Inspectia tehnica periodica (ITP), Tips
![]() ![]() ![]() |
Inspectia tehnica periodica (ITP), Tips
vijelie |
![]()
Post
#271
|
||
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|||
kaspersky |
![]()
Post
#272
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
manualul spagarului pag. 13 alineatul 2
![]() |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
ZTV |
![]()
Post
#273
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
am facut ITP joi la dacia mea in timisoara, un caz foarte interesant:
Lucrez in zona Mehala ( cine e din timisoara stie unde e ), am un program destul de nashpa ( de la 8 - 19:00 ), nu prea am timp de nimic in cursul zilei, in fine nu asta e important, in 3 mai 2008, expira ITP-ul, si ma gandeam sa nu astept pana la ultima zi, am lasat masina la un mecanic 2 zile, sa puna totul la punct sa trec sigur ITP-ul, asa si a facut am investit 300 ron tot cu manopera, masina merge brici, nu fumeaza, franele tin bine, directia OK, din cauza programului de lucru nu prea am timp de plimbat, asa ca am ales cel mai apropiat statie de ITP langa jobul meu, ajung la ei, stau vreo 40 minute, bag masina, a fost cam ciudat ca nu a luat talonul, deci toate actele era in buzunarul meu, ma cheama la birou sa iau loc, dupa vreo 15 minute vine verdictul: 1- probleme destul de graba la directie 2- franele insuficiente 3- motorul e galagioasa 4- nu tine frana de mana , si nu arde un stop de franare Sincer nu stiam sa ma apuce rasul sau sa ma enervez la nebunie, stiind ca masina este in stare buna, am iesit din birou fara sa zic nimic, l-am scos masina, cand vine un tip ( care a stat cu mine in birou ) si ma intreaba daca vreau sa rezolva sa-mi iau ITP-ul in 3 minute ma costa 250 ron care contine taxa de ITP + o bere la baieti.....de nervi am trimis in p---a m---i, am scuipat ( nu e genul meu, dar numai puteam de nervi ) si am plecat de acolo, ajung la servici, povestesc ce patesc , evident rade toate lumea, cand soferul firmei ma trimie pe calea Sagului, langa CITROEN, dau un telefon fac planificarea pt a doua zi .Vine vineri , ajung la ora 9:30, bag masina, dau CI+ CIV, platesc 89 ron taxa de verificare, astept 20 minute, primesc talonul si rezultatul: masina este in stare foarte buna, franele merg, directia buna, totul e OK. Fara spaga, fara nimic, doar taxa. Recomand pt toate lumea firma respectiva, sunt rapinz, seriosi, si de treaba. |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#274
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Acum o saptamana am dus masina la ITP. Stiam ca am probleme la motor (obosit, scoate un miros ciudat+ consumasau pierde putin ulei).
Ultima data am facut o reparatie acum 1 an (bucse + frane fata si alte mici reparatii). Rezultate la ITP : repartitor blocat frana de serviciu dreapta spate nu tine bine dezechilibru 45% puntea spate suspensie spate modificata (inaltatoare de cauciuc) Dupa 6 zile am dus masina din nou chiar in sambata mare. Cu toate ca am schimbat repartitorul si am deblocat roate dreapta spate, frana pe acea roata tot nu tine bine. Probabil un dezechilibru de 30-35%. M-am mirat ca la motor nu au gasit nimic suspect cu toate ca eu cand intru cu ea in garaj simt un miros puternic de gaze. Mi-a dat itp-ul cu toate ca aveam probleme la franare, fara sa ceara spaga. Mi-a dat talonul am scos masina afara si m-am dus si am lasat 30 lei, din "politete". M-a surprins insa atitudinea lor. Ma asteptam sa nu trec itp-ul. Oricum de la inceput am fost hotarat sa nu dau spaga ci cu acei bani sa-mi fac masina. Am lasat 30 lei mai mult pt faptul ca lucrau in ajunul pastelui. Oricum o suma modica. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
ZTV |
![]()
Post
#275
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
din ce oras esti?
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#276
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Imi cer scuze, acum am completat si la profil: Galati.
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
mariann |
![]()
Post
#277
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 29 February 08 ![]() |
spagari frate, spagari :|
|
--------------------
Dacia
1300
1979
- b-48-avf
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#278
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Si pana la urma te-au lasat cu inaltatoarele?
