Nivel lichid de: frana, racire, directie asistata, de la data ridicarii cat a scazut nivelu
![]() ![]() ![]() |
Nivel lichid de: frana, racire, directie asistata, de la data ridicarii cat a scazut nivelu
serry |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 8 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- XX-XX-XXX
|
|||
CristiZ |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 11 October 04 From: Iasi ![]() |
Eu am peste 4000 de km si nu am observat scaderi semnificative la lichide.
|
--------------------
Duster ph2
Green Olive
2014
|
|
dariusboom |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 October 04 ![]() |
doar putin la antigel...absolut normal...in rest nimic deosebit!!!!
|
--------------------
dacia
logan prestige
2007
- B-60-NRW
|
|
algor |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 4 December 03 From: iassy ![]() |
a ramas la fel nivelul....nu am mai pus nimic...in afara lichidului de sters parbrizul! se consuma al dracului de repede!
|
--------------------
LOGAN
PREFERANCE
- Tico SL Sa traiti - bine!
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#5
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(serry @ 28 Jan 2005, 13:16) Nivelul lichidului de frana a scazut normal Tocmai ca NU e normal sa scada nivelul lichidului de frina ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
florinc |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Nivelul lichidului de frana are voie sa scada DOAR atunci cand sunt placutele de frana (foarte) uzate.
Scaderea se explica prin compensarea pe instalatie a lipsei de "carne" de pe placute. Ideal ar fi sa verifici placutele, iar daca nu sunt tocite sa faci o vizita pe la maimutele din service. ![]() Pt lichidul de la servo eu zic sa nu umblii deocamdata la el pentru ca e foarte sensibil la vremea de afara. Cand este foarte frig coboara la minim, uneori chiar sub minim, iar cand este motorul cald o sa vezi ca probabil este intre minim si maxim. This post has been edited by florinc: 28 Jan 2005, 20:30 |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
serry |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 8 December 04 ![]() |
QUOTE(MoneyTalks @ 28 Jan 2005, 19:46) Comparatia am facut-o cu Dacia 1300 pe care am avut-o inainte.Si la ea nivelul lichidului de frana scadea putin la fiecare o luna - doua mai ales ca mergeam cu ea mai mult in oras si franele pe care trebuia sa le pun erau dese. Deci am folosit cuvantul "Normal" in sensul ca a scazut foarte putin 1 mm intr-o luna iar eu cred ca e "normal" sa scada nivelul lichidelor. Intrebarea mea e cat? Azi de dimineata am fost la service dar probabil ca era prea de dimineata si oamenii nu-si bausera cafeaua asa ca raspunsul a fost: "poti sa mergi inca mult si bine cu lichidele pe care le ai". Asa ca nu-mi ramane decat sa ma ajutati voi si sa-mi spuneti cat au scazut la voi nivelurile? |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- XX-XX-XXX
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#8
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Cum ai facut verificarea? La cit timp dupa oprirea motorului? Si esti convins ca masina este perfect orizontala?
Acum, scaderea cu 1 mm a lichidului de frina/luna nu este normala. Gindeste ca intr-un an il pierzi pe tot la ritmul asta. Parerea mea este ca n-ai pierderi, e doar o greseala de apreciere de la o verificare la alta. Daca pierdeai lichid de frina, se simtea si la pedala, in sensul ca se inmuia si in plus iti aparea si aer in instalatie. La lichidul de racire ai 2 variante : 1. sa te uiti in interior, pe sub bord, sa vezi daca e umezeala. Situatie in care ar curge caloriferul. Vezi ca--ti mai poti da seama daca curge caloriferul si dupa miros. Antigelul are un miros specific. 2. Sa te uiti la motor la toate furtunele de apa si sa vezi daca este umezeala prin zona racordurilor. Sau se mai pot vedea niste floricele albe. E posibil sa nu fie strinse bine unele coliere. Te mai poti uita si la radiator. Sa nu aiba si ala vreun por. Fa toate astea si daca nu gassti nimic, mergi fara grija. |
--------------------
x
x
- x
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(serry @ 29 Jan 2005, 08:12) Comparatia am facut-o cu Dacia 1300 pe care am avut-o inainte.Si la ea nivelul lichidului de frana scadea putin la fiecare o luna - doua Este FOARTE GRAV daca iti scadea lichidul de frina in ritmul asta!!! NU are voie sa scada! Daca scade, ai pierderi pe instalatie si o vizita in service e necesara! ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Lucian123 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
8000 km. Nu a scazut nici un lichid. Si nici nu e normal sa scada. Bine, nici nu am stat cu rigla sa masor fiecare milimetru.
