DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Despre Aro 10, In ce masura merita sa detii unul

CriSTI68
post 26 Oct 2007, 21:47
Post #31


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(Motreanu Sorin @ 26 Oct 2007, 11:13)
Un 244 am gasit,din 96 dar pe langa faptul ca si astea cam au probleme la directie si CV,impozitul si asigurarea sunt colosale!
Nu sunt offroader,dar as avea nevoie de 4x4 cand e cazul.Iar un 244 ar fi prea mare pentru un incepator.
Motorul.Stiu ca are consum mare (nu ar conta),ca este lenes (la fel),zgomot.Ma intereseza insa cat tine motorul!

De ce-mi place aro 10:
-micut;bun pentru orasul aglomerat
-incape la o adica prin rabatarea/scoaterea banchetei spate un volum mai mare de marfa (mai aduci/duci una-alta de la tara)
-Taxe mici
-Pret de achizitie mic
-Este totusi 4x4
-Designul (chiar imi place aspectul exterior)
-fiind sofer incepator,imi place ca prin dimensiuniile capotei si geamurilor ai vizibilitate ok cant te asiguri in intersectii..si capota e mica,permitandu-ti sa intrii [ana vezi bine ce vine din stanga sau drepta..

As vrea deci,un cunoscator sa-mi spuna cat tine motorul la utilizare moderata,in mare parte pe drum, si legat de intrebarile din mesjul cu care am deschis topicul.
Multumesc pentru atentie
*



trebuie sa te bagi pe masini din ce in ce mai mari daca vrei sa inveti ceva happy.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Motreanu Sorin
post 26 Oct 2007, 22:20
Post #32


-


Group: Members
Posts: 271
Joined: 5 April 06
From: -




Mi-a placut 244-le pe care l-am gasit dar decat sa dau bani degeaba pe RCA si impoztul mare mai bine ii pun deoparte.Am eu o "filozofie" conform careia este bine intotdeauna sa dai bani numai pe ce iti place dar este si util.Aro 244 imi place dar nu se renteaza dpdv financiar,asadar optez pentru un 10 sau o frantuzoaica.

To cameleon_boy: Spartanele nu sunt 4x4 si pierd astfel singurul avantaj in raport cu dacia.Sunt cu prelata si pe langa faptul ca iarna rabzi de frig nici nu-l poti tine in aer liber,in fata blocului ca putrezeste.In rapost cu 10-le gasit de mine,care are masca fata si bare de fier Spartana e cam "plasticabil"...am gasit unul galben,si destul de ieftin dar nu e genul meu.

This post has been edited by Motreanu Sorin: 26 Oct 2007, 22:27


--------------------
- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Oct 2007, 11:43
Post #33


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Eram si eu dator cu niste raspunsuri, plus ca pe mine m-au inteles gresit unii dintre forumisti.
Eu am spus ca nu mi se pare puturos motorul, si dupa anul de fabricatie este sigur unul de 1300. Masina merge bine pentru varsta ei, dar ca orice masina romaneasca are probleme mai mai mereu cu tablaraia. Cand l-am vazut ultima oara pe unchi-meu cu ea, era proaspat facuta, dar parca vad ca iar tine un an, doi si apoi se face zob. Asta e beleaua principala cu ea. In rest, cutia mi s-a parut ok, in regim 4x4 n-am condus-o, dar imi aduc aminte in copilarie ca o folosea pe la tara cu succes. Cu siguranta poti sa te duci cu ea in locuri mai putin accesibile unei Dacii, dar chiar ai nevoie de asta? In oras nu stiu cat de bine te vei simti conducand asa ceva zi de zi, mie personal mi s-a parut o tenta mai greoi si obositor decat o Dacie, ma rog nu decat a mea, dar decat Daciile in general.
Pune si tu niste poze cu exemplarul pe care ai pus ochii, sa ne dam si noi cu parerea. icon_mrgreen.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Motreanu Sorin
post 27 Oct 2007, 13:40
Post #34


-


Group: Members
Posts: 271
Joined: 5 April 06
From: -




Fac si poze daca-l cumpar smile.gif


--------------------
- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Oct 2007, 14:21
Post #35


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu inteleg de ce o ti pe a ta cu impozitul la Aro 244, masinile de teren indigene au clasa de impozitare separata si mult mai mica decat cele de import wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 27 Oct 2007, 14:28
Post #36


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




deocamdata asa este .... dar ... de exemplu eu la BV-ul meu platesc cam dublu fata de un Aro10., iar diferenta nu e neglijabila ... ci 200 lei - adica benzina ptr un rezervor

treaba cu impozitele diferentiate insa nu cred ca va mai tine mult .... parca vad ca-n 2-3 ani le "aliniaza", iar in cazul asta .... diferenbta va fi de aproape 2000 de lei

si eu sunt de parere ca daca nu ai nevoie ptr "munca" (tras remorca, etc) atunci se merota mai mult un aro 10

important este sa cauti ... greu gasesti o masina care sa fi fost exploatata corespunzator, majoritatea au fost hartanite rau de tot


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Oct 2007, 17:22
Post #37


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu recomand 10 super cu motor de reno turbo diesel.f rare;) dar f bune;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Oct 2007, 17:28
Post #38


