Filtru de ulei, Ce tip si daca e compatibil altul
![]() ![]() ![]() |
Filtru de ulei, Ce tip si daca e compatibil altul
mankuso |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
- IS-96-RIK
|
|||
andreic |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Cauta de Megane 1
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
serry |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 8 December 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- XX-XX-XXX
|
|
Flores |
![]()
Post
#4
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
QUOTE(mankuso @ 26 Feb 2006, 02:54) Daca stie cineva ce tip de filtru de ulei ar trebui sa caut sa cumpar sau daca sa caut unul compatibil. Ce alte operatii se mai fac la prima revizie? Poti cauta filtru pentru motorul Renault 1.6i care s-a montat si pe Megan1 dar si pe Clio1 sau Scenic1. Le gasesti sigur la Carrefour! Preturi intre 5 si 11 Euro, depinde de marca! This post has been edited by Flores: 6 Mar 2006, 13:13 |
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
adisan |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 19 December 04 From: ORADEA ![]() |
Oameni buni, voi cind schimbati filtrul, schimbati si uleiul?
Sau: La schimbarea uleiului intre reviziile DACIA prevazute in manual, mai SCHIMBATI si filtrul? |
--------------------
DACIA LOGAN
Preferance 1.4 MPI
- BH - xx - xxx salutari din Ardeal....
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu e normal? Mai ales pentru 15 ron sau cat o costa? Ca nu e masina de curse sa schimbi uleiul la 500 km si sa nu aiba filtrul timp sa se colmateze.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Alecs_TGA |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 ![]() |
eu folosesc dinala Dacia care este man filters din cate am vazut .....pret 180.000
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
gabriel999 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 14 August 06 From: Odorhei ![]() |
Dupa mai multe cercetari am primit confirmari de la ingineri si de la mecanici care se ocupa si cu service-ul pt masini de raliuri.
Concluziile ar fi urmatoarele: un filtru de ulei cu capacitate mai mare decat cel din fabrica ar fi mai bun pentru ca la turatii de peste 3.500 filtrul normal face bypass adica nu mai filtreaza uleiul. in schim cel cu volum mai mare rezista la turatii mai mari (face bypass-ul la turatii mai mari) deci filtreaza uleiul si la turatii mai mari de 3.5oo Filtrul de ulei pt MeganeII pt motorul de 2000cmc cu motor F4R se potriveste la fiz si pe logan 1.4 si 1.6. Filtrul este mai mare (adica mai lung) filetul are aceeasi marime M20. Eu mi-am montat si merge de minune. Mi-am pus si ulei de motor Mobil 5w40 Succes. PS Pretul filtrului la dealer este de 22 lei This post has been edited by gabriel999: 7 Sep 2006, 07:14 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- HR-09-GOD
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Motor F4R Filtru Ulei (M20x1.50) - 8200033408
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Dwell |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 13 September 06 ![]() |
Eu din cate stiu 'bypassul' e facut de pompa de ulei iar supapa filtru e facuta sa deschida la o presiune superioara acesteia. Am schimbat ulei la un logan la 5ooo km si desi filtrul se vedea inca curat in ulei era span fin. Un filtru autohton cu element filtrant german nu ar fi bun? Are si volumul mai mare.
