DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Diesel Fuel Injection cleaner - LIQUI-MOLY ?

sltraian
post 16 Jan 2010, 18:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




Salut,

am avut si am o problema cu Loganul meu dCi din 2007 (euro4) si anume se aude un zgomot de la injectoare intre 1500-2000 de ture, la mers uniform accelerat.
Din cate am mai citit problema este becunoscuta pt motoarele astea si se datoreaza mai ales mersului subturat.

Recunosc ca si eu aveam obiceiul sa merg subturat ca sa nu fie zgomotos, dar la revizia de 20000 mi-au recomandat sa-mi cumpar un Diesel Fuel Injection cleaner: o solutie care de obicei se adauga la un plin de motorina si curata injectoarele.

Eu am fost la CICLOP in Timisoara si baiatul de acolo mi-a recomandat sa cumpar LIQUI-MOLY: este o doza de 500ml de solutie detergent care curata injectoarele si camera de ardere.
Numai ca acasa am vazut ca e mai ciudat ca nu se adauga in rezervor ci (citez): "demontati turul si returul sistemului de injectie si introduceti-le in doza cu solutie. Porniti motorul si lasati-l sa mearga la relanti pt 15min, apoi se alterneaza turatia pt alte 10-15 min."

Intrebare: a mai folosit cineva aceasta solutie? As avea nevoie de niste sfaturi mai concrete (ce furtune trebuie folosite), experiente asemanatoare si daca e OK sa fac asta in fata blocului.

Nu de alta, dar nu vreau sa "curat" injectoarele de tot biggrin.gif
Multumesc anticipat.

O zi buna.


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 16 Jan 2010, 20:04
Post #2


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




Daca tot vrei sa bagi aditivi, desi in manual scrie sa nu bagi, de ce te complici cu tipul asta care se foloseste in modul descris de tine?
Mai bine gasesti un tip de aditiv care trebuie turnat in motorina.
Faptul ca trebuie sa umbli la conductele alea creste riscul de a introduce impuritati in sistemul de injectie, mai ales la operatiuni facute in fata blocului. Iar daca riscul asta se produce pagubele vor fi foarte scumpe.

Liqui Moly e o firma cunoscuta ca avand produse de calitate. Chiar la ei pe site am vazut ca au si aditivi de curatare a sistemului de injectie la diesel care se toarna in motorina din rezervor.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 16 Jan 2010, 21:36
Post #3


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Treaba nu-i asa simpla cum ti-a spus ala la magazin, foloseste mai bine ceva care se toarna in rezervor, asta este si sfatul meu.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sltraian
post 17 Jan 2010, 14:08
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




Multumesc pt sfaturi. Numai ca deja l-am luat (m-a costat 35 ron) si nu stiu daca pot sa-l returnez la schimb.
Produsul se numeste "Diesel spulung", 500ml.

Din cate am mai cautat si eu pe net, chiar e bun dar se foloseste la reconditionarea motoarelor trecute de prima tinerete (eu am doar 33 000km). Chiar era un clip pe youtube cu un 1.9 TDI, care merge 20-25min doar cu solutia asta in loc de motorina.

Oare daca o torn totusi in rezervor poate fi nociva? Ma gandesc doar ca nu va avea efectul normal pentru ca este diluata.




--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 17 Jan 2010, 14:34
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.044
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Baga-l linistit in motorina.
Aditivii astia de curatare se pot folosi in 2 moduri:
- in amestec cu carburantul din rezervor, actiunea fiind mai subtire
- direct pentru o perioada scurta, se alimenteaza motorul direct cu aditivul din sticla. Asa se spera o actiune mai agresiva de curatare.
Asta este valabil pentru orice aditiv tip "injector cleaner", benzina sau motorina.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sltraian
post 17 Jan 2010, 15:56
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




OK, asa o sa fac.

Ce se intampla cu mizeria curatata de aditiv?
In cazul in care se amesteca aditivul cu motorina, presupun ca ajunge pe retur in rezeevor, apoi ar trebui sa se opreasca in filtrul de motorina. Gresesc?


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 18 Jan 2010, 08:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.044
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Da si nu... biggrin.gif , oricum il pui in rezervor.
Aditivii astia sunt un amestec de diverse substante de origine petroliera care ard la fel de bine ca si combustibilul. Ar trebui sa lucreze atat pe circuitul motorinei pentru dizolvarea depunerilor (rezervor, tubulaturi, injectoare etc - este un fel de dizolvant mai puternic decat motorina simpla) cat si la nivelul camerei de combustie prin marirea temperaturii de ardere (si in felul asta desprinde depunerile de pe camera, nasul injectoarelor, supape etc).
Normal, cu cat il diluezi mai tare cu motorina va avea o putere de actiune mai mica.

This post has been edited by YRX: 18 Jan 2010, 08:49


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sltraian
post 18 Jan 2010, 14:53
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




Multumesc, imi e mai clar acum. O parte din mizerie ajunge pe retur, iar cea din camera de ardere iese prin evacuare.