![]() |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
gygy |
![]()
Post
#279
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 13 May 07 From: Iasi ;) ![]() |
Am si eu o intrebare : Pot face actele vanzare /cumparare daca masina are itp expirat , sau mai are o luna pana expira??
|
--------------------
Mitsubishi
Colt
1.3 12v
- IS-xx-xxx
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#280
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
Daca mai are o luna pana expira merge. Masina mi se pare ca trebuie dusa la identificare la R.A.R. deci ai nevoie de itp
|
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
ZTV |
![]()
Post
#281
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
poti sa facim act de vanzare cumparare, numai nu poti sa pui pe numele tau, pt asta este necesar identificarea la RAR, dar contractul la notariat sau altundeva poti face fara probleme, fara asigurare si ITP
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#282
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Nu stiu daca a mai intrebat cineva in cele 10 pagini
![]() Vreau sa-mi schimb amortizoarele sa-mi pun unele ceva mai tari pe spate (mai sport), credeti ca se vor lega de ele baietii de la ITP ??? This post has been edited by Adrian_Boy: 12 May 2008, 15:55 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
RMS |
![]()
Post
#283
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
Din cate stiu eu, nu se leaga.
Mi-am pus arcuri suplimentare pe spate (din acelea mai mici care vin puse dupa arcurile normale), am fost la cineva care lucreaza la dacia service si am intrebat daca e legal, daca se ia ITP-ul pentru asa ceva. Mi-a zis ca se ia numai sa nu fie dezechilibru intre dreapta si stanga, adica greutatea sa fie repartizata egal pe cele doua parti. Deci daca baietii de la ITP sunt corecti, nu va fi nici o problema din punctul asta de vedere. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
dan.gutu |
![]()
Post
#284
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa ![]() |
Hai ca asta m-a dat pe spate,cum adica sa fie dezechilibru la greutate,cine face acest dezechilibru,daca montezi alte tipuri de arcuri sau amortizoare sigur nu se va prinde nimeni sau chiar daca se prinde cum demonstreaza,dar daca bagi alte arcuri suplimentare...pai atunci trebuie sa fii prieten cu cel de la I.T.P sa treaca cu vederea acesta necomformitate,care se incadreaza la modificari neomologate.Eu cred ca ala ti-a vorbit despre dezechilibrul la franare pe punte,nu la cum este distribuita greutatea pe punte,poate are roata de rezerva pe dreapta nu pe mijloc,deci are vreo 15 kile mai mult pe o parte,sau la franare operatorul sta singur nu cu ala care da ''spaga'' langa el,deci pe partea stanga avem aproximativ cu 85 de kile mai mult.Mai citeste odata ce ai scris si fii mai explicit !
|
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
fklco |
![]()
Post
#285
|
![]() Domnu' Group: Members Posts: 84 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Sal la toata lumea
Interesant topicul ! Ma poate indruma si pe mine cineva catre o statie ITP din Bucuresti unde merge sa iau ITP-u la doua "cazane" , o dacie si un Opel Disel, precizez ca Dacia e 1300 din '71 fara servofrina (evident) si Opelul e Diesel clasic cu distributie pe curea (cureaua e ne schimbata la termen) si nu vreau sa o tureze ca-i sar pistoanele, Dacia arata ca vai de lume dar are frine si directie cit de cit OK. Doresc o trimitere la sigur si un pret pentru spaga sa ma pot hotari ori le fac ori le dau la REMAT. |
--------------------
Sachs MaddAss125
MaddAss125
2008
- B-ELEA
|
|
SSilent |
![]()
Post
#286
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
salutare... trebuie sa ma duc sa fac ITP-ul,e cineva din Constanta care ma poate directiona spre un service bun care nu ma jecmaneasca?
![]() masina la exterior arata bine, nu are gauri de rugina sau alte alea, in schimb, am parbrizu crapat (am inteles ca nu treci cu asa ceva), capota am lovit-o cu 2 zile inainte dar nu e grav, se rezolva cu putin chit in juma de ora, si flapsu dreapta la spoileru spate e putin spart, frane am (ingheata rotile daca o calc in podea), joc la directie nu am, in schimb am putin joc la bascule, probleme care pot afecta integritatea masinii nu sunt (lonjeroane ok, semiaripi ok podea ok)... cu noxele nu stiu ce sa zic... cam asta ar fi... overall va trebuii sa le dau o mica spaga celor de acolo sa treaca peste parbriz, flaps,si jocu de la bascule, din cate am inteles mai este o taxa pt verificare, cat este? astept pareri/raspunsuri multumesc ![]() P.S. un bec de pozitie e ars... are ceva? ![]() This post has been edited by SSilent: 12 May 2008, 22:48 |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
dan.gutu |
![]()
Post
#287
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa ![]() |
QUOTE(fklco @ 12 May 2008, 23:03) Sal la toata lumea Interesant topicul ! Ma poate indruma si pe mine cineva catre o statie ITP din Bucuresti unde merge sa iau ITP-u la doua "cazane" , o dacie si un Opel Disel, precizez ca Dacia e 1300 din '71 fara servofrina (evident) si Opelul e Diesel clasic cu distributie pe curea (cureaua e ne schimbata la termen) si nu vreau sa o tureze ca-i sar pistoanele, Dacia arata ca vai de lume dar are frine si directie cit de cit OK. Doresc o trimitere la sigur si un pret pentru spaga sa ma pot hotari ori le fac ori le dau la REMAT. Vad ca faci reclama la o statie I.T.P. in poza de la avatar,dece nu te duci la ei poate nu iti cer sa ai masina cu tine cand iti fac I.T.P. ul, ca la cum prezinti tu ''cazanele'' la o statie care se respecta nu treci . |
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#288
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Crezi ca mai exista ?