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Usile tot cad si de pe ala daca nu e intretinut. Si cred ca o masina d-asta depaseste bugetul initiatorului, am vazut ca se invarte la 3-4000 de euro un exemplar... happy.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Oct 2007, 17:39
Post #39


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca ai grija merge mai bine ca un ''samurai'':)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Oct 2007, 17:42
Post #40


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Pai ce legatura are mersul cu usile? huh.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 27 Oct 2007, 22:13
Post #41


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(ydaniel @ 27 Oct 2007, 18:39)
daca ai grija merge mai bine ca un ''samurai'':)
*

Hai sa nu venim cu aberatii, da? radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Oct 2007, 11:23
Post #42


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Suzuki Samurai e o legenda, e indestructibila masina aia.(cel putin comparativ cu Aro10 )


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kruger
post 28 Oct 2007, 13:07
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.660
Joined: 18 August 05
From: Bucuresti




Hai sa ma bag si eu in seama. Tatal meu a avut un Aro 244 diesel (cu motor ce Campulung mi se pare, era din ala la care nu trebuiau incalzite bujiile, dadeai la cheie imediat ce te suiai in masina).

L-a cumparat in 84 si l-a vandut in 89. Povestea masinii e simpla. In 73, ai mei s-au intors din State cu un Ford Mustang si cu o rulota Shasta cu doua axe, care cantarea 2,5 tone goala. In momentul in care taica-miu s-a prins ca Mustangul nu prea era o masina de tinut intr-o tara comunista, a vandut-o unui tip destept care a stiut ce cumpara si a plecat cu ea in Germania.

Din moment ce ai mei calatoreau foarte mult inafara tarii cu rulota si cu catel&purcel pentru ca asta le era meseria, evident ca singura optiune romaneasca era un astfel de Aro, ca sa traga monstrul ala de rulota. In total, masina a facut 250.000 km pe soselele europei, cu probleme...evident.

Nu facea niciodata caldura. Intotdeauna zdranganea tabla pe ea. Se paradeau diverse bucse la sistemul de suspensie fata. Niciodata nu am inteles de ce au facut la o masina de teren sistemul ala marasmatic pe fata...cu 12645 de bare, 6534 de bucse, 2435 de bascule.

Iarna, stateam cu torta la motor si tata dadea la cheie.

A fost masina in care eu am copilarit, imi aduc putin aminte oricum.


--------------------
Honda Accord 2005, Sport Tourer Automatic 2.0
VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 28 Oct 2007, 13:11
Post #44


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.340
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Si Aro 24 a fost mai bine gandit decat ARO10, dar avea o intretinere f dificila (gresit bucse si articulatii cardanice, reglat una alta... si asta la 500km sau fiecare trecre prin vad).
Sunt sigur ca la banii de pe aro 10 iei ceva japonez sau european mai bun si mai durabil (lada niva cel mai aproape).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 28 Oct 2007, 13:46
Post #45


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Hai ca nici Lada Niva nu e vreo masina senzationala, astea mai noi am auzit ca au probleme garla si ele.
Un Samurai la mana a doua afara am gasit cu mai putin de 2000 de euro. Insa ramane inevitabil problema taxei de prima inmatriculare... sad.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Motreanu Sorin
post 28 Oct 2007, 13:47
Post #46


-


Group: Members
Posts: 271
Joined: 5 April 06
From: -




Si totusi vorbim aici despre aro 10.Fiecare masina are fani ei si in fiecare secunda in lume apare ceva mereu mai bun,mai fiabil mai cu "mot'.
In acest topic sa vorbim totusi despre aro 10,si cei care au avut asa ceva,au reparat sau au condus in decursul timpului pot relata povestirile lor ,pataniile lor cu 10-le si in general despre masina.
smile.gif


--------------------
- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 28 Oct 2007, 13:53
Post #47


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Hai sa ti-o zic p-aia finala. Eu mi-as lua Aro 10 doar daca as locui in Campulung. Acolo sa-l intreti e ieftin, gasesti piese destule, "meseriasi" la fel. In Timisoara s-ar putea sa ai de umblat in caz de probleme.
Oricum in caz ca-l cumperi sa-l stapanesti sanatos si sa-l ingrijesti ca la carte. wink.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 28 Oct 2007, 22:38
Post #48


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(vis-a-vis @ 27 Oct 2007, 22:13)
Hai sa nu venim cu aberatii, da?  radmasa.gif
*




QUOTE(argon @ 28 Oct 2007, 11:23)
Suzuki Samurai e o legenda, e indestructibila masina aia.(cel putin comparativ cu Aro10 )
*




ma intreb ... oare cate a10 ati condus voi .... si ... cate samuraie?

QUOTE(einstein1984 @ 28 Oct 2007, 13:11)
Si Aro 24 a fost mai bine gandit decat ARO10, dar avea o intretinere f dificila (gresit bucse si articulatii cardanice, reglat una alta... si asta la 500km sau fiecare trecre prin vad).
  Sunt sigur ca la banii de pe aro 10 iei ceva japonez sau european mai bun si mai durabil (lada niva cel mai aproape).
*



fara suparare ... dar cam tot ceea ce spui tu nu are nici o acoperire

1. Aro24 si Aro 10 fac parte din clase de masini diferite. e ca si cum ai compara Tico cu Berlina ....
iar despre care a fost mai bine gandit ..... e o intreaga discutie .... A24 a fost facut dupa cerintele (specificatii) militare pe cand A10 a fosty gandit ptr uz mai civil si .... cel mai important ... prin caietul de sarcinbi se cerea sa aiba cat mai multa tehnologie de la dacia.

