masini, vreau sa incapa una singura cu suficient de mult spatiu pe langa ea cat sa pot lucra linistit si cu ceva spatiu de depozitare. Revin cu detalii... |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
luck33ro |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
|
--------------------
***
**
***
|
|
Ake |
![]()
Post
#8
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
In functie de dimensiuni, alcatuire si reglementarile locale, autorizatia poate sa nu fie necesara.
Unul facut de mine pentru un prieten, cam trei zile de munca cu totul, dar cu pauze...adica a luat vreo doua saptamani facut printre picaturi. fundatie-centura de beton, 60cm sub pamant, 20cm deasupra (mai putin la usi), parca vreo 30 sau 40 grosime. cate 3 stalpi pe fiecare latura (8 in total - 4 in colturi, cate unul pe mijloc laterale si spate, unul putin excentric in fata (cat sa incapa o usa tip rulou de vreo 2 metri juma) dimensiuni de cca 6 metri si ceva pe 4 si ceva. Stalpii din profil rectangular 100 x 100 x 5 mm. Tot din profilul asta (pe care il aveam deja) am facut si grinda perimetrala desi mergea si profil ceva mai mic. stalpii bagati in centura si sudati de armatura (bare de 8 am avut eu, merg si de 6). Etrieri am folosit tot din ce ii ramasese de la casa, pusi la bunul simt. Peste structura asta de baza, am sudat un schelet din rectangulara de 30x50x3. Pe asta am pus panouri sandwich pereti si acoperis. Ulterior a vrut sa arate cam ca si casa de langa si a pus Lindab peste panouri iar la pereti am inventat ad-hoc din ce avea prin curte un termosistem. (aveam materiale ptr alcatuirea standard de la Baumit) Singura smecherie a fost ca intre tabla si polistiren am bagat pentru preluarea diferentelor de dilatatie un strat de OSB montat cu prinderi articulate. Cum spuneam, probabil a durat 30 de ore cu totul. Cel mai putin a luat montajul panourilor sandwich, vreo ora, le-am cumparat gata taiate pe dimensiuni si s-au potrivit la fix. Iti trebuie ca sa mearga repede trei oameni. Din cate am inteles de la amicul meu l-a costat pana la final cu instalatii si ce-a mai bagat dupa aia vreo 5000 de euro. This post has been edited by Ake: 4 Oct 2016, 16:50 |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
SiloS |
![]()
Post
#9
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.284 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
O amprenta la sol de 63m2 sper sa fie ok. 7m lungime, 6m latime, cu 3m/7m spatiu depozitare acareturi.
Inaltime perete 3 metri. Aproximativ 78 m2 de perete. Din care imi scad usile si cu ferestrele si raman cu ~70 m2. Apare problema urmatoare: Un m3 de BCA costa aproximativ 227 de lei. "Bca Elpreco 650x200x250 " Daca fac un perete gros de 20 de cm (e suficient, e prea gros? merge si de 15cm?) inseamna ca dintr-un metru cub pot construi 5 m de perete. Dupa un calcul sumar rezulta ca imi trebuie ~3000 RON doar pentru BCA. Cat m-ar costa si lipiciul dintre caramizi pentru asa ceva ? Dar fundatia? Cum se construieste fundatia? Sapat, turnat pietris in groapa, batatorit pietrisul si apoi turnat beton? 4 Oct 2016, 18:02: Panourile de tip sandvich sunt mai scumpe decat BCA-ul. Costul total al peretelui de BCA creste in functie de preturile cimentului de legatura, glet, var... Avantajul BCA-ului e ca imi permite evolutia in etape... In prima faza un perete din BCA chel, urmand ca dupa un an sa il finalizez cu glet/var. This post has been edited by SiloS: 4 Oct 2016, 17:02 Attached thumbnail(s) fg.jpg ( Size: 43.06k ) Number of downloads: 516 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
Ake |
![]()
Post
#10
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Sef, lipiciul dintre caramizi nu te costa prea mult daca nu te arunci la super-glue din ala scump de 15 lei sticluta de 8 ml
Eu l-as face exclusiv cu fieratanii, castigi timp la greu, e infinit mai simplu, nu faci nici un pic de mizerie...si probabil materialele costa cam la fel...poate doar putin mai scump, dar scutesti din alte chestii. La ce dimensiuni zici tu acolo, autorizatie iti cam trebuie. Eu aveam conditie (primita de la primarie) de 2 m sub cornisa si metal ca material ca sa nu am nevoie de autorizatie |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
SiloS |
![]()
Post
#11
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.284 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Avantajul la fieratanii e ca il poti fixa de fundatie prin suruburi.... ceea ce il face demontabil... ceea ce inseamna ca nu trebuie autorizatie.