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
fklco |
![]()
Post
#289
|
![]() Domnu' Group: Members Posts: 84 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu fac reclama la nici o statie de ITP , nu vreau statie ITP care se respecta vreau pe uni care sa imi puna stampila sa ia banu si sa pot sa mai circul cu masina vr-o 6 luni. Rog raspuns pe privat.
|
--------------------
Sachs MaddAss125
MaddAss125
2008
- B-ELEA
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#290
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Banuiesc ca acum cei de la RAR asteapta cu nerabdare raspunsurile voastre
![]() PS: cu parbriz crapat nu treci, cu sau fara spaga |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
Minel |
![]()
Post
#291
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Miercurea trecuta am fost si eu la ITP si l-am luat din prima (cosnsumabilele le schimb la timp ) ,fara spaga ,fara nimic , s-au uitat, au verificat tot ( tin sa precizez ca nu au reglat absolut nimic ) ce se putea verifica si gata !
Atasez si rezultatele care au iesit , This post has been edited by Minel: 13 May 2008, 10:23 Attached thumbnail(s) I.T.P._2008.JPG ( Size: 59.2k ) Number of downloads: 372 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
fklco |
![]()
Post
#292
|
![]() Domnu' Group: Members Posts: 84 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nambanidealtceva @ 13 May 2008, 08:02) Astia de la RAR pun botu la manjala mai mult ca toti ! am vazut pe pielea mea, eram cu o "ragalie" de Dacie sa iau ITP-u (dupa ce ii luase politia talonu lu proprietaru) , pe atunci aveam blatu la RAR, in paralel cu mine era un Mertzan CLK impecabil pe care il respingeau la frine, problema e ca trebe sa cunosti omu. |
--------------------
Sachs MaddAss125
MaddAss125
2008
- B-ELEA
|
|
RMS |
![]()
Post
#293
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
@ dan.gutu
- dezechilibrul de greutate nu inseamna o greutate egala pe toate rotile (puntile) ci de felul cum e distribuita acea greutate. Daca sunt inegalitati (nu dezechilibre, ca e alt lucru) relativ mari intre constanta elastica a arcurilor, caracteristica de amortizare a arcurilor/amortizoarelor, pozitia lor fata de axa longitidinala a masinii atunci greutatea pe fiecare roata si/sau punte nu va fi distribuita asa cum scrie in talon sau in specificatiile proiectantului. La ITP se verifica, dupa coduri si in ordinea importantei, urmatoarele: -cod 01: siguranta: frane, directie -cod 02: noxe -cod 03: altele - care includ aproape toate dotarile autovehiculului Daca schimbarea, adaugarea sau modificarea arcurilor si amortizoarelor nu schimba caracteristicile codului 01, bineinteles, in limitele acceptate, pentru ca la orice ITP se admite o oarecare toleranta fata de standard (vezi testul de frana unde dezechilibrul intre roti poate fi pana la 20%) atunci se admite. Tot din acelasi motiv aceasta nu este vazuta ca si o modificare care trebuie omologata. Daca vrei, cauta RNTR 1 (Reglementări privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică) pentru a te documenta. Nu era vorba de dezechilibrul la franare ci despre cel al repartizarii greutatilor. Sper ca acuma am fost destul de explicit. (am citit de vreo 3 ori ce am scris ![]() Chiar de vreo 2 ore am venit de la o statie ITP si am intrebat acelasi lucru si la fel mi s-a raspuns. OFF: mai pune si tu un punct, un semn de intrebare, de exclamare, o pauza, ceva ca e cam greu de descifrat (cel putin pentru mine). L.E. Nu e vorba de nici o spaga, pe care nu o dau din considerente morale, cu atat mai mult cu cat umblu mult cu masina iar franele, directia si cam tot ce tine de siguranta vreau sa le am in standarde sau chiar peste. Nu ma intereseaza sa ajung la 100 km/h in 2.3 sec dar vreau sa stiu ca pot opri in siguranta sau pot controla masina in orice situatie (conduc ca atare). L.L.E. Chiar daca fac acest post mai lung, pun aici si motivele pentru care se da revenire, preluate din RNTR 1 - un fel de manual sau standard pentru ITP (nu stiu daca a mai fost sau nu): "(4) Reverificarea unui vehicul se decide în cazul constatării următoarelor: a) lipsa unor elemente de caroserie prin care este afectată siguranța rutieră și/sau