|
--------------------
Dacia
1310
1999
- BZ40FDK
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si cum e by-pass-ul asta facut de pompa de ulei? O descriere a modului cum se realizeaza mie mi-ar fi utila
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IulianP |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
QUOTE(gabriel999 @ 7 Sep 2006, 07:13) Concluziile ar fi urmatoarele: un filtru de ulei cu capacitate mai mare decat cel din fabrica ar fi mai bun pentru ca la turatii de peste 3.500 filtrul normal face bypass adica nu mai filtreaza uleiul. in schim cel cu volum mai mare rezista la turatii mai mari (face bypass-ul la turatii mai mari) deci filtreaza uleiul si la turatii mai mari de 3.5oo Asta a constituit "capatul de ata" ce m-a determinat sa fac o cautare pe internet cu privire la filtrele de ulei si turatiile la care acestea fac by-pass. Din nefericire nu am reusit sa gasesc nimic concludent. Daca cineva are vreo sursa/link instructiv in acest sens il rog sa il mentioneze aici. QUOTE(gabriel999) Filtrul de ulei pt MeganeII pt motorul de 2000cmc cu motor F4R se potriveste la fiz si pe logan 1.4 si 1.6. Filtrul este mai mare (adica mai lung) filetul are aceeasi marime M20 QUOTE(IRONICK) Motor F4R Filtru Ulei (M20x1.50) - 8200033408 Am mers la NORAUTO si am cautat prin tabelele lor de echivalente pentru filtrele de ulei, iar la codul Renault postat mai sus de IRONICK pentru motorul F4R am gasit PURFLUX LS 309. Aproape m-am bucurat. Cautand mai departe am remarcat faptul ca acest filtru LS309 (cu "taraudage" de M20x1.50) este cel recomandat pt muuuuulte modele Renault, inclusiv pentru... Logan. L-am cautat apoi pentru a-l vedea "la fatza" (scriu cu tz ca sa nu existe vreo confuzie) si este, bineinteles, FIX acel filtru clasic pt supernova/solenta/logan, cu o lungime destul de mica a elementului filtrant. Repet, este acelasi filtru, identic pentru circa trei sferturi din motoarele Renault. Am reusit sa gasesc un alt "capat de ata" chiar pe raftul cu filtre, unde am remarcat un LS 7xx cu acelasi "taraudage" (M20x1.50), deci compatibil ca filet, dar cu o lungime a carcasei si, implicit, a elementului filtrant, semnificativ mai mare (inca aproximativ 3 cm). Acesta era, insa, recomandat unor motoare de Peugeot, Citroen etc... Pentru a reveni la premisa initiala a discutiei, in conditiile in care sistemul de infiletare este acelasi (M20x1,50), poate fi ales un filtru mai lung pentru a beneficia de o suprafata mai mare a elementului de filtrare (!?), precum si de o marja mai mare in rpm pana la trecerea filtrului in by-pass (?!) decat la cel clasic ? Pot exista unele probleme de "dinamica" a cicularii uleiului in conditiile unei astfel de optiuni? Sau optiunea constructorului e mai degraba o chestiune de standardizare a unor elemente cu cost mai redus de fabricatie ? Poate sunt cam multe intrebari, dar sunt convins ca unii dintre colegii de forum detin cunostintele necesare lamuririi acestor aspecte si sper ca se vor indura si de cei mai putin "initiati" ![]() PS: pt moment al ales filtrul clasic (cel scurt) si un ulei 100% sintetic de 5w50 ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
l@u |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Eu am luat Mann cu 20ron ca am inteles ca este mai bun fata de cel de origine si este si mai ieftin.Daca stiam ca merg si mai mari decat cele originale cred ca luam dar asa am sa-l pun pe asta impreuna cu un Aral 5w40.
Attached thumbnail(s) 01_02_07_0852.jpg ( Size: 22.14k ) Number of downloads: 1889 01_02_07_0853.jpg ( Size: 21.94k ) Number of downloads: 2089 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
klaus |
![]()
Post
#14
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu pe unul renault cu tot cu garnitura de buson, de origine, am dat 15 sau 18 ron (nu mai tin minte exact), oricum mai putin de 20 ron.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
l@u |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Scuze..... m-am referit la cel de origine achizitionat din service care era 28 ron cand am intrebat si de aceea am luat eu Mann.Intradevar de unde l-am luat eu cred ca este mai ieftin cel de origine(nici nu am intrebat) dar am fost sfatuit sa iau Mann cu toate ca eu am vrut Purolator care era 22 ron.
This post has been edited by l@u: 1 Feb 2007, 12:18 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
IulianP |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
Eu am dat pe acel Purflux ls309 - 9 €; si inca 1 € pe 2 garnituri de buson, CarTec, facute din cupru (?! ma rog, un aliaj moale) plus o insertie de cauciuc. Am mai achizitionat un model de garnitura, cica "de origine" cf cataloagelor centrului auto, dar care mi s-au parut foarte dubioase. Voi reveni cu fotografii concludente, caci am facut astazi cateva in timpul schimbului de ulei.
