Modificare dacia injectie 1400 pe cilindree de 1600, Pentru cunoscatori sistemului de injectie
![]() ![]() ![]() |
Modificare dacia injectie 1400 pe cilindree de 1600, Pentru cunoscatori sistemului de injectie
panter1 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#2
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu mai schimbi calculatorul nu ai auzit ca e la fel doar m-a aprostrofat marinaru ! Trebuie un injector de 1.6 ,arbore cotit 1.6 , pistoane de 1.6 cuzineti noi biele tot pentru 1.6. Resoftat pentru 1.6 camasi la cilindri de 1.6. In mare cam astea ar fi.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
panter1 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
deci ar fi in plus la un up-grade de 1.6Li fata de 1.4Li
injectorul, arbore nou (in loc de rectificarea celui existent) resoftatul calculatorului pentru 1.6, biele noi This post has been edited by panter1: 8 Jun 2009, 20:25 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Și dacă injectorul este identic la ambele motoare?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
si daca te-ai referi si ai insira ce si cum trebuie sa faca omul nu te-ai simti mai bine doar sa spui doua vorbe si sa dispari sau tu doar pentru asta esti pe forum ! Intepi pleci fugi ici colo dincolo !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
payty |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 8 Jun 2009, 20:05) Nu mai schimbi calculatorul nu ai auzit ca e la fel doar m-a aprostrofat marinaru ! Trebuie un injector de 1.6 ,arbore cotit 1.6 , pistoane de 1.6 cuzineti noi biele tot pentru 1.6. Resoftat pentru 1.6 camasi la cilindri de 1.6. In mare cam astea ar fi. asta cu bielele de unde ai mai auzit-o? toate motoarele dacia, de la 1.3 la 1.6 au avut aceleasi biele. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
panter1 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
bine de stiut, deci toate bielele sunt la fel, daca ar fi si injectoarele la fel ce bine ar fi
![]() ce credeti despre consum? marinduse cursa pistonului si putin de tot latimea cum e la 1.6 fata de 1.4 va creste eficienta consum-putere ? La logan spre exemplu pistoanele sunt mici si cursa mare, la dacie spun mecanicii ca pistoanele sunt foarte late in comparatie cu alte masini. Caroseria mai grea la Golan, aerodinamica o are mai proasta decat berlina, cu toate astea consuma 7L/100Km si dacia cam tot pe acolo sau chiar mai mult in multe cazuri dar la 60 Cp. Ce parere aveti? This post has been edited by panter1: 10 Jun 2009, 00:53 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
payty |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ce pot sa iti zic e ca la motorul meu de 1600 am scos pe autostrada consum 6.2, mers destul de potolit - 110 km/h. Dacia e cu carburator mono.
motorul de 1.6 nu consuma extraordinar de mult, important e sa ai reglajele facute cum trebuie. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
razvanamza |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Numarator Group: Members Posts: 509 Joined: 25 November 07 From: Buzau ![]() |
a mai fost un topic, se chema "motor 1400 set 1600". acolo s-a dicutat despre acel lucru, si eu eram interesat de asa ceva. Injectoarele si calculatoarele sunt la fel. Trebuie doar sa "sutesti" un chip de 1.6 si sa schimbi arborele cotit si pistoanele+camasi. Nu cred ca renteaza prea tare.
|
--------------------
Dacia
Oarecare
Candva
- Bz-00-xxx (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your (")_(") signature to help him gain world domination. |
|
bosolanu_ |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin ![]() |
Referitor la calculatorul de injectie, difera timpii de aprindere de la 1.4 la 1.6 iar corectia pe care o poate face softul este prea mica pentru diferenta care va aparea. Motorul va functiona, insa nu cum ar trebui. In concluzie, pentru o fiabilitate normala ar trebui sa schimbi si computerul cu unul de 1.6Li, monomotronicul de pe dacie nu se poate resofta deoarece memoria este una read-only iar inlocuirea acesteia cu una scrisa din nou sau una rescriptibila va costa mai mult decat 2 calculatoare de injectie noi.
