Martor semnalizare, clipeste o singura data
![]() ![]() ![]() |
Martor semnalizare, clipeste o singura data
workarea |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si la mine exact la fel, merge numai la avarii, in rest, fie stanga fie dreapta clipeste odata si gata.
semnalizarea merge perfect, toate contactele sunt bune. cred ca e o buba din releu. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#3
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.726 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Ai verificat daca functioneaza toate becurile de semnalizare?...
|
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
workarea |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Este vorba despre martorul din bord, nu despre becurile de semnalizare.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#5
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
daca nu merge un bec de semnalizare, atunci becul martor nu clipeste decat o singura data
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
imi merg toate 6 becurile de semnalizare !
Cu toate asta nu merge martorul numai odata. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sddragos |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Si la mine la fel, clipeste doar o singura data, dar sunetul acela ritmet se aude pe toata perioada cat e actionata maneta. Becurile functioneaza toate.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
AC |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(workarea @ 2 May 2006, 02:06) Azi am constatat ca martorul de semnalizare de pe bord (cu cele 2 sagati verzi) clipeste o singura data atunci cind dau semnal stinga, chiar la inceput, in loc sa ramina aprins intermitent. La semnal dreapta functioneaza normal. La fel si la avarii. De la se sa fie oare? Daca ar fi de la maneta nu ar insemna sa nu se aprinda deloc cind dau maneta in jos?! La mine era de vina releul. L-am schimbat si treaba s-a rezolvat. |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu cred ca merita sa schimbi releul pentru atat ...doar nu trebe martor, ca se aute clicaitul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sddragos |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 May 2006, 13:38) Exact. Si relee am tot schimbat (dar din alea de tensiune, se ard intr-o veselie). Cand am cumparat masina (oct. 2005), mergea si semnalizarea luminoasa din bord, intre timp a ramas doar tacanitul ala in bord si inca unul...la volan. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
CristianH |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Aceasta reactie a martorului din bord apare la releele de semnalizare electronice atunci cand se arde un bec de semnalizare exterior. La releele de semnalizare electromecanice atunci cand se arde un bec de semnalizare exterior, martorul se aprinde mai des (si clicul sonor are frcventa marita).
La cele electronice, daca toate becurile exterioare merg perfect (poate fi si o masa slaba), de vina este releul reed din interior ( un tub de sticla cu un contact magnetic in interior ). Acest tub de sticla este infasurat de o bobina care poate are o lipitura rece sau contactul din interiorul lui se lipeste. Se desface foarte usor si se pot verifica si reface lipiturile. |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ma repet, am releu electronic, toate becurile functioneaza, contactele sunt toate bune, inclusiv masele. Cu toate astea nu se aprinde martorul, decat o singura data si atat.
LA avarii, se aprinde cum trebuie . |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
CristianH |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Prin bobina care face spirala pe tubul de sticla trece curentul spre becurile de semnalizare. Daca acest curent este suficient de puternic, atrage contactul din interiorul tubului si acesta da curent becului din bord.
Repet variantele : - o masa slabita la un bec - becuri de semnalizare mai slabe de 21 W - lipitura rece la acea bobina pe cablajul releului Toate conduc la simtomul prezentat mai sus. |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
"Te bagi" sa-l demontezi?
Daca da, inauntru (la modelele mai recente) nu mai are "Reed" ci pe acelasi releu mai are un contact destinat martorului. Posibil sa fi format oxizi.Sau acel contact sa fie usor mai departat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
workarea |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 10 October 05 From: Drumul Taberei ![]() |
Ei bine, era vorba intr-adevar despre papucul unui bec, care sarise. Nu mi-ar fi dat prin cap in veci - evident, nu verificasem daca merg becurile. Nu am banuit Dacia nici o clipa de asemenea fineturi tehnice, mai ales ca in manual nu se pomeneste de asa ceva. Va multumesc tuturor pentru sfaturi.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI, 2007
- B-**-***
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si la mine care ar fi solutia?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
don_quijote78 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 8 September 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 May 2006, 19:39) si eu am avut aceeasi problema, si a disparut dupa ce am curatat si intarit contactele din cutia de sigurante si am inlocuit siguranta de pe semnalizare. iti recomand acelasi lucru ( explicatia avansata e aia cu masa si scurgere de curent, contact imperfect etc ) |
--------------------
Dacia
1310 L
- TM 11 RUT
