Nu mai tine frana deloc, Dupa schimbarea placutelelor
![]() ![]() ![]() |
Nu mai tine frana deloc, Dupa schimbarea placutelelor
Logan_Galben |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 31 December 04 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Logan
Preference Galben
- CT-17-VGT Noiembrie 2004
|
|||
DFA |
![]()
Post
#2
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.556 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Mergi la alt service, autorizat sau nu și plătește remedierea problemei...
Că dacă te apuci singur să o rezolvi cine știe ce mai apare... Întrucât frânele nu țin sper că știi că nu ai voie să o conduci, doar pe platformă sau cu bară de tractare... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Logan_Galben |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 31 December 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(DFA @ 5 Apr 2006, 15:29) Mergi la alt service, autorizat sau nu și plătește remedierea problemei... Că dacă te apuci singur să o rezolvi cine știe ce mai apare... Întrucât frânele nu țin sper că știi că nu ai voie să o conduci, doar pe platformă sau cu bară de tractare... Tine frana cat de cat,nu stiu cum sa ti zic se opreste,dar tarziu,faza e ca nu blocheaza nici o roata... |
--------------------
Logan
Preference Galben
- CT-17-VGT Noiembrie 2004
|
|
bion |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(Logan_Galben @ 5 Apr 2006, 17:02) In sf la 41500 km,sa gandit si tatal meu sa schimbe placutele de frana,lea schimbat el acasa,parca cu unele pheonix de ranault clio , 500 000 a dat pe ele(luate dupa str.Burada) Si-a bagat el nasul sa le schimbe si acum nu mai tine frana deloc ![]() Cati km ai facut dupa schimbarea placutelor ? Masoara grosimea disc de frana . Nu are voie sub 19 mm.Daca si discurile au rizuri si denivelari cand pui placute noi cam 50-100km franele sunt slabe.Dupa schimbarea placutelor trebuia inainte de a pleca sa faci cateva pedale energice. Daca nu e ce zic eu fuga la service fa un test ptr. frane. Cu stima bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si cam cate frane ai pus mata dupa ce a schimbat placutele? Asa aproximativ...
1? 2? sau vreo 20? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Logan_Galben |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 31 December 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(klaus @ 5 Apr 2006, 16:02) Am pus destule klaus vazand chiar ca nu se opreste am facut mai multe pedale de sa facut frana beton si tot nu tinea ! Trebe facute ceva aerisiri? normal stiu ca nu ar trebui...dar poate imi spui tu ce trebuie facut ![]() |
--------------------
Logan
Preference Galben
- CT-17-VGT Noiembrie 2004
|
|
QUASAR78 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 27 December 05 ![]() |
Aproape sigur ai caneluri pe discuri si suprefata de contact intre placuta si disc este mica si ca urmare ai o diminuare semnificativa a franelor ..
Ce poti face : 1- schimbi discurile brrrr ![]() 2- indrepti pe un strung fetele discurilor - nu prea sunt de acord cu asa ceva , cu toate ca am procedat si eu asa la vechea dacie (atentie la grosimea lor!) ![]() 3- mergi asa pana se pasuiesc placutele dupa disc ![]() |
--------------------
LOGAN
PREFERANCE
- IS 00 CDY
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu as verifica daca placutele au forma corespunzatoare. Daca nu tin in ceva, in vreun colt de etrier sau asemanator. Si poate as mai verifica si pistonasele (daca se misca), desi daca s-a intarit pedala, cred ca placutele nu sunt cele care trebuie, si nu fac cursa corespunzator.