Cand pun lichid pentru spalat parbrizul ma uit si la celelalte lichide, sa nu fie sub limita. |
--------------------
DACIA LOGAN
Laureate 1.4 Rosu
- B40XXX
|
|
serry |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 8 December 04 ![]() |
Dupa o verificare la cald a nivelelor deoarece verificarea initiala am facut-o la rece chiar la un ger foarte mare, nivelul lichidelor este ok. Va multumesc de sfaturi si cred ca nu trebuie sa ma impacientez asa repede de orice chichita care apare. Dar cred ca de vina sunt aceia care mi-au bagat in cap ca de la Logan trebuie sa te astepti numai la lucruri rele. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- XX-XX-XXX
|
|
Zetu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
Si la mine au scazut lichidele de racire si la frana. Doar cel de la frana ma ingrijoreaza desi nu a scazut prea mult dar nu mai e la linia trasa de cei din fabrica. Am 2300 km si am masina de o doua luni, la voi se apasa pedala de frana mai mult decat la inceput ?
|
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
razvanescu |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
Daca citeati prin manualul pe care l-ati primit cand ati achizitionat masina, ati fi vazut ca acolo scrie ca este posibil si normal - acum vorba lui MoneyTalks de pinde ce inseamna normal , ca lichidul de frana sa scada cu timpul din cauza pierderilor pe la garniturile pisotanelor( pierderi ce se incadreaza in anumite limite). Si cum lichidul de frana se evapora foarte greu, cel mai probabil ca pe la garnituri scapa. Insa daca pierderile sunt prea mari si apar deodata e posibil sa fie si de la un racord - caz in care trebuie mers de urgenta la service.
This post has been edited by razvanescu: 31 Jan 2005, 22:49 |
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
Zetu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
OK ...se uzeaza garniturile sau se uzeaza placutele de frana dar in 2000 de km ? la doua luni ? schimbi garniturile uzate? hmmm poate o sa vizitez si eu maimutele. Numai ca nu a mai scazut, am sesizata dupa rodaj (dupa 1000km) ca frana se apasa ceva mai mult si a scazut nivelul de lichid cam un cm pe partea de sus a borcanului de la semnu facut de Dacia. Oricum de atunci nu a mai scazut deloc daca era vreo pierdere ceva banuiesc, ca scadea constant.
![]() |
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#15
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(razvanescu @ 31 Jan 2005, 22:36) Daca citeati prin manualul pe care l-ati primit cand ati achizitionat masina, ati fi vazut ca acolo scrie ca este posibil si normal ca lichidul de frana sa scada cu timpul din cauza pierderilor pe la garniturile pisotanelor( pierderi ce se incadreaza in anumite limite). Frate scrie asa ceva in cartea Dacia, la capitolul frina? Daca da inseamna ca s-a dus dracului notiunea de frina. 1. Nu e normal sa dea nici un strop. Frina e circuit inchis. 2. Daca da un strop, la fiecare apasare de pedala, va curge un strop, pina se ajunge la "n"stropi 3.Cind apesi, da lichid afara, cind retragi aspira aer pe instalatie 4. Rezultat final, la tine frina se va modifica de la zi la zi, ceea ce nu e normal. Da sun de acord, sa scrie ca e posibil si normal, la jdemii de km , sa se intimple asa ceva. Dar nu de la 0, 1000, 2000, 20.000. Doar daca au pus garnituri de cooperative sau facute pe balcon de Tataie SRL. La mine la SLZ nu scrie asa ceva si cred ca nici la Berlina. |
--------------------
x
x
- x
|
|
Sfatos |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 October 04 From: Constanta ![]() |
Eu, când am dus mașina în service, aveam la bord 4200 km, făcuți într-o lună și jumătate, cu două drumuri lungi totalizând vreo 1700 km.
