De ce se defecteaza pompa de benzina?, Mam saturat sa le tot schimb :(
![]() ![]() ![]() |
De ce se defecteaza pompa de benzina?, Mam saturat sa le tot schimb :(
Bujinkan47 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 October 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Supernova
2001
- NT-64-AVA
|
|||
p_alecsu |
![]()
Post
#2
|
![]() Alex Group: Members Posts: 355 Joined: 11 December 09 From: 25 km de Pitesti ![]() |
daca ai cumparat pompe de srl e normal sa nu tina. eu stiu ca pompa e afectata daca se merge cu benzina putina in rezervor.
|
--------------------
Dacia
Supenova
2001 Rapsodie
- AG 10 WSM
|
|
Eu Alex |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.052 Joined: 12 November 07 From: Com. Bucuresti Sat Rahova ![]() |
Se pare ca si a mea tot din acelasi motiv e dusa, benzina pe minim o perioada lunga de timp! Incerarca dupa ce o schimbi sa mergi cu rezervorul cel putin peste jumate!
|
--------------------
Dacia Supernova
Confort
2001
- IF22ALE/ B25TUT Cand ma opreste Politia, ma simt ca Scufita Rosie: Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce ai cauciucurile asa de late? Dar de ce ai folie?
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
din cate stiu eu si la sn pompa originala e bosh, daca nu e asa atunci va rog sa ma corectati
din start trebuie sa pui ce e pe original adica bosh, cele "noname" adica srl sunt bani aruncati ai grija sa ai sita intacta, cea de pe sorbul pompei, n-ar strica si inlocuirea acesteia daca n-ai facut-o pana acuma, s-ar putea ca undeva pe la imbinari sa prinda mizerie ce blocheaza pompa curata rezervorul, eu am folosit un furtun, un bec pe post de lampa si o canistra de 5l in care am scos benzina prin gaura de la capacul pompei cu pompa scoasa, am tras de pe fundul rezervorului mizeria... adica am plimbat furtunul si atunci se vede cand trage ceva, furtunul l-am plimbat si interiorul suportului pompei si prin exterior intr-un cuvant peste tot unde s-a putut cand simti ca nu se alimenteaza masina masoara si tensiunea electrica pe mufa de alimentare a pompei, cea de pe capacul pompei de pe rezervor, curata cu ceva oricum, preventiv, si mai ai un releu care alimenteaza pompa in compartimentul motor, curata si soclul acestuia deasemenea This post has been edited by danciusergiu84: 7 Dec 2010, 20:37 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
rezervor de slz ar fi bun parca e din plastic sau ma insel io si totusi trebuie pompa sa fie racita de benzen si nu mers pe minim.
E cam prost sistemul asta e . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
eu as verifica si conductele, ca se corodeaza partile de metal.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
eu nu cred legenda cu pompa care se arde daca n-are racire, daca se parleste bobinajul ar fi pericol de incendiu... asa ca din cauza normelor de siguranta eu nu cred in supra-incalzirea pompei, nu oblig pe nimeni sa creada ca mine...
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
eugen261 |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 13 March 07 ![]() |
ai si instalatie de gaze? Daca da, verifica daca pompa se deconecteaza in timp ce mergi pe gaze.
