Inlaturare zgura din camera de ardere..
![]() ![]() ![]() |
Inlaturare zgura din camera de ardere..
notchman |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
|
||
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|||
Al Cap0nE |
![]()
Post
#2
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Te duci frumos in carrefour, la standul de uleiuri auto, si o sa gasesti acolo un mare raft cu 1000 si una de solutii care mai de care mai destepte care se pun in rezervor (unele direct in carb) si curata ce vrea muschiu tau, de la depuneri pana la pistoane cu totul
![]() |
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
notchman |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
QUOTE(Al Cap0nE @ 3 Jun 2005, 11:26) Te duci frumos in carrefour, la standul de uleiuri auto, si o sa gasesti acolo un mare raft cu 1000 si una de solutii care mai de care mai destepte care se pun in rezervor (unele direct in carb) si curata ce vrea muschiu tau, de la depuneri pana la pistoane cu totul ![]() Am incercat cu niste aditivi dar nu fac mare lucru , sau nu faca aia de iam testat eu ... Vroiam sa stiu daca a folosit cumva cu succes vre'un aditiv , si care este acesta ? Citisem pe undeva pe net , ca "water injection" ajuta la eliminarea depunerilor din camera de ardere , zicea un "gigel" ca trasese un furtunas din galeria de admisie , in care pusese o diuza cu orificiul de 0,40 parca , iar furtumul il introdusese intr'un borcanas cu ap amestecata cu alcohool , ..cica apa "aburul creeat in urma arderii amestecului in piston " curata zgura.....?!?!?!? [Ceva de genul asta: http://journeytoforever.org/biofuel_librar...rearth/me3.html moderator: Domnilor, EXISTA functia EDIT. Nu mai postati consecutiv! Trebuie sa arunc in stanga si dreapta cu warn-uri si posturi sterse? |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
Cristi |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Dupa parerea mea, nu are sens sa cureti zgura (calamina) decat daca ai probleme certe din cauza ei. Una din probleme ar fi daca motorul detoneaza sistematic desi este reglat "ca la carte" (aprindere + distributie + carburatie) si alimentat cu benzina recomandata.
In primul rand, calamina se formeaza destul de repede in orice motor. La un motor bun, neuzat (deci care nu consuma ulei), stratul ajunge la o limita dupa care se auto-curata, deci nu pot aparea probleme. In acest caz, deci, curatarea are efecte practic nule - in caz ca cineva tine mortis sa o faca. Calamina poate provoca probleme numai la motoare uzate, ce consuma ulei din belsug. Aici s-ar justifica o curatire, desi este preferabila reparatia capitala. Referitor la curatarea propriu-zisa, eu nu am incredere in aditivii-minune, in acest caz (al calaminei, deci). Calamina este extrem de dura, rezistenta la temperatura, iar chimic este practic inactiva. Pentru a curata realmente calamina motorul trebuie sa circule putin supraincalzit, un timp indelungat, pentru a arde stratul respectiv. Manevra este destul de riscanta (trebuie eliminat ceva din lichidul de racire + o solutie de decalaminare in benzina + amestec sarac) si nu o recomand. In plus, in procesul de curatire pot cadea micro-particule de calamina (repet, extrem de dura) ce pot uza prematur cilindrii/segmentii/pistonul. Injectia suplimentara de apa, alcool, acetona etc. pot mentine motorul curat, dar nu prea ajuta la curatarea unui strat deja existent (sau il curata in mii de km). Nu stiu daca sistemul se justifica: dupa cum am spus mai devreme, calamina nu este o sursa de probleme la motoarele in stare buna. Nu-mi dau seama de ce vrei sa cureti calamina, dar sfatul meu este sa te gandesti putin inainte de a o face (sa nu dai in alta... "bucurie" ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
notchman |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
[Eu acuma, pana imi fac motorul imi permit sa testez tot felu de "ghizmo'uri " si sa vad daca are vre'un efect.....
Datorita faptului , ca mi'a consumat ulei in draci din cauza unor blestemate de simeringuri supape ...am in camera de ardere o gramada de zgura , iar dupa cum am mai zis pana fac motorul cap/coada , nu il mai desfac , si incerc ceea ce unii sustin ca functioneaza.... Plus ca se spune ca water injection ajuta si la scaderea consumului cu 6%?!?! Dupa ce fac motorul , sa fii sigur ca nu mai incerc tot felul de "inventii" pe iel.... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
Cristi |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Referitor la injectia de apa, vezi si http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=17379&st=0 (asa-zisul motor cu apa)
Ca sa nu-l mai citesti pe tot, ma citez ![]() QUOTE Acum lucruri serioase: Daca masina (pe care o are inventatorul) functioneaza (si) cu apa, atunci, IMHO, nu contine altceva decat dispozitivul pe care l-a avut si judedanarad si care se stie de multicel. E vorba de pulverizarea fina a apei in galeria de admisie, alaturi de amestecul combustibil propriu-zis. Vaporizarea apei absoarbe caldura, astfel incat umplerea cilindrilor este mai buna (amestec mai rece = amestec mai dens = mai mult combustibil) [De aceea afirma si inventatorul ca "da drumul la apa" cand temperatura a ajuns la 90°C, deoarece, cand motorul e rece, pulverizarea apei este inutila...]. Umplerea mai buna are efecte pozitive asupra randamentului. In plus, apa are proprietati antidetonante, astfel ca motorul poate functiona cu un avans mai mare (creste randamentul) sau poate folosi benzina inferioara (scad costurile). Pe de alta parte, prezenta apei micsoreaza întrucâtva temperatura finala a gazelor arse, deci randamentul scade. Nu in ultimul rand, apa este coroziva. Dupa cum se vede, tendintele sunt divergente (ca, de altfel, si parerile privind utilizarea apei in acest mod... ). Cred ca este posibil, prin experimentari atente, ca aditia de apa sa aiba rezultate moderat-pozitive (repet, este o parere personala !). Cateva referinte: http://www.imoc.co.uk/technical/article/octane.htm (vezi "What does water injection achieve?") http://www.rallycars.com/Cars/WaterInjection.html http://users.frii.com/maphill/wi.html Un Google dupa "water injection engine" va da, celor doritori, mult mai multe informatii... |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
notchman |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Citisem topicul cu pricina....
Eu nu vroiam o continuare a acelui post , si te asigur ca google este folosit la maxim.. Vroiam sa stiu daca toata "inventia " ajuta la inlaturarea zgurei ?? Sau daca exista si alte metode de a curata zgura fara a da chiulasa jos.. Pentru ca si multi posesori de dacii au mers cu simeringurile la supape duse , ..si in mod cert au zgura in camera, dupa ce au remediat problema ... Asta era intrebarea mea , ....cum cureti mizeria aia fara a desface motorul... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
Cristi |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Dupa parerea mea, NU curata nimic. Eventual poate intretine, dar nici de asta n-as fi sigur.
Singura metoda pe care o stiu (si cred ca e buna) este cea descrisa sumar mai sus. Imi pare rau, dar nu-mi mai amintesc toata procedura (era destul de elaborata). |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:35 |