Asta in cazul in care ai degresat discul dupa ce ai pus placutele, ca sa nu ai vaselina / ulei / alte zemuri grase pe disc. le: Si vb lui QUASAR78, as verifica si discul cum arata. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
moshulik |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa se pasuiasca placutele dupa discuri. Asta se face mai lent, in timp. O solutie ar fi sa dai ture in jurul blocului cu piciorul apasat putin pe pedala de frana. Materialul se va modela mai bine cand se incinge. Oricum, nu insisti. Faci o tura cu pedala apasata, mai lasi un timp sa se raceasca si tot asa. O posibila problema ar fi deformarea etrierului, iar asta ar insemna ca placutele nu mai au fetele paralele, deci pasuirea care trebuie sa se faca trebuie sa consume mai multa "carne", nu e vorba doar de shantzurile din discuri. Paradoxul este ca un disc/placute cu shantzuri franeaza mai bine decat un disc neted, pentru ca in primul caz creste suprafat de contact.
- metoda asta cu incinsul franelor ar rezolva si eventualele urme de unsoare de pe discuri (eu de exemplu am dat cu wd40 la greu pe etrieri si patinele alea de la etrieri si evident a ajuns si pe disc substanta respectiva). este normal ca dupa schimbarea placutelor sa scada putin eficacitatea franelor. Tot la eficacitate e foarte important raportul intre diametrul rotii si diametrul discului de franare. Nu stiu daca la logan, fata de solenza, o data cu marirea diametrului rotii au majorat si diametrul discului (renuntarea pana si la ventilarea discului ma face sa cred ca nu au marit diametrul). Daca ar fi fost vorba de aer in instalatie, pedala ar fi fost elastica, nu mai devenea teapana. De asemenea, la inlocuirea placutelor circuitul de franare ramane etans, nu are pe unde sa intre aer in sistem. This post has been edited by moshulik: 5 Apr 2006, 16:19 |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
Logan_Galben |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 31 December 04 From: Constanta ![]() |
ok o sa incerc si metoda asta desi am facut destule pedale.Poate sa se fi stricat ceva din cauza ca am mers asa de mult cu placutele,41500 km? Si mai face si tata taxiu,oricum placutele erau termiante nu mai aveau nimic pe ele..
|
--------------------
Logan
Preference Galben
- CT-17-VGT Noiembrie 2004
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#11
|
![]() - Group: Members Posts: 22.541 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
QUASAR78 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 27 December 05 ![]() |
Fratele meu , problema este de la uzura proasta a discurilor ( " placutele nu mai aveau nimic pe ele " ) , si p-t ca nu schimbi la timp placutele , posibil ca discurile sa aiba o uzura neuniforma .
Sfatul meu este sa rulezi atent pana se pasuiesc , ( ce afirma cei mai de sus......... ) ![]() Incearca o rulare cu o mica franare pt a grabi pasuirea lor ! Nu dau sfat ca sa ma aflu in treaba si nici nu bag de seama ceea ce apare pe ecran (" comentariu p-t unii tari de aici --------" ) Scuze ! This post has been edited by QUASAR78: 6 Apr 2006, 09:06 |
--------------------
LOGAN
PREFERANCE
- IS 00 CDY
|
|
george_slz |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
E simptom de frana neaerisita. Poate a apasat frana cu etrierul scos de pe furca si au iesit cilindrii prea mult, si i-a bagat inapoi neaerisind circuitul. Altceva nu are ce sa fie daca tatal tau a reusit sa bage placutele....
Mergi si aeriseste la service sau la vreun mecanic care stie sa aeriseasca frane. Nu te speria de ce zic tovarasii aia de mai sus cu discuri stricate si alte povesti... |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
bion |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(klaus @ 5 Apr 2006, 18:02) Media=10 ![]() ptr. Yellow Logan:Daca nu a facut toate manevrele care au fost expuse aici de toti cei care au scris inseamna ca omul nu prea le are cu "mocanica" si ar trebui sa nu mai faca reparatii mai ales la frane. Daca s-au dus si discurile+manopera ![]() Bafta bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Logan_Galben |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 31 December 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE ptr. Yellow Logan:Daca nu a facut toate manevrele care au fost expuse aici de toti cei care au scris inseamna ca omul nu prea le are cu "mocanica" si ar trebui sa nu mai faca reparatii mai ales la frane. Daca s-au dus si discurile+manopera ![]() Bafta bion Gogule (bion) cand tata schimba placute la masina tu te incaltai cu fesu asa ca sa lasam comentariile de prost gust care nu-si au rostu ! |
--------------------
Logan
Preference Galben
- CT-17-VGT Noiembrie 2004
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai de ce n-ai spus asa?
