DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Leasing versus Rate

musicall
post 30 Mar 2006, 02:21
Post #1


musicall


Group: Members
Posts: 547
Joined: 6 February 05
From: Braila




Scoala de condus finante: leasing versus rate

Leasingul ramine si in 2006 cea mai populara forma de finantare pentru importuri, in timp ce masinile din productia locala se vind aproape exclusiv prin rate.

In primele doua luni din acest an, Renault, liderul vinzarilor in 2005 pentru marcile din import, a comercializat 2.262 de autoturisme, dintre care 1.352 unitati au fost vindute prin rate sau cumparate cash. Leasingul pentru modelele Renault a fost aplicat pentru 40% din totalul de autoturisme ale marcii, procent apropiat de valoarea de 34 inregistrata la sfirsitul anului 2005.

Skoda, cea de-a doua marca in topul vinzarilor din Romania, a vindut 54% din cele 2.358 de unitati prin rate si cash. Comparativ cu intregul an 2005, procentajul unitatilor vindute prin leasing a scazut de la 58 la 46% in perioada ianuarie-februarie 2006.

Constructorul francez Peugeot, ocupantul locului patru in ordinea volumului de vinzari, a comercializat 1.326 de autoturisme in primele doua luni din acest an, dintre care 89% au fost vindute prin rate, nivel similar cu cel raportat in 2005.

Pentru urmatorul clasat, vinzarile prin rate au urcat cu noua puncte procentuale in perioada ianuarie-februarie 2006, ajungind la 744 de unitati. Anul trecut, 56% din cele 5.391 de autoturisme Opel au fost achizitionate prin aceasta forma de finantare.

Chevrolet a reusit sa comercializeze 351 de autoturisme prin rate, reprezentind 54% din vinzarile de 653 de unitati consemnate la sfirsitul lunii februarie. Raportat la 2005, creditele prin rate pentru masinile Chevrolet s-au dublat, in conditiile in care anul trecut cele 4.786 de unitati dintr-un total de 4.795 au fost achizitionate prin leasing.

Leasingul prinde in topul importatorilor

Pentru jumatate dintre producatorii clasati in topul primilor zece la capitolul vinzari pe piata romaneasca, leasingul a fost principala forma de finantare pentru achizitia de automobile noi.

Volkswagen, locul trei in top, isi mentine preponderenta finantarilor prin leasing cu 868 de autoturisme, cu doua puncte procentuale mai mult fata de cele 836 de masini achizitionate prin rate. Raportate la anul trecut, vinzarile prin leasing ale marcii germane se cifrau la 6.470 de unitati, respectiv 55% din total.

Clasat pe locul al saselea in topul celor mai bine vindute marci, Ford si-a majorat vinzarile prin leasing in primele doua luni din acest an cu zece puncte procentuale, pina la 744 de unitati. Ratele au fost aplicate pentru 292 de autoturisme, reprezentind 28% din totalul vinzarilor.

Ocupantele locurilor opt, noua si zece, respectiv Fiat, Hyundai si Toyota, si-au mentinut vinzarile prin leasing la un nivel comparabil cu cel consemnat in 2005.

Astfel, 62% din vinzarile de 511 unitati Fiat din perioada ianuarie-februarie 2006 au fost prin leasing, in timp ce in 2005 leasingul a atras 2.228 de contracte, reprezentind 53% din clientii marcii.

Hyundai se vinde aproape exclusiv pe leasing in Romania, 98% din cele 660 de autoturisme fiind achizitionate prin aceasta forma de finantare dupa primele doua luni din acest an. Pe ansamblul anului 2005, peste 4.000 de automobile, reprezentind 99% din vinzarile totale, au fost contractate prin leasing.

Si in cazul Toyota cota de 60% in favoarea leasingului a fost mentinuta, dupa ce a vindut un total de 562 de unitati in primele doua luni. Anul trecut, marca japoneza si-a gasit 3.673 de clienti in Romania.