In legatura cu filtrul de ulei exista mai multe indicii privind calitatea: 1. sa stii capacitatea de filtrare (ex: lasa sa treaca particule de 10 sau de 30 de microni) - cam greu/imposibil de aflat; 2. sa stii plaja de filtrare (in rpm) pana face by-pass (iarasi e dificil de obtinut..); 3. sa aiba un profil "frant" / "in unghi" (scuzati barbarismul...) al elementului filtrant. Adica atunci cand te uiti inauntrul filtrului, prin filet, sa observi in loc de urmatoarea pliere a elementului filtrant | | | | | | | | | | | | ... sa se vada cam asa: / / / \ \ \ / / / \ \ \ Sper sa reusesc sa pun si niste fotografii. In rest, daca este un filtru de marca, si daca schimbul este facut in limitele preconizate ... "don't worry, there's no sugar" ![]() PS pt Klaus (sau alti cunoscatori) : aveti un raspuns pt intrebarea mea de mai sus : "pot exista unele probleme de "dinamica" a cicularii uleiului in conditiile optarii pt un filtru mai lung ?? Merci. LE: iaca si pozele: Copie_de_2007.02.01_23000_km_____schimb_ulei_Logan_008.jpg ( Size: 106.65k ) Number of downloads: 2468 - apropos de ce spuneam mai sus de elementul filtrant; la filtrul vechi era drept, la cel nou este "in unghi"; 2007.02.01_23000_km_____schimb_ulei_Logan_009.jpg ( Size: 68.2k ) Number of downloads: 2257 - cele doua tipuri de garnituri de buson ulei ; am montat-o pe cea din stanga pt ca mi s-a partu mult mai bine lucrata. Feed-back schimb ulei (5w50, full sintetic) : stingerea martorului de ulei din bord este f f f rapida; motorul nu face nici "un sfert" de tura si se si stinge. Nici inainte nu ramanea aprins dupa pornirea motorului, desigur, dar acum parca se stinge instantaneu. Sunt multumit. Mai vedem si comportamentul in timp (desi nu il las mai mult de 8 sau 10 mii km). Spor. This post has been edited by IulianP: 1 Feb 2007, 19:26 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca pot apare probleme din cauza unui filtru mai mare. Insa nici nu cred ca aduce imbunatatiri reale daca nu utilizezi motorul in mod constant in turatii ridicate (care ar deschida supapa de by-pass mai des la filtrul mai mic).
Garnitura "de origine" pe care ai pozat-o e f. buna, poti sa mergi linistiti si cu ea. Eu nu am schimbat garnitura la Logan pana acum (e tot cu cea din fabrica). Cea cu cauciuc probabil ca e mai buna pentru suruburi de baie mai "imbatranite" si mai predispuse la scurgeri. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IulianP |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
arny |
![]() ![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 21 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am si eu o rugaminte, daca puteti sa-mi spuneti ce fel de filtru de ulei se potriveste la motorul de 1,6 16 V 105CP? Este acelasi filtru ca si la celalalte motoare pe benzina de la Logan sau alt tip? Zilele trecute m-am tot uitat sa vad unde e filtrul de ulei la motorul de 1,6 16 V si nici cum nu l-am vazut. Banuiesc ca se afla undeva in spatele motorului. Aveti idee cum se ajunge cel mai usor la el? Va multumesc |
--------------------
Dacia
Logan MCV
2006 1.6 16 V Gri Platine
- CJ 09 ZWD
|
|
YRX |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
la 1.6 16V filtrul de ulei este acelasi.
Este pozitionat pe fata motorului (spre radiator) in stanga jos. Accesul la el este al dracului de dificil datorita capacului de la injectoare, in plus o teava de la servo trece direct prin fata lui. Cand am vazut prima data 1.6 8V am zis ca-i inghesuit, dar dupa ce am vazut 1.6 16V e parfum ! ![]() Care ajunge cu 16V-ul la service pentru schimb ulei descrieti-ne si noua procedura si cheia cu care schimba aia filtrul. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#21
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar s-a gandit cineva ca un filtru de la un alt motor s-ar putea sa aiba alta capaictate de filtrare? Adica sa permita trecerea unor particule mai mari decat cel recomandat de producator?