2. intretinerea aia "dificila" nu este nimic neobisnuit ptr acea vreme, orice 4x4 al acelor timpuri necesita la fel. in plus ... chiar si acum ... "decalimetrul" ar trebui sa fie in dotarea standard a oricarui 4x4 - asta daca ai de gand sa-l tavalesti prin vaduri si noroaie

3. comparatia cu lada niva .... in primul rand masina asta nui prea are nimic japonez sau European (URSS e "europeana doar geografic), apoi ... poate ai ramas in urma cu piata .... un aro 10 il gasesti in interevalul 300-2000 Euro ... ce 4x4 europeana&jap gasesti la bani astia?

This post has been edited by tarzy: 28 Oct 2007, 22:50


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 29 Oct 2007, 10:15
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




Nenea tarzy,am asa o vaga banuiala,din posturile tale,ca ARO e "za best of za best" 4x4,mai ales la treaba cu aerele m-ai lasat masca. Probabil tie iti convine sa te tot bagi pe sub masina sa te joci cu MLR-urile,mie insa nu si nici nu.
De unde si pana unde Aro10 e la fel de bun ca un Samurai? Nu spun ca le-am condus pe amandoua,dar vreau si eu argumente,momentan vad doar afirmatii pro Aro.

@initiator: In Timisoara era service si dealer Aro firma Demetra (sper ca nu sunt taxat ptr reclama),daca tot vrei sa o intretii mergi la ei,e pe str. Demetriade,dar nu mai stiu exact numarul. Sper ca mai exista firma si ca se mai ocupa cu asaceva,in martie am vazut ca mai era firma. Au magazin cu piese,cred ca vei gasi majoritatea pieselor ptr Aro 10 la ei.


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan 2004/2005 Ambition 1.6MPI - TM-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Oct 2007, 11:43
Post #50


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(tarzy @ 28 Oct 2007, 22:38)
ma intreb ... oare cate a10 ati condus voi .... si ... cate samuraie?
*




Chiar nu conteaza cate ai condus, conteaza sa fii proprietarul lor, ca ala plateste intretinerea. Intra si tu pe alte forum-uri de discutie straine, si vezi niste opinii ale proprietarilor de Suzuki Samurai, ca deh..aia nu au mentalitate romaneasca, sunt mai obiectivi si nu e cel mai bun doar ce au ei.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 29 Oct 2007, 15:57
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Vezi ca mergind tot timpul cu fata cuplata (fie si in 2X4) uzezi grupul conic degeaba pe fata.

Da de Lada Niva am auzit si eu ca ar fi bunuta la banii pe care-i cere (si s-au importat si in Australia, inca mai vezi cite una pe ici pe colo), cit costa astea noi?

Despre Aro 10 pot sa spun ca m-a impresionat prin cit de slab era, am vazut ca se chinuia groaznic sa urce pante modeste, din cauza ca motorul trebuia turat serios si un amarit de 1,3l pe benzina nu e facut sa traga chiar asa (juma de ora la 5000rpm). In plus mi s-a parut intotdeauna de o uritenie de cosmar. La un TIB prin anii 80 tin minte ca am vazut varianta turbo, si am vazut cum taiasera din pilnia de admisie la cilindrul4 ca sa se poata inchide capota peste el. Toata cojmelia parea bricolata de un scolar neglijent cu cinci minute inainte de a intre la lectie.

Suzuki Samurai, Vitara, Daihatsu Feroza (modelele mai vechi), etc, sunt mici, usoare, si scurte, ceea ce e un avantaj real pe teren accidentat. E drept, patru oameni nu stau bine mai mult de 10 minute inauntru. Modelele mai moderne s-au mai adaptat la mersul de oras si au mai pierdut ceva din calitatile de masina de teren. In plus mecanica mai simpla cu axe solide fata spate e un avantaj imens in fiabilitate si intretinere lejera. Motoarele variaza de la 1,3 la 2L si dintre astea pot sa spun ca cel de 1,6 e destul pentru omul normal. Daca ai nevoie de putere mai mare, atuncea exista modele diesel. In plus am impresia ca ei au folosit rapoarte mai scurte la cutii (sau diferentiale) ca sa cistige ceva la cuplu, si roti mai mari, ca sa reduca turatia motorului. In plus cam toate aveau varianta cu cinci viteze, pe linga reductorul de tractiune grea.

Dintre toate de mai sus, daca gasesti un Vitara din primele (cam anii 70, copiat dupa o Toyota, arata ca un veceu de tara pe roti), cam alea sunt cele mai bune. Dar nu cred ca sunt de vinzare, sau in orice caz nu ieftin. Extraordinare masini, pe cit sunt de urite, pe atita de bune.

