Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
STORMTROOPER |
![]()
Post
#1501
|
||
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|||
Paulorossi |
![]()
Post
#1502
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(ionutz_pitiku @ 21 May 2012, 18:30) Paulorossi, daca teoria mea e proasta eu te informez ca spui niste aberatii despre amplasarea termocuplei. Nu stiu ce ai vrut sa zici acolo ca le-ai incurcat rau de tot. In realitate acea apa racita de care zici tu ne raceste noua motorul, este de ajuns sa fie mai rece doar cu cateva grade si termostatul deschizandu-se apa care iese din motor fierbinte o impinge pe aia rece din partea dreapta a radiatorului astfel racind motorul. Am zis ca e de ajuns o diferenta de cateva grade fiindca daca nu e de ajuns termostatul se deschide si mai mult iar viteza apei creste si tot asa.. Sa-ti explic cum sta treaba la mine: Am termostat care incepe sa deschida de la 89 de grade combinat cu termocupla de 92-82. Cand motorul a ajuns la temperatura de regim termostatul se deschide aproape maxim iar daca apa trece prin radiator dar nu este racita catusi de putin (de ex stau pe loc) apa ajunge la termocupla aproape la aceeasi temperatura ce cea care a iesit din motor si atingand 92 de grade gmv-ul porneste. Atentie: doar cu gmv, fara elice pe pompa de apa ![]() Asa ca mai ganditi-va, si mai invatati mecanica si alte celea.... Prietene,noi ne-am gandit de mult timp... Mai intai trebuie sa te informezi asupra plajei de temperaturi pentru a mentine motorul in regim optim.Aceasta nu este peste 92 grade, temperatura la care porneste GMV-ul,temperatura care se atinge la intrarea apei(considerata racita) in motor.Termostatul tau de 89 grade nu incepe sa deschida incepand cu 89 grade ci atunci este deschis complet,aceasta fiind temperatura optima de regim termic. Exemplu concret:la o viteza de 100 km/h apa la iesire are 100 grade.Termocupla, cum am mentionat si mai sus are prinderea in partea dreapta jos a radiatorului(asta daca nu s-au facut improvizatii) deoarece acolo stie daca apa s-a racit sau nu prin radiator.La 100 km/h apa se va raci destul de mult datorita fluxului de aer rece prin radiator si va intra in motor sub 92 grade,temperatura la care ar fi declansat GMV-ul.In concluzie,ti se pare normal sa scoti apa la 100 grade din motor? De aceea se opteaza pentru o termocupla cu un prag inferior de declansare fata de termostat. In concluzie fiecare e liber sa-si monteze ce vrea pe masina,in final din buzunarul tau scoti bani pt reparati... |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
alinworm |
![]()
Post
#1503
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
senzorul pentru temperatura apa e montat pe chiuloasa. Temperatura indicata de acesta e cea corecta. Ideal ar fi ca aceasta temperatura sa fie in jur de 90 C. La majoritatea autovehiculelor straine ceasurile de temp apa indica aceasta temperatura ( alfa romeo, renault clio, Kia Ceed).
Deci temperatura optima ar fi intre 85-90 de grade. Daca strainezele lucreaza la aceasta temperatura atunci de ce nu ar lucra si dacioarele noastre la aceeasi temperatura? Acum, e normal ca termocupla sa aiba o temperatura de pornire GMV sub 90 C. Am gasit un termostat Hella de 87 C pt Renault 12. O combin cu o termocupla 87-77 sau 88-79? |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#1504
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Recomandarea mea ar fi 87-77. Succes si astept sa ne spui cum se comporta.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
alinworm |
![]()
Post
#1505
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
am zis ca e hella dar se pare ca e dauphinoise Thomson de 86 C. A auzit cineva de marca asta?? cica ar fi din Franta!
