Cum se porneste o dacie pe carburator?
![]() ![]() ![]() |
Cum se porneste o dacie pe carburator?
DeXteR_G |
![]() ![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 6 January 06 From: Baile-Felix ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310
- BH-03-LPX
|
|||
aicidincolo |
![]()
Post
#32
|
![]() in timp ce tu citesti eu ma plimb cu masina ! Group: Members Posts: 161 Joined: 13 March 05 From: Valcea&Bucuresti ![]() |
o alta metoda de pornire, deschizi usa, tragi repede capota si tai firu de la alarma, pui un fir de + si alimentezi bobina ( asa ai contactu pus) te mai impinge un coleg si gata ai pornit-o... la asta te refereai?
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2006
- VLxxXXX chestii de tabla vopsita cu 4 roti care ar trebui sa se invarta
|
|
antheus |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 11 November 06 From: Giurgiu,Romania ![]() |
Cea mai buna metoda pt a porni o Dacie este asta:
Te urci in masina....pornesti faza scurta(se face pt a fii "armata" bateria(nush term exact)...apoi tragi socul jumatate(nu de tot ca nu mai intra aer si se inneaca)...dai 2-3 pedale si apoi contact...porneste in 90 la suta din cazuri....ATENTIE:dupa pornire nu da forja...mergi cu ea usor schimband putin mai devreme(eu schimb pe la 2700 pm) BTW...chestia cu contactu pus putin innainte se numeste "sa o tii pe bujie" dar asta se face la motorele diesel in special la Aro pt a incalzi mai bine bujia incandescenta This post has been edited by antheus: 8 Dec 2006, 15:23 |
--------------------
Dacia
1310
1997 Berlina
- GR-01-VSU
|
|
dacia berlina |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 12 August 06 From: berceni city ![]() |
cel mai usor o dacie pe carburator se porneste iarna, avand motorul rece, asa cum a spus si argon:
se apasa de 2 3 ori pe pedala de acceleratie pana la fund (pt amorsare) se trage socul (la jumate sau complet depinde de cat de frig a afara) se actioneaza demarorul dar fara a accelera deloc veti fii uimiti de cum o ia din prima ![]() Chestia asta o stiu de la un instructor auto. La toate daciile pe carb pe care le-am avut pe mana am aplicat principiul asta, niciodata nu m-a dezamagit |
--------------------
dacia
1410 li
2003 berlina 2002 520D, 2008 Z18XER
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
Vechea dacie a tatalui meu:
Tras socul 1/2-2/3. Dat la cheie. Rar se intimpla sa se inece (aprinderea reglata la cald...). Tras socul 1/3. Dat la cheie pina da senzatia ca porneste (3-4 sec) dupa care traf finut socul pina la 1/2...2/3. Nu pornea doar daca erau probleme (platini gata, bujii terminate, carburator infundat rau sau prea multa apa care ingheta). Dupa pornire. Bagat socul pina motorul mergea putin "gituit". Plecam sa deschid poarta. ieseam cu masina din curte. si gata, nu mai avea nevoie de soc. |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#36
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Cum pornesc eu dacia mea pe vremea asta:
- dau 2-3 pedale, dau la cheie, pornește la sfert, după 3-4 secunde se oprește; - repet operața, de data asta dau 1 pedală, dau la chieie, pornește, stă la relantiu, după care trag șocul. Probabil că vă întrebați de ce nu trag șocul din prima încercare, ei bine, abia după 4-5 secunde după ce motorul pornește am presiune la ulei, iar dacă trag șocul din prima încercare motorul bate. De foarte multe ori am pornit-o așa și dacă nu aș avea problema ''startul uscat'' aș porni-o mult mai ușor. La cealaltă dacie pe care am avut-o, trăgeam șocul la maxim fără să dau șprițuri și dădeam la cheie, pornea după 2-3 secunde foarte frumos ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
praxis |
![]()
Post
#37
|
![]() . Group: Members Posts: 73 Joined: 2 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Cum pornesc eu dacia iarna:
Dau vre-o 2-3 pedale, apoi dau la cheie cu acceleratia putin apasata (o ia dintr-a 2-3 cheie). Cand a pornit o tin pe la 1200 - 1300 (cat sa nu moara) pana urca uleiul, apoi o turez de vre-o 2-3 ori pana pe la 2500. Dupa asta sta la ralanti. |
--------------------
Dacia
1310 L + GPL
1996
|
|