Pe la 4100 km am verificat lichidele și nu am constatat scăderi sesizabile. Acum după ce am luat-o din service, lichidele se prezintă la fel, dar le voi urmări din nou pentru că am avut motorul demontat de pe șasiu și nu știu dacă toate racordurile le-or fi strâns bine băieții din service. În orice caz, repet, până la intrarea în service nu aveam scăderi sesizabile de lichide, mai puțin cel de parbriz pe care îl mai completam din când în când că foloseam cam des spălarea parbrizului. This post has been edited by Sfatos: 1 Feb 2005, 08:17 |
--------------------
Dacia LGN
Laureate, Egee, 1.4
- CT 24 XXX
|
|
razvanescu |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 1 Feb 2005, 00:16) Frate scrie asa ceva in cartea Dacia, la capitolul frina? Daca da inseamna ca s-a dus dracului notiunea de frina. 1. Nu e normal sa dea nici un strop. Frina e circuit inchis. 2. Daca da un strop, la fiecare apasare de pedala, va curge un strop, pina se ajunge la "n"stropi 3.Cind apesi, da lichid afara, cind retragi aspira aer pe instalatie 4. Rezultat final, la tine frina se va modifica de la zi la zi, ceea ce nu e normal. Da sun de acord, sa scrie ca e posibil si normal, la jdemii de km , sa se intimple asa ceva. Dar nu de la 0, 1000, 2000, 20.000. Doar daca au pus garnituri de cooperative sau facute pe balcon de Tataie SRL. La mine la SLZ nu scrie asa ceva si cred ca nici la Berlina. Domnule bombicabomic, in primul rand tin sa-ti aduc la cunostinta ca nu suntem prieteni sau cunostinte ca sa ma iei cu "frate" , asa ca "take it easy"... In al doilea rand vad ca esti foarte neincrezator in ce am zis eu, asa ca iti dau un citat copiat chiar din manualul Logan: Capitol INTRETINERE -subcapitol NIVELURI: "Lichid de frana Este necesar sa-l controlati des, si in orice caz, de fiecare data cand simtiti o diferenta chiar mica a eficacitatii de franare. Nivelul scade in mod normal odata cu uzura garniturilor, dar nu trebuie sa coboare niciodata sub cota de alerta "MINI". Umplere Orice interventie efectuata asupra circuitului hidraulic trebuie sa antreneze inlocuirea lichidului de catre un specialist. Utilizati in mod obligatoriu un lichid de frana agreat de Serviciile noastre Tehnice DACIA si prelevat dintr-un bidon sigilat. In caz de scadere anormala sau repetata a nivelului, consultati Reprezentantul dumneavoastra DACIA. " Cam asta scrie in manual... |
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#18
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(razvanescu @ 1 Feb 2005, 08:19) "Lichid de frana 1. Este necesar sa-l controlati des, si in orice caz, de fiecare data cand simtiti o diferenta chiar mica a eficacitatii de franare. 2. Nivelul scade in mod normal odata cu uzura garniturilor, dar nu trebuie sa coboare niciodata sub cota de alerta "MINI". Domnule Razvanescu, e cu totul altceva in ce scrii acum si ce ai scris mai jos. QUOTE(razvanescu @ 31 Jan 2005, 22:36) ati fi vazut ca acolo scrie ca este posibil si normal, ca lichidul de frana sa scada cu timpul din cauza pierderilor pe la garniturile pisotanelor( pierderi ce se incadreaza in anumite limite). 1. E clar ce scrie acolo. Daca pierde pe la garnituri, sigur vei simti o schimbare la frina. Gindeste-te, la un por de dimensiunea unui virf de bold (citeva zecimi de mm). La presiunea care e in instalatie stii cum iti da lichidul afara, nu mai apuci sa pui a doua frina. 2. Da se uzeaza garniturile, ca sunt din cauciuc si le ataca lichidulul. Dar, repet, asta dupa citiva ani sau citiva jdemii de km. La o masina noua nu e normal!!!! Ce nu spune Dacia, este, cum scade in functie de uzura? Proportional sau liniar? 3. Orice scurgere de lichid, pata mica, zemuire, cum vrei sa-i zici, care apare la olendere, pistoane spate, etriere e semn ca trebuie mers neaparat la service. Nu sa stai sa astepti, sa ajunga nivelul sub minim. Gindeste-te ca pleci la un drum lung, te uiti in borcan si vezi ca e aproape de minim, stii ca ai pierderi, ca asa a zis Dacia, dar nu iei nici o masura ca nu e sub, MINI si dupa vreo 500 km, te trezesti ca nu mai ai frina. Cu frina nu-i de joaca. PUNCT. This post has been edited by bomicabomic: 1 Feb 2005, 09:59 |
--------------------
x
x
- x
|
|
razvanescu |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 1 Feb 2005, 09:58) Cu frina nu-i de joaca. PUNCT. ![]() |
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#20
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
N-a zis nimeni asa ceva, nu s-a generalizat. Nivelul scade fata de pozitia initiala, fara a avea pierderi, datorita uzurii placutelor. Cu cit acestea se uzeaza cu atit cilindru din etrier va avea cursa mai lunga, deci lichid mai mult in piston. Insa asta nu poti sa o observi decit daca, ai masina oprita, apesi pe frina si cineva se uita la borcan. Cred ca asta trebuia sa scrie Dacia in carte, nu aberatia aia cu uzura garniturilor.
|
--------------------
x
x
- x
|
|
razvanescu |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
Sunt de acord cu tine, dar sa vedem pana la urma care e problema omului, daca se va duce la service. Sper sa ne spuna si noua...
|
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:07 |