Si cand proiectezi ajustajul la un lagar hidrodinamic, tii seama si de nivelul de filtrare al uleiului, ca un joc de 6 microni si mizerii in ulei de 15 microni se impaca prea bine. Numai bine! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Miker |
![]()
Post
#22
|
![]() Pimpin Group: Members Posts: 279 Joined: 11 October 05 From: Bucharest ![]() |
Deci eu maine ma duc la revizie si am 1.5 dci si schimb foarte des la turatii mari . . . ce filtru mai mare imi recomandati ziceti va rog marca model si locatie unde-l gasesc urgent
|
--------------------
Laureat 1.5 dCi
Dacia Logan
2006 Laureat
- B-85-MKR
|
|
lapescuit |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 6 December 04 From: Timisoara ![]() |
Filtrul W75/3 de la mann are bypass-ul la 1.3bar.
Cel de origine la cat face bypass? |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate - 1.4 MPI
- .
|
|
Miker |
![]()
Post
#24
|
![]() Pimpin Group: Members Posts: 279 Joined: 11 October 05 From: Bucharest ![]() |
nu m-ar mira sa fie la 0.5-0.6 max
![]() |
--------------------
Laureat 1.5 dCi
Dacia Logan
2006 Laureat
- B-85-MKR
|
|
G.R |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
Dar nu știi sigur! dacă motoarele astea au mers cu aceste filtre pe Clio și pe Megane 1 f. bine și mulți km, de ce ar trebui noi să aducem îmbunătățiri? Eu cel puțin mă bucur că este un motor încercat, care a trecut de toate bolile copilăriei și aș sfătui respectarea echipării originale.
Iat când o firmă spune că filtrul x echivalează cu filtrul y produs de concurență atunci echivalarea nu se face numai privind dimensiunile produsului. |
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
cbogdy |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 23 January 06 ![]() |
G.R
este o boala veche a romanilor (bineinteles ca si a mea) de a ne imbunatatii masinile cat mai mult, sa ne tine cat mai mult, cum faceam cu daciile vechi, 1300...13xx. Dar de o vreme eu incep sa ma lecuiesc de aceasta boala, precum am de gand sa nu ajung cu Logan-ul la 20 de ani si 350k km cum am ajuns cu vechea dacie incerc sa o folosesc cat mai mult si in maxim 5-6 ani si maxim 150k km sa o marit si sa-mi iau alta noua. Cam toti, cei care ne permitem bineinteles asa ar trebui sa gandim. Asta este pur pararea mea personala. |
--------------------
Dacia
Logan
2006-1.5DCi65Cp berlina, 2009-1.5DCi85Cp MCV
- HD***** tot HD*****
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
bravo !
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
G.R |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
QUOTE(cbogdy @ 29 Mar 2007, 22:33) G.R este o boala veche a romanilor (bineinteles ca si a mea) de a ne imbunatatii masinile cat mai mult, sa ne tine cat mai mult, cum faceam cu daciile vechi, 1300...13xx. Dar de o vreme eu incep sa ma lecuiesc de aceasta boala, precum am de gand sa nu ajung cu Logan-ul la 20 de ani si 350k km cum am ajuns cu vechea dacie incerc sa o folosesc cat mai mult si in maxim 5-6 ani si maxim 150k km sa o marit si sa-mi iau alta noua. Cam toti, cei care ne permitem bineinteles asa ar trebui sa gandim. Asta este pur pararea mea personala. Da, și micile îmbunătățiri au de fapt în spate lipsa încrederii în marca națională și complexul de inferioritate numit "am doar Dacia", dar mă străduiesc s-o fac să fie mai mult decât o Dacie. Scuze pentru off topic, să discutăm de filtre. La RAR s-au făcut niște probe. Filtrele Hengst au dat cele mai bune rezultate. |
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
IulianP |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
G.R. - stii ceva mai multe detalii despre respectivele teste ?
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
G.R |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
Nu cunosc alte detalii, decât faptul că rezultatele testelor au fost net superioare față de celelalte mărci de filtre. Mai mult nu se spune, având în vedere că ar face reclamă unei mărci.
|
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:29 |