Intrebare in leg cu bordul CN, becul cu semnul exclamarii
![]() ![]() ![]() |
Intrebare in leg cu bordul CN, becul cu semnul exclamarii
realtech |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 31 May 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Break
2004
|
|||
HondaD |
![]()
Post
#2
|
![]() Enigmele Dacieii... Group: Members Posts: 77 Joined: 27 July 09 From: Dej,Cluj ![]() |
QUOTE(realtech @ 7 Jun 2010, 23:11) De la ce e becul cu semnul exclamarii de pe bord? De la frana de mana sau de la altceva? Ca nu mi se mai stinge ... Multumesc! bine ca am vazut topicul ca nici eu nu am nici o idee.... ![]() sa speram ca cineva are raspunsul, cred ca e ceva bec de alerta dar nu stiu la ce e bun ![]() This post has been edited by HondaD: 7 Jun 2010, 23:16 |
--------------------
Renault
Megane
Estate Gt-Line 1.33 140cp 2018 Grand Scenic 2011 1.6dci 130cp 330k
Master 2019 2.3 dci 170cp Trafic 2013 2.0dci 115cp 180k 2 x Megane 1.4 16v 1999 480k & 190k Ex 1310 1.4 1993 |
|
TRK |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
probabil ai facut o aerisire la frane de curand sau ai apasat pedala de frana pana la capatul cursei, dupa care se aprinde respectivul martor si te atentioneaza asupra franelor. cum il faci sa se stinga: vezi ca la pmpa de frana ai o sonda cu un fir, cu o cheie de 22 se desface, o scoti si are un fel de contact ceva acolo pe capatu la sonda, apesi odata pe el si o pui la loc. o scoti fara frica nu o sa iti curga lichid. si tot martorul ala iti indica cand ai frana de mana trasa. si se stinge cand o lasi jos. si eu am avut martoru ala aprins o buna bucata de vreme pana am gasit pe cineva sa imi spuna cum sa il sting. mi se aprinsese in urma unei aerisiri la frane. sper ca nu am fost plictisitor, bafta!!!!
|
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
alin12 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
te contrazic. semnul exclamarii nu se aprinde la actionarea franei de mana (daca se aprinde la tine asta inseamna ca e modificat)
semnul exclamarii se aprinde odata cu martorul de la ulei sau/si martorul de la temperatura apei, sau cand ramai fara lichid. legat de sonda din pompa de frana, e adevarat. ea e responsabila ptr ca ti-a ramas martorul aprins |
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
normal se leaga la manocontactul pompei de frana, arinderea lui semnalizeaza avarie , incearca sa aerisesti franale cu manocontactul scos
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
radu m |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.374 Joined: 1 April 10 From: Slatina ![]() |
semnul exclamarii nu are niki o treaba cu frana ia sa scoti ala de la fompa de frana sa vezi ca nu se aprinde .el se aprinde cand nu mai este lichid de racire sau temperatura este prea mare ,ulei prea putin sau lipsa presiune
|
--------------------
Dacia
1410 brek
1998
- OT-XX-XXX MASINA mea are un volan si 4 roti , a ta nu are la fel ?
|
|
kog |
![]()
Post
#7
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
ia citeste tu cartea tehnica a masinii si nu mai spune prostii. Pe langa altele semnul (!) se aprinde la avarii ale sistemului de franare. La modelele vechi era cu o sonda in vasul cu lichid de frana. Cand scadeea mult lichidul de frana se realiza un contact electric di se aprindea semnul exclamarii;merge si pe incercate dacapui ceva sa apese cuiul ce iese din capac. La modelele noi cu 4 conducte se aprinde cand intra poma in avarie si fraeaza doar fata. Oricum sistemul e cam prost facut si poate sa dea alarma falsa. Trebuie reaerisita frana cum au spus colegii mai sus
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
TRK |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
alin12 Posted Today, 09:20
te contrazic. semnul exclamarii nu se aprinde la actionarea franei de mana (daca se aprinde la tine asta inseamna ca e modificat) semnul exclamarii se aprinde odata cu martorul de la ulei sau/si martorul de la temperatura apei, sau cand ramai fara lichid. legat de sonda din pompa de frana, e adevarat. ea e responsabila ptr ca ti-a ramas martorul aprins nu am adus nici o modificare masinii. e cat se poate de originala. dacia pe care am facut scoala de soferi ('99) la fel i se aprindea semnul exclamarii cand aveam trasa frana de mana. la mea se intampla la fel. poate tu ai vreo defectiune la a ta pe partea asta. vezi ca la maneta de frana de mana intre scaune ai undeva un intrerupator cu un fir, poate nu iti face contact cum trebuie acolo si mie mi s-a intamplat si am luat al intrerupator ( 8 lei). sa spunem ca e cum zici tu, atunci cum stii doar uitandu-te in bord ca ai frana de mana trasa. ai sa vezi ca si la masinile straine de intampla acelasi lucru. probabil ai facut o aerisire la frane de curand sau ai apasat pedala de frana pana la capatul cursei, dupa care se aprinde respectivul martor si te atentioneaza asupra franelor. cum il faci sa se stinga: vezi ca la pmpa de frana ai o sonda cu un fir, cu o cheie de 22 se desface, o scoti si are un fel de contact ceva acolo pe capatu la sonda, apesi odata pe el si o pui la loc. o scoti fara frica nu o sa iti curga lichid. si tot martorul ala iti indica cand ai frana de mana trasa. si se stinge cand o lasi jos. si eu am avut martoru ala aprins o buna bucata de vreme pana am gasit pe cineva sa imi spuna cum sa il sting. mi se aprinsese in urma unei aerisiri la frane. doar am mai mentionat ce mai face respectivul martor. This post has been edited by TRK: 8 Jun 2010, 12:26 |
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
radu m |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.374 Joined: 1 April 10 From: Slatina ![]() |
kog la mine nu se aprinde cand nu mai am lichid de frana
|
--------------------
Dacia
1410 brek
1998
- OT-XX-XXX MASINA mea are un volan si 4 roti , a ta nu are la fel ?