Pai daca e asa bun profesionist si le stie asa bine, intreaba-l pe el de la ce este treaba si o sa-ti dea o solutie profesionista, ca noi suntem mai amatori asa, de felul nostru. Ma rog, cel putin eu, ca sa nu zica lumea ca vorbesc in numele altora. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bion |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE Gogule (bion) cand tata schimba placute la masina tu te incaltai cu fesu asa ca sa lasam comentariile de prost gust care nu-si au rostu ! Gogule(fiu) tu ai postat comentand acid despre cum a fost lucrarea respectiva nu eu.Eu nu am spus-o la misto ci am crezut ca domnul respectiv intr-adevar nu le are cu mecanica avnd in vedere rezultatele. Eu mi-am schimbat acum 6 zile placutele dar am cam facut ce spuneau colegii si e totul ok.Am fost si am facut dupa aceea testul si totul e bine ![]() Modul de exprimare sper ca vine de la supararea ca ti s-a stricat masinuta. PS. Masoara grosimea discurilor... Bafta la reparatie bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Logan_Galben |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 31 December 04 From: Constanta ![]() |
I-am spus ca nu tine frana cum tinea inainte si el mi-a spus ca pana se formeaza placuta pe disc (ma rog el a avut alta explicatie da ceva de genu vroia sa zica)nu o sa tina ca inainte,oricum nu cred ca va mai tine ca in trecut.
Faza cu discurile nu stiu ce sa zic la vechea berlina o aveam din 95,a schimbat doar o data discu din dreapta ca era crapat si batea nasol cand punea frana in rest nu a avut pr,sa apara oare la logan pr asta numai dupa 40 000 km? This post has been edited by Logan_Galben: 5 Apr 2006, 20:06 |
--------------------
Logan
Preference Galben
- CT-17-VGT Noiembrie 2004
|
|
bion |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Du-te fa un test ala nu minte...Orice service care face ITP are asa ceva.La slz discurile sunt mult mai "moi" decat la 1300 (am masini din 1976)se duc repede si banuiesc ca si la Logan la fel.Vezi si ce placute sunt. Am pus o data altele decat alea "recomandate" si mi-a ajuns.
Cu stima bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
DragosP |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
OFFTOPIC.
Domnule Logan aveți o problemă ori cu tastatura (hint: nu vă merge tasta "-"), ori cu limba română. Vă rog încercați să rezolvați cel puțin una din cele două probleme. Mulțumesc în avans! |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
'sa se pasuiasca'... eu am schimbat placute la berlina, si tinea frana din prima, nu trebuia sa pun sute de frane ca sa se rodeze. Doar daca s-a stricat discul.
Nici de aerisit nu cred ca e, ar fi trebuit sa fie pedala elastica. This post has been edited by dragos.avramescu: 5 Apr 2006, 22:03 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#22
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Hai sa fim seriosi , de fiecare data cand schimbi placutele , frana este mai slaba , dar isi revine , relativ repede . Ce draq , parca nu ati mai schimbat placute de frana .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
george_slz |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Cand schimbi placutele aerisesti, daca aia in service nu se obosesc e treaba lor.
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
marafetu_80 |
![]()
Post
#24
|
![]() ZKR Power Group: Members Posts: 190 Joined: 17 November 04 From: Dr. Taberei Buc. ![]() |
Cum au spus si colegii mei co forumisti vezi discul sa nu fie "mancat" , acum doar ca o parere ,domnul Klaus poate sa confirme sau sa infirme , la logan nu stiu cum e dar teoretic se poate.