Multa bafta ! This post has been edited by bosolanu_: 10 Jun 2009, 11:54 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|
panter1 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bosolanu_ @ 10 Jun 2009, 11:53) Referitor la calculatorul de injectie, difera timpii de aprindere de la 1.4 la 1.6 iar corectia pe care o poate face softul este prea mica pentru diferenta care va aparea. Motorul va functiona, insa nu cum ar trebui. In concluzie, pentru o fiabilitate normala ar trebui sa schimbi si computerul cu unul de 1.6Li, monomotronicul de pe dacie nu se poate resofta deoarece memoria este una read-only iar inlocuirea acesteia cu una scrisa din nou sau una rescriptibila va costa mai mult decat 2 calculatoare de injectie noi. Multa bafta ! multumesc, m-ai luminat si pe mine mai bine, si multumesc tuturor care au sarit sa ma ajute cu ce stiu, acum e limpede totul, deci injectorul e la fel si decat timpii de aprindere difera, dar pentru asta imi trebuie un alt calculator de la o dacie de 1.6 ![]() In cartea tehnica scrie ca acel calculator este "autoadaptabil(ca de-aia e calculator altfel era o simpla aprindere electronica logic) in functie de motor si de uzura motorului" (asta e unul dintre punctele lui forte), s-ar putea sa se adapteze si pe motor de 1.6 ![]() ![]() This post has been edited by panter1: 14 Jun 2009, 23:52 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
G I M |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Sper ca nu ma bag ca musca in lapte pentru ca nu am citit tot topicul...era cineva care isi pusese calculator de 1.6 pe motor de 1,4 si invers...doar pentru a experimenta...era un topic,poate reusesti sa il dezgropi. Sanatate
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
bosolanu_ |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin ![]() |
![]() Cu placere! Si daca mai ai intrebari posteaza si voi raspunde. This post has been edited by bosolanu_: 15 Jun 2009, 16:08 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|
panter1 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
m-am mai documentat in legatura cu sistemul de injectie si avansul si-l regleaza singur cum ii este lui mai bine in functie de uzura si logic si cilindree, in functie de motor deci diferentele de avans nu conteaza la 1.4 si 1.6 caci oricum se regleaza automat. Problema intre cele 2 motoare cred ca este timpii de injectie, la 1.6 sunt mai mari caci si cursa e mai mare, asta din ce am dedus eu din schema calculatorului. Daca pui calculator de 1.6 pe 1.4 motorul merge dar cu mai multa admisie(teoretic) va merge mai bine ca un calculator chip-uit cu timpi extinsi de injectare.
Spui ca merge bine calculator de 1.6 pe 1.4 si ca nu sunt la fel.. singura chestie este timpul acela in care pulverizeaza benzina, cred eu.. pana acum Inca nu am gasit topicul acela cu inversatul calculatoarelor, daca cineva isi mai aduce aminte de el cum se numeste sau il gaseste il rog sa posteze link-ul This post has been edited by panter1: 19 Jun 2009, 22:59 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
bosolanu_ |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin ![]() |
Salut,
Gresesti un pic, sistemul monomotronic prin definitie este unul autoadaptiv, asta nu inseamna ca se adapteaza doar timpii de aprindere, sistemul are si o sonda lamda care citeste cat oxigen a ramas in gazele de evacuare astfel mentine un amestec cat mai apropiat de cel stoichiometric. Intradevar ca si cei de aprindere, timpii de injectie sunt adaptivi intr-o oarecare masura, adica se abat si ei, dar nu exagerat. Timpii de aprindere dupa cum am zis sunt adaptivi intr-o anumita limita si ei. Adica ei se adapteaza dupa uzura dar dupa cilindree nu caci ar trebui sa treaca peste limita setata. De aceea se simte diferenta cand pui computerul de 1.6 pe 1.4, el incearca sa ajunga la timpii pt 1.4 dar limitele setate nu-i permit o abatere asa mare. Topicul: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=139569&hl= Mai studiaza totusi sistemul de injectie Monomotronic, daca reusesti sa gasesti materiale, te sfatuisesc sa cauti in germana daca stii limba, in romana gasesti cam greu sau deloc. |
