Disc ambreiaj+placa presiune+rulment presiune, cum le schimb?
![]() ![]() ![]() |
Disc ambreiaj+placa presiune+rulment presiune, cum le schimb?
mad toz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|||
iulian.bisty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
dai motorul sau cutia jos (recomand motorul)
desfaci placa de presiune cu cheie de 11 ,ai 6 suruburi scoti discul vechi si il pui pe cel nou, vezi ca se pune intr-o anumita pozitie sa nu il invers ca muncesti degeaba pui placa de presiune si bagi in disc priza de centrare si apoi strangi ca altfel nu iti intra cutia asamblezi motorul de cutie cam atat in mare succes |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
ATM |
![]()
Post
#3
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
E mai simplu sa schimbi ambreiajul dand cutia jos, daca ai canal. Pentru motor, iti trebuie ceva macara sa-l scoti de acolo si e mai mult de demontat, parerea mea (curele, cabluri, filtrul de aer,furtune de benzina etc). Plus electromotorul care oricum il zbori de acolo, indiferent ca scoti cutia sau motorul...
Daca esti din Bucuresti, du-te la Viorel, in Aparatori, ca iti ia 60 RON manopera de schimbare de ambreiaj. Cu piesele tale, bineinteles. This post has been edited by ATM: 16 Apr 2007, 23:42 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Ursu' Bora |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 12 April 07 ![]() |
Salut ATM.
Un numar de telefon are Viorel din Aparatori ca am si eu aceeasi problema ca si Mad Toz cu discul de ambreiaj si placa de presiune? Daca ai un nr de tel al lui Viorel dami-l si mie pe PM te rog. Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
1310 TX
1986
- B-03-CTH
|
|
OAP |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am procedat in felul urmator:
- se suspenda masina pe fata, pe doua capre; cea mai importanta operatiune tinand seama ca vei lucra si sub masina; - se scot planetarele: se scot butucii pe fata; trebuie sa desfaci suruburile de la pivoti (cheie de 19), surubul de la planetara (240, bieleta de directie (17) stifturile de la planetara (dorn subtire + ciocan) - se desfac suruburile din spatele cutiei (cheie de 11 pentru suruburile de la traversa, 13 pt suruburile ce tin traversa de tampoane; se scoate cablul de chilometraj si se decupleaza timoneria; se introduce cricul sub cutie de viteze pentru a o mentine la pozitia initiala; - se decupleaza cablul de ambreiaj si apoi se decupleaza CV de motor (19 inelare); -ca sa te ajute: scoti bateria si suportul ei; treci o coarda pe sub CV (cam acolo unde e punctul de echilibru) si o agati de incuietoarea capotei, asta ca sa ramana agatata sa nu pice in partea din fata; -tragi cutia in spate, o decuplezi total de motor si eventual o dai afara sau o lasi sub masina; -desfaci placa de presiune (13 inelar cu cot) -scoti discul; - cureti bine volantul, montezi discul nou (atentie la pozitionare), pui placa de presiune, CENTREZI DISCUL cu o priza similara cu ce-a de pe CV apoi strangi suruburile; - rulmentul se schimba usor prin decuplarea arcurilor care il tin acolo, e simplu - remontezi totul la loc; cutia o agati din nou de incuietoarea capotei, o cuplezi de motor, introduci cricul sub ea in partea din spate apoi strangi toate suruburile la loc -reglezi cablul de ambreiaj sa aiba 1-3mm joc Succes |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
axy89 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 15 April 05 ![]() |
Daca tot dai jos cutia sau motorul,verifica neaparat si furca care tine rulmentul de presiune.Este posibil aceasta sa fie uzata intr-o parte si la actionarea ambreajului sa nu impinga rulmentul paralel cu diafragma(soarele).Pune un liniar pe marginile carcasei cutii,trage de furca si masoara ca distanta de la cele doua varfuri ale furcii pana la liniar sa fie egale.Daca nu sunt ajusteaza cu un flex varful mai lung.Sunt furci cu defect din executie.Poti sa desfaci si capacele din plastic ale rulmentului de presiune si sa completezi cu vaselina de calitate. Fabrica de rulmenti nu are nici un interes sa il greseze corespunzator. Tu,DA.Spor la treaba!