O intrebare aicea, ce mai fac vechile Gaz-uri (Aro) cu capota triunghiulara? Alea erau destul de robuste, si probabil ca mai zac citeva prin soproane prin Romania?

This post has been edited by Gheorghedracu: 29 Oct 2007, 16:05


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 29 Oct 2007, 19:41
Post #52


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(LC_TM @ 29 Oct 2007, 10:15)
Nenea tarzy,am asa o vaga banuiala,din posturile tale,ca ARO e "za best of za best" 4x4,mai ales la treaba cu aerele m-ai lasat masca. Probabil tie iti convine sa te tot bagi pe sub masina sa te joci cu MLR-urile,mie insa nu si nici nu.
  De unde si pana unde Aro10 e la fel de bun ca un Samurai? Nu spun ca le-am condus pe amandoua,dar vreau si eu argumente,momentan vad doar afirmatii pro Aro.
 
.............
*



hmmm te inseli in banuieli ... aro nu e nici pe departe "za best of za best" dar ... daca masina e ingrijita cat de cat nu e nici cea mai rea

ptr a umbla la MLR-uri nu trebuyie sa te bagi sub masina .... ci doar sa te apleci un pic .... am inteles ... nu-ti convine .... ti-am spus ai si alternativa

unde am spus eu ca aro 10 ar fi mai bun sau mai rau ca un samurai? am spus doar ca dpdv finaciar diferenta este mare
... iar din partea mea vezi afirmatii "pro ARO" ptr ca eu dasta am .... ar fi culmea sa-mi dau cu parerea despre maybachuri radmasa.gif


QUOTE(argon @ 29 Oct 2007, 11:43)
Chiar nu conteaza cate ai condus, conteaza sa fii proprietarul lor, ca ala plateste intretinerea.  Intra si tu pe alte forum-uri de discutie straine, si vezi niste opinii ale proprietarilor de Suzuki Samurai, ca deh..aia nu au mentalitate romaneasca, sunt mai obiectivi si nu e cel mai bun doar ce au ei.
*



nu ai nevoie de forumuri straine ca sa afli pareri despre samurai ..... aici www.4x4mania.ro si www.club4x4.ro sunt destui cu "veverite", iar ptr majoritatea bag eu mana-n foc ca stiu ce vorbesc

si inca o data repet .... nu am afirmat si de fapt nici nu cred ca aro ar fi mai ceva decat samurai-ul. in primul rand nu prea sunt masini de aceeasi clasa si nici generatie, in plus au si solutii constructive destul de diferite


QUOTE(Gheorghedracu @ 29 Oct 2007, 15:57)
Vezi ca mergind tot timpul cu fata cuplata (fie si in 2X4) uzezi grupul conic degeaba pe fata.

Da de Lada Niva am auzit si eu ca ar fi bunuta la banii pe care-i cere (si s-au importat si in Australia, inca mai vezi cite una pe ici pe colo), cit costa astea noi?

Despre Aro 10 pot sa spun ca m-a impresionat prin cit de slab era, am vazut ca se chinuia groaznic sa urce pante modeste, din cauza ca motorul trebuia turat serios si un amarit de 1,3l pe benzina nu e facut sa traga chiar asa (juma de ora la 5000rpm). In plus mi s-a parut intotdeauna de o uritenie de cosmar. La un TIB prin anii 80 tin minte ca am vazut varianta turbo, si am vazut cum taiasera din pilnia de admisie la cilindrul4 ca sa se poata inchide capota peste el. Toata cojmelia parea bricolata de un scolar neglijent cu cinci minute inainte de a intre la lectie.

Suzuki Samurai, Vitara, Daihatsu Feroza (modelele mai vechi), etc, sunt mici, usoare, si scurte, ceea ce e un avantaj real pe teren accidentat. E drept, patru oameni nu stau bine mai mult de 10 minute inauntru. Modelele mai moderne s-au mai adaptat la mersul de oras si au mai pierdut ceva din calitatile de masina de teren. In plus mecanica mai simpla cu axe solide fata spate e un avantaj imens in fiabilitate si intretinere lejera. Motoarele variaza de la 1,3 la 2L si dintre astea pot sa spun ca cel de 1,6 e destul pentru omul normal. Daca ai nevoie de  putere mai mare, atuncea exista modele diesel. In plus am impresia ca ei au folosit rapoarte mai scurte la cutii (sau diferentiale) ca sa cistige ceva la cuplu, si roti mai mari, ca sa reduca turatia motorului. In plus cam toate aveau varianta cu cinci viteze, pe linga reductorul de tractiune grea.

Dintre toate de mai sus, daca gasesti un Vitara din primele (cam anii 70, copiat dupa o Toyota, arata ca un veceu de tara pe roti), cam alea sunt cele mai bune. Dar nu cred ca sunt de vinzare, sau in orice caz nu ieftin. Extraordinare masini, pe cit sunt de urite, pe atita de bune.

