DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motor in 2 timpi pe masini, De ce nu se folosesc?

strainu
post 25 Jun 2006, 21:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 10 April 06
From: Bucuresti




Am gasit un topic pe un forum francez, dar acolo discutia devenise rapid foarte tehnica. Asa ca as vrea si eu o explicatie "ca pentru prosti": de ce nu se folosesc motoarele de moto (unele au peste 100CP din cate stiu) si pt masini?


--------------------
Peugeot 107 1.0E TWO - AG - 0533...
"Software is like sex - It's better when it's free" - Linus Torvalds
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jun 2006, 21:49
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pentru ca sunt foarte poluante, si nepractice. Vezi principiul lor de functionare pentru elucidare.
Intradevar au cateva avantaje, nu au valve, adica sunt mai simple, se produce o explozie la fiecare rotatie, ceea ce ii confera puterea mai mare, si functioneaza in orice pozitie, ce le face ideale pentru scule-unelte, cum ar fi drujbele.

Dar dezavantajele pentru care nu se folosesc la masini sunt mai importante:
Durata de viata e semnificativ mai mica, datorita uzurii mai mari, uleiul de amestec este scump, nu sunt economice, o mare parte din combustibil ramane nears(la fiecare admisie, o parte din amestec iese prin evacuare, inainte de ardere), si polueaza foarte mult, datorita uleiului care se arde in procesul de functionare.

This post has been edited by argon: 25 Jun 2006, 21:50


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 25 Jun 2006, 22:46
Post #3


Gangester


Group: Members
Posts: 4.284
Joined: 23 February 04
From: Buzau




... si sunt galagioase pentru ca nu se pot folosi tobe normale .

Vezi Trabant .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 26 Jun 2006, 06:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




2T nu inseamna neaparat ca trebe sa faci amestecul in rezervorul cu benzen!
Exista motoare 2T care isi fac singure ungerea, au rezervor separat de ulei.



--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jun 2006, 06:27
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




dar tot cu amestec de ulei-benzina functioneaza, si efectele poluante si costurile uleiului de amestec sunt sunt la fel.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Jun 2006, 12:24
Post #6


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Eu ma gandeam mai mult la dieseluri in 2 timpi, ca cele de locomotiva. Au ungere separata si compresor pentru supraalimentare (deci fara baleiaj in carter). Iar locomotivele (e drept au turatii mult mai mici) scuipa mai putin fum decat o RABA.
Cat priveste fiabiliatea, 2T pe benzina nu au nici o sansa fata de un 4T la puteri egale.

This post has been edited by einstein1984: 26 Jun 2006, 12:24


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 26 Jun 2006, 12:27
Post #7


Gangester


Group: Members
Posts: 4.284
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Motoarele dizel in 2 timpi sunt cam prea rare . De ce ?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jun 2006, 12:31
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Motorul diesel in 2 timpi nu se poate folosi la automobile, ci doar la vapoare, locomotive, generatoare, etc. Necesita neaparat un turbocharger, si turatia maxima cam este 900-1000 rpm. Puterea se obtine dintr-o cilindree enorma, o locomotiva are minim 33 000 cm cubi. De asemenea plaja de turatii este limitata, cutia de viteze la un automobil ar trebuii sa aibe 15-20 de trepte biggrin.gif

This post has been edited by argon: 26 Jun 2006, 12:33


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 26 Jun 2006, 12:34
Post #9


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.059
Joined: 11 February 04




Paiu pt ca sunt mari rau si au turatie mica.
Dar se folosesc pe locomotivele deisel electrice


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 26 Jun 2006, 17:21
Post #10


Gangester


Group: Members
Posts: 4.284
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Ai inteles einstein de ce ideea ta nu e buna ?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strainu
post 26 Jun 2006, 19:45
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 10 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 26 Jun 2006, 13:24)
  Cat priveste fiabiliatea, 2T pe benzina nu au nici o sansa fata de un 4T la puteri egale.
*


Dar totusi, exista si motociclete cu mai mult de 100k borne....

QUOTE(dizzy @ 26 Jun 2006, 13:34)
Paiu pt ca sunt mari rau si au turatie mica.
Dar se folosesc pe locomotivele deisel electrice
*



Locomotive diesel electrice? biggrin.gif Patenteaza repede ideea, poate ti-o fura CFR-ul tongue.gif


--------------------
Peugeot 107 1.0E TWO - AG - 0533...
"Software is like sex - It's better when it's free" - Linus Torvalds
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jun 2006, 20:03
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Vezi ca motocicletele au motor in 4 timpi wink.gif
Nu confunda scuterele si mopedele cu motocicletele. Un scuter la 10 000 km e varza, ma refer la set. Unele tin si 25 000 km daca sunt conduse mai batraneste.

