Faza scurta pe un singur far, Al doilea e de forma
![]() ![]() ![]() |
Faza scurta pe un singur far, Al doilea e de forma
AlexM. |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 L Break
- B 42 GEA Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
|
|||
marius-gabriel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
verifica firele daca ai tensiune pe ele si verifica sa ai masa pe caroserie.
daca nu ai un aparat de masura poti incerca si cu un bec. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Sigurantele le-ai verificat?in special pe cea de faza scurta de pa farul respectiv.
un set e 15 000 ROL This post has been edited by argon: 13 Mar 2006, 08:04 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
electric |
![]()
Post
#4
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca ai siguranta pentru fiecare faza respectiv fiecare far. sigurantele pentru faza scurta sint ultimele 2 de jos .
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
AlexM. |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat la sigurante sunt bune. Dar cu aceasta ocazie am mai descoperit cate ceva. Ultimele 4 sigurante la mine care ar trebui sa fie faza lunga/faza scurta pe stanga si drepata au un singur rol. Faza scurta de pe dreapta. Oricare dintre aceste 4 sigurante o scot efectul e acelasi: moare faza scurta de pe dreptul. A! si am mai descoperit ceva pe dreptul nu imi merge faza lunga, ci doar cea scurta. Mai are cineva vreo idee? Ca eu sunt in ceata rau. Nu mai inteleg nici ce rol au sigurantele, nici ce naiba s-a intamplat de nu mai merge faza scurta pe stanga.
|
--------------------
DACIA
1310 L Break
- B 42 GEA Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
|
|
electric |
![]()
Post
#6
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
e ceva destul de ciudat ceea ce zici tu . trebuie verificat de cineva care se pricepe. e posibil ca una din cauze sa fie si becul de far dar cum am zis trebuie verificat .
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
AlexM. |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Becul de far nu este sigur. L-am schimbat cu unul nou si tot asa face. Sa fie oare un scrut in instalatie? Si ce rol au ultimele 4 sigurante ca am scos un pic panoul de sigurante si se vede clar ca sigurantele au fire legate pe ele. Idei de un electrician ?
|
--------------------
DACIA
1310 L Break
- B 42 GEA Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
|
|
electric |
![]()
Post
#8
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
se poate sa ai si scurt in instalatie cum se poate sa fie si altceva . pina nu se verifica nu poti sti care este cauza. ultimele 4 sigurante sint normal pentru faruri asta daca nu sau facut modificari ( improvizatii ) in instalatie .
This post has been edited by electric: 19 Mar 2006, 21:36 |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
gti98 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(electric @ 20 Mar 2006, 07:34) se poate sa ai si scurt in instalatie cum se poate sa fie si altceva . pina nu se verifica nu poti sti care este cauza. ultimele 4 sigurante sint normal pentru faruri asta daca nu sau facut modificari ( improvizatii ) in instalatie . Daca spui ca indiferent care din cele doua sigurante e scoasa (ma rog, am inteles ca de fapt sunt carpite cu sarme...) efectul e ca se stinge farul din dreapta, probabil ca nu sunt cuplate corect firele la grupul de faza scurta. In instalatia originala cablurile de sosire de la blocul de lumini erau parca gri si mov (mai groase) Pe parte unde se conecteaza ele era cate un singur papuc la doua sigurante (cu punte intre ele pe dedesubt) Plecarile se fac cu fire ceva mai subtiri, parca 2 galbene si 2 verzi Proba sa face foarte simplu, cu lampa de control. Chestia asta nu e decat un bec, preferabil de 21W/12 V (de semnalizare) poti folosi si orice alta putere de bec. Fie cu dulie, fie lipite direct de bec si apoi izolate cu un pic de banda sa nu faca scurtcircuit la masa, 2 fire litate ca cele din instalatia masinii (nu din cele subtirele, cum ce pun acum la sondele de presiune si temperatura) de vreo 2 m. unul e bine sa aiba un crocodil sa poata fi prins comod la masa. cu celelalt fir se identifica sosirile de la blocul de lumini, existenta tensiunii dupa sigurante (uneori se mai oxideaza niturile de fixare sau lamelele de contact) si apoi existenta tensiunii la conectorul becului de far. Si lamelele acestuia pot fi oxidate sau deformate. Masa e OK, daca cel putin una din faze se aprinde (masa e comuna pentru ambele faze) In fine, e posibil ca sa fie chiar cablul rupt pe undeva si sa nu ajunga tensiunea la bec, caz in care trebuie inlocuit sau cel putin inadit(si izolat corespunzator), dar totusi e mai putin probabil: la Dacia cablajul e pozat pe partea stanga si e maximorum 1 metru liniar de cablu de la cutia de sigurante (de pe contraaripa) pana la far. Scurtcircuit inseamna arderea urgenta a sigurantei (daca exista) sau topirea izolatiei si chiar incendiu...Fenomenul care apare mult mai des la instalatiile auto se numeste mai degraba "atingere". Un capat de cablu (sau un papuc neizolat) sau o zona cu izolatia roasa dar care nu e in contact permanent si ferm cu "masa"; acestea se atig la masa in timpul mersului, in vibratiile si hurducaturile ce se produc in timpul mersului. Sigurantele se ard sau doar se oxideaza, luminile palpaie, dar defectul dispare, mai ales cand masina se opreste pentru investigatii.. Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
mirceas |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
readuc topicul in discutie pentru ca si mie mi se intampla la fel: la faza scurta stanga nu se aprinde, la faza lunga se aprind toate 4 farurile. asta inseamna ca becul e ok, lipsa de contact cred ca e si ea logic exclusa. mentionez ca asta s-a intamplat brusc, de pe o zi pe alta.