O intrebare aicea, ce mai fac vechile Gaz-uri (Aro) cu capota triunghiulara? Alea erau  destul de robuste, si probabil ca mai zac citeva prin soproane prin Romania?
*



bag de seama ca nici aici nu m-am facut bine inteles, eu folosesc aro-uyl in marea majoritate a situatiilor ptr a merge pe coclauri .... asa ca prefer sa stiu ca nu va fi nevoie sa cobor in noroi peste glesne ca sa cup[lexz MLR-urile, plec cu ele cuplate de acasa ... si daca e cazul dau doar de maneta

dacfa stiu ca nbu o sa ies de pe asfalt ... atrunci le decuplez.

nu prea inteleg eu ce grup conic uzez ... eu stiam ca daca merg excesiv cu MLR-urile cuplate uzez planetarele ... dar eui recunost la mecanica sunt cam "lautar"

ai grija ca faci mari confuzii ... GAZ-ul e GAZ iar ARO M 451 (IMS) e cu totul si cu totul altceva.
GAZ-urile provind din fosta URSS, pe cand M-ul e fabricat 100% la campulung muscel

ptr istoria M-ului va recomand http://www.arom461.ro/


in soproane nu prea gasesti exemplare in stare buna ... ptr ca majoritatea au fost harbuite la piata si prin paduri, propietari au facut modificari mai mult sau mai putin potrivite, etc, in schimb poti gasi exemplare conservate foarte bine provenite de la MApN ..... masini cu 0 Km-tri

despre faptul ca aro e slab ... as zice eu ca mai conteaza si ce pui intre tetiera si volan .... aro 10 are reductor ... trebuie sa nu prea te ajute cunostintele sa turezi in draci motorul cand ai optiunea de-a pune "pe greu" si sa urci pante de 45+ in viteaza a II-a




--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 30 Oct 2007, 08:46
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




pai exact aia spuneam, cind cuplezi reductorul motorul tau o sa tureze chinuit, pentru ca un motor de 1,3 litri trebuie sa fie aproape de puterea maxima ca sa poata sa traga.
Grupul conic e un termen folosit pentru sateliti si pinioanele planetare la un loc (toate avind dantura conica). Planetarele (axele ca sa zic asa, nu pinioanele) nu se uzeaza pentru ca nu exista eforturi in ele, insa pinioanele se uzeaza, desi nici pe ele nu exista efort pentru ca fiind cuplate la roti (cind ai inchis MLR-ul ai facut raota sa fie solidara cu planetara, si asta e solidara cu pinionul planetar), rotile o sa transmita orice diferenta de turatie intre roata stinga-drapta la grupul conic, deci pinioanele se vor roti fara rost, caci nu transmit nici o miscare motoare niciunde pina nu sunt cuplate la motor ( adica masina e pusa in 4x4).

Eu am inteles ce vrei tu sa faci, postul meu e o radiografie a situatiei in care te afli, si optiunile pe care le vad eu. Ce vrei tu sa alegi e treaba ta.
Raspunsul meu la intrebarea din titlul subiectului tau este ca are rost sa detii un Aro 10 in masura in care ai chef, caci motive solide de a avea unul nu exista. Fiabilitatea e jalnica, calitatea lasa imens de dorit, performantele la fel, arata ca un cotet de gaini dupa ce a trecut Katrina peste el, asa ca ce mai ramine? Daca il iei pe degeaba, asta e un motiv serios, dar altminteri?

Aro 461 cum ii zici tu e tot atit de Gaz ca si Dacia care e Renault. E un Gaz asamblat aicea cu un nume local. Si de fapt initial s-au adus Gaz-uri direct din URSS pina am asimilat noi productia. Asa ca ai grija cu acuzatiile si confuziile, sa nu se intoarca impotriva ta. E drept, ca de la un punct incolo Dacia a avut din ce inc e mai putin de-a face cu R12, dar pricepi ideea.

Pai si cit ar costa sa pui mina pe un gaz d-asta de la armata, ca aia doar nu le mai pastreaza pentru ceva?

Am constatat ca la voi Samurai inseamna de fapt Vitara (la noi). Iata si modelul despre care vorbeam:

http://www.lj10.com/lj50info/

This post has been edited by Gheorghedracu: 30 Oct 2007, 09:03


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 30 Oct 2007, 08:58
Post #54


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




tarzy

ARO-ul tau e ARO-ul tau. E o masina care are oarece valente off-road. Da' te penibilizezi in ultimul hal sa afirmi ca ARO 10 e masina. Si nu le compara cu acele ARO 10 ale pretenilor tai, ca alea is masini facute ca lumea. Lumea vorbeste aici (si initiatorul intreaba) despre un amarat de aro 10 stock care probabil are rahatul de motor de dacie care are graaave probleme sa urneasca covata si pe drum cu unghi de inclinare 0. La majoritatea auzi cum soferul tureaza motorul si de abia se urmeste din loc. E un rahat facut din combinatii de piese, la care "injinerii" de pe atunci nu cred ca erau in stare nici macar sa calculeze puterea la roata stiind caracteristicile motorului si caracteristicile transmisiei care au plantat-o sub covata.