My Berlina |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru American Group: Members Posts: 509 Joined: 29 November 04 From: Romania/United States ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- Sibiu/North Carolina Volkswagen Passat GLS V6 2.8L
4x4 Jeep Cherokee 4.0L 6-cylinder Dacia Berlina L A/C |
|
YakuZa |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 January 07 ![]() |
Va salut,
Tin sa mentionez ca sunt incepator si ca nu cunosc absolut nimic despre masini, scoala de soferi am facut-o pe un logan iar de curand mi-au cumparat parinti o dacia 1310 berlina din 98, o am de 2 luni, vreau sa va zic ca la inceput nu puteam nici sa o pornesc (ma dispera la culme), ori ii omoram bateria ori porneam dupa 10 incercari, am avut noroc ca am prieteni care mai mi-au explicat. Acum deja numai am probleme, m-am obinuit cu ea, singura problema este ca nu o pot pornii cu socu tras. Ma urc in masina, dau 3 pedale fara sa trag socu dupa care dau la cheie si tin acceleratia pe la 1500-2000 de turatii pt. circa 2-5 minute dupa care pornesc la drum. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
98
|
|
borkanel |
![]()
Post
#40
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
QUOTE ...singura problema este ca nu o pot pornii cu socu tras.... de ce nu poti? ![]() |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
YakuZa |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 January 07 ![]() |
QUOTE(borkanel @ 1 Feb 2007, 16:41) Pentru ca se opreste motoru .... sau trebuie sa apas acceleratia sa dau spituri si atunci cand este tras socu ? Eu stiu ca atunci cand trag socu ar trebuii sa porneasca fara sa ii mai dau eu spituri cu socu tras, daca asa nu merge incerc fara ..... ![]() This post has been edited by YakuZa: 1 Feb 2007, 21:32 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
98
|
|
borkanel |
![]()
Post
#42
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
probabil cablu de soc nu trage si clapeta...sau e cam dereglat carburatorul
![]() |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
YakuZa |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 January 07 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
98
|
|
tomi87 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
Desi nu am Dacia, ma bag aici cu o intrebare. Pe frig mare porneste fara probleme cu metoda 2-3 pedale si socul la maxim, insa, nu reusesc sa gasesc metoda pentru zilele cand nu e chiar atat de frig dar e racoare. Daca nu trag socul, nu porneste, daca trag cu un milimetru mai mult, se ineaca... Aveti ceva idei/sfaturi? Multumesc
p.s. de mentionat ca asta se intampla mai mult atunci cand masina sta mai multe zile, si , spre dosebire de Dacia, la Reno nu poti da la pompa de benzina cu mana. |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
incepator cu dacie |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 March 07 ![]() |
cred ca toti cei care au zis ca porneste usor dimineata petimp de iarna , toti o pornesc zilnic, de aceea nu ma mir ca pleaca bine. dar daca nu o mai pornesti vreo 2 zile , perioada in care afara e sub -5grade, ce ar trebui sai faci?
ca eu unu am patit asa ceva si am impins la ea de miau iesit ochii, si tot nu a pornit,asa ca am lasato in pace si am mai incercat peste vreo 2 ore cu pedala de acceleratie si ambreiajul la fund si socu tras si apornit dupa cateva chei.si inca ceva , stiu ca nu are legatura cu subiectul, dar ce sa fac adica cum sa lucrez cu cutia de viteze ca sa nu ii fac joc ca eu miam luat o dacie acuma o luna si nu am experienta, am condus doar masina scolli pana acuma, iar la dacia asta deja am un joc destul de mare la schimbator. da ca puteti sa ma ajutati cu vreun sfat va ramana indatorat, fiindca nu am la cine sa mai cer parerea. |
--------------------
dacia 1310 l
dacia 1310 l
1995 berlina
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#46
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
@incepator cu dacie, eu spre exemplu, pornesc motorul foarte usor, chiar si dupa mai multe zile de pauza, daca ma crezi, dau 3 sprituri si a luat-o la sfert si retine, nu mai stau sa dau la coada pompei de benzina.