In concluzie, o sa-l torn in rezervor ca e mai sigur asa.
Din ce am vorbit aici, o idee ar fi bine sa am cat mai putina motorina in rezervor pentru un efect mai pronuntat. Nu stiu daca e buna sau risc sa-m distrug injectoarele.


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sltraian
post 31 Jan 2010, 13:24
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




In sfarsit, am consumat solutia vineri seara smile.gif

Am asteptat mai intai sa treaca gerul puternic de afara, ca sa fac acest "experiment".
Deasemenea, am turnat solutia in rezervor doar cand mai aveam 7l dupa computerul de bord.

Apoi, am iesit din oras spre Lugoj so i-am dat talpa: n-am urcat niciodata in treapta a 5-a si am tinut-o in medie pe la 3000-3500rpm, dar am baleiat prin toata plaja de turatii 2000 - 5000rpm

De cateva ori am incercat si limitele motorului: calcat acceleratia la podea in viteza a 4-a: n-am reusit mai mult de 150km/h la 4600rpm biggrin.gif
A propos, stiati ca dci70 ajunge la 80km/h la 5000rpm intr-a 2-a si cam la 110kmp intr-a 3-a cu pedala la podea?

Sa revenim: cand mi s-a aprins becul ca sunt pe rezerva cu motorina, am cautat un loc de intoarcere spre Timisoara. La intoarcere am mers putin mai moderat, desi tot la turatii mari. Dupa un drum ceva mai lung, pe centura am ajuns in oras la un OMV sa o alimentez: mai aveam doar un 1l de combustibil! icon_mrgreen.gif

Motorul era incins deja si nu mai era la fel de zgomotos la 2000rpm cu acceleratie uniforma
Concluzie referitoare la fuel injection cleaner: nu stiu cat a fost meritul solutiei sau pur si simplu al fortarii motorului la turatii ridicate. Inclin sa cred ca nu a contat f mult aditivul. Pe termen lung, ideea e sa nu mergem subturat ci undeva la 2000rpm la mijlocul diagramei de cuplu maxim. Altfel apar depuneri de fum pe evacuare.
Posibil si injectoarele sa aiba de suferit.

Multumesc pentru sfaturi, numai bine !


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dl_dr25
post 31 Jan 2010, 21:42
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 571
Joined: 4 August 07
From: Bucuresti




sa ma i revii după o săptămâna cu impresii


--------------------
dacia logan 2007 dci - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sltraian
post 8 Feb 2010, 22:41
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




Dupa o saptamana, pot spune ca problema motorului zgomotos la turatie constanta 1800-2000rpm NU a disparut. De fapt, nu cred ca are vre-o legatura zgomotul cu curatarea injectoarelor sau a evacuarii.

As ruga posesorii de dCi euro4 sa-mi confirme daca si ei aud la fel motorul in cazul mentionat mai sus.

Nu neg ca aditivul nu si-a facut treaba in a curata sistemul de alimentare si/sau evacuare. E cam greu sa-mi dau seama insa cat de eficient este pentru ca motorul tragea bine si inainte si nu imi dau seama de diferente din punctul asta de vedere.
Eu altceva urmaream..


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zodrac
post 9 Feb 2010, 13:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




Ce fel de ulei ai? si cind l=ai schimbat ultima oara?


--------------------
* * *
Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sltraian
post 14 Feb 2010, 01:23
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




Am schimbat uleiul in toamna, la revizia de 30 000km (acum am 34 000). Am folosit Castrol Magnatec 5W40. De ce ?


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
X@by
post 15 Feb 2010, 13:00
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 8 June 08
From: Tg Mures




Stai linistit ca si la mine se aude un tacanit intre 1700-2000, si am masina din 2008. nu cred sa fie ceva stricat. Daca da atunci am luat masina stricata caci tacanitul asta se aude de cand am luat masina.


--------------------
DACIA LOGAN/SOLENZA 2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI
GOD IS MY CO-PILOT!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 15 Feb 2010, 19:54
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 17 May 06




Metabond Megasel este singurul produs testat de mine care a dat rezultate. Doar ca se foloseste permanent. Nu cred in solutiile pe care le bagi odata si gata!!! Plus ca lubrifiaza foarte bine piesele aflate in miscare si sunt supuse frecarii. Cititi pe Softpedia posturile regretatului Mak. De la el am invatat despre Metabond si cam tot ce trebuie stiut despre motoarele diesel.


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 15 Feb 2010, 23:36
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(sltraian @ 8 Feb 2010, 22:41)
Dupa o saptamana, pot spune ca problema motorului zgomotos la turatie constanta 1800-2000rpm NU a disparut. De fapt, nu cred ca are vre-o legatura zgomotul cu curatarea injectoarelor sau a evacuarii.

As ruga posesorii de dCi euro4 sa-mi confirme daca si ei aud la fel motorul in cazul mentionat mai sus.

Nu neg ca aditivul nu si-a facut treaba in a curata sistemul de alimentare si/sau evacuare. E cam greu sa-mi dau seama insa cat de eficient este pentru ca motorul tragea bine si inainte si nu imi dau seama de diferente din punctul asta de vedere.
Eu altceva urmaream..
*


Poate nu strica sa arunci un ochi si la problema asta


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 06:47
Forum Renault