Dacia Sandero 1.4 MPI, jurnal de bord limitat
![]() ![]() |
Dacia Sandero 1.4 MPI, jurnal de bord limitat
adrian_c |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|||
AR-18-MOS |
![]()
Post
#2
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Frumoasa experienta.
Pune si pozele alea de la exterior. This post has been edited by AR-18-MOS: 9 Jul 2008, 00:02 |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
adrian_c |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
OK, le voi atasa maine (adica tot azi, dar mai tarziu), pentru ca le am pe un alt pc.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
ageana |
![]()
Post
#4
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 8 Jul 2008, 23:55) Puncte forte : - stabilitate foarte buna (fata de solenza). Pe autostrada Soarelui am ajuns pentru putin timp la 150 km/h si aveam un control perfect (la Solenza de la 130 km/h deja nu prea mai am control); Puncte mai slabe : - la viteze mari am avut impresia ca Solenza mea "se aseaza" mai bine la drum (probabil pentru ca este mai joasa). Pai ori e mai bine, ori e mai rau? |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca a ajuns SLZ termen de comparatie e clar.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#6
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
|
--------------------
------
------
------
|
|
ageana |
![]()
Post
#7
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
argon, SLZ a fost, este si o sa fie intotdeauna termen de comparatie pt orice automobil. Macar atat trebuia sa inveti si tu de cand stai pe DC.
![]() Si eu am auzit mai multa lume spunand ca loganul e rigid... probabil au condus toata viata masini fara amortizoare de pot spune asta. La drumurile din Romania era complet aiurea sa faca Dacia o masina rigida. This post has been edited by ageana: 9 Jul 2008, 08:33 |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#8
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
@adrian_c - buna initiativa ta, dar (desi nu am condus Sandero) permite-mi sa ma indoiesc de unele dintre afirmatiile tale. Ca de exemplu:
- Logan rigid, Sandero mai confortabil; motiv: ampatament Logan > ampatament Sandero, suspensie Loga ndestul moale (oare Sandero e barca?). - Motor de 1.4 foarte sprinten, mai sprinten ca la Solenza; motiv: probabil solenza ta e obosita, poate cu filtre neschimbate.injectoare uzate, poate diferenta de benzina. Masa Sandero> Masa Solenza, roti Sandero > roti Solenza. - usile se inchid mai bine decat la Logan; motiv: la logan se inchid foarte usor, cei ce s-au mai dat cu sandero au afirmat tocmai ca usile se inchid mai prost la sandero. - "confort extraordinar (scaunul avea reglaj lombar)"; motivul: depinde cu cine compari, daca comparam cu solenza e clar ca Sandero>Solenza la confort, totusi "extraordinar" e un cuvant prea mare... Una peste alta consider ca parerile tale (unele pur subiective) sunt bazate pe entuziasmul tau, pe surpriza de a primi Sandero si nu in ultimul rand pe faptul ca masina era noua si tu o comparai cu altele vechi. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Re salut,
Raspunsuri pentru Ageana : Efectiv poate nu am fost suficient de clar privind stabilitatea. La 150 km/h Sandero se comporta impecabil, in timp ce la Solenza dupa 130 daca nu ai ceva masa (greutate) in masina controlul nu mai este tocmai bun. Cand am spus ca Solenza se aseaza mai bine la drum m-am referit la viteze comparabile, sa spunem intre 90 si 120 km/h. Cu Solenza am parcurs foarte multi km afara si, comparativ cu Sandero, am avut impresia ca se asterne mai bine la drum lung. Totodata, Sandero in viraje avea un comportament foarte bun, directia precisa, eficace si fara nici o senzatie de "fuga" a spatelui la viraje luate la peste 100 km/h. Ecartamentul este mai mare decat la Logan (confirmat si prin spatiul interior mai mare). Raspunsuri pentru Andy_ACS : Despre rigiditate : am mers destul