Cred ca pornirea motorului este influentata de reglajele acestuia si inca ceva, orice motor de dacie trebuie sa porneasca cu socul tras la maxim ( daca reglajele sunt bune ). Daca ai nelamuriri in legatura cu cele doua probleme PM. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
gti98 |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
La batrana berlina (Dacia 1300 din 1980 pana in 2001), cu Weber by Carfil, si care nu circula pe o baza zilnica (mergea mai ales in week-end): prima oara, dat la actionarea manuala a pompei de benzina (nu-s ce draci avea la supape, chiar dupa ce i-am inlocuit corpul superior!); se vedea in filtrul de dupa pompa sosirea benzinei. Dupa asta, 2-3-4 sprituri si tras socul 1/2-complet, functie de temperatura (mai mult la mai frig) nu se ineca NICOIDATA. Dupa pornirea motorului, se poate pleca si cu socul tras, dar se va deschide cat mai mult posibil (cat sa mearga fara apasarea pedalei, la relanti, sau sa nu se poticneasca in mers) In orice caz, se lasa motorul pe loc, cel putin 30sec-1min sa-si faca ungerile (cel mai greu ajunge uleiul sa unga rampa culbutorilor: teava aia e destul de voluminoasa iar canalul de ungere destul de ingust, si uleiul rece cam vascos...)
Am mers odata cu o Dacie cu Solex. E adevarat ca era vara, si am facut greseala sa-i dau un sprit cu motorul cald (ma oprisem sa incerc sa dau un telefon, era inainte de celulare). Mare greseala! Vreo 5 minute i-am suflat sa ventilez excesul de benzina. Weberul insa e zgarcit, comparat cu Solex. Daca nu amorsam pompa la mana, era risc serios sa moara bateria pana ii ajunge benzina. Apropo de "incalzitul" bateriei cu aprinsul farurilor, s-ar parea ca e un alt mit; incercari facute de nemti prin anii '70 au concluzionat ca pentru a ameliora conductia in electrolitul unei baterii auto e necesar un curent de ordinul celui solicitat de demaror. Dar in aceste conditii, efectul de incalzire e contrabalansat de descarcarea momentana (scade concentratia electrolitului in vecinatatea placilor si bateria nu mai poate furniza curent mare pana ce nu se produce difuzia electrolitului, "revenirea" bateriei). Deci nu are rost o asemenea manevra. Daca sunteti mai sportiv, luati in noptile geroase bateria in casa (mai ales ca acum constructorii le echipeaza cu manere); cu bateria la 15-20 de grade, cand motorul are -20 de grade veti vedea ca altfel porneste, mai ales daca v-ati asigurat ca are benzina (am presupus ca aprinderea functioneaza corespunzator) Bafta!! Chiar daca iarna asta nu prea a fost ger iar acum a venit primavara, tot ajungem sa ne prinda alta iarna! This post has been edited by gti98: 25 Mar 2007, 21:29 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#48
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
desi topicu e vechi de 2 ani...poate mai merge un raspuns aici....
eu de la 10 ani de cand tot pornesc dacia procedez asa: iarna: trag socu la maxim. o pedala pe acceleratie pana la fund. dau cla chieie si cand ajung sa pornesc demaroruru apas acceleratia pana la jumatate. o tin un pic la 2000 rpm(30 sec), apoi bag socu si o tin la 2500rpm cam 30 sec, apoi o las la relanti. daca tine si nu ii vine sa se opreasca e gata de plecare, daca nu, o mai tin un pic la 2000rpm de obicei porneste din prima, daca nu la a 2-a sigur merge daca a stat nepornita mai mult de 2 zile bag vreo 3 pedale inainte de pornire. la fel procedez si vara This post has been edited by cristitranca: 27 Jul 2007, 20:04 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
cosm!n |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 21 April 07 ![]() |
daca tot a deschis colegu subiectu pun si io o intrebare- se da pedale (sprituri) cu socu tras sau nu?...eu obisnuiesc ca dupa ce pornesc sa merg cu socu vro 100-150 de metri
|
--------------------
dacia
1310 L
'99
|
|
Gabi Popescu |
![]()
Post
#50
|
S L Z Group: Members Posts: 89 Joined: 15 June 07 From: Ploiesti ![]() |
da s-a indoit sarma aia tare si d-aia il trage inapoi. Am patit si eu . O indrepti pe aia.
|
--------------------
DACIA
Solenza 1.4 MPI
2004
- PH07YIG
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai o fi indreptat-o intre timp, ca au trecut aproape 2 ani de la postarea respectiva...
