Despre sonda lambda, ce si cum
![]() ![]() ![]() |
Despre sonda lambda, ce si cum
YRX |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Attached File(s) ![]() ![]() |
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|||
user123 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Stergem praful pe sectiune tehnica - avand in vedere ca nu a scris nimeni nimic aici, voi scrie eu :
- a trebuit sa schimb sondele lambda, deoarece cea din "aval" ( dupa catalizator) a murit definitiv; - contrar a multor opinii, eu le-am schimbat pe amandoua deoarece sonda din amonte ( inaintea catalizatorului ) dadea semne de oboseala ( cicla lent ) fara a da insa eroare....probabil in scurt timp urma sa pice si ea ; multumesc celor care m-au sfatuit sa le schimb concomitent pe amandoua, e unul din cele mai bune sfaturi - am ales sa pun OEM ( OEM la logan este NGK (NTK), masina mea e din 2004 si exact asta a avut montat pe ea ) ; am pus OEM insa varianta de sonde noi, care NU se potrivesc la mufe cu varianta veche de logan pe care o am eu ( 2004 ) - avand in vedere ca nu se potrivesc la mufe, am modificat - am adaptat mufa mea veche ( originala ) la cablurile noilor sonde - confirm ca la noile sonde OEM culoarea firelor se respecta identic cu modelele vechi ( aveti negru, gri, alb, alb )- eu leam taiat cablurile si le-am pus la mufele vechi ( am legat cablurile intre ele - gri la gri, negru la negru si cele albe intre ele ) - aveti 2 cabluri albe; nu conteaza cum le legati intre ele, pot fi inversate fara problem- circuitul "alb" este pt incalzirea sondei ; la celelalte 2 ( negru si gri ) trebuie sa aveti grija sa le legati la culorile corespunzatoare ( negru-negru, gri-gri) - ca sa desfaceti aceste sonde, aveti nevoie de o inelara de 22; sau si mai elegant de o cheie speciala de sonde lambda de 22; eu nam folosit aceasta cheie speciala deoarece la mine am reusit sa trec mufa sondei prin inelara (intra mai fest dar va asigur ca trece) si era mufa model vechi deci mai lata....la modelele noi mufa e considerabil mai ingusta si sigur trece prin inelara astfel incat sa o puteti desface......cei care au desfacut sau au cunostinte mecanice inteleg ce scriu - se desfac destul de dificil, mai ales cea din amonte- cel putin la mine ; daca nu aveti o inelara serioasa nici sa nu va apucati, riscati sa stricati hexagonul piulitei si nu mai scoateti sonda -atasez si ceva poze pt exemplificare: ce am scris eu, nu inlocuieste sfatul sau manopera unui specialist, am scris doar ca un ajutor si o orientare a celor care doresc sa faca singuri aceasta treaba - cu aceasta ocazie am descoperit ca, am galleria fisurata, dupa cum se observa in poze.....deci va trebui sa o schimb P.S : sondele sunt originale ale masinii, neschimbate niciodata cu (multe) sute de mii de km Attached thumbnail(s) 20150826_105520.jpg ( Size: 2.4mb ) Number of downloads: 671 20150826_153950.jpg ( Size: 2.06mb ) Number of downloads: 729 2.jpg ( Size: 1.39mb ) Number of downloads: 721 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
YRX |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
In urma schimbului sondei lambda aval pun si eu informatii.
Intr-adevar mufele sunt diferite functie de anul de fabricatie. Eu aveam pe cea mare. Sonde cu mufa mare nu se mai gasesc, asa ca ramane modificarea mufei. Ironick, intr-un acces de geniu zice "Ba, ia incearca sa scoti pinii din mufe si sa schimbi carcasele intre ele". Ma gandesc si ii dau dreptate, ar fi o chestie sa mearga, mai ales ca firele sondei sunt din fier si nu prea merg cositorite. Ma chinui eu sa desfac mufa sondei noi, reusesc si aflu si cum se scot pinii 20190527_092604_resized.jpg ( Size: 255.27k ) Number of downloads: 263 Se scoate intai partea alba din mufa, care este de blocare pini, apoi se baga un ac prin spate si se ridica plasticul de deasupra canalului si se trage de fir. A mers, am taiat carcasa sa vad mecanismul, dupa aia. Plin de sperante ma duc sa scot si sonda veche. Inelara cu cot de 22, trece mufa si incep sa trag de ea. O laie, nici gand. Wd40, incalzit esapamentul putin, nimic. Pana la urma, tin de cheie si articulez cu ciocanul una in cheie. A luat-o. Scot sonda si ma uit la mufa. Nasol, pinii sunt mai lati si mai lungi, nu merg cei de la sonda noua. Asa ca am taiat firele, inadit, si cu multa pasta decapanta cositorit. Pana la urma s-a prins cositorul, am tras termocontractabile peste si izolier. Montajul la loc este usor. Pana la urma o sa o schimb si pe cea din fata. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
si nu dadeai si tun un VIn sa vad ce si cum? ca pate era kit cablaj corespunzator....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
M-am gandit sa schimb mufa cablajului. Dar perspectiva sa fac papuci sub masina nu era foarte atragatoare. Am citit si de un adaptor, dar nu l-am vazut.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Si? S-a schimbat ceva? Am pus un log cu voltajul celor 2 sonde dincolo, asa cum ai cerut.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 03:48 |