In cazul autovehiculelor care au fost produse in afara UE, taxele vamale vor suferi si ele modificari. Pentru achizitionarea de masini prin leasing, aceste taxe se vor aplica la valoarea integrala a autovehiculului si nu doar la valoarea reziduala, asa cum se intimpla in prezent.

Ratele prind producatorii locali

Producatorii autohtoni Automobile Dacia si Daewoo Craiova au inregistrat cele mai semnificative vinzari prin sistemul de rate si cash. Dintr-un total de 13.089 de Loganuri comercializate in primele doua luni din 2006, 79% au fost achizitionate prin rate. Cele 79 de procente in favoare acestui sistem de finantare se apropie de nivelul general de 83% raportat in 2005. Dacia a comercializat peste 93.000 de modele Logan si Solenza anul trecut, dintre care 88.275 au fost Logan.

La Daewoo, 100% din cele 2.045 de unitati vindute in ianuarie-februarie 2006 au fost efectuate prin rate. Acelasi lucru s-a intimplat si cu cele 20.380 de autoturisme comercializate pe ansamblul anului trecut.

- Leasing intern
>>accizele si taxele vamale (daca exista) se platesc la sfirsitul perioadei de leasing
>>firma de leasing se ocupa de formalitatile vamale si de inregistrare
>>impozitul auto este platit de companie
>>avansul mai mic sau egal cu 50%
>>asigurarea se incheie la pretul DDP
>>inchidere anticipata cu dobinda penalizatoare
>>clientul devine proprietar doar la sfirsitul perioadei de leasing, cind se ocupa de inmatriculare si suporta costurile

Persoane juridice:
- TVA-ul se plateste esalonat la fiecare rata si se aplica la rata de capital

Persoane fizice:
- venit minim necesar: 2x rata sau 1.5x rata si girant
- se plateste TVA

- Credit auto
>> valoarea masinii se reflecta direct in cifra de afaceri a dealerului
>> avans de cel putin 15% si maximum 50% (credit minim de 3.000 de euro)
>> nu exista facturi, plata se face pe baza scadentarului
>> plati anticipate posibile dupa minimum 6 luni
>> clientul este proprietar
>> se poate finanta asigurarea (la valoarea DDP)
>> impozitul auto este platit de catre client
>> clientul se ocupa de inmatriculare si suporta costurile

Persoane juridice:
- se deduce integral TVA-ul la momentul achizitionarii bunului

Persoane fizice:
- este posibil avans de minimum 15%, cu girant
- venit minim necesar: 3,33 x rata

sursa cotidianul.ro


This post has been edited by musicall: 30 Mar 2006, 02:32


--------------------
Fiat Punto Classic | Blogu personal - delfinul.com
Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 30 Mar 2006, 10:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Eu ca si persoana fizica, cum este mai rentabil sa achizitionez un Logan, prin rate sau prin leasing? Adica pretul final platit de mine, care este mai mic, in care caz?


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SilviuB
post 30 Mar 2006, 11:10
Post #3


Membru de BUKOWINA


Group: Members
Posts: 281
Joined: 19 August 04
From: Suceava-Bukowina




Ca persoana fizica e mai avantajos sa iei prin credit in dauna leasing-ului pt ca devii propietarul masinii imediat pe cand la leasing...ohohoohoho.


--------------------
VW POLO 2005 - 8XSYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 30 Mar 2006, 17:58
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Nu asta ar fi problema (cea cand devin proprietar). Problema esta ca daca adun toate ratele + valoarea reziduala + alte taxe (comision management, etc.) de ex la BCR leasing 7%- este mai mare sau mai mic decat ratele de ex la Volksbank.
Bineiteles facem abstractie de taxa de inmatriculare si asigurarea: FULL CASCO.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thunder
post 30 Mar 2006, 18:17
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 22 April 04
From: Pitesti




Creditul il iei raportat la valoarea DDP a masinii, deci platesti dobanda si la TVA. La leasing, deocamdata, dar din cate stiu mai e valabil pana in ianuarie 2007, creditarea se face la valoarea CIP si implicit nu platesti dobanda la TVA.
In rest sunt mai mari taxele de inmatriculare la Leasing si nu esti propietar.

edit:

La credit trebuie ca rata sa nu depaseasca 1/3 din venitul net, iar la leasing incadrarea se face mai simplu: se calculeaza rata fara TVA si la suma rezultata se face incadrarea, incadrare care e mai flexibila, de ex. la BCR Leasing trebuie sa te incadrezi in 2/3 din venitul net. In principiu la leasing ai un mic avantaj daca ai un venit mai mic, dar totusi iti permiti sa platesti ratele.