|
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
niculescu |
![]()
Post
#52
|
Membru NATO Group: Members Posts: 56 Joined: 16 November 07 ![]() |
adevarat k dacia re personalitate,io porneam un 1310 cu 3 sprituri inaite sa dau la cheie,iar dupa aceea foloseam"spritzuirea" fara soc shi vara shi iarna,shi am bagat in ea doar vreo 10 lei k i se impushcase platina in decurs d 5 luni
|
--------------------
dacia
logan
2007/abs plus
- B 01 HHH
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
3 pedale lent, socu la juma, cheie.
asta e si metoda cea mai folosita din cate vad. problema mea: daca nu las mai mult de 2 l de benzina seara, dimineata tre' sa desfac carb. si sa torn benzina in el. nu am cama la pompa. se poate atasa una? |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
djasu82 |
![]()
Post
#54
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Te duci frumusel si iti cumperi o pompa care e actionata de cama . Eu unu iarna si vara o pornesc fara sprituri si shoc mai ales in ultimile luni datorita aprindei eletronice. Si pe timp rece si pe timp calduros tot la sfert pleca . Daca ai dau jos CDi si senzorul care citeste cama si pun platina porneste tot la sfert dar trebuie tras shocul la jumatate asa cum e specificat si pe parbrizul masini . Asadar totul tine de reglajul carburatorului si al delcoului in rest e egal cu zero ce benzina cumparati .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
vioara |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 212 Joined: 1 November 07 From: Bucuresti ![]() |
la GPL cum se procedeaza?
|
--------------------
Renault
Clio 1.5
2006
|
|
praxis |
![]()
Post
#56
|
![]() . Group: Members Posts: 73 Joined: 2 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Iarna e recomandat sa o pornesti pe benzina, sa o incalzesti putin si apoi sa o treci pe GPL. Eu unu procedez asa: trec pe benzina, dau pedale pana nu mai pot sa ajunga benzina in carburator (cred ca in jur de 30), trag socul si incerc sa dau la cheie (cu acceleratia apasata la jumatate). Daca nu da semne de viata mai dau vre-o 5 pedale... pana vad ca ar vrea sa porneasca, apoi dau doar la cheie cu acceleratia la jumatate. Dupa ce porneste o si urca acul de la ulei o accelerez moderat vre-o 2 minute, apoi pun comutatorul de la GPL la jumatate - ii intrerup alimentarea cu benzina si o accerelez in continuare. Cand se duce benzina din carburator si "da sa moara" comut pe GPL...
In restul anotimpurilor sau iarna cand e mai cald sau am mai mers cu ea o pornesc direct pe GPL. Nu stiu daca e cea mai buna metoda, dar eu asa procedez. |
--------------------
Dacia
1310 L + GPL
1996
|
|
tabek |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Dand "n"spe pedale nu faci decat sa ineci motorul, in nici un caz nu ajunge benzina in carburator, el ajunge doar din camera de nivel constant pe clapeta. De aia si nu "da semne de viata". Daca lasi masina inainte comutat pe benzina nu trebuie sa dai mai mult de 2-3 pedale acolo, iar daca l-ai lasat pe gaz cel mai bine e sa dai la cama pompei de benzina (daca nu vrea sa porneasca). Dar sa dai 30 de pedale e inutil si nerecomandat...
This post has been edited by tabek: 6 Dec 2007, 12:23 |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
praxis |
![]()
Post
#58
|
![]() . Group: Members Posts: 73 Joined: 2 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca e mai bine sa o las pe benzina, dar seara cand ajung acasa si comut pe benzina nu trebuie sa umplu din nou camera de nivel? Nu am incercat niciodata, de-aia intreb. Am facut de vre-o 2 ori drumuri mai scurte si nu am mai trecut pe GPL si intradevar e mult mai usor de pornit
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L + GPL
1996
|
|
StefanT |
![]()
Post
#59
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Moaaaama ce metode nonconformiste au unii
![]() No offence, doar ca e funny, cu toate ritualurile astea ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
catalin-g3 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 26 August 04 From: BaileGovora ; BUCURESTI ![]() |
"Cand se duce benzina din carburator si "da sa moara" comut pe GPL... "
![]() Daca nu ai mai face treaba asta si ai comuta direct pe gaz nu ai mai avea probleme la trecerea inapoi pe benzina. In momentul asta daca comuti de pe gaz pe benzina o sa tinda sa se opreasca pt ca nu ai benzina in carburator. |
--------------------
AsconaC/AstraF
BERLINA
85/96 "Esti prost si vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceată!" - MAERSK |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:29 |