utilizarea corespunzătoare a vehiculului (constatare vizuală); ![]() c) aplicarea pe parbriz sau geamurile laterale față a unor folii sau tratamente care reduc semnificativ vizibilitatea conducătorului auto (constatare vizuală); d) lipsa elementelor principale de iluminare și semnalizare luminoasă (constatare vizuală); e) aplicarea pe elementele de iluminare și semnalizare luminoasă de folii sau alte tratamente (constatare vizuală); f) existența unor elemente de iluminare și semnalizare luminoasă neomologate (constatare vizuală); g) lipsa unor elemente ale sistemului de evacuare sau deteriorări importante ale acestuia (constatare auditivă – zgomot anormal); h) emisii poluante excesive la autovehiculele echipate cu motoare cu aprindere prin comprimare (constatare vizuală în timpul funcționării motorului); i) joc excesiv în sistemul de direcție (constatare în timpul conducerii autovehiculului); j) anvelope care prezintă tăieturi, rupturi ale cordului sau alte deteriorări importante vizibile (constatare vizuală); k) eficacitate redusă a sistemului de frânare (constatare în timpul conducerii autovehiculului);" dan.gutu daca nu esti multumit spune-mi, dar sa vii cu argumente la tot ceea ce spui (eu am dat cateva) This post has been edited by RMS: 13 May 2008, 18:21 |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
dan.gutu |
![]()
Post
#294
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa ![]() |
Auzi citeste mai bine R.N.T.R. 1,ca eu il stiu ca pe tatal nostru,fac I.T.P.de vreo 12 ani,dau examene la fiecare 2 ani si pana acum nu am avut nici o stampila pe atestat.Eu nu am auzit la noi in ROMANIA despre codurile pe care le insiri tu mai sus.Daca vrei sa stii care sunt etapele pe care le parcurgi la I.T.P. iti pun si o poza cu acestea,daca nu intelegi, le scanez maine,iar vizavi de ce ai scris mai sus, eu nu am inteles nimic.
This post has been edited by dan.gutu: 13 May 2008, 21:20 |
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
fklco |
![]()
Post
#295
|
![]() Domnu' Group: Members Posts: 84 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Dane vin si io cu Dieselu la tine ? (la ITP evident) ?
|
--------------------
Sachs MaddAss125
MaddAss125
2008
- B-ELEA
|
|
dan.gutu |
![]()
Post
#296
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa ![]() |
Pt. membrii DaciaClub mai multa indulgenta,si la firma noastra nu se primeste spaga.
![]() |
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
RMS |
![]()
Post
#297
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
- RNTR-ul nu-l stiu ca pa Tatal Nostru dar l-am citit
- nu fac ITP-uri (inca ![]() - codurile le-am "citat" de la un ing care face itp cu care m-am intalnit ieri si eu asa am retinut (din RNTR vad ca nu sunt aceleasi) - etapele le-am "invatat" de la mersul cu masina la verificare dar, din cate stiam eu (am intrebat si am citit), modificarile trebuie omologate numai daca se depaseste un anumit prag al modificarii (adica daca imi cresc puterea motorului cu 2 CP nu trebuie sa ma duc la RAR pt omologare). Aicea inca nu mi-e totul clar. Rezumat: am intrebat, am fost (fara spaga) si am luat ITP-ul avand montate arcuri suplimentare. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
dan.gutu |
![]()
Post
#298
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa ![]() |
Nu cred ca exista statie I.T.P. sa respinga un autovehicul pe motiv de modificare putere motor,ca nu are cum sa demonstreze asta,chiar si la suspensia sport ,la un autohehicul testat pe platformele de amortizoare,testul iese mai bine decat in cazul suspensiei din fabrica.Dar cum gradina Lui Dumnezeu este mare se mai gaseste cate un inspector cu exces de zel,care in loc sa verifice franarea bine,se uita mai atent ca masina are pleoape pe faruri.
![]() |
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#299
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
am si eu o intrebare. Luni m-am programat la ITP cu dacia mea 1300. Masina corespunde d.p.d.v. estetic si tehnic, dar am cauciuri 175 50 13. Trebuie neaparat sa le schimb cu unele 165 / 70 / 13 sau 155 / 80 / 13?
|
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#300
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:15 |