Este bine sau nu?, Mers cu masina scoasa din viteza
![]() ![]() ![]() |
Este bine sau nu?, Mers cu masina scoasa din viteza
.::n00b::. |
![]()
Post
#1
|
||
![]() nobody touches the n00b Group: Members Posts: 19 Joined: 15 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacea
Logan Laureate
2006 1.4
- B 13 NUB
|
|||
Alex57 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Tânăr Group: Members Posts: 136 Joined: 25 August 06 From: BACAU ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
powered by Renault
1998
- BC XX DAM " pietonul nu stia incotro sa se indrepte asa ca l`am calcat..." :DDD
|
|
guliver |
![]()
Post
#3
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
Ce sa aiba, n-are nimic stai cool.
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Este foarte bine ce faci dar daca vezi ca e rosu de la distanta scoti din viteza si lasi maneta pe liber dar rulezi cu ambreiajul apasat la fund iar in mod normal cand ajungi in spatele masinilor care stau la stop ar fi bine sa se fi dat verde si sa reiei cu treapta a doua. De ce se ruleaza cu ambreiajul la fund pana la semafor? Asta mi-e greu sa ti-o spun explicatia ar fi ca atunci cand ambreiajul e ridicat si ea curge pe liber cica se cupleaza 2 arbori care unu se invarte la o turatie iar altul la alta turatie....ceva de genul asta. Nu se sta cu piciorul pe ambreiaj la semafor ca strici rulmentul: cred ca stiai asta. Intotdeauna inainte de a apasa pedala de frana se calca ambreiajul (decupleaza); explicatia: strici ambreiajul, mai exact cand apesi frana scade numarul de rotatii al rotilor si prin mecanismul ambreiajului cuplat intr-o treapta se reduce si turatia motorului; cel care are de suferit cel mai mult: ambreiajul. Cand se trece peste o groapa se calca frana numai inainte de groapa si se calca ambreiajul bineinteles inainte de a trece groapa. Motivul? In momentul apasarii pedalei de frana, orice masina din inertie se apasa pe fata, se incordeaza articulatiile fata si daca ii mai dai si un soc in momentul ala e gata. Se calca ambreiajul pentru ca atunci cand e decuplata si treci peste o groapa planetarele se uzeaza mai putin. Nu se trece peste o groapa (de forma sant) sau nu se urca bordurile cu ambele roti deodata. Se trece peste groapa de forma sant ori numai cu o roata sau daca e prea lat cu masina un pic cas cu cate o roata pe rand. Daca treci cu ambele deodata pe langa uzura pieselor normale, "loveste" si in caseta. Plecarile de pe loc din locuri unde masina stationeaza intr-un rand de masini deja parcate se va face foarte lin; motivul: in momentul plecarii cu rotile virate, lucreaza numai planetara de pe interiorul virajului si inauntru planetara are 3 bile ca sa zic asa; cand roata e virata ea calca numai pe una dintre bile pe rand din partea ei mobila; asta coroborata cu plecarea de pe loc cu roata virata conduce la o uzura mai accentuata decat plecarea in linie dreapta.
Imi cer scuze daca sunt cicalitor dar daca tot a fost vorba de sfatuti in a conduce in folosul masinii, consider ca sunt niste informatii utile. Imi cer scuze daca s-au mai spus si iarasi scuze daca mai sunt multe de spus. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
b64chr |
![]()
Post
#5
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 7 Nov 2006, 19:21) Intotdeauna inainte de a apasa pedala de frana se calca ambreiajul (decupleaza); explicatia: strici ambreiajul, mai exact cand apesi frana scade numarul de rotatii al rotilor si prin mecanismul ambreiajului cuplat intr-o treapta se reduce si turatia motorului; cel care are de suferit cel mai mult: ambreiajul. Pe asta am pus-o la bula. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
StefanT |
![]()
Post
#6
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu vad de ce. Omul are dreptate! Bine, nu in situatii exceptionale cand e nevoie de franare urgenta, gen om in fata sau evitarea unui accident, insa inainte de franare, daca se franeaza mult e bine sa se scoata din viteza, normal.
Daca masina e intra-a patra, si tu de la 60 franezi la 30, pe perioada franarii, mai la urma ambreiajul o sa patineze ca a patra nu e o treapta potrivita vitezei de 30 kmph. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#7
|
![]() - Group: Members Posts: 22.541 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
b64chr, in principiu este bine sa apesi ambreiajul. Poate nu a avut o exprimare pe masura asteptarilor, dar are dreptate.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa detaliezi?