Si sa nu uit, poti sa ai 1000 de credite, pe cei de la leasing nu-i intereseaza, nu te verifica, nu le iau in calcul.

This post has been edited by thunder: 30 Mar 2006, 18:23


--------------------
Opel Astra H 2006 - B-50-WSE
Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 31 Mar 2006, 07:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Multumesc thunder.
Am sa astept sa vad daca prind in iunie loc in programul de innoire al parcului auto sa dau Oltcitu, daca nu iau in rate sau leasing. M-i se pare ca la leasing nu se accepta bonul de 30 mil. Dupa aceea voi pune in balanta oferta BCR Leasing si a Volksbank probabil. Oricum ma incadrez cu venitul, si nici nu ma intereseaza sa fiu neaparat propietar. Eu nu schimb masinile si am grija de ele (Oltcitu e din '89, e prima masina si merge de rupe).


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 31 Mar 2006, 08:42
Post #7


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Am si eu urmatoarea intrebare. Stiu ca in rata se include si kasko care e destul de mare pentru ca te obliga sa il faci la o anumita societate. Acum vin cu problema mea si anume: eu lucrand la o soc. de asigurari pot sa imi fac la mine la firma casco cu 1-2% nu cu 5% cum e pe piata. Mi-a spus o cunostinta ca mai bine imi fac un credit de nevoi personale in suma egala cu valoarea masinii pe care vreau sa o cumpar si ma duc si o cumpar dupa care platesc ratele la credit decat sa fac credit de masina noua ca te rupe la casco. Este mare diferenta de dobanda intre creditele de nevoi personale si cele pentru auto ca la casco in cazul meu sunt lamurit ?

Multumesc de pe acum de raspunsuri.

This post has been edited by ionutctn: 31 Mar 2006, 08:43


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 31 Mar 2006, 09:41
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Creditul pt. nevoi personale e mai mare cu 1-2% decat cel auto.
La creditul de nevoi personale nu te intreaba ce faci cu banii, pe cand la cel auto de regula se opreste si cartea de identitate a auto in original la banca. eu stiam (din ce am mai citi) ca poti sa iti alegi firma de asigurari pe care o doresti (dintr-un numar anume, cu care lucreaza banca respectiva - nu una necunoscuta)


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ghidioneanu
post 1 Apr 2006, 22:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 3 June 03
From: IS




Daca poti sa-ti faci o asigurare cu un pret mai convenabil , ia-ti credit la banca ! Iesi mult mai bine . Exemplu :
Am vrut Skoda Fabia Sedan , pret CIP la 10600 euro , avans 50% , adica 5300 euro , plus comision de administrare 385 euro , plus TVA 1007 euro, ajungi la 6692 Euro prima rata .
Mai raman 5300 de platit in 36 rate leasing , valoarea reziduala inclusa ( asa era oferta ) adica 148 euro/luna rata 32 euro dobanda , la care se adauga 73 euro asigurare fullCasco, si 42 euro TVA este un total de 295 euroi pe luna timp de trei ani , adica 10620 euro . plus avansul de 6692 , face un total de 17312 euro valoarea contractului de leasing . Am ametit, am multumit frumos si am plecat sa-mi iau Solenza in rate ...
Daca faceam un credit de 10 000 euro la BT de exemplu , aveam o rata de 215 euro pe luna timp de 5 ani adica 13500 euro valoarea contractului , la care se adauga o asigurare pentru masina plus cheltuielile creditului . Oricum , socotelile sunt facute sa te abureasca , cu bancile poti iesi ceva mai bine daca ai venituri suficiente , dar conditiile sunt mai grele ... Pana la urma tot pe acolo iesi ...