|
--------------------
dacia1310
model 1994
- cs89axy Cine intreaba este prost pentru cinci minute, dar cine nu intreaba ramine prost o viata.
|
|
Radocanu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru lagunist Group: Members Posts: 1.983 Joined: 24 March 07 From: Hunedoara ![]() |
eu recomand sa dai cutia de viteze jos daca ai undeva canal.... eu in 4 ore... am schimbat disc de ambreiaj... placa de presiune si rulment...si doar ce ma auzit din vorbe cum se schimba....si am reusit. la dacia minut imi lua 160 ron :| daca dai motorul jos de muncesti mai mult..si dureaza mult mai mult :| bafta
|
--------------------
Renault
Laguna 2 - Facelift
2006 1.9 dci - Dynamique
- HD-88-CAR Dezmembrez R.Laguna 2
Telefon 0773803384 |
|
mad toz |
![]()
Post
#8
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Dati-mi si mie unul nr de telefon pe PM al lui Viorel din Aparatori care il stiti.ms
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#9
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ursu' Bora @ 17 Apr 2007, 09:36) Salut ATM. Un numar de telefon are Viorel din Aparatori ca am si eu aceeasi problema ca si Mad Toz cu discul de ambreiaj si placa de presiune? Daca ai un nr de tel al lui Viorel dami-l si mie pe PM te rog. Multumesc anticipat. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by Adrianno: 6 May 2007, 20:25 |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
a montat cineva (inel de placa presiune) pe soarele placii de presiune??
1.jpg ( Size: 8.3k ) Number of downloads: 9969 |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
cata_unu1 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 29 June 12 ![]() |
La modelele mai noi de motoare , sunt imbusuri nu cheia de 11.
|
--------------------
Dacia
1310 rat style
'97
- bv XX cia
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Acel inel, care intra intre "petalele" diafragmei, ocupa spatiul dintre ele si e posibil sa blocheze debreierea. Eu nu am intalnit prea multe asemenea inele, puse. Mai sigur e sa se monteze o bucsa pe rulmentul de presiune, prin care se mareste suprafata de contact cu diafragma, putandu-se folosi chiar si o placa , careia i s-au strapuns varfurile la diafragma, intrand rulmentul total prin ea. Tipul de bucsa, in ambele variante (pe exteriorul si pe interiorul rulmentului), au fost prezentate de mine. In poze se vede si refacerea unei carcase de otel, in locul celei de bachelita.
This post has been edited by PH-06-BOA: 21 Nov 2012, 17:59 Attached thumbnail(s) 04042012290.jpg ( Size: 287.72k ) Number of downloads: 10820 04042012291.jpg ( Size: 278.45k ) Number of downloads: 10930 04042012292.jpg ( Size: 257.57k ) Number of downloads: 10639 04042012294.jpg ( Size: 235.88k ) Number of downloads: 10450 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Nici eu nu recomand acel inel. Mai mentionez ca placa de presiune nu rezista unui numar atat de mare de refolosiri (dupa cca 6-7 schimbari de disc se slabesc niturile si incepe sa vibreze) incat sa ajunga a fi decupata de inelul interior al rulmentului. Cele ce scriu sunt verificate personal. Sa nu uitam ca in zilele noastre se recomanda schimbarea discului impreuna cu placa fiindca o operatie de aceasta anvergura, care se face relativ rar, ratata din "zgarcenie" duce la un deranj prea mare.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
...
This post has been edited by ORIJINAL21: 22 Nov 2012, 20:46 |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
B17XGG |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Am sa-l caut (daca nu l-oi fi aruncat la fier vechi). Dar, repet, este ceva ce poate aduce numai neajunsuri (printre care si marirea efortului la pedala daca nu blocheaza chiar si diafragma) si nu merita sa-ti faci probleme cu mana ta. Eu l-am montat si, imediat, am mai muncit o data sa-l dau jos cu vorbele "dulci" de rigoare adresate celor care mi l-au recomandat. Daca il mai gasesc, il donez cu placere, fara recomandari !
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
..