Deci sa recapitulam: - Cablu litat de 2.5 [dedeman]; - releu G. Cartier de 40 A + soclu releu + papuci soclu [targ]; - termocupla Facet 87-77 [AutoKarma]; - GMV dacia Papuc diesel [dezmembrari];( se monteaza in fata radiatorului) - termostat Daphinoise Thomson de 86C; Alternatorul o sa faca fata fara probleme (sper) , am pus un Valeo de 60 A de matiz. ![]() This post has been edited by alinworm: 23 May 2012, 09:10 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#1506
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Face fata cu succes si cel original pus din uzina pe masina. Eu de ala am ai nu am nici un stres.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
alinworm |
![]()
Post
#1507
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
mica mare problema. Am zis azi sa masor dimensiunea la GMV sa vad cum o sa vina pe masina. Are 40 cm iar radiatorul meu ( tip mare din Cu) are inaltimea de doar 35 cm. Deci o sa vina putin in jos ventilatorul ( in sus nu ar avea cum). Acum nici nu stiu daca o sa reusesc ceva, sper sa nu fiu nevoit sa caut alt ventilator
![]() ![]() This post has been edited by alinworm: 26 May 2012, 11:52 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#1508
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
nu vreau a te descurajez ,dar gmv ala de papuc nu va intra studiaza traversa dintre lonjeroane la papuc ,si studiaza si la fine ,distanta capota etc ,si vei vedea
![]() |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
alinworm |
![]()
Post
#1509
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
ma gandeam acum.....daca nu montez ventilatorul de papuc lipit de radiator ii scade cumva din performante? as vrea sa il montez in fata si radiatorul sa ramana la locul lui.
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
cristiman46 |
![]()
Post
#1510
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 10 September 09 ![]() |
Am pus eu GMV de golf 5 care are diametrul de 40 si am decupat din traversa de jos.Merg cu el de 1 an de zile fara probleme.E foarte eficient (merge foarte putin).Singura problema e ca are 2 trepte si termocula una si trebuie sa folosesc decat una din ele .Acum am conectata treapta cu turatie cea mai mare.
Attached thumbnail(s) 18072011043.jpg ( Size: 326.31k ) Number of downloads: 1011 18072011047.jpg ( Size: 333.4k ) Number of downloads: 976 18072011046.jpg ( Size: 314.58k ) Number of downloads: 949 18072011044.jpg ( Size: 356.81k ) Number of downloads: 958 18072011045.jpg ( Size: 378.27k ) Number of downloads: 361 |
--------------------
dacia 1310
berlina
1988
- ph 02 utk
|
|
maho |
![]()
Post
#1511
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ai un filtru de benzina...cat un rezervor de Mobra
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1512
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
tare faza cu mobra
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1513
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la curentul ala nu cel mai bine cu rezistenta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cristiman46 |
![]()
Post
#1514
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 10 September 09 ![]() |
Filtrul de benzina este de logan si nu este chiar asa mare.
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1988
- ph 02 utk
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1515
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 27 May 2012, 18:56) bygy,da-l in sfecla ca nu trage mai mult de 6-7A in mers si maxim 10 cand pleaca. Cu un tranzistor de putere pe un radiator ar merge zic eu. In fine e mai simplu pe nichelina,dar cum o calculez? Grosimea si lungimea? Tre sa recunosc ca nu mi-a placut fizica rezistivitati ![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#1516
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
sebymesteru cauta rezistenta de treapta de ELV de logan si prin apoi rascoleste prin forum schema electrica de ELV logan ,este un pic complicata dar se face,la mine merge de aproape 3 ani fara probleme
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1517
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
schema e simpla 2 relee si 2 termocuple
This post has been edited by bygy007: 28 May 2012, 17:14 Attached thumbnail(s) vent_2.jpg ( Size: 107.7k ) Number of downloads: 335 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cristiman46 |
![]()
Post
#1518
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 10 September 09 ![]() |
poze cu traversa taiata.
Attached thumbnail(s) 2012_05_28_135.jpg ( Size: 1.33mb ) Number of downloads: 333 2012_05_28_129.jpg ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 315 |
--------------------
dacia 1310
berlina
1988
- ph 02 utk
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#1519
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
cam aia este schema de la logan adaptata la daciile noastre,postu 1517,doar ca se foloseste o singura termocupla cu 2 trepte
28 May 2012, 19:46: cam asta este schema pentru 2 viteze la ELV This post has been edited by nikuniku: 28 May 2012, 18:46 Attached thumbnail(s) vent_2.jpg ( Size: 105.31k ) Number of downloads: 307 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1520
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Multam baieti,o sa caut pe la dezmembrari o rezistenta de genu',eu vroiam sa o mesteresc eu din nichelina dar ce-i drept asa e mai elegant.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1521
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu am pus 2 ca sa se inteleaga , se poate folosi si una cu 2 trepre sau un termistor cu un montaj electronic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sbin |
![]()
Post
#1522
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 January 12 ![]() |
Va Salut.
