Motor blocat
![]() ![]() ![]() |
Motor blocat
sebymesteru |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|||
Adrian Frigo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Baia jos și verificați,rând pe rând,cuzineții și pompa de ulei!Dacă se dovedesc a fii buni/bună,jos chiulasa și cu o coadă de lemn de brad bătut în capul pistoanelor.De aici încolo e evident ce este de făcut...
N-ai ceas la ulei,ai varianta cu bec?Am mai văzut manocontacte de ulei decalibrate,neapărat de verificat la urmă! ![]() Patina la distribuție ai verificat-o să nu fie uzată când ai dat jos capacul? |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
sebymesteru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Multumesc de raspuns tuturor. Din fericire sau din pacate problema a fost de unde nu m-as fi asteptat nici eu nici cei cu care am mai vorbit.
Azi am demolat aproape tot motorul incercand sa aflu de ce este blocat. Am dat jos baia de ulei si am verificat bielele. Se miscau deci nu pareau sa fie blocate. Am desfacut pe rand lagarele paliere,nu parea nici unul blocat. Au urme de uzura normale,avand in vedere varsta motorului. Le-am remontat la loc si am incercat sa invart din nou motorul,acelasi rezultat. Se misca putin apoi se intepenea din nou. La sugestia unui coleg,am dat jos capacul culbutorilor si am slabit rampa,banuind o supapa stramba sau gripata pe ghid. Totul in regula si aici. A urmat chiuloasa,camasile nu sunt zgariate.pistoanele au jocul normal in cilindrii. Totul normal si aici. Am incercat sa bat in capul pistoanelor cu o bucata de lemn. Nimic. Nici macar nu se clintea. Ultima varianta ramasa - am dat jos motorul. Dupa ceva chinuiala fiindca unul din prezoanele din lateralul spate al motorului nu s-a desfacut din bloc,s-a desfacut doar piulita de pe el,l-am scos afara. L-am pus jos iar peietenul care era cu mine sa ma ajute imi spune ca a gasit problema. Ne uitam amandoi si gasim intradevar problema: Candva,un dinte rupt de la un bendix a cazut in spatiul dintre volanta si motor. Cand am dat jos baia si am curatat zona,dintele s-a miscat de unde era si a ajuns sa frece de volanta. De aici aparuse zgomotul de tabla frecata pe care il auzeam. La un moment dat,fix cand motorul s-a oprit,dintele a coborat mai jos si s-a blocat intre volanta,peretele blocului si baiei,blocand astfel si motorul. Era aproape invizibil,fiind si murdar de mazga de ulei cu praf adunata acolo in 18 ani de folosinta a masinii. Din fericire asta a fost cauza blocajului. Din pacate,maine am de lucru sa montez motorul la loc si sa-l pun inapoi pe masina ![]() Imi cer scuze pentru lungimea postului,am vrut sa impartasesc cu voi ceea ce am patit,in caz ca vreodata cineva se loveste de ceva asemanator. |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#4
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
daca mai ai motorul jos fa-i si o "polishare" la arbore pe masina de rectificat recomandat sau nerecomandat cumva
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(sebymesteru @ 22 May 2017, 22:17) .... Ne uitam amandoi si gasim intradevar problema: Candva,un dinte rupt de la un bendix a cazut in spatiul dintre volanta si motor.... La asta nu m-aș fii gândit în veci! ![]() This post has been edited by Adrian Frigo: 22 May 2017, 22:44 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
sobolan |
![]()
Post
#6
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu stiu pe cineva care a demontat electromotorul si-a scapat o piulita acolo,in carterul ambreiajului....am dat amandoi jos tabla dintre cutie si bloc si-am recuperat-o....si nu era de o piulita dar era de pericolul ce putea sa-l produca acolo.....nu e de joaca uneori....
This post has been edited by sobolan: 22 May 2017, 22:49 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Salut din nou. Pana la urma am pus asa motorul inapoi,nu am gasit decat cuzineti de palier prin oras,de Romlag dar am zis ca daca nu am gasit sa ii schimb si pe cei de biela mai bine ii las asa cum sunt.
Am schimbat discul de ambreiaj,placa arata bine,nu necesita schimbare,dar discul era aproape pe duca,santurile de pe ferodouri aproape nu se mai vedeau si niturile erau aproape la nivel cu ferodurile. Probabil mai mergea o bucata,dar mai bine l-am schimbat. Disc Asam,68lei. Pe cel vechi (originalul,de fabrica)scria Extra,fara alta marca. Rulmentul de presiune avea doar foarte putin joc,insa era uscat si facea galagie. L-am scos din carcasa,am scos capacul spate si i-am bagat vaselina proaspata din greu. A trebuit sa reglez cursa ambreiajului pentru ca cupla de foarte jos,in rest pare ok.Curatand mizeria adunata in spatele volantei,am mai gasit inca 3 dinti si o bucata de metal de la blestematul ala de bendix. Nu am mai apucat sa desfac pompa de ulei sa-i verific jocul intre pinioane si corpul pompei insa se simtea ceva joc mic cand invarteam axul pompei. Ma enerveaza ca dupa pornire,becul de presiune se stinge destul de tarziu,cam dupa vreo 2 secunde si nu stiu daca e din cauza filtrului sau am cam facut o prostie ca i-am bagat ulei semisintetic,avand in vedere uzura motorului si a pompei. Ma tot bate gandul demult sa iau un aditiv cu MoS2 de la Liqui Molly,am citit pareri bune despre el si stiu ca bisulfura de molibden e buna pentru motoare,ma gandesc ca i-ar face bine sa mai "umple" uzurile,alaturi de uleiul semisintetic. I-as baga Metabond Gold,parca ala era pentru motoare vechi si cu uzura,dar nu ma prea tine buzunarul.... This post has been edited by sebymesteru: 24 May 2017, 18:57 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
În afară de aditivul ăla de la LM cu bisulfură,restul e apă de ploaie!Ulei semisintetic la dacie?Nu prea se pupa!