Am avut o discutie mai lunga cu un proprietar de aro 10 cu motor de reno sau pejo, dracu mai tine minte. Pana si motorul ala ii crea probleme, dar afirma ca e singurul lucru care functioneaza relativ bine in conserva aia. cuplajele de la planetare il lasau chiar cand trebuia si se trezea ca masina "trage" in 3, nu in 4 roti, probleme electrice garla, nici macar ochelarii de la faruri nu erau in stare sa stea ca lumea pe masina, m-am pus sa desfac cu el pe acolo si m-am ingrozit cate tipuri diferite de suruburi au bagat aia din fabrica pentru prinderea plasticaraiei de la masca fata. Te lua scarba efectiv sa lucrezi la masina...pardon...gunoiul ala....Faceam toate astea in timp ce mecanicul ghiciti ce facea....incerca sa repare fix cupla aia de la planetara fata. Si taaaare mult s-a chinuit cu ea pentru ca era.....intepenita.

This post has been edited by driverx: 30 Oct 2007, 09:00


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 30 Oct 2007, 09:43
Post #55


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Gheorghedracu @ 29 Oct 2007, 16:57)
Suzuki Samurai, Vitara, Daihatsu Feroza (modelele mai vechi), etc, sunt mici, usoare, si scurte, ceea ce e un avantaj real pe teren accidentat. E drept, patru oameni nu stau bine mai mult de 10 minute inauntru. Modelele mai moderne s-au mai adaptat la mersul de oras si au mai pierdut ceva din calitatile de masina de teren. In plus mecanica mai simpla cu axe solide fata spate e un avantaj imens in fiabilitate si intretinere lejera. Motoarele variaza de la 1,3 la 2L si dintre astea pot sa spun ca cel de 1,6 e destul pentru omul normal. Daca ai nevoie de  putere mai mare, atuncea exista modele diesel. In plus am impresia ca ei au folosit rapoarte mai scurte la cutii (sau diferentiale) ca sa cistige ceva la cuplu, si roti mai mari, ca sa reduca turatia motorului. In plus cam toate aveau varianta cu cinci viteze, pe linga reductorul de tractiune grea.

Dintre toate de mai sus, daca gasesti un Vitara din primele (cam anii 70, copiat dupa o Toyota, arata ca un veceu de tara pe roti), cam alea sunt cele mai bune. Dar nu cred ca sunt de vinzare, sau in orice caz nu ieftin. Extraordinare masini, pe cit sunt de urite, pe atita de bune.
*

Vitara a iesit pe piata undeva in jurul anului 1988 si avea inca de la inceput o suspensie confortabila, respectiv suspensie independenta pe fata, punte rigida pe spate dar cu arcuri elicoidale. Am mers cu Vitara si e foarte confortabila, se poate folosi cu succes ca masina de oras.
"Uratenia" de care zici, poate ca e SJ-ul, tatal Samuraiului... Toata gama SJ si Samurai n-au avut decat motoarele de 1,3 litri si rareori motorul de 1 litru. Ultimile modele au fost dotate si cu un motor turbo diesel de 1.9

Daca pui o roata mai mare motorul incepe sa nu mai traga, mai ales cand e de cilindree mica, d-aia se schimba pinioanele, respectiv rapoartele in diferentialele puntilor sau in cutia de transfer.

QUOTE(Gheorghedracu @ 30 Oct 2007, 09:46)
Aro 461 cum ii zici tu e tot atit de Gaz ca si Dacia care e Renault. E un Gaz asamblat aicea cu un nume local. Si de fapt initial s-au adus Gaz-uri direct din URSS pina am asimilat noi productia. ?
*

Corect.

30 Oct 2007, 10:45:
Acum am vazut c-ai edita, LJ e bunicul Samuraiului radmasa.gif

This post has been edited by vis-a-vis: 30 Oct 2007, 09:45


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 30 Oct 2007, 10:11
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Da, de fapt vorbeam despre Sierra, da dracu le mai stie cum le mai cheama pe toate continentele. la noi aicea in special sunt aiurite rau ca vin ba cu numele din Anglia (!) ba cu cele din America (desi aia mai inventeaza inca o mie de alte nume pentru piata lor ca sa nu le fie greu sa citeasca, ca de!). LJ-urile sunt exact la fel ca Sierra numai ca au motoarele vechi in doi timpi. Nu ca asta ar fi rau. Sierra a introdus motorul de 1,3 litri. Se poate insa sa fi confundat un pic, nu mai stiu cind s-a trecut de la "Sierra" la "Vitara" (la noi) dar am impresia ca au fost modele cu caroseria de Sierra si cu eticheta de Vitara.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 30 Oct 2007, 11:19
Post #57


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(Gheorghedracu @ 30 Oct 2007, 08:46)
pai exact aia spuneam, cind cuplezi reductorul motorul tau o sa tureze chinuit, pentru ca un motor de 1,3 litri trebuie sa fie aproape de puterea maxima ca sa poata sa traga.
Grupul conic e un termen folosit pentru sateliti si pinioanele planetare la un loc (toate avind dantura conica). Planetarele (axele ca sa zic asa, nu pinioanele) nu se uzeaza pentru ca nu exista eforturi in ele, insa pinioanele se uzeaza, desi nici pe ele nu exista efort pentru ca fiind cuplate la roti (cind ai inchis MLR-ul ai facut raota sa fie solidara cu planetara, si asta e solidara cu pinionul planetar), rotile o sa transmita orice diferenta de turatie intre roata stinga-drapta la grupul conic, deci pinioanele se vor roti fara rost, caci nu transmit nici o miscare motoare niciunde pina nu sunt cuplate la motor ( adica masina e pusa in 4x4).