This post has been edited by argon: 26 Jun 2006, 20:05


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strainu
post 26 Jun 2006, 22:00
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 10 April 06
From: Bucuresti




@argon: Got it, mersi de explicatii!

@dizzy: Scuze, prostia mea 251.gif ... am uitat ca locomotivele pot fi diesel-electrice si diesel-hidraulice. Banuiesc ca la asta te-ai referit...


--------------------
Peugeot 107 1.0E TWO - AG - 0533...
"Software is like sex - It's better when it's free" - Linus Torvalds
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 27 Jun 2006, 00:10
Post #14


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Eu am si un Trabant , si vreau sa va spun ca daca ar fi avut baie de ulei, masina asta ar fi fost foarte reusita. Ungerea prin stropirea ambielajului cu uleiul care se separa de benzina (fiind mai greu) este imperfecta. Ambielajele originale nemtesti tineau cam 100 000 km, folosind ulei adevarat si fara sa-i dai in bot in afara peste 90/h . Acum se gasesc numai unguresti reconditionate, cu astea nu stiu ce sa zic, momentan am nimerit unul foarte bun, dar nu sunt toate la fel. Norocul masinilor astea e ca au avut un motor foarte bine gandit.
Cred ca singurul motiv pentru care nu se mai fac masini cu motoare in 2T este poluarea, sunt atat de simple constructiv incat s-ar fi gasit vreo firma care sa produca noua masina de buget, un soi de Logan-Trabant la 3500 euro si destui care sa o si cumpere. tongue.gif


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Jun 2006, 06:34
Post #15


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




mai bine zici se gasesc numai piese unugresti care sunt slabe.in special platourile de aprindere care am mers cu unu nou doar militari unirii si gata.dar pe www.reich-tuning.de gasesti piese originale made in GDR dar scumpe.pai daca la trabi ar avea un sistem de injectie de ulei cum e la peugeot biggrin.gif ar scoate mult mai putin fum.mie mi-a super placut trabantu am avut 2 buc pana acuma.imi plac 2T mai mult decat 4T.si mai ales motoarele de barci:>


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Jun 2006, 06:36
Post #16


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




QUOTE(argon @ 26 Jun 2006, 21:03)
Vezi ca motocicletele au motor in 4 timpi wink.gif
Nu confunda scuterele si mopedele cu motocicletele. Un scuter la 10 000 km e varza, ma refer la set. Unele tin si 25 000 km daca sunt conduse mai batraneste.
*


hahah pejo-u meu are 35.000km si merge super:) de ce?pai ulei de mercury sintetic care nu e for sale in romania.pret 80 de ron litru(cam asa) si mai ales ca are injectie de ulei:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Jun 2006, 14:19
Post #17


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Argonelu, unde scrie ca un diesel in 2 T trebuie sa aiba zeci de litri ca cilindree?? Cred ca mai degraba costul compresorului mecanic si uzura e mai problematica.
QUOTE
Two-stroke diesel engines

A two-stroke cycle has also been used for some diesel engines. As the fuel is injected directly into the cylinder, the lubrication of the crankshaft must be independent in these engines. There is no mixing of lubricating oil into the fuel.

There are three patterns. Some modern designs differ from the gasoline two-stroke cycle in that they have intake and exhaust valves in the cylinder head, exactly like a four-stroke engine. In these engines, the two-stroke cycle is used to improve power-to-weight ratio and/or reduce the engine speed to increase reliability. This pattern, the Clark cycle, is common in truck, railroad locomotive and machinery engines.

Other engines have used the same ported arrangement as the gasoline two-stroke, although the charge air is generally delivered under pressure from a blower through ducting rather than through the crankcase. Examples are the Junkers Jumo 205 and Napier Deltic high-speed opposed piston engines.

A third pattern uses the induction method of the gasoline two-stroke, but with an exhaust valve in the cylinder head. Large marine diesels commonly use this arrangement. These engines commonly also use a crosshead bearing, which together with a sliding seal on the piston rod allows the air path to be separated from the crankshaft while still using the piston movement as an air pump.