Ridici masina pe cric de preferet o "capra" pornesti motorul si bagi in viteza de ex. cu viteza a 2-a si teoretic se va invarti doar roata care nu are aderenta , scoti cauciucul ianante de a porni motorul si cu o piatra de polizor poti remedia problema discului doar daca nu este "mancat" discul prea mult. Daca nu merge asa recomand o vizita in service. Numa' bine. |
--------------------
ZKR
Egee 1.6MPI
2005/Preference Beau ,beau , nu ma face sticla!!!!!!!!
|
|
vijelie |
![]()
Post
#25
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Du-te nene cu ea la service, nu ne mai speria cu taxiu' lu' tati-kamikaze...
Aveti bani de Logan, da' de placute de frana originale + manopera nu... Aprops, licenta are sau e haiduc? |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
QUASAR78 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 27 December 05 ![]() |
Parere personala :
Daca nu era aerisit circuitul " pedala se manifesta elastic " ! Adica p-t a frana bagai pedale pana se comprima aerul din instalatie ( aerul se comprima de 1000 de ori mai mult decat un lichid ) ! hai ca ne tembelim , du-te in service si gata ! |
--------------------
LOGAN
PREFERANCE
- IS 00 CDY
|
|
ga!nusha |
![]()
Post
#27
|
![]() Still here Group: Members Posts: 984 Joined: 6 September 05 From: Paris ![]() |
parerea mea:
topicul inchis pana la aflarea cauzei... |
--------------------
Mazda 3 MPS
ex: Logan Preference+AC 1.6
2oo8
|
|
Rezul |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 5 April 06 ![]() |
bai, eu sunt satul de service, daca as avea timp si toate sculele, le-as face personal pe toate in "fata blocului".
cauze: 1. nu ai facut pedale suficiente (bagi pedale pana tine) 2. nu e nevoie de aerisire nici la solenza nici la logan 3. daca se auzea fracare si scartieli la placutele vechi, abia atunci inseamna ca discul a fost ros de nituirle de la placutze (ajunge fier pe fier...) - in acest caz se pot remedia cu piatra de polizor din ochi dar masina sa fie in viteza cat mai mare astfel ca roata sa aibe o turatie cat mai mare (viteza mare mare la bord sa scrie 90 - 100km/h poate chiar 120) altfel risti sa nu freci la fel pe disc si sa-l ovalizezi in sectiune (adica sa nu-l faci la fel de gros in sectiune plana) - sfat, micile caneluri nu sunt atat de importante ca sa nu mai ai frana deloc, deci personal nu recomand polizarea sau strunjirea discului (placuta se adapteza si oricum are suficienta arie de frecare si fara respectivul sant) 4. daca placutele nu sunt ecologice, franarea este mult mai grea (placutele ecologice sunt cele care fac praful ala negru pe jeanta din fata si sunt muuult mai moi decat cele clasice) deoarece placutele clasice nu sunt la fel de moi nu au aceleasi performante... dar tin frate muuult (recomandate la taxiuri... castig mare cheltuieli mici dar ai grija la pietoni) 5. ungerea discului sau placutelor cu orice tip de lubrifiant cu exceptia apei trebuie remediata prin spalare cu dizolvant. nu orice dizolvant este bun, recomand benzina (ieftina si buna) carborolul de exemplu este prea puternic si poate ataca carbonul de pe placute. acuma sper sa nu considerati ca am postat asa aiurea, stiu ce inseamna sa ramai fara frane si nu e deloc de ras (mi s-a spart conducta de tur la dacie 1310 model 83 si era sa omor un om... nu va doresc sa treceti prin asa ceva) |
--------------------
DACIA
LOGAN 1,6MPI
- B-99-SCF
|
|
Logan_Galben |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 31 December 04 From: Constanta ![]() |
Cred ca a fost vorba de pasuire dupa cum mi-ai spus voi si tatal meu..tin mult mai bine acum.Discul nu are probleme,am dat roata jos si m-am uitat! Multumesc tuturor pt pareri
![]() Ps: topicul poate fi inchis ! |
--------------------
Logan
Preference Galben
- CT-17-VGT Noiembrie 2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 07:40 |