--------------------
Ford Focus 2007, 1,8 TDCI 115 cp - IS-xx-xx
Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 2 Apr 2006, 00:16
Post #10


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




Care e ideea pt mine la leasing? Am val reziduala la sf, ca sa am o rata mai mica! Si e mai bine la leasing, ca daca ai avans 50la suta, nu se uita nimeni ce venituri ai! AAaa, si daca esti o persoana mai comoda ( nu e cazul meu) toate facturile vin la tine (casco, asigurare, rata) Impozitul nu il platesti tu, cel putin la mine asa este! Rovigneta o iei singur! NU am umblat sa inscriu masina, m-au sunat ei sa vin sa imi iau numerele, cand am timp!

Deci, in concluzie, e bine pt cine nu are timp de pierdut, pt oameni de afaceri, pt firme! Pt persoane fizice, singurul avantaj este ca ai o rata mai mica daca pui val rez la sf, si iti acorda MULT mai usor aprobarea!

Fiecare judeca cum vrea!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 3 Apr 2006, 08:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Deci sa inteleg asa:
Din ce am citit pe intreg forumul, o persoana fizica care vrea sa achizitioneze o masina noua romaneasca este bine sa aleaga varianta de imprumut cu credit auto de la o banca care are cea mai buna oferta la momentul respectiv (ma refer aici nu numai la dobanda ci la intreg cumulul - dobanda+comisioane, se pare ca si DAE te poate induce in eroare)

Ideea este ca valoarea totala a creditului sa fie cat mai mica. Nu punem la socoteala alergatura, timpul pierdut, etc. Normal, orice comoditate se plateste.

This post has been edited by Bill: 3 Apr 2006, 08:11


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Speedo_24
post 30 Apr 2006, 07:09
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 28 April 06




Sa nu uitati si cazul unui furt integral/dauna totala: la leasing/credit_auto banii de la CASCO se duc la banca si ei iti calculeaza partea ta de despagubire (a patit cineva asa ceva sa ne zica si noua cat iti reine tie? eu nu prea mai am bani si vreau sa-i dau foc Logaului, adica sa-l tin talpa din pitesti pana in urziceni 160Km/h) ..si aici sa vedeti ca mai bun e creditul de nevoi personale smile.gif


--------------------
DACIA Logan 1.5dCi 2005 - Bucuresti
ne schimbam masina!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 30 Apr 2006, 14:52
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




Am vazut la o emisiune TV din tara ca acum e mai bine pentru cei care au un leasing in desfasurare sa ia un imprumut cu dobanda mica si sa achite integral masina (daca are aceasta posibilitate) avantajul fiind evident datorita diferentei de curs si de dobanda. (Cazul meu: curs euro mai mic cu 6000 ROL si dob leasing dubla fata de cea de la un eventual imprumut). Cica se numeste "refinantare".


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 21 Jul 2006, 14:54
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.250
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(hebron @ 30 Apr 2006, 15:52)
Am vazut la o emisiune TV din tara ca acum e mai bine pentru cei care au un leasing in desfasurare sa ia un imprumut cu dobanda mica si sa achite integral masina (daca are aceasta posibilitate) avantajul fiind evident datorita diferentei de curs si de dobanda. (Cazul meu: curs euro mai mic cu 6000 ROL si dob leasing dubla fata de cea de la un eventual imprumut). Cica se numeste "refinantare".
*



referitor la refinantarea asta...am si eu o intrebare pt cei care se pricep mai bine la banci, credite, etc....daca am loganul in rate cum as putea sa scap de el si sa ma bag la altceva?de ex la un megane sedan? dar nu ma refer sa fac alt credit, sa achit loganul si apoi alt credit pt megane....sa fie reevaluat creditul sa-mi creasca rata actuala sau ceva de genul asta...se poate? merci

This post has been edited by aqua: 21 Jul 2006, 14:55


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 07:57
Forum Renault