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Am citit tot topicul, m-am minunat, si acum intru si eu in discutie cu niste lamuriri:
@panter1: QUOTE avansul si-l regleaza singur cum ii este lui mai bine in functie de uzura si logic si cilindree Fals. Avansul nu este reglat nici in funcrie de uzura si nici de cilindree!!! Avansul la aprindere este reglat de UCE in functie de(enumar in ordinea importantei): - INFORMATIE TURATIE/POZITIA PRIMULUI PISTON: pentru cei care nu stiu, senzorul de turatie are rol dublu: traductor de turatie si senzor TDC(dantura volantului este realizata in asa fel incat sa ofere informatii despre pozitia pistonului de la cilindrul 1. Astfel, UCE "stie" prin intermediul senzorului de turatie cand pistonul 1 este la PMI(punct mort interior) sau, in engleza TDC(Top Dead Center)si comanda bobina de aprindere in concordanta cu informatia de pozitie); - INFORMATIE TEMPERATURA AER ADMISIE: in functie de temperatura aerului aspirat, UCE modifica foarte fin avansul la aprindere. Asta se intampla in general la pornirea la rece, cand scanteia este intarziata foarte putin in timp ce este actionat demarorul(turatie mica) pentru ca mai apoi, cand motorul a pornit(deci a crescut turatia) UCE sa modifice aproape instantaneu avansul cu cateva grade in plus, urmand a decala avansul(in plus) pe durata necesara incalzirii motorului. - INFORMATIE TEMPERATURA LICHID RACIRE: este folosita la reglajul avansului in tandem cu turatia si cu temperatura aerului la admisie, si este folosita indeosebi in faza de pornire la rece si la functionarea in regim de ralanti(la rece sau la cald) Sper ca acum este clar ca nici uzura nici cilindreea nu au influenta asupra avansului la aprindere. ![]() QUOTE Spui ca merge bine calculator de 1.6 pe 1.4 si ca nu sunt la fel.. singura chestie este timpul acela in care pulverizeaza benzina, cred eu.. pana acum In linii mari, ai intuit bine! ![]() Resoftarea UCE implica actiune directa asupra hardware-ului si este anevoioasa. Nu recomand nici macar tentativa deoarece este costisitoare si nu merita in cazul tau. Recomandarea mea este sa gasesti un UCE de la un motor de 1600 c.c. Asa cum a afirmat MAERSK, este foarte probabil ca injectorul de MA1.7 - 1400cc sa fie identic cu cel de MA1.7 - 1600cc. Daca imi poti furniza codul de produs(BOSCH) al injectorului, POATE o sa revin cu niste informatii de debit, etc @bosolanu_ : QUOTE difera timpii de aprindere de la 1.4 la 1.6 iar corectia pe care o poate face softul este prea mica pentru diferenta care va aparea QUOTE asta nu inseamna ca se adapteaza doar timpii de aprindere QUOTE Timpii de aprindere dupa cum am zis sunt adaptivi intr-o anumita limita si ei. Adica ei se adapteaza dupa uzura... bosolanu_ ,parca tie iti dadusem sa lecturezi un material despre MonoMotronic, asa-i? Ai citit cu atentie? Defineste te rog, pentru mine si pentru ceilalti colegi de forum, notiunea de TIMP DE APRINDERE, fiindca tot pomenesti de ea, deoarece eu unul nu am auzit de ea.... Timpul(timpii) de aprindere nu exista nici ca notiune nici ca fenomen! Deoarece timpul de aprindere s-ar defini ca fiind durata fenomenului de arc electric ce are loc intre electrodul central al bujiei si corpul acesteia, arc electric care are o durata STANDARD(bine determinata), durata care nu variaza nici macar in functie de sarcina daramite in functie de uzura, cilindree sau mai-stiu-eu-ce parametru.... Viteza de succesiune a acestor scantei variaza(adica frecventa), dar variatia este direct corelata cu turatia si sarcina motorului, nici nu se numeste timp de aprindere si nici nu este influentata de cilindree sau uzura. Ca sa concluzionam: NU exista harta cu TIMPI DE APRINDERE in ECU, timpi de aprindere care, daca ar fi existat, s-ar fi masurat ca si cei de injectie in milisecunde si exista CURBA(TABELA) DE AVANS LA APRINDERE, care este cu totul altceva, si se masoara in grade RAC. Imi pare rau daca am fost putin acid insa sunt oarecum dezamagit sa observ ca cineva care a avut totusi cateva informatii in plus fata de ceilalti(informatii furnizate chiar de mine) nu le-a asimilat corect... E pacat, sincer! ![]() In final, imi cer scuze pt. lungimea postului. Numai bine! |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