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Posibila solutie alternativa (nu inseamna neaparat ca este si buna pentru tine): 2 containere de 40', lipite unul de altul pe latura lunga si apoi izolate termic cu polistiren.
Rezulta un spatiu intern total de cca. 12m (L) x 4.7m (l) x 2.3m (h), cu o rezistenta structurala foarte buna si loc super suficient cam pentru orice activitate de garaj. In plus, nu-ti trebuie fundatie si sunt convins ca nici autorizatie de constructie, de vreme ce in esenta sunt 2 cutii puse pe sol. Info: https://en.wikipedia.org/wiki/Intermodal_co...#Specifications |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
Victorine |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
6x7 nu e 42?
![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
Serje |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
zax |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SiloS @ 4 Oct 2016, 18:18) Avantajul la fieratanii e ca il poti fixa de fundatie prin suruburi.... ceea ce il face demontabil... ceea ce inseamna ca nu trebuie autorizatie. imi place cum gandesti... da-le consultanta alora de-au facut asta ca-i tot dă fer. ![]() Ma, cel mai simplu si ieftin il faci din lemn da tot iti trebuie dimensionat lemnul ala ca s-a mai bazat unu' p-aci pe un tigan si a consolidat planseul de doua ori (si nici acum nu cred ca stie unde a gresit). Pentru fundatie si placa chemi un negru sa ti-o faca, nu merita nici munca si nici banii in caz ca nu iese pentru cat iti cere ala pe manopera. Zidaria iar n-o sa-ti iasa daca nu ti-a aratat nimeni si-o faci din carti, pentru metal fie ti-l pregateste cineva si tu doar il montezi fie il il tai si-l sudezi tu la pozitie... daca te pricepi si ai cu ce da' chiar si-asa, sa te vad cum aliniezi elementele verticale. Pentru lemn iti trebuie un joagar si-un ciocan. Ca sa-l protejezi de umiditate, carton bitumat sub perete si ridicat 15-20cm pe fetele peretelui si membrane anticondens si bariera de vapori sub finisaj. Oricum, daca nu stii nimic asigura-te ca ai disponibil cel putin dublul bugetului calculat. This post has been edited by zax: 4 Oct 2016, 18:56 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
Cosstel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 November 05 ![]() |
|
--------------------
VW
Caddy Furgon
2006
- B03??? I'm a simple man, I see boobs, I press LIKE!