|
|
bozzo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Depinde ce tip de bord ai, daca e Takosan cel fara turometru si fara ceasuri la ulei si apa, atunci semnul ala al exclamarii trebuie sa se aprind ain 2 situatii.
1 daca sonda ICP de la pompa centrala de frana trimite semnal catre bec (asta se intampla cand ai apsat pedala pana la fund, la aerisiri sau daca sunt probleme la instalatia de franare). Ca sa nu mai stea aprins, scoti sonda ICP cu cheia de 22 faci 3 pedale si pui sonda la loc. Nu mai trebuie sa stea aprins becul. 2 cand frana de mana este trasa. Eu am avut dacie din 2004 cu acest tip de bord si doar in aceste 2 situatii se apridea becul cu semnul exclamarii. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
kog |
![]()
Post
#11
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
pana la daciile astea cu injectie si borduri takosan exista martor separat pentru frana de mana (P)
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bozzo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Asa e, era becul cu P, probabil acum au facut economie de un bec
![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
stc_ctln |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
la mine pe berlina din 2000 se aprinde becul cu (!) numai la probleme legate de franare.La schimbarea placutelor si la aerisiri fara sonda aia scoasa si cand nu mai lichid pt cine are astfel de senzor si pt placute de frana uzate.
La masinile mai straine becul ala se aprinde cand e trasa frana de mana,dar alea mai au o gramada de becuri si de displayuri care sa iti zica daca ai alta problema. |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
melqu2002 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 May 08 ![]() |
Dracie. '99. Bord takosan cu turometru. Am ambele beace ( si P si (!) ). P se aprinde la frana de mana trasa. Teoretic celalalt se aprinde fie cand intra pompa in avarie (ICP) fie cand se uzeaza placutele de frana peste limita admisa. Caci credeti sau nu, placutele cu care era echipata masina din fabrica aveau si astfel de senzor. Acum firele pentru senzor sunt inutile, intrucat nu se mai gasesc astfel de placute(pentru dacie), deci (!) se aprinde doar cand pompa intra in avarie (si la pornirea masinii simultan cu cel de ulei)
|
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1999
- B 19 DBK
|
|
bozzo |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Masina lui e din 2004, si pentru placutele de frana are bec separat. Iar becul acela cu semnul exclamarii se aprinde in situatiile expuse mai sus de mine.
Difera bordurile takosan, borduri takosan exista din 1995, si aveau turometru, le lipseau doar ceasul la ulei. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
alin12 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
sincer eu totusi tind sa cred ca celor carora li se aprinde becul (!) cand trag frana de mana, au fost aduse modificari la instalatie (si nu neaparat de proprietarul actual!!), dar cum DACIA e o masina care continua sa ma uimeasca, cred si situatia in care masina ar fi venit din fabrica in acest fel. a mea e din 2000 si se aprinde (P) la frana de mana, iar (!) simultan cu becul de la temperatura sau becul de la ulei, sau defect pompa de frana
apropo.....becul acela rosu cu o baterie pe el, este functionabil? nici nu m-am uitat sa vad daca am bec montat acolo |
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
iuser |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 11 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Dacia mea e din 2002 ,nu are nici o modificare la instalatia electrica iar becul (!) se aprinde cand e frana de mana trasa
![]() |
--------------------
dacia
1310 Li
2002
|
|
alin12 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
ai si (P) ? se aprinde si el?
|
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
iuser |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 11 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Nu am (P)
|
--------------------
dacia
1310 Li
2002
|
|
bozzo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
LA cele care nu mai au becul cu "P" se aprinde semnul exclamarii.