Eu am avut ferma convingere ca daca o las in viteza (fara sa calc ambreiajul) si franez si apoi o scot din viteza doar in momentul cand turatia motorului ajunge pe la 1000rpm procedez corect. Sau vorbim de cele 2 situatii: cum e mai bine pentru ambreiaj (cu masina scoasa din viteza) sau cum e mai bine pentru frane si eficienta franarii (cu masina in viteza)? |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu pun frana cu ambreajul necalcat (il calc doar la scaderea turatiei spre 1200), si nu tin minte sa fi stricat vreun ambreiaj pana acum pe masinile pe care le-am condus
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mersul pe liber pana la o viteza de maxim 40-50 km/h nu are nimic, peste aceasta viteza poate dauna sincroanelor si rulmentilor din cutia de viteza.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#11
|
![]() - Group: Members Posts: 22.541 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu nu ma refeream doar la ambreiaj, ci la intregul lant cinematic. Prefer sa schimb placute de frana decat sa "incordez" toata transmisia. Iar chestia cu consumul in frana de motor ma lasa rece.
This post has been edited by IRONICK: 7 Nov 2006, 20:15 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
testike |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
>Mersul pe liber pana la o viteza de maxim 40-50 km/h nu are nimic, peste aceasta viteza poate dauna sincroanelor si rulmentilor din cutia de viteza.
Huh? Deci daca merg scos din viteza cu 90-100 km/h pot sa stric cutia? Am facut destul de des treaba asta (sunt niste munti/dealuri gen Feleac unde ai mai multi km in care poti sa mergi asa), si nu am patit nimic pana acum.. Doar cand bag in viteza inapoi o turez, sa se potriveasca rotatiile cu viteza masinii |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
tarzy |
![]()
Post
#13
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(testike @ 7 Nov 2006, 21:20) >Mersul pe liber pana la o viteza de maxim 40-50 km/h nu are nimic, peste aceasta viteza poate dauna sincroanelor si rulmentilor din cutia de viteza. Huh? Deci daca merg scos din viteza cu 90-100 km/h pot sa stric cutia? Am facut destul de des treaba asta (sunt niste munti/dealuri gen Feleac unde ai mai multi km in care poti sa mergi asa), si nu am patit nimic pana acum.. Doar cand bag in viteza inapoi o turez, sa se potriveasca rotatiile cu viteza masinii nu stiu cat de multa dauneaza lantului cinematic dar .... in mod sigur nu o sa ai acelasi control decat ai cu masina in viteza |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 7 Nov 2006, 20:12) Nu e numai vorba de placute ci si de faptul ca temperatura la care ajunge ansamblu disc-fuzeta-rulment va avea valori destul de mari , iar in zile caniculare chiar conteaza, chiar si (sa nu uit ca am patit-o) temperatura lichidului de frina din etrier care va ajunge sus de tot. Eu am ramas fara frine la oltcit in mijlocul Bucurestiului (mai precis pe calea 13 Septembrie) in conditiile cind afara erau 40 e grade si traversam Bucurestiul venind de la mare (intrat in bucuresti la ora 15). Dupa 10 minute de pauza si-au revenit in mod miraculos, si tin minte ca folosisem destul de intens frina. De aceea recomand cu caldura folosirea frinei de motor cit se poate de mult. |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
.::n00b::. |
![]()
Post
#15
|
![]() nobody touches the n00b Group: Members Posts: 19 Joined: 15 September 06 ![]() |
Multumesc tuturor celor care m-au luminat si care mi-au confirmat faptul ca stilul meu de condus nu dauneaza masinii.
Multumesc Ionutctn pentru sfaturile utile, niciodata nu strica niste recomandari din partea unor soferi cu experienta. Tin sa precizez ca , chiar daca am doar 3 posturi, urmaresc de mai bine de un an toate discutiile care au los pe acest forum . Observ ca sunt multi oameni de la care poti obtine pareri avizate ( Klaus , DFA , Marty , Al , Money Talks , IRONICK si altii ) fapt pentru care va voi urmari cu mare interes ca si pana acum. |
--------------------
Dacea
Logan Laureate
2006 1.4
- B 13 NUB
|
|
adip |
![]()
Post
#16
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
.::n00b::. incearca te rog ca, pe viitor, sa dai topicurilor create de tine titluri cat mai sugestive. Titluri ca "Este bine sau nu?" sau "Ce-ar fi daca?" nu te ajuta sa atragi cititori care ar putea veni cu sugestii pertinente la intrebarile tale. Un titlu in genul "Este bine sa scot din viteza la franare?" ar fi mers mult mai bine.