Eu am inteles ce vrei tu sa faci, postul meu e o radiografie a situatiei in care te afli, si optiunile pe care le vad eu. Ce vrei tu sa alegi e treaba ta.
Raspunsul meu la intrebarea din titlul subiectului tau este ca are rost sa detii un Aro 10 in masura in care ai chef, caci motive solide de a avea unul nu exista. Fiabilitatea e jalnica, calitatea lasa imens de dorit, performantele la fel, arata ca un cotet de gaini dupa ce a trecut Katrina peste el, asa ca ce mai ramine? Daca il iei pe degeaba, asta e un motiv serios, dar altminteri?

Aro 461 cum ii zici tu e tot atit de Gaz ca si Dacia care e Renault. E un Gaz asamblat aicea cu un nume local. Si de fapt initial s-au adus Gaz-uri direct din URSS pina am asimilat noi productia. Asa ca ai grija cu acuzatiile si confuziile, sa nu se intoarca impotriva ta. E drept, ca de la un punct incolo Dacia a avut din ce inc e mai putin de-a face cu R12, dar pricepi ideea.

Pai si cit ar costa sa pui mina pe un gaz d-asta de la armata, ca aia doar nu le mai pastreaza pentru ceva?

Am constatat ca la voi Samurai inseamna de fapt Vitara (la noi). Iata si modelul despre care vorbeam:

http://www.lj10.com/lj50info/
*




bag de seama ca nu prea stii ce face reductorul ..... taman de aia se pune reductor .... ptr a reduce din turatie .... adica ..... la aceeasi turatie are cuplu dublu (sau ma rog cate e reductia). ce se reduce este doar viteza de deplasare

nu eu vreau sa fac alegerea .... ptr ce am eu nevoie aro 10 imi este inutil, dar .... mi-am permis sa-mi dau cu parerea ptr ca am vazut aro 10 la treaba ....
acum m-am lamurit ... ai dreptatea la treaba cu grupul conic .... dar .... pe mine nu ma deranjeaza acea uzura .... la cat folosesc eu masina (cca 3-4000 Km / an) e nesemnificativ.

motive ptr a detine un aro 10 - pai nu vad altceva decat ca ai nevoie de un 4x4 .... iar acesta ar fi cea mai avantajoasa (pret/performanta) optiune. am si spus mai sus .... daca nu ai nevoie sa iesi de pe asfalt .... nu se merita aro 10 ... de fapt nu se merita orice 4x4.
tu-l gasesti urat, da-mi voie sa-ti spun ca aici gradul de subiectivism este enorm .....

despre AroM461 si GAZ .... eu zic sa te mai documentezi .... seamana doar la aspect .... si nici acolo daca te uiti mai atent, altfel .... diferentele sunt pe toata linia, atat la caracteristici, la solutii tehnice, motorizare, transmisie, directie, etc

"gazurile de la armata" care de fapt sunt altceva - pot fi procurate direct de la licitatiile romtehnica .... daca or mai fi ramas ceva - dar nu te sfatuiesc ptr ca se fac foarte multe manareli sau .... de la cei care au facut manarelile biggrin.gif cu preturi de 2-3 ori mai mult
dar .... trebuie sa fii constient ca o astfel de masina nu e chiar usor de intretinut, piese si meseriasi priceputi se gasesc din ce in ce mai rar, si in nici un caz la magazin. avantajul este insa ca poti inscrie masina relativ usor la Retromobil.

QUOTE(driverx @ 30 Oct 2007, 08:58)
tarzy

ARO-ul tau e ARO-ul tau. E o masina care are oarece valente off-road. Da' te penibilizezi in ultimul hal sa afirmi ca ARO 10 e masina. Si nu le compara cu acele ARO 10 ale pretenilor tai, ca alea is masini facute ca lumea. Lumea vorbeste aici (si initiatorul intreaba) despre un amarat de aro 10 stock care probabil are rahatul de motor de dacie care are graaave probleme sa urneasca covata si pe drum cu unghi de inclinare 0. La majoritatea auzi cum soferul tureaza motorul si de abia se urmeste din loc. E un rahat facut din combinatii de piese, la care "injinerii" de pe atunci nu cred ca erau in stare nici macar sa calculeze puterea la roata stiind caracteristicile motorului si caracteristicile transmisiei care au plantat-o sub covata.