Cat despre becul de la baterie, la bordurile care nu au ceas care arata cat incarca alternatorul si au doar un bec mare, acesta trbuie sa se apinda cand pui contactul si sa se stinga dupa ce a pornit motorul. In cazul in care se aprinde inseamna ca alternatorul nu mai incarca sau s-a rupt cureaua de ventilator. Mai este o posibilitate, sa se aprinda cu intensitate mai mica dupa ce pornesti motorul, in cazul asta una dintre diode s-a ars si alternatorul incarca mai putin decat normal, pe la un 10.5V (cu siguranta asta se intampla in cazul alternatoarelor de 50A) |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
alin12 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
eu am bord cu ac indicator, dar am si bec mic sub vitezometru, intre martorul de la injectie si cel de la dezaburire. e valabil ce ai spus tu?
|
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
Ce-i cu aia 10,5V ? poate sub 13,5 dar nu asta conteaza, cu o dioda intrerupta poate baga si 15 depinde de releu, dar nu e stabila; scade puternic cu consumatori, oricum nu sub 12 daca nu e defecta bateria |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
lichu |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 18 June 10 ![]() |
Dacia 1310 1999 bord CN, ce zice cartea:
(!) Martor avarie sistem franare Daca se aprinde in timpul mersului opriti imediat autoturismul si faceti apel la o unitate service De retinut: aprinderea martorului luminos de culoare rosie se produce in una din urmatoarele situatii: 1. Uzura maxima placute frana Comentariul meu: eu am avut din fabrica placute cu senzori de uzura. La prima schimbare a placutelor la un mester am vazut ca atarnau niste fire cu ceva in capat langa rotile din fata. Firele erau pt senzorii de uzura, dar nu au mai fost folosite pt ca mesterul mi-a pus placute fara senzori. Daca unul din firele alea da la masa se aprinde becul (!). 2. Lipsa presiune circuit fata 3. Nivel scazut lichid frana in rezervor Se recomanda verificarea nivelului lichidului de frana din rezervor. Daca nivelul este bun, se poate continua deplasarea numai cu viteza redusa si atentie maxima pana la cea mai apropiata unitate service. Becul (P) Martor actionare frana de mana. Ramane aprins daca frana de mana nu este complet slabita. Comentariu: la levierul franei de mana este un contact care aprinde stinge acest bec. Sper sa ajute |
--------------------
Dacia
1310 Bk
1999
|
|
dandee |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
QUOTE(lichu @ 19 Jun 2010, 09:56) Dacia 1310 1999 bord CN, ce zice cartea: (!) Martor avarie sistem franare Daca se aprinde in timpul mersului opriti imediat autoturismul si faceti apel la o unitate service De retinut: aprinderea martorului luminos de culoare rosie se produce in una din urmatoarele situatii: 1. Uzura maxima placute frana Comentariul meu: eu am avut din fabrica placute cu senzori de uzura. La prima schimbare a placutelor la un mester am vazut ca atarnau niste fire cu ceva in capat langa rotile din fata. Firele erau pt senzorii de uzura, dar nu au mai fost folosite pt ca mesterul mi-a pus placute fara senzori. Daca unul din firele alea da la masa se aprinde becul (!). 2. Lipsa presiune circuit fata 3. Nivel scazut lichid frana in rezervor Se recomanda verificarea nivelului lichidului de frana din rezervor. Daca nivelul este bun, se poate continua deplasarea numai cu viteza redusa si atentie maxima pana la cea mai apropiata unitate service. Becul (P) Martor actionare frana de mana. Ramane aprins daca frana de mana nu este complet slabita. Comentariu: la levierul franei de mana este un contact care aprinde stinge acest bec. Sper sa ajute asa e si al mine! concluzia acestui topic: daca masina este pe injectie (dupa 2000) pe acel bec (!) este foarte posibil (in proportie de 95%) ca sa fie legata si frana de mana! la cele mei vechi exista si butonul P |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
bozzo |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE eu am bord cu ac indicator, dar am si bec mic sub vitezometru, intre martorul de la injectie si cel de la dezaburire. e valabil ce ai spus tu? Eu stiu ca la cele cu ceas care arata cat incarca alternatorul becul acela nu functiona, cel putin asa era la fostele dacii ale lui taica-meu. QUOTE Ce-i cu aia 10,5V ? poate sub 13,5 dar nu asta conteaza, cu o dioda intrerupta poate baga si 15 depinde de releu, dar nu e stabila; scade puternic cu consumatori, oricum nu sub 12 daca nu e defecta bateria Asa mi s-a intamplat mie cand am avut o dioda arsa, si atat baga alternatorul, intre 11 si 10.5V, iar becul de la bord (eu nu aveam ceas) statea aprins la o intensitate mult mai mica decat normal. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
realtech |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 31 May 10 ![]() |
Corect Bozzo!
Dacia mea e din 2004 si becul acela ar trebui sa se aprinda exact in situatiile enumerate de tine .... In cazul cu frana de mana merge perfect ... la mine e problema cu sonda respectiva ... Multumesc de informatii si lui TRK |
--------------------
Dacia
Break
2004
|
|
r3d |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
acum depinde si masina,daca avut vreun mecanic priceput inaite sar putea sa aprinda.dar normal la cele pa carburatie acel bec se arinde cand apar defectiuni la sistemu de ungere sau racire.sa poate astea pa injectie sa fie facuta o economie de un bec
![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:45 |