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am intarit contactele sigurantelor , in special de la cea de semnalizare si merge
![]() Dar nu inteleg, inainte, daca contactul era imperfect, cum mergea perfect semnalizarea, pe toate becurile, si la avarie se aprindea si martorul cum trebuie.... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gti98 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(CristianH @ 3 May 2006, 00:51) Prin bobina care face spirala pe tubul de sticla trece curentul spre becurile de semnalizare. Daca acest curent este suficient de puternic, atrage contactul din interiorul tubului si acesta da curent becului din bord. Repet variantele : - o masa slabita la un bec - becuri de semnalizare mai slabe de 21 W - lipitura rece la acea bobina pe cablajul releului Toate conduc la simtomul prezentat mai sus. Oarecum corect. Principiul de functionare e urmatorul: La curentul normal, campul magnetic creat de bobina infasurata peste tubuletul releului "reed" e suficient pentru a lipi contactele martorului din bord. Fabrica "regleaza" prin scurtcircuitarea catorva spire cu cositor. La cuplarea initiala, primul impuls de curent e ceva mai mare (becurile reci) si martorul se aprinde. La urmatoarele, becurile raman mai calde si varful de curent e mai mic. Puterea becurilor poate fi ceva mai mica, curentul poate fi redus cu cateva procente de usoare oxidari ale contactelor si, in fine dar nu in ultimul rand, reglajul ala din fabrica se face la mare viteza si poate e cam "sus". Remedierea e simpla: incalziti cositorul de pe bobina si eliberati inca o spira din scurtcircuit. Daca sunteti "chisati" verificati prin deconectarea unui bec (din fata e mai simplu la modelele mai noi de Dacii) ca martorul nu se mai aprinde. La functionarea pe avarie curentul merge in 4 becuri, deci e dublu si ar trebui sa se aprinda Mentionez ca s-au construit si relee electronice care clipeau cu frecventa marita (dubla) in caz ca se aprindea doar un singur bec Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
andutzu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Eu am aplicat o metoda mai simpla, asta dupa ce am incercat multe altele... am avut aceleas simptome ce cele descride mai sus.(se aprinde o data iar pe urma ... pauza)Am tras alt fir de la releu la firul care corespunde martorului din bord, iar pe cel vechi l-am anulat.Acum merge perfect si nu au mai fost probleme.Treaba asta o faci in 5 minute!
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
dacis |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Eu am o alta problema: la mine martorul merge (se aprinde si se stinge normal), dar se aprinde atat de slab (=intensitatea luminoasa este jalnica) incat abia se vede seara tarziu ori noaptea cand dau iluminatul din bord la minim; ziua nici gand sa se vada ca este aprins ori stins...
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dacis |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Chiar nu a mai intalnit nimeni problema descrisa in postul anterior ?... M-as mira sa fie un unicat !...
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Alt3rEgo |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 May 06 ![]() |
Si eu am o problema asemanatoare... Cand semnalizez stanga, martorul semnalizeaza si el vioi si puternic. Cand semnalizez dreapta, se aprinde doar o data, iar apoi (uneori) palpaie incetisor. Becurile merg toate. Sfaturi?
![]() |
--------------------
Dacia
1300
- BV-03-TTX
|
|
Ov |
![]()
Post
#24
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 22 May 2006, 16:07) Eu am o alta problema: la mine martorul merge (se aprinde si se stinge normal), dar se aprinde atat de slab (=intensitatea luminoasa este jalnica) incat abia se vede seara tarziu ori noaptea cand dau iluminatul din bord la minim; ziua nici gand sa se vada ca este aprins ori stins... posibil sa ai o problema pe traseul din bord si circuitul becului de semnalizare sa se inchida prin altceva |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
taxidriver |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 30 May 06 ![]() |
QUOTE(sddragos @ 2 May 2006, 13:20) Si la mine la fel, clipeste doar o singura data, dar sunetul acela ritmet se aude pe toata perioada cat e actionata maneta. Becurile functioneaza toate. Daca becurile functioneaza ,inseamna ca releul reed din releul de semnalizare nu functioneaza corect . Desfa capacul releului shi acest releu reed este o fiola de sticla pe care este infasurata o spira metalica . cind masina semnalizeaza apropie o surubelnita de acest releu shi vezi daca becul martor din bord functioneaza corect . Daca da, modifica cu atentie distantele dintre spire , atentie sa nu spargi releul de sticla ,pentru a se modifica cimpul magnetic ce comanda contactele . Este un reglaj f sensibil ,s-ar putea sa nu mai functioneze deloc martorul din bord . Atentie , releele mai noi de semnalizare nu au releu reed , shi comanda martorului din bord se face prin tranzistoare |
--------------------
Dacia Nova
R524
1997
|
|
iceteam |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 14 March 06 From: CT ![]() |
Am si eu o problema legata de semnalizare, releu se aude ca merge, semanlizarile merg toate (becurile de la exterior), dar marotorul din bord clipeste continuu numai cand dau semnal stanga, cand dau semnal dreapta clipeste o singura data si atat...., la avarii continuu continu
![]() |
--------------------
Dacia :)
1310
84
- 86 ADY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:36 |