Am si eu o nelamurire... Am facut rost de un electroventilator de matiz. Ce spuneti, face fata la berlina cu radiator mare? Multumesc! |
--------------------
Dacia 1310
l
1995
- CT-XX-FZN Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.
|
|
ionutpostolache2000 |
![]()
Post
#1523
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 27 October 09 From: vaslui ![]() |
salut ! un radiator de nova cu tot cu termocupla si electroventilator ar merge pus pe dacia 1410?....ma refer la spatiul dintre caroserie si motor
![]() |
--------------------
dacia
brek cl
1995
- vs 36 ang
|
|
yo9hnf |
![]()
Post
#1524
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 May 09 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
Eu am radiator fara suport de termocupla, iar cum realizarea unui astfel de suport mi se pare o munca foarte grea (care cred ca nu se merita), vreau sa-mi fac un termostat electronic.
Senzorul de temperatura va fi un DS18b20 care arata asa : ds18b20.jpg Aveti idee cam unde si cum ar trebui sa pun senzorul ? Ma gandesc ca daca as da o gaura in bazinul radiatorului si as monta senzotul acolo, iar in jur sa-i pun silicon rosu ar fi ok, dar mi-e frica sa nu zboare din cauza presiunii. Senzorul masoara pana la 125 gr. C. Aveti idee pana la cate grade ajunge apa in sistemul de racire in conditii critice ? Radu DAN |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#1525
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@ionutpostolache2000 - teoretic ar merge, dar nu stiu exact care este sistemul de fixare al radiatorului la Dacia Nova.
@yo9hnf - temperatura optima de functionare a lichidului de racire din instalatia aferenta de pe Dacia 13xx/14xx este de 83-85-87 de grade. Deci ti-ar trebui un senzor care sa porneasca electrovetilatorul cind ajunge pe la 95 de grade, sa zicem si sa-l opreasca cind temperatura ajunge pe la 75. valorile sunt aproximative in functie de motor. In ceea ce priveste pozitionarea termocuplei, nu trebuie neaparat sa dai gaura in radiator ci poti sa optezi pentru montajul facut de un utilizator de pe aici. cauti cu citeva pagini in urma si vezi despre ce e vorva. Un furtun pozitionat in partea de jos a radiatorului, taiat la mijloc, in care se inseriaza o "piese" (nu stiu exact cum ii zice asa ca nu vreau sa zic prostii) cu 3 iesiri, iar la una din iesiri se infileteaza termocupla. Recomandarea mea e ca daca optezi pentru aceasta varianta sa iei o termocupla cu valori de deschidere ceva mai mici. Bafta la treaba. Termocupla This post has been edited by STORMTROOPER: 4 Jun 2012, 19:30 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1526
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
trebuie sa fie in contact cu lichidul dar izolat electric fata de el
uite aici o schema This post has been edited by bygy007: 4 Jun 2012, 22:36 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1527
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
hai ca iti dau eu o idee,asa am facut si eu prima oara: iei o termocupla defecta,ii scoti maruntaiele si ramai cu carcasa din alama. Bagi senzorul in ea,torni peste el vaselina siliconica sa-l acopere si apoi il rigidizezi cu niste rasina epoxi. Eu luasem si papucii de la termocupla originala si ii pusesem in rasina,arata ca o termocupla obisnuita,dar nu era. Am folosit o dioda (1N4148 apoi 1N4007) dar am renuntat pana la urma la montaj,nu stiu din ce cauza mi se bulea dioda respectiva si pana la urma am luat o termocupla clasica de klaxcar si am terminat. Cu cea electronica ai avantajul ca iti poti regla cand sa deschida si cand sa inchida,totusi ca sa ti temperatura cat mai constanta ideala e ori o termocupla cu 2 praguri de temperatura(de care mi-am facut eu rost
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1528
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
bine schema aia se poate modifica pentru 2 trepte
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
yo9hnf |
![]()
Post
#1529
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 May 09 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
Va multumesc, dar schema nu ma ajuta. Schema pe care vreau sa o fac o am in cap, cu tot cu softul de programare.
Senzorul vreau sa-l pun la un microcontroller. Vreau sa-l fac ca dupa ce motorul este oprit ventilatorul sa mearga, dar nu mai mult de 5-10 minute pentru a nu consuma bateria (cum am vazut ca se mai plangea lumea ca ramasesera termocuplele blocate. |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1530
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Eu am folosit 5 ani urmatoarea combinatie:
-motor 1,4+cutie in 5 -termostat vernet de 89+termocupla 92-82 -ulei la motor castrol 10w60 -radiator mare de aluminiu -gmv de imep pitesti. -antigel g12 de la chimopar Am fugarit masina si la munte si la mare si nu am avut nici o problema. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:29 |