vreo sugestie? |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(mirceas @ 16 Jan 2007, 19:46) Daca se aprind toate 4 becurile pe faza lunga, nu inseamna ca becul din stanga de langa aripa nu poate avea filamentul de faza scurta ars... Verifica becul vizual, sau cu un multimetru, sau schimba-l cu unul dintre cele 2 dinspre radiator, si vezi daca nu cumva asa se va aprinde... Nu uita si de sigurante... This post has been edited by Catalin Marinarul: 16 Jan 2007, 20:29 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
electric |
![]()
Post
#12
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
tinind cont ca becul are 2 faze nu inseamna ca daca merge faza lunga merge si scurta .
verifica becul si siguranta . |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
mirceas |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
sigurantele sunt ok, o sa schimb becurile intre ele sau chiar becul cu unul nou sa vad daca asa e cum ziceti.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#14
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu cumva instalatia a suferit modificari (apropo de sigurantele alea) si ai releu pentru faruri ... uitate bine pe cablaje ... si vezi ... daca este undeva ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
floryyn |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
Si la Dacia mea aceeasi problema, dar pe dreapta. Am rezolvat-o in sensul ca am demontat farul, am scos becul si l-am verificat cu multimetrul meu "Made in China"
![]() Era ars... Acum beleaua...am luat un alt bec din dotare si dau sa-l pun. Ce sa pun, gulerul de la bec are o degajare, daca-l bag tinand cont de ea, vine cu josu-n sus in far!! N-am observat cand l-am demontat, cum naiba era pus, o fi fost indesat fortat. Nu stiu, acum le vad si eu prima oara, becurile de far de la 1300 sunt diferite, stanga-dreapta? Pun si o poza... Attached thumbnail(s) faruri.jpg ( Size: 177.4k ) Number of downloads: 240 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
electric |
![]()
Post
#16
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
farurile sint la fel si pentru dreapta si pentru stinga la modelul tau . farul din dreapta are sistemul de prindere al becului pus invers . cu putina indeminare se poate pune in pozitia normala .
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
O fi sistemul de prindere pus aiurea sau farul montat invers?
This post has been edited by diaconuliviu: 18 Jan 2007, 10:52 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
floryyn |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 18 Jan 2007, 10:52) Cred ca farul era aiurea din fabricatie (Elba...) Am rezolvat-o radical, adica am gasit in targ unul, la 100 de mii bucata, in stare mult mai buna. Pe asta scrie Cibie, sa trag concluzia ca e frantuzesc? Tipu zicea ca sunt aduse din Cehia, in fine...Am gasit si bloc optic spate de 1300 Franta, dar cerea 150 mii cu geamul crapat! Mi-a promis omu ca-mi face rost la 200 mii bucata, in stare buna. Le-as schimba ca ale mele sunt coapte bine, becurile sunt pur si simplu sudate... Attached thumbnail(s) far_001.jpg ( Size: 303.17k ) Number of downloads: 192 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
mirceas |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
ok, la mine chiar a fost un filament ars la becul cu pricina. multumesc pentru sfaturi.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
miki_stan |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari ![]() |
Salut, am si eu o problema , nu mai am faza scurta pe nici un bec
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#21
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Ca sa verifici blocul de lumini iti trebuie un aparat de masura ori o surubelnita de tensiune. Daca ai surubelnita de tensiune, pui firul la masa si cu surubelnita verifici tensiune la contactele care ies din blocul de lumini. Fara sculele astea te descurci greu in electrica.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
ceaki |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
blocul se poate repara
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
s-a diccutat aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=854902 si ai si rezolvarea
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
miki_stan |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari ![]() |
Am desfacut blocu de lumini si nu e de acolo. tot asa imi merge: faza lunga si pozitii + claxon. specific ca nu am releu pe lumini , dacia e fabricata in 94'.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(miki_stan @ 28 Jul 2007, 13:02) Am desfacut blocu de lumini si nu e de acolo. tot asa imi merge: faza lunga si pozitii + claxon. specific ca nu am releu pe lumini , dacia e fabricata in 94'. pai de acolo se duce prin conectorul de la bloc prin sigurante la farururi pe fiecare far ai cite 2 sigurante (faza mica si mare) vezi firele de pe spatele panouluo de sigurante sau ia un bec de 12 V cu 2 fire (lampa de control) si verifica pe cele 2 contacte ale sigurantei si masa cea mai buna este pe caontact Attached thumbnail(s) siguranteyy8.jpg ( Size: 193.43k ) Number of downloads: 180 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
miki_stan |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari ![]() |
Salut, pe spatele tabloului de sigurante are niste "papuci" dar la pen-ultima siguranta adica lumina de intalnire stanga..... nu are si al 2 lea papuc. ca sa treaca prin siguranta curentu. dar nu mai stiu daca si inainte lipsea acel papuc, eu din ce stiu cred ca trebuie sa fie si acolo pt. ca altfel nu ar mai fi pus siguranta .
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
intre ultima siguranta si penultima exista o punte care da alimentare de la bocul de laumini intr-o parte (cea cu puntea )intra un fir mai gros care vine de la blocul de lumini in cealalta parte tebuie sa fie 2 fire care se duc la faruri stinga si dreapta
la fel este si cu cele doua de mai sus This post has been edited by bygy007: 28 Jul 2007, 22:23 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
miki_stan |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari ![]() |
Salut bygy007, am verificat cu un bec de 12 V si se aprinde ,dar nu inteleg de ce se aprinde si cand e stins blocul de lumini, am pus un fir pe masa si unu pe siguranta si se aprinde
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
ionut16031987 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 ![]() |
sa nu fie de la firul care traverseaza pe dupa radiator, al meu era ciupit si facea masa cu caroseria
|
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
miki_stan |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari ![]() |
Salut , am gasit problema
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:43 |