|
--------------------
Clio Symbol
1.4/8V
2008
- br00XXX
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#9
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 7 Dec 2010, 23:40) eu nu cred legenda cu pompa care se arde daca n-are racire, daca se parleste bobinajul ar fi pericol de incendiu... asa ca din cauza normelor de siguranta eu nu cred in supra-incalzirea pompei, nu oblig pe nimeni sa creada ca mine... Daca ai fi vazut un topic in care Klaus a desfacut o pompa de benzina logan parca ti-ai fi dat seama cum arata rotorul , nu e neaparat sa ia foc fiindca nu ia dar se pot scurcircuita doua trei spire iar pompa nu mai are putere . Nu crezi cu racirea e problema ta dar asa e facut sistemul sa functioneze imersat in lichid si racit cu lichidul respectiv . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Bujinkan47 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 October 10 ![]() |
O sa imi cumpar alta pompa si o sa imi cumpar si sita de la sorb dar inainte de toate o sa verific tensiunea electrica la pompa si o sa va tin la curent. Va multumesc
|
--------------------
Dacia
Supernova
2001
- NT-64-AVA
|
|
eXistenZ_Tg |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Mijloc Amputat Group: Members Posts: 338 Joined: 29 December 07 From: Timisoara , Timis ![]() |
Si eu am problema cu pornitul , pana miercurea trecuta am tot umblat cu masina , si parca nu mai auzeam pompa sa functioneze cand invarteam cheia in contact si asteptam sa se stinga becul acela rosu , dar nu i-am dat atat de mare importanta ca aveam caciula si credeam ca mi se pare mie , apoi urmatoarea zi am pornit masina fara sa plec cu ea si dupa 10 secunde a murit , am avut cateva incercari de a porni dar nimica , apoi mi-am dat seama si am dat caciula jos si nu mai auzeam pompa , am desfacut si am scos ansamblu pompei si am mers in casa cu el , am masurat rezistenta (desi am aflat ulterior ca nu se poate masura motorasul) apoi am incercat sa o alimentez si nimica , am desfacut bucati ansamblul si am avut doar pompa in mana , crezand ca e defecta am inceput sa bag surublenita pe lanag canalul acela intre tabla aia si piesa aia de aluminiu pe unde intra benzina sa separ sa pot sa scot piesa aia din aluminiu , intr-un final am reusit si am vazut paleta pe care am scoso si la o verificare mai atenta am vazut ca are 2 pietricele mici infipte , le-am scos am pus paleta inapoi (desi e o posibilitate sa fi pus invers) am pus piesa de aluminiu si am incercat sa capsez la loc partea de jos a pompei , apoi am primit ajutor de la un coleg de pe forum care mi-a sugerat sa invart paleta cu un ac prin gaura de absorbtie benzina si apoi sa alimentez si surpriza , a pornit , am asamblat inapoi pompa si restul, bucuros de asta a doua zii dimineata m-am trezit devreme sa cobor sa bag ansamblul inapoi in rezervor , am bagat am cuplat , am dat la cheie se auzea pompa dar nu pornea , dupa inca cateva incercari nereusit de a porni mi-am dat seama ca nu ajunge benzina , am tras 2 fire direct de la baterie , am scos furtunul de tur (care nu arata cum ca ar fi trecut benzina pe acolo) de la cuplaj de pe plasticul cu 2 tasti si o mufa si apoi am alimentat cu 12 v de la baterie , pompa mergea dar nimica , era uscat dupa cateva reprize de 5 secunde de alimentare pe direct a pompa , a inceput sa scoata ceva dar parca facea pipi , am cuplat la loc furtunul vazand ca a scos benzina , am incercat sa pornesc dar am ramas fara baterie , am chemat un preten cu masina , mi-a dat curent de la el , la primele incercari nu a pornit , apoi a pornit si a murit ca nu statea la relanti , iar dupa a mai pornit si statea la relantii dar cand acceleram murea , apoi a murit de tot si am lasat-o asa ca trebuia sa plec la lucru , ieri dimineata am mai incercat odata s la fel prima data nu tinea relantiul iar a doua tot la fel , numa ca am tinut-o mai turata dar scadea si pana la urma a murit , si nu a mai pornit , azi dimineata cand ma trezesc ma duc sa incerc sa masor debitul care il are , presiunea nu prea am cum sa masor , am citit in carte de reparat la supernova si zice ce sa faci , mentionez ca benzina am jumatate de rezervor aproximativ , sita de la sorb am schimbat-o cu una noua ca cea veche avea gaura exact unde trage pompa , si mai am o mica problema cu releul D din compartimentul motor care ticaie asa foarte subtil si cu volum mic , abea l-am auzit din masina ca a fost un pic mai liniste , dar daca mergeam cu urechea aproape de el , il auzeam mai clar dar tot incet , si nu stiu de ce , am incercat sa pun altul nou si la fel ticaie ceva , acel releu e de la injectoare supapa purjare , calculator injectie incalzire senzor oxigen pompa benzina (parca asa scria in manual) inafara sa pun alta baterie , sa depistez ce e cu releul ca face cam tot timpul si cu cheia scoasa parca l-am auzit , rar cand nu se aude , si sa mai masor debitul altceva nu prea stiu ce sa mai fac , daca aveti ceva idei , ar fi bine venite