The simpler stroke in the fully valved diesel two-stroke cycle is the compression stroke; both valves are closed, and the rising piston compresses the air, heating it. At the top of the stroke, diesel fuel is injected into the cylinder, where it ignites and burns. The hot, high pressure gases produced by the combustion push against the piston as it descends in the initial part of the second stroke, delivering power. At this point, both valves are still closed. When the piston nears the bottom of the stroke, the exhaust valve opens, and the exhaust gases, still under pressure, rush out. The intake valve then opens. Air under pressure rushes into the cylinder, blowing out the remainder of the exhaust gases. The exhaust valve closes at that point, and shortly after that, and at about bottom dead center, so does the intake valve.

If the crankcase is not used as an air pump, some other means of forced induction is required, and is often used for efficiency in any case. The intake air must be under pressure, since the engine does not have an induction stroke and cannot suck the air in by itself. A low-pressure supercharger (blower) is needed at minimum, but many are turbocharged.

The diesel two-stroke generally lacks the inefficiency and pollution problems of the gasoline two-stroke, since no unburned fuel, only air, can get blown out of the exhaust valve before it closes. Also, there is no mixing of lubricant with the fuel.
Asta zice aici


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Jun 2006, 14:42
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu prea am vazut diesel in 2 timpi de mic litraj, de genul 1500-2000 cc. De fapt nu cred ca am vazut deloc.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.avramescu
post 27 Jun 2006, 14:50
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 May 05




Asta nu inseamna ca nu se poate. De exemplu, exista motoare diesel in 2 timpi pentru aeromodele. Check this out: http://peterburford.com.au/spec.php
E adevarat ca are carburator, dar e diesel, nu are bujie sau altceva

This post has been edited by dragos.avramescu: 27 Jun 2006, 14:54


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-64-TUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Jun 2006, 16:38
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am si eu unul prin garaj, dar nu e diesel, functioneaza cu nustiu ce amestec special, nu cu motorina. Principiul e cam la fel, aprindere prin compresie.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Jun 2006, 17:23
Post #21


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dieselurile de vapor, datorita turatiilor mici la care functioneaza au niste randamente foarte mari si niste consumuri specifice extrem de mici. Insa am eu o presupunere ca daca ar fi facute la o cilinderee de 2000 de cmc de exemplu si ar functiona la 3000-4000 rpm, randamentul ar mai scadea. Insa macar raportul putere greutate al motorului ar fi mai mare decat la un motor in 4 timpi.
Teoretic vorbind, cu o conversie la sistemul de distributie si o injectie la fiecare rotatie AC, un diesel in 4t ar deveni un diesel in 2T. Plus un compresor mecanic, desigur.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Jun 2006, 20:40
Post #22


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




alea de aeromodele nu sunt diesele.sa fie clar pentru toti.da amestecu e cu ulei de ricin.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Jun 2006, 21:46
Post #23


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Aeromodelele parca au o bujie de incandescenta care aprinde amestecul. Poate ma insel.....


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 27 Jun 2006, 23:26
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




<<Eu ma gandeam mai mult la dieseluri in 2 timpi, ca cele de locomotiva. Au ungere separata si compresor pentru supraalimentare (deci fara baleiaj in carter). >>


Cateva paranteze:

1. diesel in 2 timpi nu se poate fara supraalimentare
2. diesel in 2 timpi nu se poate fara baleiaj (chiar daca exista si o supapa de evacuare in unele cazuri, supapa deregula hidropneumatica)
3. dieselul in 2 timpi este un motor lent. NU se poate proiecta astfel incat sa fie un motor rapid. Din acest motiv motoarele navale sunt motoare lente (deregula turatia este pana in 200 rot/min), in 2 timpi cu puteri foarte mari si gabarit foarte mare; motoare semirapide in 4 timpi ce pot ajunge si la 1500 rot/min ce au gabarit semnificativ mai mic decat cele in 2 timpi; si mai sunt si motoarele rapide in 4 timpi folosite la navele cu destinatii speciale.


Sunt o groaza de calcule care se fac la proiectarea unui motor in 2 timpi, din care rezulta dimensiunile de gabarit ale acestuia ... si nu prea ies mici aceste dimensiuni. Daca reusesc sa gasesc prin casa vreun manual de CCMAI poate o sa detaliez pe viitor.


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Jun 2006, 23:31
Post #25


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Usoara corectie: eu am vazut un diesel in doi timpi cu comprimarea aerului de baleiaj in carter. Deci se poate - dar nu se foloseste din motive de eficienta (mai bine zis, lipsa de eficienta).