de mult ca pasager cu Loganul (chiar si acum la venirea in tara de la Bucuresti Otopeni la Targoviste si invers, cu un Logan destul de nou 14k km) si la hopuri cam "saream" prin masina. Nu vreau sa fiu rau, personal imi place si Loganul. Iar Sandero nu este barca. Efectiv pe toate perioada aceasta nu am avut ce sa ii reprosez din acest punct de vedere. Despre motor sprinten : motorul sprinten (mai bine spus masina sprintena) se datoreaza cutiei de viteze foarte bine etajata (trepte inferioare scurte si superioare lungi) si poate si formei aerodinamice. In ceea ce priveste Solenza mea iti pot spune ca putine Solenze din Romania au beneficiat de tratamentul ei. Nu are rost sa detaliez, insa as vrea sa dau cateva detalii : schimb ulei si filtre in medie la 6000 km, filtru aer la fiecare 15k km, rulata 90% din km afara din tara, cu benzina foarte buna (Germania, Franta, Belgia, Austria, iar in tara numai Mol si Agip), la 67k km nu a avut un singur defect notabil (doar o scurgere la pompa DA rezolvata cu un lichid special, dar nici batai, nici jocuri, nici apa, nimic). Pot spune ca virgula comportamentul ei rutier a ramas aproape neschimbat fata de starea noua, acum chiar merge mai bine ![]() Despre usi : am inchis si deschis usile a doua Loganuri in perioada asta si la Sandero se inchid cu mai putin zgomot. Usile sunt mai bine capitonate si insonorizate, realizate cu mai multa atentie. Despre confort : intradevar comparatia a fost realizata fata de Solenza, unde "sufar" datorita confortului la drumuri lungi (uneori merg si 1000 km intr-o zi). Insa scaunele sunt mai moi decat la Logan, si au un suport lateral mai bun. Reglajul lombar participa de asemenea la senzatia de confort, insa doream sa spun ca avea si reglaj lombar. Probabil la noul Logan sunt aceleasi scaune. In final, impresiile nu poti fi 100% obiective, acestea fiind influentate de experientele si cunostintele fiecaruia. Insa sunt un tip destul de exigent, de profesie inginer auto, si scopul meu nu a fost acela de a critica aceasta masina, ci de a-i evidentia calitatile. Personal nu indragesc foarte mult grupul Dacia-Renault, insa masina mi-a placut. Mult succes tuturor ! Revin cu poze. This post has been edited by adrian_c: 9 Jul 2008, 10:47 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
ageana |
![]()
Post
#10
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Eu tot nu am inteles care-i diferenta dintre stabilitate buna si capacitatea de a se "asterne la drum".
Cum adica se asterne la drum lung?! E aceeasi masina si in oras la 10kmh si pe A2 la 130kmh, nu-si modifica cu nimic proprietatile. Scuza-ma, dar eu nu pot sa inteleg asta. O alta expresie ciudata pe care-am auzit-o e "se lanseaza in curbe". Cum poate o masina sa se asterne la drum si sa se lanseze in curbe, nu stiu... |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
adrian_c |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Expresia "se asterne la drum" este una populara.
In teorie (calcul), precum si in practica, comportamentul masinii este diferit in functie de viteza, conditii de mediu etc. De exemplu, la masinile scumpe, garda la sol se modifica in functie de viteza, in sensul micsorarii la viteze mari. La masinile ieftine, gen Solenza, Logan, Sandero etc etc, comportamentul la viteze mari este foarte influentat de forma masinii, de aerodinamica. Baietii de specialitate stiu de coeficientul Cx, aria frontala a masinii etc etc. Practic, la viteze mari presiunea aerului apasa pe caroserie si modifica (foarte putin) garda la sol. Asta cu "se lanseaza in curbe" nu am auzit-o pana acum ![]() Revenind, cu cat masina are o inaltime mai mica (si o latime (ampatament) mai mare) cu atat este mai stabila, datorita aerodinamicitatii imbunatatite. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
costy1 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 26 July 07 From: Bucuresti ![]() |
carcotasi mai sunteti.