Bafta |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
.::n00b::. |
![]()
Post
#17
|
![]() nobody touches the n00b Group: Members Posts: 19 Joined: 15 September 06 ![]() |
Da ai dreptate mi-am dat seama prea tarziu. Multumesc de sfat
![]() |
--------------------
Dacea
Logan Laureate
2006 1.4
- B 13 NUB
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(b64chr @ 7 Nov 2006, 19:35) Mai poti sa o pui si la cascadorii rasului si unde vrei dar eu iti spun un lucru: tot ce am postat aici le stiu de la niste "batrani" care au carnet de vreo 20 si ceva de ani si m-au batut la cap din momentul in care am luat carnetul si pana mi-au devenit un reflex conditionat. Iar toate chestiile astea prelungesc enorm viata masinii. Cat despre partea cu ambreiajul: nu sunt specialist, sunt economist de profesie dar sa zicem ca franezi cu ea in viteza pana la 1200 de ture dar daca ai 3000 de ture sa zicem si franezi brusc pana la 1200 de ture crezi ca ii face bine? Nu stiu intreb si eu. Din cate stiu eu nu prea bine. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
IsNa |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
De mult n-am vazut atatea baliverne intr-un singur topic...
Sugerez initiatorului sa ignore tot ce s-a scris, ca nimeni nu-l mai lamureste ce-i corect si ce-i prostie in topicul asta. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
roland |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 7 Nov 2006, 19:21) Ok, si ce frumos e cand esti la vale si, inainte de a apasa pe frana apesi ambreiajul. Intentia ta de a frana se transforma, apasand ambreiajul, in alunecarea masinii in fata cu o viteza si mai mare (dispare frana de motor). Ia incearca sa faci chestia asta cand esti la vale, in spatele altei masini (1 metru). In loc sa franezi, apasa ambreiajul sa vezi cum il pupi pe ala. QUOTE(testike @ 7 Nov 2006, 21:20) Am facut destul de des treaba asta (sunt niste munti/dealuri gen Feleac unde ai mai multi km in care poti sa mergi asa), si nu am patit nimic pana acum.. Doar cand bag in viteza inapoi o turez, sa se potriveasca rotatiile cu viteza masinii Mda, asta se referea la mersul pe liber. Si cum ramane cu frana de motor in care e bine sa mergi... Nu ai patit nimic pana acum si sper sa nici nu patesti. Dar atatia oameni mor pe dealurile Feleacului din motive de frane supraincalzite care nu mai tin si o iei pe aratura, tocmai din cauza mersului la liber. Cica faci economie de benzina... La injectie nu mai e cazul, iar sa mori pentru cativa leuti in minus... cel putin pentru mine nu merita. Si scrie acolo asa de mare, pe marginea drumului: Folositi frana de motor! Oare de ce? |
--------------------
.
.
.
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(roland @ 8 Nov 2006, 10:32) Ok, si ce frumos e cand esti la vale si, inainte de a apasa pe frana apesi ambreiajul. Intentia ta de a frana se transforma, apasand ambreiajul, in alunecarea masinii in fata cu o viteza si mai mare (dispare frana de motor). Ia incearca sa faci chestia asta cand esti la vale, in spatele altei masini (1 metru). In loc sa franezi, apasa ambreiajul sa vezi cum il pupi pe ala. Intr-adevar cand esti la vale ai dreptate. Dar dupa cate stiu eu nu se merge la 1 m fata de cel din fata; distanta trebuie sa fie de minim 3 secunde pentru siguranta masurata data de 1 reper fix de pe marginea soselei. Ma rog discutiile degenereaza si cred ca mai bine ar fi ca cei care critica si nu ma refer la anumiti useri sa vina cu argumente, nu cu chestii de genul "asta e de bula" sau "ignorati tot" sau eu mai stiu ce. Pana una alta era vorba despre masuri de a prelungi cat mai mult viata masinii. This post has been edited by ionutctn: 8 Nov 2006, 10:42 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
vijelie |
![]()
Post
#22
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Maximus Decimus |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 5 May 06 ![]() |
QUOTE(klaus @ 7 Nov 2006, 20:07) Eu pun frana cu ambreajul necalcat (il calc doar la scaderea turatiei spre 1200), si nu tin minte sa fi stricat vreun ambreiaj pana acum pe masinile pe care le-am condus Poate pentru ca asa e mormal sa se intimple? Pe mine la scoala de soferi m-au invatat asa pentru ca: 1. Reduci consumul de carburant, masina intra in frina de motor si taie injectia 2. Daca nu iti tine frina, cum o mai opresti cit de cit daca nu din frina de motor. Si eu n-am auzit de frina de motor cu masina scoasa din viteza... |
--------------------
Peugeot
407
- B-03-LOG GRUPPO MAXIMA BUCURESTI- MEMBRU FONDATOR
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vijelie @ 8 Nov 2006, 10:45) Eu sunt de cascadorii rasului, de bula. Sunt petarda. Mai bine ne-ai spune tu sau altii care fac mistocareala pe aici care trebuie sa fie distanta si in ce se masoara. Dar apropo de mistocareala nationala, o sa ramanem cu rasul. Eu nu mai intru in contradictie cu nimeni. Gata. Puteti continua critica asta distructiva cat vreti. Atata timp cat nu veniti cu argumente....sanatate si sa auzim de bine. This post has been edited by ionutctn: 8 Nov 2006, 11:33 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
sefu_alx |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
ambreiajul se calca atunci cand turatia motorului scade pana la cea de relanti,nu se apasa cand calci frana...la scoala nu asa v-a invatat?
