DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Inlaturare zgura din camera de ardere..

notchman
post 3 Jun 2005, 09:21
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Cum se poate inlatura zgura depusa in camera de ardere fara a desface motorul?


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 3 Jun 2005, 09:26
Post #2


Lex talionis


Group: Members
Posts: 407
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Te duci frumos in carrefour, la standul de uleiuri auto, si o sa gasesti acolo un mare raft cu 1000 si una de solutii care mai de care mai destepte care se pun in rezervor (unele direct in carb) si curata ce vrea muschiu tau, de la depuneri pana la pistoane cu totul wink.gif Alta solutie de curatare nu ai fara a desface motorul.


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 3 Jun 2005, 09:50
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




QUOTE(Al Cap0nE @ 3 Jun 2005, 11:26)
Te duci frumos in carrefour, la standul de uleiuri auto, si o sa gasesti acolo un mare raft cu 1000 si una de solutii care mai de care mai destepte care se pun in rezervor (unele direct in carb) si curata ce vrea muschiu tau, de la depuneri pana la pistoane cu totul wink.gif Alta solutie de curatare nu ai fara a desface motorul.
*



Am incercat cu niste aditivi dar nu fac mare lucru , sau nu faca aia de iam testat eu ...
Vroiam sa stiu daca a folosit cumva cu succes vre'un aditiv , si care este acesta ?
Citisem pe undeva pe net , ca "water injection" ajuta la eliminarea depunerilor din camera de ardere , zicea un "gigel" ca trasese un furtunas din galeria de admisie , in care pusese o diuza cu orificiul de 0,40 parca , iar furtumul il introdusese intr'un borcanas cu ap amestecata cu alcohool , ..cica apa "aburul creeat in urma arderii amestecului in piston " curata zgura.....?!?!?!?

[Ceva de genul asta:
http://journeytoforever.org/biofuel_librar...rearth/me3.html

moderator: Domnilor, EXISTA functia EDIT. Nu mai postati consecutiv! Trebuie sa arunc in stanga si dreapta cu warn-uri si posturi sterse?


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 3 Jun 2005, 10:24
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Dupa parerea mea, nu are sens sa cureti zgura (calamina) decat daca ai probleme certe din cauza ei. Una din probleme ar fi daca motorul detoneaza sistematic desi este reglat "ca la carte" (aprindere + distributie + carburatie) si alimentat cu benzina recomandata.
In primul rand, calamina se formeaza destul de repede in orice motor. La un motor bun, neuzat (deci care nu consuma ulei), stratul ajunge la o limita dupa care se auto-curata, deci nu pot aparea probleme. In acest caz, deci, curatarea are efecte practic nule - in caz ca cineva tine mortis sa o faca.
Calamina poate provoca probleme numai la motoare uzate, ce consuma ulei din belsug. Aici s-ar justifica o curatire, desi este preferabila reparatia capitala.

Referitor la curatarea propriu-zisa, eu nu am incredere in aditivii-minune, in acest caz (al calaminei, deci). Calamina este extrem de dura, rezistenta la temperatura, iar chimic este practic inactiva. Pentru a curata realmente calamina motorul trebuie sa circule putin supraincalzit, un timp indelungat, pentru a arde stratul respectiv. Manevra este destul de riscanta (trebuie eliminat ceva din lichidul de racire + o solutie de decalaminare in benzina + amestec sarac) si nu o recomand. In plus, in procesul de curatire pot cadea micro-particule de calamina (repet, extrem de dura) ce pot uza prematur cilindrii/segmentii/pistonul.
Injectia suplimentara de apa, alcool, acetona etc. pot mentine motorul curat, dar nu prea ajuta la curatarea unui strat deja existent (sau il curata in mii de km). Nu stiu daca sistemul se justifica: dupa cum am spus mai devreme, calamina nu este o sursa de probleme la motoarele in stare buna.

Nu-mi dau seama de ce vrei sa cureti calamina, dar sfatul meu este sa te gandesti putin inainte de a o face (sa nu dai in alta... "bucurie" smile.gif sau sa arunci banii fara rost).


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 3 Jun 2005, 10:33
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




[Eu acuma, pana imi fac motorul imi permit sa testez tot felu de "ghizmo'uri " si sa vad daca are vre'un efect.....
Datorita faptului , ca mi'a consumat ulei in draci din cauza unor blestemate de simeringuri supape ...am in camera de ardere o gramada de zgura , iar dupa cum am mai zis pana fac motorul cap/coada , nu il mai desfac , si incerc ceea ce unii sustin ca functioneaza....
Plus ca se spune ca water injection ajuta si la scaderea consumului cu 6%?!?!

Dupa ce fac motorul , sa fii sigur ca nu mai incerc tot felul de "inventii" pe iel....


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 3 Jun 2005, 10:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Referitor la injectia de apa, vezi si http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=17379&st=0 (asa-zisul motor cu apa)
Ca sa nu-l mai citesti pe tot, ma citez biggrin.gif...
QUOTE
Acum lucruri serioase:
Daca masina (pe care o are inventatorul) functioneaza (si) cu apa, atunci, IMHO, nu contine altceva decat dispozitivul pe care l-a avut si judedanarad si care se stie de multicel. E vorba de pulverizarea fina a apei in galeria de admisie, alaturi de amestecul combustibil propriu-zis.
Vaporizarea apei absoarbe caldura, astfel incat umplerea cilindrilor este mai buna (amestec mai rece = amestec mai dens = mai mult combustibil) [De aceea afirma si inventatorul ca "da drumul la apa" cand temperatura a ajuns la 90°C, deoarece, cand motorul e rece, pulverizarea apei este inutila...]. Umplerea mai buna are efecte pozitive asupra randamentului. In plus, apa are proprietati antidetonante, astfel ca motorul poate functiona cu un avans mai mare (creste randamentul) sau poate folosi benzina inferioara (scad costurile). Pe de alta parte, prezenta apei micsoreaza întrucâtva temperatura finala a gazelor arse, deci randamentul scade. Nu in ultimul rand, apa este coroziva.
Dupa cum se vede, tendintele sunt divergente (ca, de altfel, si parerile privind utilizarea apei in acest mod... ). Cred ca este posibil, prin experimentari atente, ca aditia de apa sa aiba rezultate moderat-pozitive (repet, este o parere personala !).

Cateva referinte:
http://www.imoc.co.uk/technical/article/octane.htm (vezi "What does water injection achieve?")
http://www.rallycars.com/Cars/WaterInjection.html
http://users.frii.com/maphill/wi.html
Un Google dupa "water injection engine" va da, celor doritori, mult mai multe informatii...


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 3 Jun 2005, 10:57
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Citisem topicul cu pricina....
Eu nu vroiam o continuare a acelui post , si te asigur ca google este folosit la maxim..
Vroiam sa stiu daca toata "inventia " ajuta la inlaturarea zgurei ??
Sau daca exista si alte metode de a curata zgura fara a da chiulasa jos..
Pentru ca si multi posesori de dacii au mers cu simeringurile la supape duse , ..si in mod cert au zgura in camera, dupa ce au remediat problema ...
Asta era intrebarea mea , ....cum cureti mizeria aia fara a desface motorul...


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 3 Jun 2005, 11:07
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Dupa parerea mea, NU curata nimic. Eventual poate intretine, dar nici de asta n-as fi sigur.
Singura metoda pe care o stiu (si cred ca e buna) este cea descrisa sumar mai sus. Imi pare rau, dar nu-mi mai amintesc toata procedura (era destul de elaborata).


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 05:35
Forum Renault