este parerea omului si atat. exprimarea pe care o doriti voi, sa fie conforma cu ce ganditi, nu o gasiti si la altul , nu exista. Este ca si cum ai cauta doua amprente identice. Puteti sa va suparati pe mine, insa nu gasesc rostul gasirii nodului in papura. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#13
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 9 Jul 2008, 13:50) Revenind, cu cat masina are o inaltime mai mica (si o latime (ampatament) mai mare) cu atat este mai stabila, datorita aerodinamicitatii imbunatatite. Ca sa nu perpetuam greseala, am observat ca ai mai facut confuzia si mai sus: Ampatament = distanta dintre axa fata si axa spate Ce spui tu este Ecartament, care are valori diferite pentru fata si spate. In general un ampatament mai mare se traduce printr-un spatiu interior mai mare si un plus de confort (la trecerea peste denivelari.) Ampatamentul la Logan e 2.63 la Sandero e 2.58 iar la Solenza/Supernova e 2.50 Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Da, scuze, ecartament. Efectiv poate fi diferite de la o punte la alta. Insa am inteles ca acesta ar fi mai mare la Sandero fata de Logan.
Ampatamentul este mai mare cu 0.05 la Logan, considerand corecte valorile afisate. This post has been edited by adrian_c: 9 Jul 2008, 13:11 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#15
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
el e sigur ca doar asa scrie in fisa tehnica.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Vorba lui Costy 1, unii chiar sunt foarte carcotasi
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
AIX |
![]()
Post
#17
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Efectiv!
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
Alexu7 |
![]()
Post
#18
|
![]() zân Group: Members Posts: 1.695 Joined: 20 February 07 From: Europa ![]() |
alt jurnal, din auzite
![]() |
--------------------
DACIA POPnituita
1310 L
1998
- B6 incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
|
|
Arhimede |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru inferior, lung si tare Group: Members Posts: 2.294 Joined: 5 March 05 ![]() |
Eu iau de bun tot ce spune adrian_c. Si apreciez faptul ca le impartasesti.Si ca te obosesti sa le pui pe forum.
|
--------------------
dacia
lgn
2005 Ambition 0% avertisment=0% divertisment
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Multumesc pentru incredere Arhimede.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
VS-02-MVO |
![]()
Post
#21
|
![]() Dacia fan. Group: Members Posts: 58 Joined: 8 June 04 From: Sinaia-Bucuresti-Constanta ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 9 Jul 2008, 01:55) - foarte bine insonorizata (fata de solenza si logan). La 120 km/h nu era deloc zgomotoasa, puteam auzi foarte bine radio-ul la volum redus; - stabilitate foarte buna (fata de solenza). Pe autostrada Soarelui am ajuns pentru putin timp la 150 km/h si aveam un control perfect (la Solenza de la 130 km/h deja nu prea mai am control); La 120 s-a dus naibii rodajul care trebuie facut pana in 3000 de km, ca sa nu mai zic de 150. |
--------------------
Dacia
1310 CLI
2001
- PH-88-WIS Dacia Logan Preferance 2006 1.6 PH-88-WSP.