|
--------------------
x
y
2009
|
|
stuiberv |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Ionutctn:
Ai dreptate cu distanta, trebuie sa treaca mai mult de 2 secunde intre momentul in care cel din fata trece pe langa un reper fix si momentul in care treci tu. Legat de apasarea ambreiajului INTOTDEAUNA inainte de frana, nu cred ca e corect. In oras, daca ai viteza mica e ok, nu cred ca pot aparea probleme. Dar daca esti la drum lung si cobori o vale lunga si trebuie sa franezi des, daca apesi ambreiajul tot timpul risti sa incalzesti lichidul de frana atata de tare incat sa pierzi franele. Crede-ma ca nu este un sentiment placut. Eu am patit chestia asta chiar folosind frana de motor (am coborat cheile bicazului, apoi am continuat fara pauza spre Praid - cam la 10 km de Praid a aparut un zgomot ciudat in dreapta fata, frana nu mai tinea bine asa ca am oprit si am asteptat sa se raceasca - iesea chiar fum din dreapta fata). Prefer sa folosesc frana de motor decat sa mai patesc asa ceva. In plus, daca sunt in viteza macar mai pot incetini putin. |
--------------------
Papuci
marimea 43
3 ani bocanci
- is xx undoitrei “All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM maintenance manual, 1925 |
|
b64chr |
![]()
Post
#27
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
ionutctn:
Ai dat o sumedenie de sfaturi bune. Mai ales cel cu plecatul lin atunci cand rotile sunt bracate, il apreciez in mod deosebit. In privinta sfatului sa apesi ambreiajul cand calci frana, nu sunt de acord. Dar nu de asta l-am pus la bula, ci din pricina explicatiei din care eu sincer nu am priceput nimic. Revenind la subiect, intre motor si roti exista un lant cinematic, care cuprinde si ambreiajul. In general motorul antreneaza rotile. Mai rar, in frana de motor, adica atunci cand iau piciorul de pe acceleratie, rotile antreneaza motorul. Daca combin frana de motor cu frana de serviciu, tot rotile antreneaza motorul, dar mai putin energic decat in cazul franei de motor pure, fara actionarea franei de serviciu. Nu pricep si pace de ce n-ar fi bine sa combini cele doua frane, de motor si de serviciu. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc si eu de explicatii dar eu nu vroiam sa ne contrazicem aiurea. In principiu stiu ce se intampla cand faci frana de motor si atunci cand combini frana de motor cu cea de serviciu si mai ales daca sa zicem de la 3000 de ture scazi prin metoda asta pana la 1200 de ture nu este un soc pentru ambreiaj? Adica nu mi se pare normal in afara situatiei cand rulezi la vale. Imi cer scuze daca nu ma expriim corect.
Scopul acestui topic era de a da sfaturi in ceea ce priveste condusul in folosul masinii si eventual pe intelesul tuturor ce se petrece cand faci eventuala manevra. Cu totii avem de invatat unii de la ceilalti. This post has been edited by ionutctn: 8 Nov 2006, 15:02 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
vijelie |
![]()
Post
#29
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
@ionuctn: eu unul prefer condusul in folosul confortului si sigurantei personale si nu in folosul masinii sau al aluia din spate sau din fata mea. Atata vreme cat distanta minima care se impune depinde de elementul uman, masina (inclusiv viteza ei) si conditiile de desfasurare a traficului, orice formula mai mult sau mai putin empirica de determinare este inutila. Nu e rau nici ca ne gandim la uzura unor piese dar intotdeauna controlul asupra masinii si siguranta trebuie sa primeze. Parerea mea!
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#30
|
![]() - Group: Members Posts: 22.541 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Initiatorul a intrebat:
QUOTE cand ma apropii de un stop si observ ca este rosu scot din viteza si rulez asa cu masina pana in dreptul acestuia Voi ati ajuns la Dealul Feleacului, 100km/h, si altele. Doar pentru situatia respectiva trebuia sa ii raspundeti. Nimeni nu a spus ca atunci cand cobori o panta de 10% sau la viteze de 100km/h sa o scoti din viteza. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 07:27 |