bosolanu_ |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin ![]() |
Salut,
In primul rand recunosc ca am zis o tampenie atat cu "timpii" cand defapt ma refeream la avans, cat si cu corectarea curbei de avans in functie de uzura. @Variable_dynamics - imi pare rau ca ai parerea asta despre mine, dar aminteste-ti ca singurul material despre Bosch pe care l-am primit a fost despre K-Jetronic, despre Mono-Motronic, dupa cum ai spus si tu atunci, se gasesc foarte greu si nu am reusit sa "pun mana" pe asa ceva, asa ca am luat de bune unele chestii pe care le-am citit pe diverse forumuri. Sper sa iti amintesti pentru ca nu vreau tocmai tu sa fi dezamagit in halul asta de mine. Bafta, |
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE asa ca am luat de bune unele chestii pe care le-am citit pe diverse forumuri. Sper sa iti amintesti pentru ca nu vreau tocmai tu sa fi dezamagit in halul asta de mine. Imi amintesc perfect ce ti-am dat, diferente intre cele doua sisteme sunt destul de mari(K-Jetronic este sistem de injectie continua si este mecanic-hidraulic iar Mono-Motronic este monopunct controlat de ECU), insa notiunile prezentate sunt de baza si sunt similare. Avansul e tot avans(chiar daca la K-jetronic apare si cel vacuumatic), curba de avans e tot curba de avans, chiar daca nu e stocata in memoria vreunui ECU, etc. In material era realizata parca si o comparatie intre sistemele Jetronic si cele Motronic, erau prezentate si scheme electrice de principiu ale diverselor module de reglaj, etc. Nu stiu daca TU iti mai amintesti ca ti-am dat acel material pentru a te familiariza cu CE ESTE DE FAPT UN SISTEM DE INJECTIE DE COMBUSTIBIL, la modul general. Efectiv notiuni generale legate de injectia de combustibil(benzina) si notiuni de baza privind parametrii Ar fi fost indicat sa citesti cu atentie si sa intelegi cat de cat ce ai citit. Hai sa nu dramatizam. Am zis "oarecum dezamagit". Dezamagit e mult spus. Nu-ti face griji, nu obisnuiesc ma necajesc nici asa de repede si nici din atata lucru. ![]() Ideea de baza este sa treci(macar)prin filtrul ratiunii informatiile pe care le asimilezi de pe alte forumuri si daca ai nelamuriri este mai corect sa ceri intai o parere/informatie pana sa postezi informatii pe care unii le iau de bune, asa cum le-ai luat si tu de bune "de pe diverse forumuri", de altfel. E doar un sfat/sugestie oferit dezinteresat ![]() Spor la documentare! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
panter1 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc celor care mi-ati dat raspunsuri, mai am o intrebare referitor la randamentul celor 2 motoare, cel de 1.6 ar consuma mai mult decat 1.4 pe berlina sau egal? caci ma intereseaza si consumul.
De exemplu daca punem un motor de 1.6Li de dacie pe matizul care cantareste mult mai putin cred ca va consuma mai putin decat cu motorul original pe acea caroserie caci in mod evident matizul are motorul cam subdimensionat si sa nu mai spunem cum va alerga acel matiz cu un astfel de motor si cam la acelas consum. asa se explica consumurile maricele pe care le efectuiaza in oras Matizul desi are motor de 800 cm/3 si cantareste mai putin iar consumul e ceva mai scazut decat al unei berline in apele ei(in stare buna) in oras(eu consum 8.5 iar matiz 7.8). Caroseria de Dacie e mult mai mare,greutatea creste coeficientul de frecare a rulmentilor, cauciucurilor, cutie de viteza, inertie etc... si cu toate astea nu sunt diferente prea mari. In comparatia asta ma gandeam si la cel de 1.4 Li pe berlina daca e putin subdimensionat va consuma la fel chiar daca i se pune un motor de 1.6 zic eu care pe papuc unde e mai greu consuma cam la fel cat berlina de 1.4 This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 18:29 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#20
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca o sa consume mai mult.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 06:18 |