Revin cu date noi , am masurat cu aparatul de masura voltajul si am 12.07 V , in carte scrie ca 12 voti sa am si scade presiunea cu cat volti sant mai mici , am scos furtunul de tur si am bagat un alt furtun de 15 cm intr-o sticla de 2 litri ,am alimentat din nou de la baterie si intr-un minut cred ca mi-a dat debit 200 grame maxim , cam asa arata DSC00047_resize.JPG ( Size: 186.42k ) Number of downloads: 3636 DSC00048_resize.JPG ( Size: 111.36k ) Number of downloads: 3791 si cand eram sigur ca se aude un releu care ticaie , acum am auzit si ticait de la chestia de langa canistra de carbon si anume DSC00049_resize.JPG ( Size: 158.35k ) Number of downloads: 3915 DSC00050_resize.JPG ( Size: 218.74k ) Number of downloads: 3962 acuma am luat iara pompa sus sa o desfac sa vad daca este cumva pusa invers paleta , si sa incerc sa pun cum trebe sa vad din nou cat are debit , desi am 12 v nu stiu cati amperi mai am , dar indeajuns incat sa mai invarta electromotorul si implicit cred ca este deajuns amperaj ca sa mearga si chichineata aia de pompa benzina care nu cred ca manca atat de multi amperi This post has been edited by eXistenZ_Tg: 22 Dec 2010, 12:50 |
--------------------
dacia
Super Nova
2002 Eu mi-am luat Dacie , tu ti-ai luat trotuar
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu am spus odata ce se face la relee dar nimeni nu a luat in considerare , in loc de relee se poate pune mosuri cu rezistenta de ordinul miliohmilor in asa fel la comanda mosul sa fie rece si sa elimine asa zisa cadere de tensiune pe contacte de la relee.
Nici la mine nu se aude tiuitul si mere super bine trage super ok. Tiuit auzeam atunci cand aveam T-ul de pe rezervor spart si imi intra miros de benzen in masina. Oricum o pompa se uzeaza mai repede cand nu mai are ce trage , se incinge bobinajul si se scurtcircuiteaza bobinajul in asa fel in cat sa nu mai aiba putere tragand curent mai mare si scazand randamentul. This post has been edited by djasu82: 22 Dec 2010, 19:00 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
serviccom |
![]()
Post
#13
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Se pare ca ticaitul vine de la supapa purjare canistra, care e normal sa fie, lasa in pace ticaitul ca nu acolo e problema, ci la pompa, ai montat turbina invers. Daca zici ca ai avut filtrul ala al sorbului spart, eu zic sa schimbi si filtrul de benzina, cel de sub masina ca sigur e gata si ala, dar asta dupa ce pui turbina aia de aluminiu invers.
Bobinajul pompei oricum e racit atata vreme cat e benzina in rezervor, pentru ca benzina strabate pompa de jos in sus prin pompa si raceste si bobinele, dar daca ea e scufundata in benzina racirea e mai buna, dar nu mai trage particule de pe fundul rezervorului, ca sa blocheze, infunde componentele sistemului de injectie. |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
eXistenZ_Tg |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Mijloc Amputat Group: Members Posts: 338 Joined: 29 December 07 From: Timisoara , Timis ![]() |
acuma am schimbat turbina invers si cred ca asta era problema , o sa cobor la masina sa incerc sa vad ce se intimpla , am cumparat si sita sa o schimb pe aia gaurita , filtru de benzina l-am schimbat cam cu maxim 5000 km in urma , sa montez sa vad ce se intimpla , desi bateria e cam pe gata cum am tot fortat-o sper sa reusesc sa o pornesc sa dau niste ture si sper sa nu mai aud releul D din compartimentul motor va mai anunt eu ce si cum , ca peste o ora plec la munci si nu prea am timp dar sper totusi sa il montez azi
This post has been edited by eXistenZ_Tg: 24 Dec 2010, 00:21 |
--------------------
dacia
Super Nova
2002 Eu mi-am luat Dacie , tu ti-ai luat trotuar
|
|
serviccom |
![]()
Post
#15
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Eu zic sa mai schimbi odata si filtrul, avand in vedere ca ai avut sita de la sorb rupta.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