Motorul in cauza era un motor stationar monocilindic de 18 CP. Da da - stiu ca nu-i acelasi lucru, dar principial nu sta nimic impotriva baleiajului prin carter.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 28 Jun 2006, 17:33
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




<<Usoara corectie: eu am vazut un diesel in doi timpi cu comprimarea aerului de baleiaj in carter. Deci se poate - dar nu se foloseste din motive de eficienta (mai bine zis, lipsa de eficienta).>>

Sa inteleg ca tu zici ca se poate fara supraalimentare, daca am citit eu bine. Pai ce zici tu este o metoda utilizata la scara larga in industria navala, si tot supraalimentare se cheama. De fapt se combina supraalimentarea prin turbine sau compresoare cu supraalimentarea realizata de asa numita "pompa de baleiaj". De fapt pistonul in timp ce are loc destinderea comprima aerul din carter care este impins pe un traseu special in interiorul cilidrului afectuandu-se astfel baleiajul.


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 28 Jun 2006, 19:14
Post #27


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Trebuie sa-mi cer scuze, uitasem de conditia de rapiditate a motorului Diesel.
La dieselurile de vapor care fac baleiaj in carter, biela nu e articulata direct de piston, ci pe o tija ce ramane verticala ce are si un guler de etasnsare (care mai preia si fortele laterale in locul pistonului). Baleiajul in carter e folosit pentru ca numai cu turbosuflante motorul nu ar porni.
Aici e o pagina care explica ceva in sensul asta:
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/

This post has been edited by einstein1984: 28 Jun 2006, 19:16


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 28 Jun 2006, 20:07
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




<<La dieselurile de vapor care fac baleiaj in carter, biela nu e articulata direct de piston, ci pe o tija ce ramane verticala ce are si un guler de etasnsare (care mai preia si fortele laterale in locul pistonului). >>

Se cheama "cap de cruce".

<<Baleiajul in carter e folosit pentru ca numai cu turbosuflante motorul nu ar porni.>>

Motoarele navale se pornesc cu aer comprimat deci nu are importanta daca motorul are sau nu baleiaj in carter. Pompa de baleiaj este folosita doar de anumiti producatori de motoare. Deci motoarele pornesc foarte bine si fara.

This post has been edited by TheSaiLor: 28 Jun 2006, 20:18


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 Jun 2006, 20:34
Post #29


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@TheSailor:
motorul la care ma refer l-am vazut in laboratorul de motoare de la facultatea pe care am facut-o, Era vorba de un monocilindru diesel (la care, asa cum se cuvine in laborator, am demontat si vazut componentele) de - repet - 18 CP, alezaj circa 150 mm, cursa circa 300 mm (astea sunt dimensiuni estimative din minte) in doi timpi cu baleiaj prin carter, cu "distributie" prin ferestre in echicurent (asa cum au avut multa vreme motoarele lente MAN inainte de fuziunea cu B&W). Motorul avea in mod clar o putere litrica foarte mica (si masa specifica mare), fiind deci neadecvat montarii in vehicule. Dar era de o simplitate cuceritoare - si de o fiabilitate pe masura.

Daci da, se poate si fara supraalimentare - cu pierdere de eficienta. Dar si aici depinde ce vrei: daca de exemplu vrei sa antrenezi o pompa de apa undeva intr-un colhoz in Siberia, important e sa nu se strice... restul conteaza mai putin. (nu stiu ce fabricatie era motorul despre care vorbesc).

Mai cred ca motoarele navale mari au turatii asa mici din alte considerente: puterea mare si numarul limitat de cilindri necesita cilindee unitare mari, care la rindul lo conduc la curse mari ale pistonului. Viteza medie a pistonului limiteaza atunci turatia. Cu siguranta, problematica este insa mai complexa decit putem noi sa scriem aici intre doua tigari.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 28 Jun 2006, 21:01
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




@Os:

Sa lasam putin deoparte calculele complicate si sa o luam practic: pentru a se putea face baleiajul aerul proaspat trebuie sa aiba timp sa "spele" interiorul cilindrului. Daca viteza pistonului ar fi ridicata timpul in care ferestrele ar fi deschise (fie ca vorbim aici de baleiaj in echicurent sau baleiaj in bucla) nu ar fi fost suficient pentru a se produce baleiajul. De aici si principala problema in cresterea turatiei la motoarele in 2 timpi.


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 04:06
Forum Renault