Cum se schimba puntea spate?, Explicatie
![]() ![]() ![]() |
Cum se schimba puntea spate?, Explicatie
Didy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 24 February 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1991 1.4
- MM 02 BOS
|
|||
B-03-YHD |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 13 March 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Demontat :
1. Asezi masina deasupra une gropi de reparatii sau pe un elevator. 2. O suspenzi de spate si scoti rotile 3. Scoti arcurile si amortizoarele (amortizoarele poti sa le lasi, dar sa le desfaci de jos) 5 Scoti rulmentii 6 Scoti tot sistemul de franare pe spate (tamburi, pistonase, conducte frana, cablu frana (ala mic), repartitor). 7 Desfaci puntea si o inlocuiesti. Montat : Montezi tot ce ai dat jos. Daca tot o schimbi, schimba si bucsile si mosorasul de la bascula centrala. Vezi ca e greu de tot daca nu ai conditii optime. |
--------------------
Dacia
1310 L
1993 Break
- B-03-YHD Skoda Fabia 2003 Break - B-25-TTB
Cine-i harnic si munceste, are tot ce vrea. Cine-i lenes, trandaveste, are mai ceva! |
|
bucatzel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Cu putin noroc, gasesti pe la dezmembrari o punte spate completa, dar la care oricum e recomandat sa schimbi sabotii de frana. In rest, ce s-a zis mai sus si cel mai important, nu uita sa aerisesti TOATE franele dupa aia. In rest, mai cauta pe forum ca e un loc unde se explica cum se regleaza frana de mana.
Unui mecanic decent ii ia maxim doua ore sa faca toata operatiunea asta, asa ca daca-i prea frig, ar putea fi si asta o optiune. mare lucru nu-i, dar fara groapa sau elevator, o sa dai banii de mecanic pe medicamente. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Io am schimbat-o fara nici un ajutor in circa 3 ore. Masina in curte, pe caramizi.
Vezi prezoanele de la brate, is 3 bucati, unul la bascula si cate unul la fiecare brat, daca prezinta urme de filet mancat, is indoite sau mai stiu eu, ar fi foarte indicat sa le schimbi. La fel si cu sigurantele alea cu frana, sunt cam de unica folosinta in toata lumea, exceptie la romani. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#5
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
nu-i musai sa desfaceti sistemul de franare, doar se extrage rulmentul de pe fuzeta si se desfac talerele echipate de pe punte, nu trebuie sa desfaceti conducte, sau cablu de frana etc...
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
B-03-YHD |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 13 March 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
E adevarat, daca nu schimbi talerele. Dar ma gandeam ca poate ar fi bine sa o schimbi cu totul.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1993 Break
- B-03-YHD Skoda Fabia 2003 Break - B-25-TTB
Cine-i harnic si munceste, are tot ce vrea. Cine-i lenes, trandaveste, are mai ceva! |
|
Didy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 24 February 09 ![]() |
Ms tuturor de sfaturi. Am fost la Remat, 80 lei e o punte fara tamburi in Baia Mare, cam asa e peste tot?
Ms inca o data |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1991 1.4
- MM 02 BOS
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
E ok pretu'. eu am dat 150 pe punte completa. si era ~300 una noua, tot cheala
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Didy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 24 February 09 ![]() |
Am luat o punte completa de la cineva cu 100 RON, azi am curatat-o, am dat-o cu grund iar sper ca pana maine se usuca s-o vopsesc culoarea masinii si poimaine s-o pun sus
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1991 1.4
- MM 02 BOS
|
|
Kruger |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.660 Joined: 18 August 05 From: Bucuresti ![]() |
O vopsesti la culoarea masinii ?
Eu zic s-o lasi la culoarea masinii, o sa arate mult mai bine. |
--------------------
Honda
Accord
2005, Sport Tourer Automatic 2.0 VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA |
|
Didy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 24 February 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1991 1.4
- MM 02 BOS
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am zis sa schiimb si bascula spate, daca tot pun o punte cu tamburi mai mari
![]() Numai ca ce-a noua nu venea bine, dupa mai multe inspectii ochiometrice, am vazut ca are marginea taiata, pentru a se incadra intre cele doua urechi ale caroseriei. Numai zic, ca bascula veche nu a vrut neam sa iasa, bucsile ruginite pe ax, cred ca are 20 de ani ![]() ![]() Pun ceva poze din timpul lucrului ![]() HPIM0208.JPG ( Size: 674.08k ) Number of downloads: 504 HPIM0211.JPG ( Size: 565.71k ) Number of downloads: 557 HPIM0222.JPG ( Size: 677.77k ) Number of downloads: 558 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Un sfat , sa nu strangi piulitele la bucse ( bascula si cele 2 brate) doar le aduci in pozitie , las masina cu rotile pe sol si apoi le strangi .Daca le strangi cu masina suspendata atunci cand vei lasa masina pe sol bucsele vor sta in tensiune si se vor uza mai repede .
|
--------------------
-
-
-
|
|
Adrian_Boy |
![]() ![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Oricum mi se pare o idiotenie sa cumperi bascula nou de spate si sa trebuiasca sa bagi flexul in ea ca sa cada pe pozitie.
Inlocuirea basculei spate, a fost mai mult un moft, faptul ca nu suport suruburile sau/si piulite intepnite la masina mea, pentru ca bucsile erau intr-o stare foarte buna, cred ca mai tineau mult si bine ![]() @CGBZ - ai dreptate, pe spate (mai putin pe fata) se strang toate piulitele (bascula, tendoane, mosorel) cand masina este semiincarcata ![]() Mai recomand ca la punerea conductelor de cupru la sistemul de franare sa fie adaugata si ceva vaselina, in mod special pe sub "piulita". This post has been edited by Adrian_Boy: 1 Oct 2009, 11:51 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#15
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
...holender...
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Cum fac sa am de rezerva niste garnituri de la cilindrii receptori, exista in magazin modelul mare (break) ?
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#17
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
exista, da-ti recomand garnituri etrieri de la piese auto import. In lista lu yohny de pe topicu lipicios am gasit asta
edit...pozitia 59,60, ai garnituri This post has been edited by nelu_1985: 3 Oct 2009, 09:00 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Ce bine ar fi sa se stie si un pret
![]() Pana acuma se prezinta bine, pentru ca sunt echipati cilindrii cu garnituri rolast, dar nu stiu cat o sa mai tina si zic sa am cel putin un set acolo se de rezerva ![]() This post has been edited by Adrian_Boy: 4 Oct 2009, 07:49 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Arcomp la 2,5 lei ... pare mult prea ieftin
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#20
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
tin cam 1 luna maxim, se coc repede
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
panter1 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Didy @ 17 Mar 2009, 19:25) Am luat o groapa din plin, de fapt un fel de sant de dimensiuni mai mici care era pe toata latimea drumului, am observat prea tarziu, masina grea, si mi-am indoit axul din punte banuiesc, pt ca roata de pe spate imi sta un pic inclinata. Intrebarea mea: Cum se schiba puntea spate, e un proces complicat? Ce reglaje necesita? Multumesc anticipat! Jantele tale cum sunt dupa luarea acelei gropi? Sunt curios daca s-au strambat si iti vibreaza masina la viteza mare. Pe fata ar trebui sa tremure volanul iar daca e pe spate se simte urat cum parca se scutura caroseria si vibreaza cu totul. Eu sunt patit, am luat un sant si gata janta, a trebuit sa merg cu ea la indreptat, cum treceam de 90 in sus incepea "dansul" ![]() This post has been edited by panter1: 10 Oct 2009, 02:26 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 06:56 |