Dacia Sandero Laureate 2008 1.6 B -88- WIS. "Diferenta dintre copii si barbati e pretul jucariilor !" |
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(VS-02-MVO @ 10 Jul 2008, 02:51) lasa domne ca el a facut un test drive, pentru noi, restul, astia care suntem soferi din cand in cand.. nu ca el.. pasager in logan ![]() ok.. parerea lui trebuie respectata, nimic de comentat aici, numai ca te cam contrazici singur la multe lucruri (asa cum ti-au aratat si alti useri) subscriu la afirmatia ca erai intr-o stare de entuziasm cand ai deschis acest topic.. eu am avut solenza, ver scala, am condus si sandero, si inca motorul de 1.6 mpi, si in nici un caz nu sunt de acord cu tine la punctele: - motor mai "tare" la sandero decat la solenza - vizibilitate mai buna la sandero decat la solenza - motor sesizabil mai silentios la sandero ps. degeaba faci 1000 de km/zi daca ii faci ca si pasager in logan.. parerea mea.. |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
Solon |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Imi pare rau ca unii sunteti atat de rai si chiar nu vreti sa acceptati ca este o prima experienta din care am tras cateva concluzii. Voi face inca un efort pentru sonycu si VS-02-MVO
![]() - rodajul se face la drum lung si fara depasirea indelungata a turatiei de 3000 rot/min. Atunci cand motorul este incalzit (4-5 ore de mers in continuu) nu dauneaza absolut deloc un 3500 - 4000 pentru o perioada scurta (cca. 2 minute), chiar si un mers indelungat cu 3200 rot/min. - motorul este acelasi, doar cutia difera si diametrul rotilor, ceea ce confera un plus Sandero-ului in fata Solenzei - de vizibilitate nici nu se poate discuta, este net superioara la Sandero - motorul mai silentios se datoreaza unei mai bune insonorizari, la Solenza aceasta fiind inexistenta De duminica seara m-am intors la Solenza mea (Scala, fabricata mai 2004 si cumparata august 2004) si am sesizat clar diferentele. Nu stiu cum ati inteles ca am facut 1000 de km pe zi ca pasager in Logan ??? Cred ca nici 200 km nu as putea sta ca pasager ![]() Daca mai sunt neclaritati va stau la dispozitie. O zi buna ! This post has been edited by adrian_c: 10 Jul 2008, 09:52 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
CataOlar |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 319 Joined: 5 December 06 From: Oradea ![]() |
Adrian, lasa, nu pune la inima...posteaza in continuare impresiile si constatarile tale, sunt mai mult decat binevenite. Chiar doresc sa schimb solnitza cat de curand, si urmasul va fi ori Sandero, ori noul Logan ( chestiune de buget ).
Asa ca spor la postat! |
--------------------
Dacia/Renault
Logan 3 1.0 EcoG
Confort Si nu ne duce pre noi in ispita, ca gasim drumul si singuri..
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Salut CataOlar,
Si eu m-am gandit sa schimb Solenza peste 2 ani si tot la Sandero imi este gandul. Loganul este restilizat, insa nu si schimbat prin partile esentiale. Este aceeasi Marie dar cu alta palarie. Sa speram ca va fi mai bine insonorizat. Astept sa vad cum va fi Sandero 1.5 dCi cand va aparea. Imi place si ca este hatchback, si din cand in cand mai bagi cate un televizor, un pat pliant etc etc ![]() Oricum, nu te grabi la alegere, ca deocamdata Solenza este masina buna. Mult succes! |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
Solon |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Nu, la lansare sunt numai 1.4 si 1.6 parca si va fi cat de curand si 1.6 16v.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
zanzie |
![]()
Post
#29
|
![]() Aspirant de Trabant Group: Members Posts: 1.241 Joined: 30 April 08 From: Pădure ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 10 Jul 2008, 13:40) ...Loganul este restilizat, insa nu si schimbat prin partile esentiale... Care-s partile esentiale unde e schimbat Sandero fata de Logan? |
--------------------
gard viu din spini,
cu flori la poarta
si rinoceri in curte
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Pai in principiu sasiul nu este acelasi. Are o forma mai aerodinamica. Stergator luneta etc.
Insa nu am vrut sa spun ca Sandero ar fi schimbat in unele parti esentiale fata de Logan. Am vrut sa spun ca Loganul face-lift este ca si Dacia din 1994 fata de aia din 1990. Adica un eleron din tabla (in loc de unul din cauciuc), o banda cromata la portabaj sa semene cu Opel vectra ... chestii din astea. Inca nu am facut o comparatie foarte amanuntita intre cele doua, insa personal prefer Sandero (bine eu la baza sunt fan Suzuki ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:29 |