eXistenZ_Tg |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Mijloc Amputat Group: Members Posts: 338 Joined: 29 December 07 From: Timisoara , Timis ![]() |
am montat ieri dimineata ansamblul pompei benzina in rezervor , am alimentat 1 minut pompa sa vad ce debit are , am calculat cam pana intr-un litru , apoi am conectat furtune si am amorsat manual , apoi am conectat mufa si am inchis acolo , si am dat cheie , a pornit destul de repede avand in vedere ca am debitul mai mic si presiunea mai mica , si bateria cam spre gol , pe ochiul magic al bateriei nu mai este nici verde nici negru , e ala alb (adica nasol) azi dimineata mai verific una alta daca este in regula si mai masor si incarcarea sa vad daca e ok . voi ce stiti daca bateria a fost descarcata si totusi am reusit sa pornesc masina si sa merg cu ea sa se mai incarce mai apare bila aia verde? , pana una alta mai am o mica problema care s-ar putea sa fie tot de la pompa si anume , cand plec de pe loc bag in viteza intai apoi schimb in a doua cand accelerez am o mica portiune de timp in care ar da sa moara apoi creste puterea , defapt face la fiecare treapta de viteza ce credeti ca este? , mai am de schimbat filtru benzina , apoi uleiul si filtru ulei si aer dar toate saptamana viitoare
|
--------------------
dacia
Super Nova
2002 Eu mi-am luat Dacie , tu ti-ai luat trotuar
|
|
turturel |
![]()
Post
#17
|
![]() membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila ![]() |
eu acum 2 zile am umblat la placa cu sigurante din masina. nu imi porneste dezaburirea din prima..ca sa mearga..aps pe buton si deschid cutia cu sigurante..o las in jos pana face click si apoi o inchid si porneste dezaburirea.
acum sa scriu ce are legatura cu pompa de benzina. am full in rezervor..aud tiuitul cand pun contactul. cum umblam eu la placa..am reusit sa fac o treaba desteapta..se punea contactul singur si pompa tiuia..cred ca a facut asta de 20-30 de ori ca nu ii gaseam pozitia placii cum trebuie. practic..i-am dat cheie..cu contactul facut din scurt si a porniot masina..am scos cheia si motorul inca mergea..am miscat de placa si cred ca nu s-au mai atis firele alea si s-a oprit. in fine..i-am gasit pozitia placii intr-un final..si merge normal acum. cand aveam scurtul acela aveam leduletul aprins intermintent..dar mai energic si mergeam toate..semnalizarea, aeroterma, stergatoarele. mergeau dar nu cu contactul din scurtcircuit pus..asa fara. intrebarea e alta..legat de pompa..daca s-a amorsat de nebuna de cateva zeci de ori are ceva? acum masina merge normal, se aude tiutiul atat la pornire cat si pe parcursul MERSULUI. am scris boldat fiindca de cand am luat masina face asa..cred eu ca e normal. in medie am mers cu benzina in rezervor aproape de jumatate..dupa cum indica acul. am mers si cu mai putina dar in general am avut pozitia acului aproape de mijloc. This post has been edited by turturel: 25 Dec 2010, 11:14 |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
eXistenZ_Tg |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Mijloc Amputat Group: Members Posts: 338 Joined: 29 December 07 From: Timisoara , Timis ![]() |
si eu am probleme cu pornirea dezaburiri din prima , nu merge decat supa ce se incalzeste un pic prin masina atuncea merge , cred ca contactele de la releu ca ala nu se aude cand apas pe buton , o sa il scot si il mai curat , la mine nu se mai aude tiuitul de cand am umblat la ea , am luat si alta pompa in caz de probleme o schimb in juma de ora ca am deja experienta cum sa dau jos si sa o pun inapoi , ori cum tare faza cu placa de sigurante sa iti pornest masina de acolo dar si naspa in acelasi timp ca potzi face scurt si poate sa iti ia foc ,
iar in legatura cu amorsarea pompei mult timp nu are nimik , ca toata benzina care ai trimis-o pe instalatie se intoarce pe retur si inapoi in rezervor , ii bine ca auzi pompa aia inseamna ca inca iti merge , si este normal sa se auda , nu ai de ce sa iti faci griji , iar in legatura cu benzina in rezervor am inteles si eu ca e bine ca sa ai benzina in rezervor macar jumate ca sa fie pompa imersata si sa se raceasca cum trebe altfel poti risca sa moara si cam costa 350 lei una de origine si cam 100 lei de alta natie deci cel mai bine e sa mergi cu rezervor de la jumate in sus spre plin |
--------------------
dacia
Super Nova
2002 Eu mi-am luat Dacie , tu ti-ai luat trotuar
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:28 |