This post has been edited by ORIJINAL21: 22 Nov 2012, 20:46 |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
florin iulian |
![]() ![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 304 Joined: 9 November 07 From: Dorohoi ![]() |
Acel inel, care intra intre "petalele" diafragmei, ocupa spatiul dintre ele si e posibil sa blocheze debreierea. Eu nu am intalnit prea multe asemenea inele, puse. Mai sigur e sa se monteze o bucsa pe rulmentul de presiune, prin care se mareste suprafata de contact cu diafragma, putandu-se folosi chiar si o placa , careia i s-au strapuns varfurile la diafragma, intrand rulmentul total prin ea. Tipul de bucsa, in ambele variante (pe exteriorul si pe interiorul rulmentului), au fost prezentate de mine. In poze se vede si refacerea unei carcase de otel, in locul celei de bachelita.
pentru PH-O6-BOA Poti posta un desen cu dimensiunile la bucsa care se monteaza pe rulmentul de presiune ? Multumesc anticipat. ![]() This post has been edited by florin iulian: 27 Nov 2012, 21:53 |
--------------------
Dacia, Nissan
1300,1310,1310,Note
1980,1984,2002,2006
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am facut un desen, cu cotele aproximative, cu exceptia celei de fi32, care e interiorul rulmentului, si se face pe plus cateva sutimi, pentru a intra presat. Ghidajul de plastic de pe interiorul rulmentului , se scurteaza in asa fel, ca bucsa sa nu frece de el, iar cota de 28,5 de la busca, e mai mare cu 5 zecimi decat cota ghidajului de plastic, pentru a nu atinge de priza. Ghidajul se scurteaza dupa ce se scoate rulmentul din carcasa. Interiorul acelui ghidaj, seamana cu o dantura dreapta. Cota de 28,5 trebuie sa fie cel putin egala cu diametrul dintre fundul acelei danturi. Mai mica va freca de priza, mai mare va ramane prea subtire pentru a sta presata in rulment. Inaltimea de 6mm nu e critica, ea poate fi dupa cum permite cursa furcii, pentru a nu avea surpriza sa stea presata pe diafragma. La berlina e destul loc. Cota de 44, se poate face si cat interiorul capacului de tabla al carcasei, pentru a putea trece prin el, cand bucsa e montata cu rulmentul scos din carcasa. Eu le montez cu rulmentul montat in carcasa, presat cu grija sa nu se sparga carcasa. Lungimea partii care intra in rulment, iar e dupa cum crezi ca va sta in siguranta in interior. E vorba de cota de 10mm.
Attached thumbnail(s) bucsa_rulment.JPG ( Size: 36.79k ) Number of downloads: 2110 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#19
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
cum naiba uzati voi soarele la placa de presiune,pentru mine este un mister!!!,am avut pe dacie ambreiaj de 200 si am schimbat la 90mii discu plus rulmentu,ca zdranganeau arcurile(coclaurile pe unde a fost bagata au lasat amprente)si am lasat placa masinii(din fabrica)si asa am si vandut-o la 150mii/km
eu foloseam ambreiaju doar la plecare,viteza1 restu schimbate fara sa apas ambreiaju This post has been edited by nikuniku: 1 Dec 2012, 22:45 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
maho |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.213 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
nikuniku |
![]()
Post
#21
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
maho ai sa razi dar masina a fost cumparata de o doamna care a fost incantata de cum intra in viteza si cum se schimbau vitezele,
daca stii sa te joci cu acceleratia stii si cum sa schimbi vitezele fara ambreiaj doctoru PH-06-BOA poate confirma cele spuse de mine,cu schimbatu vitezei fara ambreiaj This post has been edited by nikuniku: 2 Dec 2012, 11:28 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
maho |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.213 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu contest, dar chiar nu vad nici o utilitate in asta, ba din contra.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
b 45 bwy |
![]()
Post
#23
|
![]() Van driver Group: Members Posts: 1.135 Joined: 27 November 10 From: Bucuresti ![]() |
''Ambreiajul nu a fost pus pe masini ca sa le creasca pretul si daca fabricantul zice sa-ti bagi piciorul in el cand umbli cu facaletul in ceaun trebuie sa o faci.Grozavii care schimba fara el se grozavesc la oglinda ca tot nu-i vede nimeni.