Am avut o discutie mai lunga cu un proprietar de aro 10 cu motor de reno sau pejo, dracu mai tine minte. Pana si motorul ala ii crea probleme, dar afirma ca e singurul lucru care functioneaza relativ bine in conserva aia. cuplajele de la planetare il lasau chiar cand trebuia si se trezea ca masina "trage" in 3, nu in 4 roti, probleme electrice garla, nici macar ochelarii de la faruri nu erau in stare sa stea ca lumea pe masina, m-am pus sa desfac cu el pe acolo si m-am ingrozit cate tipuri diferite de suruburi au bagat aia din fabrica pentru prinderea plasticaraiei de la masca fata. Te lua scarba efectiv sa lucrezi la masina...pardon...gunoiul ala....Faceam toate astea in timp ce mecanicul ghiciti ce facea....incerca sa repare fix cupla aia de la planetara fata. Si taaaare mult s-a chinuit cu ea pentru ca era.....intepenita.
*



mha .... fie ca afirm sau nu eu .... aro 10 este masina .... ca si orice altceva care a circulat sau circula oficial pe sosele.

aro 10 ale prietenilor mei ..... TOATE au motor Dacia .... dar .... adevarat ca sunt cu schimburile de ulei si consumabile la zi. este adevarat pe aro 10 motorul trebuie un pic mai turat decat pe dacie .... dar .... cel putin mie nu mi se pare chiar asa de grav, pana la urma ceva reprize de 4000 + nu fac rau la asa tip de motor biggrin.gif , mai ales daca pui ulei bun.
injineri au stiu sa calculeze chiar bine .... dar ..... nu urmarea "demarajul" .... asa ca e normal sa plece ceva mai greu de pe loc .... in plus .... acum multi posesori au pus cauciucuri ceva mai late .... asa ca pleaca si mai greu


legat de plastcaraie .... alea a venit ceva mai tarziu ..... si de obicei cand scoti masina de pe asfalt pe alea (plastice) le pierzi primele .... se poate apoi relua traseul daca mergi dupa ele => ca oricum erau in plus tongue.gif

legat de pbe la cuplaje - eu tot nu pot pricepoe ce-i in mintea propietarilor & mecanicilor de vor sa le "repare" .... astea se schimba .... pui noi .... te rogi sa nimeresti bune .... si cu asta basta

iar daca cupla era intepenita .... eu fac pariu ca aia nu mai vazuse vaselina din fabrica .... daca o fi vazut si atunci.

da ... deh .... asa-s romanii .... vor sa ia 7-8 piei de pe o oaie si apoi se mira ca nu-s bune. masinile acestea .... au fost vandute cu manual de utilizare .... bag mana-n foc ca > 80 din propietari nu l-au deschis .... printre operatiuni .... este trecuta clar si subliniat gresarea elementelor de transmisie la un anumit numar (destul de mic) de Km-tri


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 30 Oct 2007, 11:25
Post #58


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(tarzy @ 30 Oct 2007, 12:19)
legat de plastcaraie .... alea a venit ceva mai tarziu ..... si de obicei cand scoti masina de pe asfalt pe alea (plastice) le pierzi primele .... se poate apoi relua traseul daca mergi dupa ele => ca oricum erau in plus  tongue.gif
*


Nu toti au cultura asta off-road unde tot ce nu e motor, coaja, punti si volan sunt chestii in plus

QUOTE(tarzy @ 30 Oct 2007, 12:19)
legat de pbe la cuplaje - eu tot nu pot pricepoe ce-i in mintea propietarilor & mecanicilor de vor sa le "repare" .... astea se schimba .... pui noi .... te rogi sa nimeresti bune .... si cu asta basta
*


Iar altii s-au saturat la un moment dat sa tot apeleze la D-zeu sa nimereasca alte cuplaje bune, care is alti bani. Ca pentru asta a fost (CICA) inventata masina. Sa mearga si pe drum si ceva off-road. Si omu avea nevoie de acele cuple...sa FUNCTIONEZE.

QUOTE(tarzy @ 30 Oct 2007, 12:19)
iar daca cupla era intepenita .... eu fac pariu ca aia nu mai vazuse vaselina din fabrica .... daca o fi vazut si atunci.
*


Am vazut cand a desfacut-o. Era plina de vaselina. Chiar plina. Era putin dubioasa ea intradevar, dar era plina.


Iar trantirea usii (dupa ce ani buni intradevar) sa se inchida cumva, cat de cat intra tot la categoria "chestii acceptate care de fapt nu sunt probleme" ?

This post has been edited by driverx: 30 Oct 2007, 11:26


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 30 Oct 2007, 11:30
Post #59


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




din pacate .... la treaba cu piesele de schimb de calitate indoielnica ..... nu am ce comenta .... e plina piata de SRL-uri, turcisme si chiar chinezisme

ce e mai grav .... ca si sa vrei sa platesti dublu sau triplu ptr piese bune .... nu gasesti

la treaba cu vaselina ..... pai de ce crezi matale ca la consumabile se specifica ca trebuiesc schiombate la X Km-tri sau Y durata ???? sunt treburi care-si pierd propietatile in timp. degeaba era plin cu vaselina daca nu facea "serviciu"

This post has been edited by tarzy: 30 Oct 2007, 11:32


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 30 Oct 2007, 11:33
Post #60


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(tarzy @ 30 Oct 2007, 12:30)
...
ce e mai grav .... ca si sa vrei sa platesti dublu sau triplu ptr piese bune .... nu gasesti
*



EXACT. De aceea este o optiune proasta, oricum ai lua-o, oricum te-ai amagi ca e buna la una alta. Ca are bord naspa, nu prea conteaza, ca nu mori de cald in ea iar nu prea conteaza....da' sa nu te lase cuplele cand esti in panta. Macar atat. Atlfel...cu ce e mai buna decat un papuc de exemplu?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th April 2025 - 05:02
Forum Renault