|
|
Markos |
![]()
Post
#17
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
Ake |
![]()
Post
#18
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Serje @ 4 Oct 2016, 17:47) Adica adancimea de inghet ii pe la 50cm??? ![]() eee...e mai jos, da atat am avut materiale, plus ca e naspa de sapat mai adang cu harletul. In plus, proprietarul a zis ca daca e frig afara pune el o plapuma de jur-imprejurul garajului sa nu moara fundatia de frig.... QUOTE(zax @ 4 Oct 2016, 18:55) ... daca te pricepi si ai cu ce da' chiar si-asa, sa te vad cum aliniezi elementele verticale. sfoara...plumb, d'astea din popor...sau un laser frate!...ca au aparut pe la magazine unele ieftinache sub 200 de lei |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
zax |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ake @ 4 Oct 2016, 20:52) sfoara...plumb, d'astea din popor...sau un laser frate!...ca au aparut pe la magazine unele ieftinache sub 200 de lei Nu m-am exprimat destul de complet ![]() Oricum, asta cu invatatul meseriei de constructor de pe forum devine din ce in ce mai interesanta ![]() |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
Serje |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Ake @ 4 Oct 2016, 20:52) eee...e mai jos, da atat am avut materiale, plus ca e naspa de sapat mai adang cu harletul. In plus, proprietarul a zis ca daca e frig afara pune el o plapuma de jur-imprejurul garajului sa nu moara fundatia de frig.... Nu fundatia sufera de frig, asa puteai pune direct pe pamant si tot cam acelasi drac era si mai facea si economie de material si nici nu mai dadea la harlet atata. |
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Blasfemie, ar spune taica Dragos... El are obsesii cu constructorii
![]() 5 Oct 2016, 08:31: QUOTE(zax @ 4 Oct 2016, 21:04) Nu m-am exprimat destul de complet ![]() Oricum, asta cu invatatul meseriei de constructor de pe forum devine din ce in ce mai interesanta ![]() This post has been edited by luck33ro: 5 Oct 2016, 07:31 |
--------------------
***
**
***
|
|
DragosP |
![]()
Post
#22
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Dragul meu, încearcă să nu mă mai aduci în discuțiile care nu mă privesc, cel puțin pentru că nu m-am implicat în ele.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Avand in vedere ca initiatorul doreste o constructie izolata cat de cat (ca vad ca vrea sa puna polistiren intre straturi), in locul lui eu l-as face din lemn.
N-as face fundatie continua ci doar niste piloni din cand in cand pe care m-as lega cu suporti speciali pentru lemn. As ridica constructia cativa cm de la sol cu ajutorul suportilor, as pune barne orizontale intre piloni si as pleca in sus cu o constructie cu cusaci de lemn, cu contravantuiri. Sub barnele (patrat de lemn) orizontale as baga niste caramizi sa reziste la eventuala umezeala ce ar veni de la sol, puse pe o folie bituminoasa) Pe exterior as pune tabla (cel mai ieftin) cu vata minerala intre si cu un interior din scandura sau OSB (scandura iese mai ieftin, dar se strange in timp, ca nu se gaseste la noi scandura uscata). Vata minerala nu e cu mult mai scumpa decat polistirenul (cu 10-20% mai scumpa) dar umple mai usor goluri atipice (rezultate din contravantuiri, de ex) Structura metalica ar avea problema trasnferului termic si daca nu se izoleaza in afara structurii metalice, degeaba se pun materiale izolante intre peretii exteriori si interiori. De asemnea, oberv ca problema la constructia dorita deschiderea mare. Pentru 6 metri deschidere, indiferent daca la acoperis sunt barne de lemn sau profile de metal, sunt necesare contravantuiri sau grinzi "compuse" (nu stiu care e denumirea inginereasca, gen cele de poduri de metal cu grinda jos, grinda sus si intre ele cu contravantuiri). Daca iarna e cu multa zapada, la prima "indoire" de acoperis o sa se intelega de ce sunt necesare masurile de intarire... Suportii de lemn sunt de genul celor atasati. 2 sunt pentru a fi inglobati in beton, al treilea se prinde cu buloane in betonul gata turnat si intarit Attached thumbnail(s) suport_pt_stalp_2.jpg ( Size: 68.66k ) Number of downloads: 318 suport_pt_stalp.jpg ( Size: 73.52k ) Number of downloads: 301 suport_stalp_3.jpg ( Size: 111.1k ) Number of downloads: 297 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
silo, tunel nu vrei?
ps klaus cam greu sa tina o masina, si colegu are cateva chiar grele, pe podea de lemn ridicata de la sol. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
|
--------------------
***
**
***
|
|
klaus |
![]()
Post
#26
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
sapa de beton/dale de beton pe structura de lemn, la garaj, ce padure vrei sa taie. o sa ii zici sa nu ridice masina pe cric in garaj, ca poate si in curte.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
corbex |
![]()
Post
#28
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Pe vremea mea un garaj se facea simpu. Puneai masjna in curte, bateai 4 pari in colturile masinii si puneai o șatra pe ei.