Concluzia: Schimbati fara ambreiaj sa aiba mecanicii auto de lucru'' Asta zic unii |
--------------------
Renault
Laguna
2003
- Florin&bwy Nova GT 1999
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#24
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
b 45 bwy domnu inginer-stie tot daca nu stii sa folosesti o masina si sa stii cind sa schimbi vitezele mai bine taci,ca spui numai prostii,din 86 de cand repar masini stricate de tine si altii ca tine am mai multa experienta ca tine la condusu masinii,inclusiv la reparat
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
b 45 bwy |
![]()
Post
#25
|
![]() Van driver Group: Members Posts: 1.135 Joined: 27 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Sa fi sanatos,sa mai repari si eventual poti incerca o masina hidramata,nu am vrut sa te supar,de meserie sunt sofer si de vreo 4 ani fac tara cu o dubita(2000km saptamanal)dar niciodata nu am avut nevoie sa schimb fara ambreiaj,plus ca e foarte util la frana de motor in cazul meu,deci daca dumneata pana la piata vrei sa schimbi fara ambreiaj o poti face linistit sau ti am mai zis cauta o masina hidramata.Ma opresc aici nu vreau sa ne mai jignim.(apropo ce am scris inainte era parerea unor colegi de pe 4tuning)
|
--------------------
Renault
Laguna
2003
- Florin&bwy Nova GT 1999
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#26
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
b 45 bwy daca nu este parerea ta scuzele mele,si sa stii ca masinile cu cutii automate,hidramate si secventiale nu-ti dau placerea condusului,ca una cu cutie manuala
in oras folosesc ambreiaju sa stii cum este cu aglomeratia,dar in afara schimb fara sa apas ambreiaju ![]() This post has been edited by nikuniku: 2 Dec 2012, 13:33 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
thundercar |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 23 April 15 From: buzau ![]() |
stiu ca este putin (mai mult) ciudat exagerat cum vreti sa spunet dar vreu sa tocesc un disc de ambreaj saptamana aceasta are uzura este uzat cat sunt santurile stie cineva cum o pot face f repede masina urca zilnic penti nu ma intrebati de ce pt ca am motivele mele
![]() |
--------------------
dacia dacia audi
1310l 1310li A4
1999 2001 1995
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu te mira că nu ți-a răspuns nimeni, pentru că puțini vor fi cei care vor înțelege ce-ai vrut să spui sau să întrebi. Bănuiesc că voiai să faci repede ambreiajul, și dacă se poate și fără să-l demontezi. Am precizat asta, pentru că se poate și fără să dai ceva jos. Eu am mai spus de câteva ori, că penele din clingherit (vre-o 6 bucăți), băgate între ferodou și suportul metalic al discului, face ca discul să meargă ca și nou, mai mult de un an, în funcție și de parcurs, dar în special de stilul de mers. Dacă-l patinezi la fiecare plecare, cât pentru o săptămână, cuplările le faci lent (niku știa ce face), ai toate șansele să schimbi câte unul anual. Deci, dacă n-ai rezolvat-o sau altcineva e p-aici, care-i patinează, să taie bucăți de clingherit de 2/1cm, pe fereastra de punere la punct depărtezi un ferodou de disc, în timp ce altcineva ține debreiat, dai cu poxipol pe ambele fețe ale „penei” de clingherit și cu un patent cu cioc, bagi pana între ferodou și placa metalică a discului. Rotești discul să vină cu următorul spațiu dintr nituri, și bagi alta, și așa până dai roată. Discul va fi ca și nou. Nu vă închiondorați, că multe au scăpat așa , de schimbarea discului, atunci când îi era lumea mai dragă !
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Ov |
![]()
Post
#29
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
In aceeasi ordine de idei poti sa dai si cu chit peste rugina si zici ca mai tine ceva
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
pcostica |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
eu am inteles ca vrea sa-l strice nu sa-l repare! sau nu?
This post has been edited by pcostica: 10 Aug 2015, 20:38 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th April 2025 - 03:59 |