![]() P.S-pompă de ulei nouă de Scornicești încă se mai găsește,e între 70 și 80 de lei!Asta dacă vroiai să faci o treabă... P.P.S-sunt curios dacă te tine discul de ambreiaj mai mult de 10 000 de km... This post has been edited by Adrian Frigo: 24 May 2017, 20:49 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
sobolan |
![]()
Post
#9
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(sebymesteru @ 24 May 2017, 19:50) Ma enerveaza ca dupa pornire,becul de presiune se stinge destul de tarziu,cam dupa vreo 2 secunde si nu stiu daca e din cauza filtrului sau am cam facut o prostie ca i-am bagat ulei semisintetic in prima faza poti da vina pe filtru..... QUOTE(Adrian Frigo @ 24 May 2017, 21:47) P.S-pompă de ulei nouă de Scornicești încă se mai găsește,e între 70 și 80 de lei!Asta dacă vroiai să faci o treabă... esti prost informat....am dat eu 90 pe ea acum doi ani si am luat-o direct de la fabrica pentru ca in magazine nu se gaseste.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(sobolan @ 24 May 2017, 22:56) ...esti prost informat....am dat eu 90 pe ea acum doi ani si am luat-o direct de la fabrica pentru ca in magazine nu se gaseste.... Mda,chiar foarte prost informat... ![]() DSC_0283_1_.jpg ( Size: 698.19k ) Number of downloads: 302 DSC_0286_1_.jpg ( Size: 600.93k ) Number of downloads: 297 DSC_0285_1_.jpg ( Size: 647.89k ) Number of downloads: 285 DSC_0284_1_.jpg ( Size: 606.67k ) Number of downloads: 286 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
razvan1985 |
![]()
Post
#11
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(Adrian Frigo @ 25 May 2017, 12:55) Mda,chiar foarte prost informat... ![]() DSC_0283_1_.jpg ( Size: 698.19k ) Number of downloads: 302 DSC_0286_1_.jpg ( Size: 600.93k ) Number of downloads: 297 DSC_0285_1_.jpg ( Size: 647.89k ) Number of downloads: 285 DSC_0284_1_.jpg ( Size: 606.67k ) Number of downloads: 286 Ai avut tu noroc,eu am dat pe aceeasi pompa ca a ta,90lei,acum vreo 3+ ani... |
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
sobolan |
![]()
Post
#12
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
exact....a gasit-o pe stoc pe undeva uitata.....aici,in Galati, nu gasesti asa ceva nou.....eu am sunat la Pulsor si am luat de acolo....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
Ultimele 100 pompe de ulei se vor fabrica luna asta.Am vorbit azi cu directorul ,cu ocazia achizionarii a doua discuri de frana,de rezerva, pentru Solenza din dotare, Nu mai are furnizori pentru pinioane.
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
sobolan |
![]()
Post
#14
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
ai de p%+a mea,s-a zis cu piesele bune de dacie.....
![]() This post has been edited by sobolan: 26 May 2017, 16:58 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
om_bland |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
Pinion de delcou ( pentru pompa de ulei) am gasit eu in magazin, spunea vanzatoarea ca este facut la Brasov ( negru ca aspect) , 25 Ron. L-am luat de rezerva acum o luna .
![]() |
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#16
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
om_bland |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
Baieti nu vreau sa fiu cicalitor sau sa par mai nestiutor decat sunt ( Dacia o cam stiu in mare cam 70 80% ca si componente mari ( unele chiar si componente mici)
Exceptie ce nu stiu : cutii viteze, casete directie ( piesa cu piesa), decat ansamble exterioare... La ce fel de pinioane interioare va referiti ? La pompa de ulei cumva ( un pinion interior rotund cu dinti) ( il stiu din poze) ( adica la partile componente care alcatuiesc aceasta pompa de ulei) ? |
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#18
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
pinioanele din pompa...
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
om_bland |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
Aha, pe cel mic din stanga il stiu
![]() |
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#20
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu am "stricat" cateva motoare prin remat si am recuperat vreo 3 pompe bune pulsor si alte alea.....ma doare la basca cu pompele
![]() This post has been edited by sobolan: 27 May 2017, 23:53 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:38 |