This post has been edited by corbex: 5 Oct 2016, 12:10 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
kato |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 17 October 06 From: barlad ![]() |
madmax nu alta
![]() |
--------------------
renault
scenic
2000 rxt - scenic III 1.6 dci
- vs 05 glx vs 79 glx
|
|
tarzy |
![]()
Post
#30
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
sa-ti spun cum am facut eu acum ..... cred ca-smai bine de 8 ani
suprafata aproximativ 5,5 * 6,5 teren cu ceva declivitate constructie realizata pe parcursul a 4 ani .... etapizat pe motiv de buget/timp, de fapt si acum ar mai fi niscaiva bibileli de facut. - fundatie - sapat perimetru la harlet, latimea harlet si adancime variabila (unde aveam de ridicat terenul mai adanc (peste 60 cm), unde era "la fata" cam 15 cm - opratiune facuta de mine in cca 3 ore - cofrarea si armarea fundatiei - am folosit ptr stabilirea planeitatii sistemul de "furtun cu apa" .... a iesit chiar super bine, ptr armare plasa de buzau decupata si modelata, in armatura am prins si mustati din fier beton (FI 8) cate 2 din metru in metru si lungime de cca 1m - cam 2 ore; - nivelare suprafata, ptr a umple am folosit pamantul scos de la sapatul fundatiei, plus compactare - m-a ajutat un vecin ptr asta ... nu cred ca a durat mai mult de 4 ore; - placa - armatura cu plasa de buzau + turnat si fundatie si placa cu beton facut la minibetoniera - cu 2 ajutoare am lucrat cam 6 ore .... ne tinea in loc betoniera ca se supraincalzea - a ramas in acest stadiu cam 2 ani, parcam linistit masinile si remorca pe suprafata perfect dreapta - in vara viitoare am adus 2 "dorei" din care unu cat de cat priceput si am ridicat garajul din lemn (structura din grinzi de 10x10 prinsa de placa cu mustatile din FB si folosit carton bituminat ptr izolatie, acoperit cu tabla galavinzata si pereti din scandura de constrcutii peste care am lipit placi de poliestiren (parca 2,5 grosime) cu adeziv de poliestiren, am folosit ptr ferestre "fixe" recuperari din ce aveam prin batatura. lucrare facuta intr-un singur w/e de vara lucrand zi lumina (estimez ca minim 30 de ore de lucru in 3 persoane); - a stat in aceasta stare (fara usi, fara pereti finisati, etc) cativa ani buni (il foloseam sa adapostesc peste iarna Dacia 1100, remorca si cutiile de stupi) inchis "provizoriu" cu placi de osb prinse in autofiletante - il desfaceam doar de 2 ori pe an. - prin 2012 am facut portile, din structura de metal inchise cu osb - cu un meserias sudor" am lucrat un w/e .... dar in acest timp am mai facut si portile de intrare in curte - cam 15 ore 2 oameni estimez - in vara lui 2015 am finisat peretii cu tencuiala decorativa - cam 5 ore a lucart un dorel garajul s-a comportat foarte bine cu exceptia unei mici deplasari (am lasat deschiderea fara stalp de sustinere la mijloc) dar pe care am remediat-o "intarind" prin structura de fier a portilor. Este bine izolat termic, iarna temperatura este cu cca 10 grade peste cea de-afara. ce as fi facut mai bine: - fara deschidere atat de mare; - utilizat elemente de prindere in beton; - izolat si tavanul nu doar peretii, vara se incinge tabla foarte tare o mica poza din etapa in care nu aveam inca portile facute Attached thumbnail(s) 06112010047__Small_.jpg ( Size: 70.2k ) Number of downloads: 273 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:29 |